stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh.. heb bij een aantal kraamzorginstanties informatie gevraagd. Maar bij 2 ervan hadden ze geen plaats voor stagiaires en 1 mocht ik een sollicitatiebrief met cv sturen..en die worden in juni uitgekozen zeg maar.

Maar wil idd bij de Jumbo weg.
    Ik heb een 0-40 uren contract..maar krijg altijd maar weinig uren.. ook als ik eens een dagje vrij wil dan word dat niet uitbetaald. Krijg geen vakantiegeld en bouw dus ook geen dagen op. Nu ik een gezin heb wil ik gewoon wel vastigheid, dus gewoon een vast aantal uren.. of iig een contract vanaf 20 uur.. dat ik dus sowieso die 20 uur heb. :)

Oh gossie..wat een mooi jongetje is Sven zeg! Hij mag later nog steeds op stap met Dylana hoor..geen probleem:p En hij is idd groot.. maja met de geboorte ook al, dus dat maakt ook niet zoveel uit. En maat 62 al.. Dylana zit er nu ook in.. ze paste al een aantal kledingstukken van maat 62, maar nu heeft ze eigenlijk alleen nog maar leggings en broekjes van maat 56 aan.

Taz.. heerlijk joh, een slapende Lucas hihi. Het lijkt idd zielig he, maar ze vinden het zelf heerlijk. Wij hebben nu een swaddleme als inbakerdoek. Maar wil straks ook de puckababy :)

Hier gaat het goed!! Ben zo aan het genieten nu van haar. Ze slaapt tussen de voedingen keurig. Vaak zo'n 2,5-3 uurtjes. Na de voeding is ze dan nog een uurtje wakker..en dan ook gewoon lekker vrolijk :D Wel komt de voeding nog geregeld naar boven en spuugt ze nog wel wat..maar ze heeft er niet meer zo heel veel last van gelukkig.

Ze heeft eigenlijk vanaf de geboorte steeds 1 x in de 2 dagen ontlasting. Maar sinds deze voeding de ontlasting echt heel hard werd, dus echte drolletjes, geef ik haar nu bij elke fles 5 cc extra water..en dat werkt! Ze poept nu elke dag haha..en vandaag zelfs al 2 x :D En ze heeft er geen last meer van.

2. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Pooh, Tess had dat ook van het johannesbroodpitmeel dat ze niet meer kon poepen,echt zo zielig is dat he,probeer je dat om ze te helpen met de reflux en dan krijgen ze daar krampjes en moeite met poepen van.

Heb jij ook dat Sven aan de kant waar hij slechter drinkt dus ook veel vaker tussendoor los laat?

@ Tazzie,fijn dat Lucas goed gegroeid is en mooi dat je omhoog mocht,misschien gaat hij dan ook beter slapen.

Tess is ook goed gegroeid 3765 nu en 5 april was het 3615,dus ze krijgt voldoende voeding :) dus ik kan het nu wat meer loslaten denk ik.

Tess heeft alleen wel een flinke voorkeurshouding en dat begin je nu al wat te zien aan haar hoofdje,zijkant is al wat afgeplat. (is dat een woord? haha)

Moeten nu proberen de andere kant te stimuleren,deed ik ook al wel maar nog niet echt met resultaat en anders fysio mee laten kijken.

3. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Vraagje nog:
    Arts van cb zei trouwens ook dat als ik eens een keer een nacht door wilde slapen en geen gekolfde melk had ofzo dat ik dan gewoon flesvoeding kon geven tussendoor,ik dacht dat ze dan misschien last zou krijgen van haar darmen door de verandering maar zei zegt nee hoor dat kan makkelijk,wat vinden jullie??

4. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Zag allemaal mooie foto's langskomen. Wat een schatjes!! En leuk om te lezen dat er soms moeilijke dagen tussen zitten maar dat iedereen nu langszamerhand steeds meer begint te genieten.
    Al die veranderingen/ verantwoordelijkheden het is ook niet niks.

@ sam goed om te horen dat het met de kleine maar ook met jou steeds beter gaat. En je mag gewoon op sollicitatiegesprek goed bezig! en wie weet zit er nog een stage in als kraamzorg dat zou toch ook harstikke leuk zijn

@JBG jij vertelde volgens mij dat jullie kat is overleden, bah wat naar. Heb zelf ook 2 katten en zou er niet aan moeten denken om ze te moeten missen. Sterkte!

@tazz je bent goed bezig! even een schouderklopje voor jou.

@saxia hoe was je eerste werkdag?

@troetjuh is het is verder met jou?

Hier gaat het wel redelijk. Loop nog steeds rond. MIsselijkheid is even heel erg geweest maar sinds het weekend gaat het gelukkig weer wat beter. Ik hoop toch zo dat ik niet hoef rond te lopen tot 42 weken pffff. Sorry hoor voor het negatieve gezeur. Ik kijk er zo naar uit als de misselijkheid weg is en dat ik alles weer kan eten en drinken. En dat het ook nog een lekker smaakt. Merk dat ik niet zoveel reageer heb niet zoveel leuks te melden en wil jullie niet altijd lastig vallen met mijn klachten. Maar zal wel proberen wat vaker te gaan reageren.

fijne avond!

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Rose fijn dat de misselijkheid wat minder is.. Jammer dat het nog niethelemaal weg is. Hoop voor je dat je niet over tijd gaat lopen zodat je snel van de klachten af bent!
    Enne kom gerust 'zeuren' hoor! Wij vinden dat geen zeuren, maar je kan gewoon even je verhaal kwijt!

Sam ben benieuwd naar je solli van de kraamzorg dan in juni..
    En fijn dat je nu lekker geniet van Dylana! :) En dat het zo goed gaat!

Tess is ook al goed gegroeid! :) fijn! volgens mij moet dat gewoon kunnen met die kv.. hier krijgt Lucas t ook allebei (maar goed dat kreeg ie al vanaf t begin, al is t dan wel nutrilon HA wat ie krijgt. in t ziekenhuis de kant en klare voeding ervan en hier de poeder.)

Nou Lucas heeft heerlijk geslapen geloof ik. Moest m beetje wakker maken om 5 uur (toen was t 4 uur geleden dat ie de vorige voeding had gehad) Zelfs niet wakker geworden van zn poepluier.. (Die ook weer wat dikker word. was afgelopen week erg dun..) weer 100 cc helemaal leeg en nu heb ik m zonder de puckababy in bed gelegd, eens kijken of ie nu ook in slaap is gevallen..

6. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Carly, ja had ik ook moet zeggen dat ie nu beter drinkt maar als ie een klier bui heeft of erg driftig is dan laat ie nog steeds tussendoor los ik doe die kant meestal in rugbyhouding voeden en dan gaat t meteen stukken beter.
    Wat betreft de kunstvoeding heb mn twijfels zou t zelf niet doen, sven komt hier 1x per nacht en heb er niet altijd zin in maar nee zolang ik niet afbouw krijgt ie nog geen kunstvoeding zeker niet met de reflux maar dat is denk ik ook persoonlijk. Wil sowieso aan de kinderarts vragen hoe we dat moeten aanpakken met afbouw en kunstvoeding en als t t beste is ga ik nog door met borstvoeding.

7. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Rose, ja mag je verhaal gewoon doen we hebben allemaal wel eens geklaagd en als we je kunnen helpen door te lezen/reageren dan doen we dat graag.

Sam, je kan maar blij zijn met poep he, fijn dat t zo goed gaat en je zo geniet. T is je enorm gegund.

Tazzie, lucas drinkt lekker zo zal die vast beter door slapen

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Wat een mooie foto's kwamen er voorbij zeg! en carly wat een verschil tussen jurre en tess haha kei schattig!

rose fijn om weer iets van je te horen! gelukkig niet meer mega misselijk, maar nog steeds niet lekker dus...balen zeg! je hebt niet echt veel kunnen genieten vd zwangerschap he meid.
    je kan gewoon je verhaal doen hier hoor niemand die vind dat je zeurt.
    Wat zegt de verlos eigelijk dat je zo beroerd bent? kun je niet wat eerder ingeleid worden? of wil je dat zelf niet...

saxia hoe was je eerste werkdag? en hoe was het voor iselin op het kdv ? nu zijn jullie weer lekker samen...hoeveel dagen ga je werken?

sam fijn zeg een solli als adm. mederwerker ik heb ook mijn secretaresse diploma en wil daar straks ook iets in zoeken als ik een kindje heb. lekker een beetje regelmaat.

verder veel geklets over voeding en poepluiers hahaha dus dat laat ik ff aan me voorbij gaan.

hier gaat het wel weer ben vandaag er weer wat beter aan gelukkig. ik verwacht deze week ongi te worden en dan kunnen we gelukkig weer verder. heb vandaag van de acupunctuur kkruidenpilletjes gekregen. die zorgen dat de innesteling goed blijft en de hormoonhuishouding stabiel ik weet niet of het werkt maar wil het graag proberen.
    word soms wel bang als ik denk aan de volgende zwangerschap ben zo bang dat het dan weer misgaat en hoe moet ik daar doorheen.
    ik weet wel dat je meer aankunt dan je zelf denkt en dat het uiteindelijk wel goed komt, maar het maakt me onzeker soms.
    Moet me nu nog niet gek maken weet ik ook wel, maar denk er soms aan.

9. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Rose wat vervelend dat je nu elke keer toch weer zo beroerd bent,hopelijk gaat het allemaal niet te lang meer duren

@ Pooh, ik heb ook een beetje mijn twijfels omdat er ook altijd gezegd word niet teveel te wisselen van voeding toch?
    In het begin kreeg ze het in het ziekenhuis ook wel als bijvoeding maar nu krijgt ze toch al hele tijd alleen bv.
    Als ik het hele tijd was blijven doen was het anders denk ik,dan is ze er aan gewend,die arts begon er ook zelf over zo uit het niets en ook of ik door wilde gaan met de bv,dus ik zo ja zeker....beetje apart vond ik het,dacht dat ze altijd zo voor borstvoeding waren bij het cb.

Is wel een goeie die rugby houding kan ik ook nog wel eens proberen

@ Hip ik snap best dat je daar aan denkt en dat dat je bezig houd,is ook goed voor te stellen dat je nu toch ook veel angst hebt bij een volgende zwangerschap
    Hopelijk helpen die kruidenpilletjes,baat het niet dan schaad het niet toch

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hip.. je kunt het altijd proberen met die pilletjes :) Hoop zo voor je dat de volgende zwangerschap gewoon een blijvertje word! Het is je echt zo gegund! Fijn dat je je ietsje beter voelt vandaag.

Rose.. joh .. zeuren? Nee hoor.. jij vertelt gewoon wat jij denkt en hoe jij je voelt. Dat mag toch? Dat is geen zeuren hoor. Gelukkig dat de meeste misselijkheid over is. Hoop ook voor je dat je niet over tijd gaat. Heb je alles al klaar voor de baby? Eerste kleertjes al uitgezocht? Wou jij thuis bevallen of in het zkh? Ik weet het niet meer ..:) Ennehm.. heb jij nog een leuke buikfoto voor ons?

Tazzie.. fijn dat lucas goed sliep in de puckababy! Slaapt hij nu weer goed zonder de inbakerzak? En toch weer een flesje van 100 leeg. Had hij er dus wel behoefte aan.

Saxia.. hoe was je 1e werkdag? wennen zeker zonder je kleine meid?

Verder las ik nog iets over bv en kv mengen? Geen idee.. dus dat laat ik ff aan de anderen over die bv hebben gegeven of geven.

11. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Even een berichtje voor Hip..

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik herken je verhaal echt zo het om alles kunnen janken.. Ik had dat eind vorig jaar, ik zat toen in een MEGA-dip en zag het allemaal niet meer zitten. In die tijd beheerste het zwanger worden mijn leven en niet ikzelf.. In die tijd ben ik ook begonnen met de acupunctuur en ademhalingssessies.. Ik zou je willen adviseren om die acupunctuur niet alleen voor het zwanger worden te doen maar ook ZEKER voor je emoties! Ik sta nu zo veel sterker in mijn schoenen meis en ik weet 100% zeker dat dat daarvan is gekomen.. Misschien gewoon eens even proberen.. Ik had en heb er nog steeds erg veel baat bij..

Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jou!!

12. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    O jah, en wat een mooie plaatjes van die kleine mensjes zag ik voorbij komen! Echt zo ontzettend mooi...

Hier trouwens besloten om maar 1 ronde over te slaan, moet eind deze maand weer ongesteld worden en dan gaan we ook een afspraak maken in het ziekenhuis voor verdere stappen zodat als we terug zijn van vakantie we daarmee kunnen starten.. Mocht ik na rust ronde zwanger raken dan zou ik max 18 weken zijn bij ons trouwen en dat moet volgens mij best kunnen.. Hebben jullie trouwens buikfoto's van 18 weken??

Allemaal nog een fijne avond!

X

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Anita.. toch maar 1 ronde wachten. Ben benieuwd wat ze gaan doen in het ziekenhuis, mocht het zover komen!

Mijn buikje met 18 weken:

Bekijk bijlage 238414

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Gister eind van de middag sliep lucas niet zonder ingebakerd te zijn.. eenmaal weer in de puckababy vrij snel.. vannacht in de kinderwagen wel goed zonder ingebakerd te zijn.. dus we zullen zien wat vandaag ons brengt :)
    Ikzelf heb ineens gisteravond een mega allergische reactie ergens op.. :( alemaal bulten op mn benen en vet veel jeuk.. straks de huisarts maar even bellen. Die moet ik toch bellen voor nieuwe neusspray..

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Carly geen kv gaan geven! Vind het slecht dat het cb dat adviseert. Als je er eenmaal met begint heeft het toch invloed op je productie en zul je steeds vaker kv gaan geven. Het is zeker vermoeiend die nachtvoeding maar mijn kraamhulp zei dat het de 1e 2 à 3 maanden wel de belangrijkste voeding was om je productie op peil te houden.
    Ik ben ook kv naast gaan geven en was eigenlijk het begin van het einde, je grijpt dan steeds sneller naar de fles.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anita ben benieuwd in welk traject jullie terecht komen!
    18 wkn is goed te doen, zit nu via mijn telefoon maar als ik straks achter de pc zit zal ik een foto plaatsen.

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wat vreemd van die allergie ineens tazzie!

Pff..nou onze meid is een echte houdini hoor.. We bakeren haar dus in.. en dan een laken over haar heen die strak is opgemaakt. Toch weet ze nu al 2 nachten achter elkaar 1 arm eruit te krijgen en zichzelf helemaal naar onderen te wurmen in het ledikantje. Ze ligt dan gewoon helemaal overdwars tegen de spijlen aan de achterkant van het ledikantje aan :S Ze word daar wakker van, omdat ze dan niet meer verder naar beneden kan en dus tegen die spijlen aanbotst steeds :S en dan is het huilen natuurlijk!

Wat kan ik hier nou aan doen?

Wil sowieso een andere inbakerdoek..maar die zijn of van 0-3 maanden of van 3-6 maanden .. en die van 3-6 maanden begint vanaf 5.5 kg. En ze is nu 5.2 kg.. kan ik dan die van 3-6 maanden al gebruiken denken jullie? En welke zouden jullie adviseren? De puckababy of de pacco?

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha ik zou de pacco aanbevelen. Puckababy werkte voor Elin niet, dat is ook zo'n houdini. Die wist zich zelfs los te wurmen in de swaddleme..
    Pacco is van 4 tot 7 kg dus daar kun je wel even mee voort, tot dat ze gaat rollen.

19. winnietje

winnietje Niet meer actief

Heey meiden,

Ik heb niet alles gelezen, maar wou toch even wat van mij laten horen. Zondag is de uitgerekende datum. Spannend allemaal....
    Afgelopen donderdag ben ik gestript baarmoedermond is al iets open dus er is al iets ontsluiting. Savonds veel harde buiken maar geen weeen. Vrijdag slijmprop verloren. Zaterdag weeen om de 20 min maar die hebben niet doorgezet :(
    Nu dus maar afwachten of ze nog voor donderdag komt en anders word het donderdag weer opnieuw strippen bij de verlos.
    Ben er wel zat van :$

Liefs

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Oh wat spannend Winnie! Balen dat de weeen niet hebben doorgezet. Ben heel benieuwd wanneer je weer mama gaat worden :) Succes nog ff de laatste loodjes!

Sas.. okee.. dat is gewoon 1 maat dan ofzo die pacco? En kun je met de pacco ook langzaam afbouwen? Dat kun je met de puckababy wel mooi doen namelijk. Dylana heeft nu idd ook de swaddleme.

Deel Deze Pagina