@sam dacht eerst wel dat het misschien wat eerder zou komen maar denk maar dat het vooral hoop was. Begin nu toch wel te denken dat het waarschijnlijk nog wel even gaat duren. Je zult zien dat ik misschien wel tot 42 weken rond loop. Heb wel een aantal dagen veel harde buiken gehad maar nu is het juist weer heel rustig. Je hoort het wel, heb totaal geen idee! blijft spannend. Leuk dat je bezig bent geweest met een fotoboek. Ik denk dat veel moeder dat vergeten ivm drukte enz. Ook ik wil proberen om het bij te houden is wel zo leuk voor later. @tazz wat een schatje!
hoi dames! rose ben je niet meer zo ziek? lekker rustigaan doen en hopen dat je kindje snel komt, ik ben echt ontzettend benieuwd wat het word. sam leuk een foto boek. tazz leuke foto van lucas. hier vanmorgen de fm gehad en de follikel was al 17,9 dus zaterdag hebben we iui....ennnn....ik heb de utrogestan voorgeschreven gekregen!!!!!!!!!!!! ik vroeg ernaar en ze deed helemaal niet moeilijk. ze begreep me en het kan verder ook geen kwaad. zaterdagavond beginnen en dan iedere avond en iedere morgen 2 inbrengen. ik hoop zo dat het helpt!! en dat het raak is natuurlijk. net ook bij de acupunctuur geweest en ze heeft me ook behandeld voor me wat rustiger te voelen, dat ik me niet zoveel zorgen maak en minder gespannen ben. ben nu echt kapot moe! maar ff een dutje doen zit er nog niet in want ik moet nog eten en om 9 uur komt mijn schoonzusje ff langs om wat op te halen. daarna dan maar lekker naar bed.
Gaaf hip!!! Ik ga weer voor je duimen! Keano is nog steeds behoorlijk ziek. Sinds gisteravond is de diarree ook over. Maar nu heeft hij alleen nog droge luiers! Vanmorgen een kleine oranje pas luier Ik had gelukkig een afspraak staan bij de huisarts. Ik moest wat urine gaan opvangen in een urine zakje die ik om zijn piemeltje moest plakken. Pas na zes uur had hij een plasje gedaan. Ik ben benieuwd of daar wat uitkomt. Verder heeft hij vanaf 12 uur niks meer gedronken, wil hij echt niet. Net gelukkig een papje van 60 cc naar binnen gewerkt. Ik hoop dat hij vanavond of vannacht nog ff wakker word voor een flesje. Echt niet leuk zo!
Oh Hip.. wat spannend. Hoop zo dat het raak is en dat het dit keer goed gaat! Suusje.. oh bah.. oranje urine? Dat klinkt niet goed nee.. wat zielig.. zo ziek dat hij niks wil drinken. Wanneer krijg je de uitslag van zijn urine?
oww suusje dat klinkt niet goed. hopelijk wil die snel weer wat drinken. kun je niet zorgen dat hij op een andere manier toch vocht binnen krijgt? geen idee hoe...mss watermeloen of aan het waterijs laten likken(of is die daar nog te klein voor??) sterkte meid.
Hij wil af en toe wel een slokje ORS, maar dat is in totaal maar een half kopje per dag. Ik denk dat ik morgen de uitslag krijg. Het gekke is dat hij qua gedrag wel steeds wat meer zichzelf word.
@hip wat fijn dat ze mee willen werken!! ik ga voor je duimen ik hoop zo dat het nu goed gaat! Het ziek zijn hier blijft toch wel, gaat zoals het er naar uit ziet niet over, hopelijk voel ik mij beter als de baby eruit is. Ben al de hele zwangerschap beroerd maar had gelukkig soms ook momenten dat het iets beter ging. Helaas op het einde gaat het weer minder goed. Maar ze letten wel goed op mij, dat is wel fijn. @ suusje balen dat keano ziek is. ben benieuwd wat de huisarts zal zeggen. Gelukkig eet die wel pap toch, dat is toch ook vocht?? dus dan zal die wel iets binnen krijgen. Maar aan de kleur van zijn urine is dat zo te horen wel veel te weinig. Oranje is natuurlijk niet goed. Hopelijk kunnen ze iets voor jullie doen! Sterkte
Hip fijn dat ze nu goed mee willen werken! Mijn duimen draaien voor je! suusje, heeft Keano alweer wat gedronken inmiddels? en was de uitslag nog goed?? Rose wel fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt nu.. zo net een bak vol met kleertjes en slaapzakjes gekregen van een paardenvriendinnetje.. erg leuk.. Heb t al in de wasmachine zitten haha.. ook vet schattige minischoentjes..
Keano krabbelt gelukkig weer op! Vannacht wakker geworden en een klein flesje gedronken. Hij had weer oranje plekken in zijn luier en vanmorgen ook. Vanmorgen ook weer wat gedronken. De uitslag was gewoon goed, dan betekent dat de oranje plekken duiden op vochttekort, wat logisch is. Daardoor poept hij ook kleine harde keuteltjes . Hij krijgt alweer praatjes gelukkig. Als jullie het nog niet in huis hebben: paracetamol zetpillen en ORS in de medicijnkast leggen. Een baby mag 60 mg pcm per kilo lichaamsgewicht per dag, verdelen over vier momenten. Dus keano weegt 7 kilo x 60= 420 mg per dag. Dus elke zes uur mocht hij een zetpil van 120 mg. Ik gaf keano de ORS uit een bekertje van nuby met neusuitsparing. Uit de fles wil hij alleen maar melk drinken. Iemand anders nog tips wat je echt in het medicijnkastje of in huis moet hebben ( want je zult altijd zien dat je het nodig hebt als de winkels gesloten zijn)? Paracetamol ORS Maizena ( werkte super toen hij natte rode billen had)
Zout oplossing Tegen tandjes bijspringen on de koelkast Hoestdrank Iets Tegen schaaf wondjes Pleisters Als ze wat ouders zijn wormen pilletjes
Zo, weer terug van vakantie! Vond het zo leuk om met haar de eerste keer te zwemmen! Ze vond het super! Heeft geen kik gegeven en liet alles toe! Echt nu al een waterratje. Helaas moet ze de laatste tijd wel weer wat meer scheetjes laten en wat moeilijker poepen, misschien toch wat meer last van de vastere voeding die ze krijgt. Ze krijgt nu nog 4 flessen, wel echt fijn hoor, niet meer die late avondfles. @tazzie: Hoe gaat het nu met Lucas en het slapen? Wat een leuke foto dat hij zo lacht! Fijn dat de 7e fles eraf is! Wij hadden op die leeftijd geloof ik alleen het mobiel in de box, lekker een rustig muziekje en ding wat draait om naar te kijken en luisteren! @sam: haaruitval is inderdaad een veel voorkomend iets na de bevalling. Ik heb er zelf geen last van gehad! Ahh, wat sneu dat zieke koppie! Sneu hoor! En wat goed van je sollicitaties, hoop voor je dat er wat uitkomt! @pooh; wat goed dat het zo helpt bij de Osteopaat voor Sven. Wat doet hij dan precies, masseert hij dan meer of hoe werkt dat? @norah, suusje en Troet; wanneer gingen (of gaan) jullie de kinderwagen ombouwen tot zit ik weet nl. niet goed wanneer dat moet?! Ik merk dat ze heel nieuwsgierig is en als ze wakker is wil ze echt niet lang blijven liggen. Maar vind ze eigenlijk nog te klein om haar in de zithouding te doen en vind dat stiekem eigenlijk helemaal nog niet leuk, haha! @suusje: jeetje, echt klote zeg dat Keano zo ziek is. Echt zielig! Op de foto zie je gewoon dat hij zo ziek is! Wel fijn dat het vandaag wat beter gaat, hopelijk gaat het alleen nog maar opwaarts! @sasjuh: wat fijn dat Elin zo goed groeit! Moeilijk het 1e prikje he, ik had ook echt de tranen in mijn ogen staan. @winnie: Wat heb je een mooie meid met Diede, gefeliciteerd!! Hoe gaat het met je en met Luc? Hoe beleef je de kraamweken? @troet: nienke krijgt vanalles, maar lust niet alles. Qua groente: boontjes, bruine bonen, wortels, bloemkool, zelfs spaghetti (zonder vlees!!) heeft ze een potje op ! Qua groente: Gemixt fruit, banaan, peer, abrikoos Wat heerlijk dat Joey zo bij je in de arm slaapt, lekker van genieten. Nienke gaat altijd naar bed, dan slaapt ze gelijk. Als ik ze in mijn armen hou gaat ze huilen en vecht ze veel meer tegen de slaap. Ze wil overal bij zijn ! Nienke slaapt wanneer ze moe is, ik hou geen vaste tijden aan! @norah: wat een heerlijke foto van Norah!! Echt leuk in de schommel! @hip: Wat goed, ik hoop zo voor je dat het gauw raak is! Ik weet niet zo goed wat die utrogestan doet?! @rose: Hopelijk komt je kleintje gauw!
Suusje wat fijn dat het iets beter gaat met keano. was het niet erg dan dat hij zo weinig drinkt en zijn plas oranje is? je hoort toch altijd dat je moet oppassen voor uitdroging... taz wat fijn dat je zoveel kleertjes hebt gekregen. morgen de iui..spannend! xx
Jbg welkom terug hahaha een fijne vakantie gehad zo te lezen..heerlijk! utrogestan is progesteron en dat zorgt er voor dat je eigen progesterongehalte niet kan dalen. als je progesteron daalt word je ongesteld en dat is dus niet de bedoeling als je zwanger bent. verder weet ik het ook niet precies als het maar helpt.
Hip, op deze leeftijd kan keano niet zo snel meer uitdrogen. Ik ben zondag en maandagavond met hem naar de huisartsenpost geweest omdat het zo slecht met hem ging. Hij is beide keren en donderdag gecontroleerd op uitdroging. Dan moet de huid omhoog blijven staan als je het tussen je vingers neemt, droge ogen en huilen zonder tranen en een behoorlijk diepe kuil in de fontanel,en nog wat dingen. Dat had hij niet. In de ochtend had hij steeds een opleving en dronk wat, at wat fruit en hield het ook binnen. Gedurende de dag ging het steeds slechter. Maizena werkt beter dan talkpoeder en is goedkoper . Het zorgt ervoor dat de billetjes droog(er ) blijven tijdens diarree en plassen. Succes morgen!!!
Hip heel veel suc 6 morgen ik ga weer volop duimen draaien voor je Jbg lekker dat ze zo goed eet zeg Ik wil de Kinderwagen óók nog nie om bouwen haha ik wacht nog maar effe tijd Joey protest gaat geven zolang hij goed vind lekker laten liggen Hihi Joey krijgt verse groente en fruit Hij heeft appel peer banaan, wortel en snijbonen op Vanmiddag mango haha maar dat moest die nie Hoe ziet Jou schema er nu uit? Bij mij 7/8 fles 180/6 9:30/10:00 fruithapje als hij wakker is 12:00 fles 180/6 16:00 fles 180/6 17:30 groente als hij wakker is 19:00/20:00 fles 180/6 deed rijstenbloem door die fles Eerst liet ik hem slapen kwam hij tussen 1 en 2 180/6 Want hij komt vaak nog 2 keer per nacht en met die fles 1x Maar wil nu toch maar weer tussen 22:00/23:00 tegaan geven.. In de hoop dat hij door ga slapen Dus wil nu Vanaaf 23:00 rijstenbloem doen maar dan weer 180/6 of 210/7 Moeilijk haha
Hip..spannend morgen de iui! Tazzie.. leuk dat je kleertjes hebt gekregen Suusje.. fijn dat keano weer wat opknapt! JBG.. heerlijk ff op vakantie gweest. Wat leuk dat je met Nienke hebt gezwommen. Wel vervelend dat ze nu weer wat meer last krijgt van de krampjes Hier gaat het toch nog niet zoals het zou moeten.. Normaal gesproken drinkt Dylana best wel veel. Eigenlijk altijd het maximum van wat ze mag hebben voor haar leeftijd. Maar nu komt ze soms maar net rond het minimum wat ze moet hebben en gister zelfs eronder. Ook spuugt ze weer heel veel.. niet altijd melk, maar ook gewoon water ofzo :S En daar heeft ze toch wel weer last van, want vanmiddag ook..het was weer krijsen!! En dan is ze echt ff ontroostbaar. Dan weet ik echt ff niet wat ik dan moet doen hoor..
Hip, is alles goed gegaan? Kinderwagen heb ik omgebouwd toen keano er niet meer in wilde liggen en steeds omhoog wilde komen. Ik vind het een stuk makkelijker en leuker! Ik heb nu ook zo'n kleine opklapbuggy in de auto liggen, dan hoeven we dat grote lel niet meer overal mee naar toe te slepen. (kleine auto, ford fiesta )
JBG heerlijk op vakantie geweest en leuk dat nienke het zwemmen zo leuk vond! (ik kan niet wachten tot ik met Lucas kan gaan zwemmen, maar dat zal nog wel een poosje duren voor het mag ) Hip hoe ging de IUI vandaag?? Sam wat vervelend dat Dylana niet zo goed wil drinken nu zeg en dat ze weer veel spuugt. troetjuh hoe is de nacht gegaan met Joey? beetje doorgeslapen? suusje hoe is het nu met Keano? handig die tips van jullie voor wat je in je medicijnkastje moet hebben.. Zal daar komende week ook eens wat voor inslaan.. Lucas en slapen blijft beetje wisselend. Maar de nachten gaan aardig goed de laatste tijd. Gisteravond bij de fles van 11 uur kleine 10 cc meer gegeven (120/4 en dan nog 10 cc erbij) en meneer melde zich pas tegen half 4 weer ipv steeds rond 2 uur de laatste tijd) Overdag is ie vaak wat langer wakker dan dat cb zou willen.. Maar hij jengelt verder niet dus laat ik maar lekker wakker tot ie echt aangeeft dat ie moe is en dan naar bed.. gisteravond waren so er, en sm had m na de fles nog even op schoot en bleef maar tegen m praten en gek doen enzo.. pff ik ergerde me een beetje eraan en toen Lucas begon te gapen en weg te kijken heb ik m naar bed gedaan.. maar prompt wou ie niet in slaap vallen. uiteindelijk kon ik t niet langer negeren en heb ik m eruit gehaald. sm zat alweer zo te kijken van kom maar hier.. maar heb m lekker tegen me aangelegd en na 10 minuten was ie diep in slaap.. dacht echt als ik m nu weer geef ga je m nog langer wakker houden. Ze schrijft zelfs op facebook dat lucas haar nieuwe liefde is bah
Hej tazzie bah vervelend zeg zo sm Haha snap je frustraties zo goed he met nieuwe liefde enzo word volwassen denk ik dan... Hier drama nacht ben van 1 tot 6 bezig geweest met meneer 6 x tut erin tot da nie meer ging 5 uur dan ma fles gegeven en 6 uur viel hij in slaap