stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    een aantal hebben toch weer een slechte dag / avond gehad met huilende baby's. Lijkt me echt lastig, als ik het zo lees dan zijn jullie vooral bezig met afstemmen/aanpassen. Ben erg benieuwd hoe mij dat afgaat.

@sam wat leuk dat je weer op gesprek mag komen. Je maakt blijkbaar toch steeds een goede indruk! super hoor. Hopelijk gaat het wat worden.

HIer verder alles nog rustig. Voor twee dagen terug wel een nacht gehad met veel harde buiken waar ik ook steeds wakker van werd. Maar viel toch steeds weer in slaap, nog geen weeen dus.
    Volgende ochtend was het ook weer rustig. En nu is het weer afwachten...

ik duik nu lekker mijn bedje in!

2. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    zo weer bijgekomen van gister iedereen? Hier was t van korte duur sven heeft zn kinderwagenbak ondergekotst t ging zelfs over t randje op zn wiel. Echt sneu hij is ook verkouden dus was blij dat ik van te voren neusspray had gekocht.

Sasjuh, vraagje sven krijgt nu 1 voeding kunstvoeding maar doet minstens een uur over 200cc t schijnt dat een flesje met 20 minute op moet. Geeft t met een difrax fles met speen s. Hoe ging dat bij jullie?

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    200 cc? Haha dat krijgt Elin niet eens op.. Ik zou speen maat groter nemen. Ik gebruik de dr brown fles met speen 2.

4. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Pooh; Echt vaag hoe dat werkte dan met die lever bij de osteopaat. Wel fijn dat hij jou kon behandelen en het daarna bij Sven ook beter ging. Wat zielig dat hij de wagen onder gespuugd heeft. Gaat het nu wel weer of is hij ziekjes?

@Tazzie; Met een panadolletje kan ik prima slapen zonder hoest. Dus dat is fijn. Ik moet ook gewoon toegeven aan het feit dat ik moeier ben. Mijn vriend zegt ook dat ik rust móet gaan nemen. Maar ik vind het lastig om dingen uit handen te geven. Hoe was koninginnedag? Lekker met de kinderwagen op pad geweest? Lucas zag er in ieder geval erg leuk uit in zijn kleertjes!

@Hip; Ging het werken een beetje vlot gisteren? En werk je nu wel hele dagen? Hoe voel je je eigenlijk?

@Troetjuh; Ook al aan het werk geweest gisteren. Ging de tijd voor jou snel?

@Sasjuh; Dat heb ik inderdaad ook eens gelezen over het 1 laagje meer dan jezelf aantrekken bij je kind.

@Norah; Ik heb nog niet echt verstand van voeding, maar wanneer ze genoeg drinkt en zo lekker eet, dan klinkt dat bij mij wel goed. Ben benieuwd of mijn gevoel klopt.

@JBG; Wat leuk shoppen voor zo weinig geld zulke leuke spulletjes! Vtech en Fisher Price zijn toch best prijzig.

@Suusje; Wat zielig en rot dat Keano zo ziek is geweest en ullie nu het idee hebben opnieuw te moeten beginnen. Het zal vast weer snel vooruit gaan, maar daar heb je nu even niet zo veel aan. Sterkte!

@Samantha; Wat naar dat Dylana zo'n terugval heeft met slapen en spugen. Hopen dat de osteopaat vrijdag weer even een zetje in de goede richting kan geven. Voor jou goed nieuws! Succes morgen met je 2de gesprek!!!

@Rose; Veel harde buiken gehad, maar nog geen weeen. Doe nog even lekker rustig aan.

Hieronder een foto met 31 weken + 6 dagen op zaterdag 28 april.
    Let niet op mijn pyjama en tja, ik heb een striem....

Bijgevoegde bestanden:

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    200 cc en heb je dan ook nog nutriton/johannesbroodpitmeel erdoor heen?
    Dan is t logisch dat ie een uur over zn fles doet ;)
    Lucas krijgt 120/4 (of nu 150/5 en dat afgieten naar 150) met klein schepje nutriton in de difraxfles met s speen. Die red dat net met 20 minuten soms half uur.. moet binnenkort ook voor hem maar de maat 2 halen..

rose spannend nu! slaap lekker..
    pff nou lucas is de hele dag aan het spoken geweest.. en maar 'zeuren' heb de fles van half 7/7 uur maar 150/5 en dat afgieten naar 150 gegeven. iets meer dan de 120/4 dus en hij slaapt nu nog :) schijnbaar toch beetje honger steeds..

6. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Samantha1 20-04-2012: controle kinderarts
    Samantha1 24-04-2012: kinderfysio
    Sasjuh83 24-04-2012: 2e afspraak cb, 1e x prikjes
    MenP2010 05-05-2012: Extra echo ivm niertjes
    Samantha1 07-05-2012: CB, 2e keer prikjes
    MenP2010 07-05-2012: Intake kraamzorg, controle vk en 6e x cursus
    MenP2010 11-05-2012: laatste werkdag
    Tazzie17-05-2012 : controle Gynaecoloog
    MenP2010 22-05-2012: Voorlichtingsavond 'bevallen in het ziekenhuis'
    Saxia 24-05-2012: cb, 3e keer prikjes
    Samantha1 04-06-2012: CB

Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    Hip1983 (29 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje!
    Samantha1 (25 jaar,5e ronde,1e kindje) uitgerekend 25 januari --> bevallen op 03 februari 2012, een meisje!
    Sasjuh83 (29 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart --> bevallen op 20 februari 2012, een meisje!
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart --> bevallen op 6 maart 2012 van een jongen
    Carly81(30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april 2012,bevallen op 16 maart 2012,een meisje!
    Tazzie (32 jaar 1e kindje)uitgerekend 17 april 2012 bevallen op 20 maart 2012 een jongen

Even wat aangevuld.

7. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    We kunnen idd wel een grotere speen proberen. Aan de borst drinkt ie ook minstens 3 kwartier dus zal ook geduld moeten hebben in t begin.

Tazzie, nee hij krijgt andere voeding die wordt pas dik in zn buikje. Volgens de verpakking kan die 180 of 200 krijgen van Enfamil ar, (zelfde als sam gebruikt.) En hij had niet genoeg aan 180 dus dan maar iets meer.

8. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @menp mooie buik hoor! hier is die die de laatste weken nog even erg snel gegaan tot week 37. Groeispurt moet bij jou nog komen dus je buik zal nog wel wat groter gaan worden :))
    FIjn dat alles verder goed gaat.
    Hoe staat het nu eigenlijk met de niertjes? of heb ik dat gemist?

@hip hoe is het met jou? hoe voel je je?

@tazz hopelijk vandaag een betere dag.

Hier slecht geslapen, veel wakker geweest. Kan steeds moeilijker een houding vinden. En al dat gedraai, schrikkelijk!
    Vanmiddag maar weer een tukkie doen om het in te halen. Verder vandaag een rustig dagje.

9. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Menp, mooie buik hoor. En pak je rust.

Rose, nog even volhouden hopelijk slaap je vanmiddag wat

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    MenP..mooie buik hoor! :D

Rose.. probeer toch overdag dan ff je rust te pakken als je snachts niet kunt slapen.. gewoon ff lekker op de bank liggen ofzo.. Succes de laatste loodjes!

Pooh.. Dylana krijgt nu in totaal ook 200 cc. Dus 180/6..en doet er gemiddeld ook 20 minuten over. Behalve als ze erg moe is dan duurt het soms echt wel langer dan een half uur. Dat is eigenlijk ook de maximale tijd dat ze over een flesje mogen doen volgens mij. Ik heb de Dr. Brownfles met speen nummer 2. Werkt super! Hoe zwaar is Sven nou? Kun je anders misschien iets vaker voeden en dan mindere hoeveelheden? Of neemt hij daar geen genoegen mee?

Vandaag mijn 2e gesprek gehad. Ging goed!!! :D Ze gaan alleen wel de Jumbo bellen als referentie..en die weten niet dat ik aan het solliciteren ben.. oops! Naja..mijn contract loopt daar toch af, de 24e.. dus ze kunnen het verwachten. Volgende week krijg ik de uitslag! Spannend :D

Hebben jullie kindjes ook last van de warmte? Dylana haar kamertje is zo warm.. en dan heb ik haar alleen maar een rompertje aangedaan en daar de bakerzak overheen. Een lakentje zal wel te warm worden denk ik?

11. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sam, alleen de middag tussen 3 en 4 krijgt sven op t moment een fles de rest is nog borstvoeding op verzoek. Heb vandaag een M speen geprobeerd maar daar verslikt ie zich mee dus toch nog een S nu drink ie 130cc en viel in slaap dus naar bed wordt ie 2 u later wakker(2u na start voeding lag er nog geen uur op) met honger had t flesje nog staan dus de rest koud gedronken had ie nog honger geprobeerd niks maar blijft zeuren dus nog wat borstvoeding gegeven komt ie 2 uur later weer hoe kan ik nou nog een voeding vervangen als dit zo gaat , zou t een sprong zijn? Pff wat een geklooi.

Sam ga voor je duimen dat t wat word was dat bij t tankstation ? Of in de zorg?

12. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Idd das wel een gekloot pooh
    Een andere fles? Proberen
    Of 3 standen speen? Eerst standje dat hij veel moet zuigen dan als hij moe word makkelijker standje?
    Hoop dat snel beter ga lijkt me óók super vermoeiend en om onzeker van teworden

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Misschien toch proberen om Sven dan wakker te houden tijdens de fles. Wat wij doen is af en toe ff boeren.. of een koud washandje op het hoofd ;) Het zou ook best een sprongetje kunnen zijn hoor.. de 8 weken sprong misschien? Lastig is het he.. je word er soms zo onzeker van.

Mijn sollicitatie was idd van het tankstation :)

Dylana haar flesjes gaan ook niet meer zo lekker de laatste tijd. Ook weer veel huilen tijdens de fles..en dan stopt ze met drinken.. en dan weigert ze gewoon de fles. Ook spuugt ze dan de helft er weer uit. Ze dronk eigenlijk altijd het maximum wat ze op een dag mag hebben, maar nu komt ze soms niet eens aan het minimum toe.

En het slapen wil ook nog niet echt. Vanavond anderhalf uur met haar bezig geweest om haar te laten slapen..en nu slaapt ze net en kan ik haar over een half uur weer wakker maken voor de laatste fles. Heel frustrerend. Hoe slaapt Sven?

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam fijn dat je 2e gesprek ook goed ging!
    En inderdaad frustrerend he heb je ze eindelijk in slaap kunnen ze half uur/uur later al weer wakker maken voor de laatste fles (heb ik met Lucas ook al paar x gehad pff)

pooh vervelend dat het drinken nu zo slecht gaat even. maar misschien inderdaad even een sprongetje (of regeldagje vandaag)

menp mooie buik!!

Rose probeer zoveel mogelijk rust te pakken als dat kan!

Lucas heeft ook last van de warmte. Heeft ook wat warmteuitslag als ik t zo zie.. vanmiddag alleen in kleertjes onder een lakentje gehad op zijn kamertje. was erg warm daar. Zometeen in de kinderwagenbak doe ik ook zijn broekje en sokjes uit. (maar dan wel dekentje over m heen, bij ons heeft vanavond t raam wagenwijd opengestaan dus is wat meer afgekoeld en staat nu op de openklapstand. vind het erg lastig om te bepalen wat ie nu aanmoet en wanneer t te warm is eigenlijk :( hoop dan maar zo dat hij er geen last van heeft verder. Vandaag heeft ie iets beter geslapen dan gister. Vanmorgen wel eerder wakker maar m lekker in bad gedaan. vanmiddag lekker stukkie wezen wandelen met de kinderwagen, daar sliep ie binnen no time in :D ff langs de zeeman hier beneden haha even wat dunne kleertjes bijgehaald. deze zijn niet zo duur dus vind t minder erg als ie ze niet zo lang aankan haha..
    vanavond ben ik door een stalgenootje opgehaald om even naar mn paard te gaan. Eerste x zonder Lucas weg, vond t best raar en niet zo leuk :) Manlief zou voor Lucas zorgen (nou had ie net voor ik wegging zn fles nog gehad en hoefde alleen nog maar naar bed) wou ie weer neit slapen.. MAnlief komt er nu wel achter waarom ik zo moe kan zijn haha.. eerst was t alleen van ach je bent toch de hele dag thuis.. kun je niet moe van zijn..zo ik ga Lucas laatste flesje klaarmaken en daarna ook maar richting mn bedje denk ik zo

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Wij kregen hier op de site toch het advies om ongeveer 500 ml opvolgmelk nog te geven.
    Nu het schema maar weer wat aangepast, zodat ze eerst melk krijgt en daarna dan haar vaste voeding. Dan komen we wel ongeveer uit op 500ml.
    Gisteren hebben we haar voor het eerst door laten slapen om 22.30. De laatste dagen dronk ze toen nauwelijks iets meer, ja 30cc ofzo.
    Dus gisteren haar zo laat mogelijk op bed gelegd (21.00) alleen kwam ze toch om 2.00, 4.00 en 6.00. Om 6.00 maar haar fles gegeven. Hopelijk is het een kwestie van wennen. Ik vind het wel fijn, want dan kunnen wij ook eens op tijd naar bed!

Oh en Norah's 3e tandje komt eraan! Bovenin rechts, best schattig:)

Haha Suusje, herkenbaar van Keano, Norah zit ook regelmatig op handen en voeten in de box!

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hoi allemaal

weer veel gekletst over voeding en slaapjes dus daar hou ik me ff buiten hahaha wil jullie wel succes wensen hoor!

menp mooie buik meid! en succes alvast voor de echo van zaterdag. verder af en toe gewoon lekker rustigaan doen meid.

rose zit volop in de laatste loodjes ik hoop dat je kindje snel komt en je dan volop kan gaan genieten.

sam leuk zeg dat je 2de solli ook goed ging, voor hoeveel uur is dat bij het tankstation? en moet je dan ook 's avonds en/of 's nachts werken? want dat lijkt me niks eerlijk gezegd.

saxia????? hallo? hallo?

anita hoe is het bij jouw? ik had het met de acupunctuur over gehad en ze heeft me nu al 2x behalndeld voor de zenuwen/ het druk maken of het wel goed gaat en zo. en dat werkt echt goed moet ik zeggen.
    er is al bijna een week voorbij na de iui en de tijd vliegt, maak me eigelijk helemaal niet druk.
    dat ik af en toe een slechte dag heb daar kon ze niks aan doen, ik heb op korte tijd veel tegenslagen gehad en dat moet verwerkt worden daar horen huil en baal dagen bij dat is alleen maar goed.
    maar ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd weer echt goed voel gelukkig.
    heb jij al een afspraak gemaakt in het zkh of nog niet? en ga je naar je eigen of naar belgie?
    verder zul je wel druk zijn met je bruiloft plannen en vanalles voor de vakantie regelen of niet? want dat duurt niet meer lang voordat jullie gaan he....

hier gaat het wel goed, ik heb nog geen last van de utrogestan dus hopen dat dat zo blijft! ik merk wel dat mijn darmen iets van slag zijn, maar niet erg vervelend of zo.
    ik begin vanaf zondag weer met fulltime werken. en kijk wel hoe het gaat dan.
    ik weet wel dat als ik zwanger ben en het is me ook maar iets te zwaar of er is te veel zeik en stress op het werk dat ik me ziek meld.
    ik weet nu wie de arbo arts is . en die zei dat als ik er niet uitkom met mijn baas dat ik gewoon een afspraak met hun kan maken.
    al denk ik dat nu mijn baas weet dat hij van het uwv gewoon mijn loon vergoed krijgt als ik niet kan werken door de zwangerschap dat hij het herlemaal niet erg vind als ik me ziek meld.
    het gaat sinds ik ziek ben namelijk heel erg slecht op het werk, het is mega rustig!

balen hoor dat het nu zo'n vies weer is...maandag en dinsdag was zo mooi, dinsdag hadden we lekker geBBQed met vrienden...heerlijk!

gaat er iemand van jullie zaterdag naar een bevrijdingsfestival? ikke wel, hopelijk word het een beetje mooi weer.

fijne dag allemaal! xx

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hip.. fijn dat je steeds meer dagen hebt dat je vrolijker bent. Nog 1 weekje wachten dus. Spannend.. mijn duimen draaien nog steeds :D
    Ik ga niet naar een bevrijdingsfestival.. maar alvast veel plezier!:)

Ik kan 24 uur werken bij het tankstation. De uiterste tijd dat ik moet werken is tot 19.00 'savonds. Maar het is wel in dagdelen. Dus bv van 07.00-13.00 uur en bv van 13.00 tot 19.00.. Weekends zal ik wel af en toe moeten, maar goed, dan ben ik door de weeks wel weer vrij.. en dan kan Rick ook mooi bij Dylana thuis blijven en hoeft ze niet naar de oppas.

Pooh.. voelt Sven zich alweer wat beter?

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sam eigelijk ben ik nu altijd wel weer opgewekt en vrolijk heb soms maar een baal dag maar die heeft iedereen wel es. Dus denk dat ik wel weer de oude ben.
    Dat is goed te doen tot 19.00u werken. maar 's nachts of 's avonds laat dat lijkt me niks om daar dan alleen te staan.
    hopelijk bevalt het goed..ik ben benieuwd wat de jumbo gaat zeggen.

19. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hoi meiden,

ik had alweer tijdje niet gereageerd,wel gelezen.

@ Rose begint nu spannend te worden bij jou,echt de laatste loodjes.

@ Menp mooie buik!

@ Samantha wat goed tweede gesprek gehad,spannend hoor..
    wat vervelend dat het met Dylana weer minder gaat,komt dat door de reflux,krijgt ze eigenlijk ook nog medicijnen?

@ Hip wat fijn dat je je weer wat beter begint te voelen,ik ben weer aan het duimen voor je!!

Hier gaat het allemaal best goed,de Nexium lijkt beter te werken bij Tess tegen de reflux en ze slaapt stukken beter sinds het inbakeren. Ze is meer tevreden en drinkt en groeit goed (weegt nu 4075 gram)

We hadden laatst bloed geprikt bij haar voor het geel zien en die waardes waren nog te hoog dus de huisarts had overlegd met de kinderarts,we mochten het nog even aanzien omdat Tess goed drinkt,goed groeit en goed alert is. Over twee weken moeten we dan nog wel een keer laten prikken en dan moet de waarde goed gezakt zijn en anders word er verder gekeken,maar ik heb het idee dat haar oogwit nu eindelijk minder geel begint te worden dus ik heb wel het gevoel dat het de volgende keer goed gaat zijn.

De borstvoeding gaat verder ook goed,heb er wel redelijk mijn weg in gevonden geloof ik, ze komt gemiddeld 6 tot 7 keer per 24 uur dus ik mag ook niet klagen,mijn man heeft nu vakantie en die heeft twee keer 's nachts een flesje afgekolfde melk gegeven,dat was best lekker moet ik zeggen,ik was ook wel wakker maar kon lekker blijven liggen.

Wel vind ik de zogenaamde regeldagen best pittig haha,ze heeft ze niet zo vaak gelukkig maar afgelopen dinsdag hele dag kwam ze bijna elk uur en 's avonds heeft ze van 6 tot 10 bijna continu aan de borst gelegen.

Mama's van de borstvoedingskindjes,hadden jullie ook wel eens dat er heel lang tussen zat met het poepen? Ik weet dat het met borstvoeding kan dat er heel lang tussen zit maar nu zat er 7 dagen tussen,lijkt me zo lang,ze liet wel windjes en leek er niet veel last van te hebben tot gister,toen wel meer last van krampjes en vandaag dan een flinke poepluier weer maar was wel wat taaie ontlasting.

Een bijwerking van de Nexium kan ook verstopping zijn,dus ik weet nu niet zo goed waardoor het komt dat ze zo lang niet gepoept had.

Mama's die borstvoeding geven\gaven doen\deden jullie dat ook in het openbaar?

20. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    ff foto spammen

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina