Goedemorgen.. Hoe gaat het hier? Hip.. Al tekenen van ongi? Of heb je nog een test gedaan? Rose.. Hoe bevalt je kraamweek? Gaat alles goed met jullie? Carly.. Waren tess haar waardes alweer goed? Tazzie.. Hoe is het met lucas zijn slaapjes? Norah.. Jeejj jullie hebben het weer redelijk op regel zo te zien. Mooi! Sasjuh.. Geniet van je laatste weekje verlof.. Pooh.. Gaat het goed met sven zijn voeding nu? Wij mogen vanmiddag gelukkig weer naar de ka. Gister kreeg Dylana weer heel veel last van de reflux... Ze huilde echt zo zielig...ik moest echt mee huilen Ik wil zo graag dat ze goed in haar vel zit..
Even weer naar voren gehaald: Samantha1 14-05-2012: afspraak kinderarts Samantha1 15-05-2012: kinderfysio Tazzie17-05-2012 : controle Gynaecoloog MenP2010 22-05-2012: Voorlichtingsavond 'bevallen in het ziekenhuis' Samantha1 23-05-2012: Osteopaat Saxia 24-05-2012: cb, 3e keer prikjes Samantha1 04-06-2012: CB Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Hip1983 (29 jaar, 1e kindje) Zwanger: rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens! Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen! Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! JBG (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje! Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december --> bevallen op 28 november 2011, een jongen! Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje! Samantha1 (25 jaar,5e ronde,1e kindje) uitgerekend 25 januari --> bevallen op 03 februari 2012, een meisje! Sasjuh83 (29 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart --> bevallen op 20 februari 2012, een meisje! Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart --> bevallen op 6 maart 2012 van een jongen Carly81(30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april 2012,bevallen op 16 maart 2012,een meisje! Tazzie (32 jaar 1e kindje)uitgerekend 17 april 2012 bevallen op 20 maart 2012 van een jongen Winnietje (26 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april--> bevallen op 20 april 2012 van een meisje
@Sasjuh; Jij bent blij dat je weer bijna mag werken. Ik ben benieuwd hoe mijn verlof zal bevallen. Morgen eerste dag echt niet werken. Misschien dat ik jullie dan bij kan houden hier, haha. @Hip; Wat een botte eikel die baas zeg!! En wat ontzettend shit die witte test! En dan ook nog een schimmel....Sterkte meid! Wat een verlof-ideeën zeg! Wow, jij kan je niet eens gaan vervelen. Als ik me toch ga vervelen, dan weet ik je te vinden. @Tazzie; Las dat Lucas lekker door heeft geslapen in de vorige week, hoe gaat het nu? @Samantha; Wat rot dat Dylana weer zo'n last van de reflux had. En tja.....ik ben de volgende. Ook wel weer spannend hoor, maar heb er ook wel weer zin in om ons mannetje te gaan zien. @JBG; Goed om te horen dat Nienke het goed doet! En al bijna met brood beginnen. @Norah; Wat een mooie nachten maakt Norah! Heerlijk! En het gevoel ontzwangerd te zijn en je helemaal lekker voelen. Goede berichten hoor! Sasjuh en Norah denken al aan een tweede.....hmmmm, de eerste moet er nog komen bij mij. haha. Maar wel goed om te horen, want als je er zo over denkt, dan loopt het nu goed. @Rose en man; Wat een super fijn en goed nieuws; GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon Luca! En wat fijn dat je niet meer misswelijk bent, lekker genieten van de beschuit met muisjes en de kopjes thee! En mama's hoe was jullie moederdag? Ik was nu nog geen mama....jammer hoor! Fijne middag verder!
He meiden sam hoe was het bij de kinderarts? menp heerlijk weer om aan je verlof te beginnen of niet! lekker hoor.. norah gaat het nog steeds goed met doorslapen? carly zijn jullie al op controle geweest met tess joe waren de waardes? Verder ben ik alweer vergeen sorry hahaha hoe is het meet de rest? ik had vanmorgen voor de zekerheid nog ff getest en was weer wit dus nu maar wachten op de ongi...had de gyn ff gebeld voor een kuurtje voor de schimmelinfectie en meteen gevraagd hoelang het duurt voor de ongi komt als die er woensdag nog niet is dan moet ik brllen voor een afspraak voor vrijdag te maken omdat donderdag hemelvaart is. hoop maar dat ik snel ongi word kunnen we door.
Hip, balen zeg nu maar hopen dat je snel ongi bent Sam, hoe was het bij de kinderarts, wat wijzer geworden? Met sven zn voedingen gaat het goed borst sowieso en fles ook nu we op forte over zijn alleen zn poep komt nu 1x in de 4 dagen dat is dus ook zeer compact. Begint de dag voor dat ie poept al met huilen vd pijn echt zielig, olie door zn voeding helpt niet dus nu zijn we vandaag begonnen met 1 hapje fruit appel/peer bij een vriendin hielp dit wil m geen lactulose geven dus kijken dit een paar dagen aan.
Oke..ben benieuwd hoe hij het straks gaat doen dan met dat appel/peer. Vond hij het lekker? Hip..je klinkt alweer vrij nuchter Maja nog steeds geen ongi... Heb je alweer wat van je baas gehoord? Vanmiddag bij de kinderarts geweest. Had gevraagd om medicijnen voor de reflux, maar nog niet gekregen. We moeten eerst Nutramigen proberen ( jaa alweeeerrr een andere voeding) tegen de koemelkallergie, omdat in pepti nog wel die eiwitten zitten en in de nutramigen helemaal niet. Een week proberen.. mocht er geen verandering in komen dan mogen we weer gewoon op standaard voeding over en krijgen we Nexium voor de Reflux. Officieel mogen ze het niet voorschrijven voor kindjes onder het jaar, maar ze zei dat het toch bij veel baby's wel heel goed helpt tegen de reflux. Word een beetje tuureluurs van die wisseling van voeding, maar goed we moeten toch iets proberen om Dylana rustiger te krijgen
He sam wat vervelend dat jullie weer moeten wisselen maakt dat niks voor zo'n kleintje steeds andere voeding? hopelijk helpt het nu dan wel. pooh wat fijn dat het nu goed gaat met de voeding hopelijk helpt het fruit ook met de luier vullen .. grr volgensmij krijg ik blaasontsteking...maar goed drinken hopelijk zet het niet door!
Pooh: Norah heeft ook heel erg moeite met poepen. Krijsen dat ze deed! En dan echt van die harde klonten ontlasting. Wij mochten daarom vanaf 4 mnd beginnen met fruit en groente, maar helaas hielp het niet. Ook olie of water tussendoor geven hielp niet. Lactulose geprobeerd, maar dat is echt troep en slecht voor de darmen en nu gebruiken we nog steeds macrogol. Dat zorgt er alleen maar voor dat de ontlasting soepel blijft door meer water eraan toe te voegen, maar maakt de darmen dus niet lui. Als je die problemen blijft houden zou ik hierom vragen. ( ook wordt dit vergoed) Hip: Nog geen ongi dus? Ik hoop maar niet op een blaasontsteking! Erg vervelend is dat! Hoe voel je je verder? En het doorslapen gaat nog steeds goed. Vanacht ietsje minder, om 5 uur werd ze wakker, speentje en toen tot 6 uur, flesje, maar daarna heeft ze niet meer geslapen. Wel vermoeiend! Nu ligt ze in de box een boekje te lezen en bij elke bladzijde roept ze keihard: AAHHH
Ff ego reageer straks op de laptop op de rest. Zit nu via tablet en lucas is beetje drammerig. Maar gisteravond 11 uur laatste flesje gehad en doorgeslapen tot half 6 vanmorgen!! Hopelijk houdt ie dit vast..
Hip.. hopelijk krijg je geen blaasontsteking! Het wisselen van voeding kan op zich niet kwaad, alleen kunnen ze er wel krampen van krijgen .. maar dat is dan vaak na 2 weken wel over. Tot nu toe heeft ze er nog niet heel veel last van gelukkig. Tazzie.. jeej wat een kanjer zeg, die Lucas Hopelijk zet dit door! Winnie.. hoe gaat het met jullie?
@ Samantha, wat vervelend dat Dylana weer zo'n last heeft van de reflux,hopelijk brengt deze voeding verlichting. waarom wilde de kinderarts geen medicijnen voorschrijven? Tess krijgt ook nexium @ Menp vandaag begonnen met verlof? Lekker van genieten.. @ Norah klinkt goed die goede nachten,jammer dat ze afgelopen nacht weer eerder was dan @ Tazzie ook al zo'n lekkere nacht hopelijk zet dat door @ Hip,hoe gaat het? al tekenen van ongi? en misschien blaasontsteking,dat is balen We moeten morgen bloed prikken met Tess dus weet nog geen waardes maar ik denk dat ze goed zullen zijn want ze is echt een stuk minder geel als drie weken geleden. Verder gaat het wel goed hier,Tess begint steeds meer te lachen,zo mooi..... Gisteren heeft ze haar eerste prikjes gehad. Ze moest even heel hard huilen en toen was het goed. Ik begin alleen erg te twijfelen over wel of niet doorgaan met de borstvoeding. Tess is nu al 4-5 dagen vaak onrustig aan de borst en na de voeding,ze lijkt ontevreden. Als ze drinkt begint ze soms ook ineens te huilen en te maaien met haar armpjes. In bed huilt ze vaak ook nog even en zuigt driftig op de speen voor ze in slaap valt. Ik heb haar gisteren eens een keer een flesje met kunstvoeding gegeven en daarna was ze meteen tevreden. Kon haar ook zo in bed leggen,ze heeft een tijdje tevreden om zich heen liggen kijken en is zo zonder speen in slaap gevallen. Dus eigenlijk heb ik het idee dat mijn productie misschien niet genoeg meer is. Ik ben begonnen met extra kolven tussen de voedingen door om de productie misschien zo te verhogen maar kolf dan maar 70 cc in totaal. Wat zou wijsheid zijn? Ik wil namelijk wel graag borstvoeding blijven geven maar als ik nu zie hoe tevreden ze is na kunstvoeding.....lastig hoor..
Luca ligt op dit moment te slapen dus maak ik gauw even gebruik van de mogelijk om even wat te typpen. HIer gaat alles goed. Met mijn herstel gaat het goed. Het enige wat op dit wat vervelend is zijn mijn ontzettende grote borsten ivm stuwing en die oh zo fijne hechtingen. Hopelijk is dat gauw over. Verder geniet ik volop van de kraam tijd. Luca doet het erg goed. Hij drinkt goed en verder is het tot nu toe een erg rustig ventje en hopelijk blijft dat ook wel een beetje zo. Al dat gehuil, ik hoop dat het ons bespaard mag blijven. Even hier een verslag van mijn bevalling. ik werd snachts wakker met dat mijn vliezen braken. Ben toen onder de douche gegaan. Mijn vriend had ondertussen het bed verschoond en daarna zouden we nog even gaan slapen. Het zou immers nog lang kunnen duren voordat het allemaal zou doorzetten. Nog voordat ik de douche uitging kwam de eerste wee al. De weeen volgende elkaar snel op. In bed liggen zat er dus niet meer in. De weeen kwamen erg onregelmatig maar volgende elkaar wel snel op. Na 50 min gaf ik aan dat vriend moest bellen want ik wilde naar het ziekenhuis ivm pijn zodat ik er iets voor zou kunnen krijgen. Ik kon de weeen namelijk bijna niet meer ophouden. Verloskundige kwam na 10 min. Die vertelde dat ik al volledige onsluiting had. Dat was even schrikken omdat ik vooraf bang was dat ze zou zeggen je hebt nog maar 2 cm onsluiting. Pijnbestrijding zat er dus niet meer in. Uiteindelijk besloten om dan maar thuis te gaan bevallen. Ik mocht gelijk al beginnen met persen. De persweeen begonnen op een gegeven af te nemen en na iets meer dan een uur persen zijn we uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaan. Daar weeen opwekkers gekregen. Tijdens de persweeen nam de hartactiviteit van luca af waardoor men besloot om de vacuumpomp te gaan gebruiken. Ik kan je vertellen dat inbrengen was geen pretje. Maar daarna kwam luca gelukkig gauw te wereld. Al met al dus een mega snelle bevalling wat niet gebruikelijk is(althans dat komt niet veelvoor). Mocht ik ooit nog een kindje willen dan moet ik er rekening mee houden dan het nog veel sneller zou gaan. Maar voorlopig hoef ik daar nog even niet aan te denken. Ik was al lang blij dat het 's nachts gebeurde anders had mijn vriend niet eens op het moment van de weeen thuis geweest omdat het zo snel ging. en nu is het vooral genieten.... reageren doe ik later weer merk dat ik er nu niet aan toe kom. @hip ik wil jou in ieder geval even een dikke knuffel geven. Ik hoopte zo dat jij een positieve test zou hebben. Meid, petje af hoe jij je jezelf er steeds weer doorheen sleept. Een mooie eigenschap wat je hopelijk gauw maar doorgeven aan je zoon of dochter!!
@ Rose jeetje heftig zeg zo snel en dan op het laatst ook nog even spannend doordat zijn hartactiviteit zakte,gelukkig is alles goed gegaan! Lekker genieten nu!
Wow wat een snelle bevalling Rose! Ik dacht dat ik al snel was.. jeetje zeg.. gelukkig is alles toch nog goed gegaan en kun je nu heerlijk genieten van jullie mannetje Heb je al een fotootje?? Carly.. nou de nexium wou ze eigenlijk niet voorschrijven omdat dat eigenlijk pas vanaf een jaar gebruikt mag worden..maja ik zei ook..als zij steeds zo'n pijn heeft.. dan wil ik er gewoon iets tegen doen en ik wil geen zantac meer, want daar reageerde ze heel heftig op. Dus uiteindelijk besloten mocht er met deze voeding geen verbetering in komen om het dan wel voor te schrijven. Qua bv kan ik niet echt over meepraten. Fijn dat ze verder niet echt last heeft gehad van de prikjes!
Tja dat 1e hapje fruit hij vind t niet fantastisch maar had vanochtend wel een volle luier zonder krijsen, hoop geen toeval. Carly, als t goed voelt voor jezelf kan je kunstvoeding gaan geven en bv afbouwen. Je kan ook een lactatiekundige vragen of cb bellen. Maar nu vraag ik me af eet je wel voldoende bij iedere x voeden zelf ook wat eten en drinken ook nachts. Je bent mischien actiever dus moet je meer eten ook. Geen idee of dat t is maar je moet doen wat goed voelt je kan ook zoals ik doen. Overdag fles ochtend avond nacht borst. Succes meis
Rose wat een snelle bevalling zeg! fijn dat toch alles is goed gegaan.. Hip hpelijk krijg je geen blaasontsteking! Sam hopelijk slaat deze voeding nu aan en heeft ze geen last meer.. Carly inderdaad misschien kv en bv combineren? Doen waar jij je goed bij voelt hoor! en fijn dat ze niet echt last heef tgehad van de prikjes.. norah gaat weer beter slapen. Dat is fijn.. even vraagje. wat hebben jullie eigenlijk in huis aan medicijnen voor de kleine? paracetamolzetpillen (hoe zwaar dan? 120 mg? ) ik heb nog niet zoveel en zat me te bedenken dat ik dat eigenlijk wel moet hebben..
Tazzie paracetamol: Als jullie het nog niet in huis hebben: paracetamol zetpillen en ORS in de medicijnkast leggen. Een baby mag 60 mg pcm per kilo lichaamsgewicht per dag, verdelen over vier momenten. Dus keano weegt 7 kilo x 60= 420 mg per dag. Dus elke zes uur mocht hij een zetpil van 120 mg.
oke dus gewoon paracetamol 120 mg moet je hebben, geloof dat we dat wel hebben.. (ff nakijken.. ) en ORS dus.. dat hebben we nog niet. dat zal ik morgen dan gelijk even halen..
@ Samantha,klopt inderdaad dat ze de nexium liever niet onder de 1 voorschrijven dat zei mijn ha ook en ik heb daar een heel gesprek met de apotheker over gehad omdat ik het ook maar raar vond dat Tess het kreeg. Uiteindelijk had ik inderdaad net als jij ook zoiets van ik wil niet dat ze pijn heeft. @ Pooh drinken doe ik eigenlijk wel bij elke voeding of bijna elke voeding,eten niet echt,dus dat kan ik nog wel gaan proberen en ik kolf nu extra. En combinatie is misschien ook wel goed idee dan krijgt ze het beste van twee. Ik ga haar dadelijk ook een flesje kv geven om te kijken hoe ze daar de nacht op doet @ Tazzie, ik ga misschien ook wel combineren ja,doe of deed jij ook toch?