stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    En ik snap het heus wel hoor, maar ben nou eenmaal niet iemand die op iedereen reageert. Nooit gedaan ook trouwens, en Norah en Suusje hun kindjes zijn idd van dezelfde leeftijd en reageerde ook altijd als ik iets poste (wat bijna nooit voorkwam trouwnes).. Maargoed vind het gewoon een beetje jammer. Iedereen mag zijn mening geven maar of ik nu nog eens reageer; dat weet ik niet..

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    hey dames,

Wat een geklets hier weer.
    Ik ben het wel met carly eens, maar ook met Tazzie.
    Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten wanneer ze iets plaatst en op wie ze dan reageert. Je kunt het niet verplichten natuurlijk, omdat het idd een openbaar forum is en je elkaar toch niet echt persoonlijk kent. En met de één voel je misschien meer verbonden/de klik dan met de ander.

Maar wat Tazzie zegt.. dat we voorheen veel hechter waren en dat het jammer is dat dat nu niet meer zo is.. daar ben ik het ook helemaal mee eens. Vond het toen altijd zo leuk om 'savonds lekker te kletsen op het forum. Over allerlei dingen. Tuurlijk heb je nu wel minder tijd, nu er een kindje is en het mooi weer is. Maar aan de andere kant.. er is ook wel een moment dat je kindje slaapt en dat je ff lekker achter de computer zit.. dan zou je hier ook wat kunnen posten. Maar goed, dan kom ik weer bij het stukje openbaar forum uit.. je bent het niet verplicht en wij kunnen het ook niet aan elkaar verplichten om dat te doen natuurlijk. Maar jammer is het wel.

Tazzie.. ik zou lucas ook lekker thuis houden :)

Marlijn.. wat een leuke foto! :D

Carly.. fijn dat de medicijnen op dit moment niet meer nodig zijn! En het gaat goed met afvallen zeg! Super..

Sasjuh.. ik had Dylana zondag gewogen en toen woog ze 6900 gram. Hoe lang ze is weet ik niet.. de vorige keer bij het cb was ze 62,5 cm.

Nou vandaag dus weer gesprek gehad bij het uwv. We moeten de waardes van het bloedprikken afwachten.. Komt daar niks schokkends uit haha.. dan moet ik per augustus weer aan de bak. Naja in ieder geval kom ik dan in de ww, omdat ik nu geen baan meer heb.

Nu zal ik met het eten beginnen.. en dan wachten totdat manlief met ons meisje thuis komt.

3. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Pfff meiden zIjn jullie kindjes allemaal zo zwaar of loop joey gewoon achter? Zette joey gisteren voor de gein op de weegschaal die weegt 7.5 weet nie of da goed is natuurlijk maar klinkt zo weinig bij jullie kindjes haha...

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Troetjuh.. ik denk dat je dat toch niet echt kunt vergelijken. Het ene kindje is natuurlijk zwaarder dan het andere kindje met de geboorte al.

Hier de groeicurve van jongens.. en als je die bekijkt, ja dan loopt joey wel wat achter, maar je moet gewoon naar zijn eigen lijntje kijken. Als die mooi gelijkmatig loopt gaat het gewoon goed. :) Dit zijn maar gemiddelden natuurlijk..

http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_j_0-15mnd.pdf

En dan nog voor de meisjes:

http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_m_0-15mnd.pdf

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Troetjuh Joey was ook maar een kleintje bij zn geboorte he, net als Elin. Zij zit ook onder het gemiddelde qua gewicht, terwijl ze met haar lengte weer prima gemiddeld zit.
    Zolang hij goed eet, drinkt en vrolijk en alert is zou ik me niet druk maken hoor!

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha ben benieuwd of er nog wat uit je schildklierwaardes komt. Heeft Dylana t goed gedaan bij je schoonmoeder?
    En dan is ze toch helemaal niet extreem zwaar?? Gek mens daar in het zh.

7. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Zo wat een geklets zeg. Vind t altijd wel leuk als marlijn of carly reageert omdat we die niet zo vaak spreken. Dus meiden blijven doen. En moet zeggen ik reageer ook niet altijd of ik vergeet de helft (stomme dementie),en ben soms gewoon. Te druk van werk op mijn berichten word ook niet altijd gereageerd jammer maar dat is dan zo toch.?

8. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sam, sasjuh en troetjuh, hier ook af en toe hoor zelfs op mnd facebook van hoeveel weegt ie wel niet, maar dat soort berichten wis ik en als iemand t waagt mnd kind dik te noemen zal ik s ff zeggen wat ik er van vind. Maar dat durven ze niet recht in je gezicht te zeggen. Altijd subtiel dus dan zeg ik ja hij is ook lang den t is gewoon een lekker stevig kereltje. Dus niks van aan trekken.

Carly , fijn geen medicijnen meer, geef je nog wel nutriton of heb je dat nooit gegeven ?

Martijn , wat een leuk ventje echt genieten zo te zien.

Tazzie zou m ook naar kdv doen en niet naar sm, en mischien heel moeilijk maar geeft het jou niet meer rust als je t los laat je sm en mike denk ik kom weten echt wel dat ze fout was. Is wel moeilijk om los telaten tenminste bij dat soort dingen kan ik dat ook niet goed maar t helpt wel.

9. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Zo hallo vergeet ik nog te vertellen, vanochtend bij cb geweest en sven weegt 7490 en is 67,5 cm lang zit dus ook al in maatje 68 en mag met fruithap beginnen. Ga zelf maken en dan maar invriezen wie doet dit ook en. Waar zijn je mee begonnen ?

Zo wat een noodweer trouwens bah bah. Nu lekker aan t bankhangen

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik maak het ook zelf Pooh. Ben net dit weekend begonnen, met banaan.
    Ik doe het in van die siliconenijsblokjesvormen. Laten bevriezen en dan in van die zipplock zakjes, dan kan je er telkens 1 of 2 blokjes uithalen.

11. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Is het noodweer bij jullie Pooh? Hier schijnt de zon nog.. het is hier in de woonkamer 26 graden :(

Ooh ga je een fotootje spammen van het 1e hapje? haha.. zo'n leuk gezicht altijd! Ik wil ook beginnen met een fruithapje! Hoef je niet eerst te beginnen met groente trouwens? ivm de reflux?

sasjuh.. ben ook erg benieuwd. Vrijdag de uitslag als het goed is. Jaa het is weer goed gegaan bij schoonmama. Daar heeft ze het altijd goed naar haar zin :D Had ze ook nog een cadeautje gekregen haha.. word nu alweer lekker verwend door oma :)

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wij zijn wel met groente begonnen. Niet ivm reflux maar omdat de smaken van groente minder aantrekkelijk zouden zijn dan die van fruit. En als ze dan eenmaal gewend waren aan de zoete smaak van fruit ze minder graag groente wilden eten.
    Ik geef het nu gewoon beiden. 's Morgens fruit en 's avonds groente. Maar alleen als het uitkomt met slapen hoor, ik ga haar niet wakker maken voor fruit/groente. Vind het belangrijker dat ze haar flessen goed opdrinkt.

Samantha wanneer krijgt Dylana die provocatie test? Haha en erg he, die verwennende oma's. Mijn moeder koopt ook zoooo veel kleertjes voor Elin.

Hier trouwens ook al voor een groot deel in maat 68. Shirtjes sowieso, broekjes ook maar zitten wel wijd. Maat 62 worden een beetje 3/4 broekjes ;) En toch is Elin 1,5 kg lichter als Sven haha! Is 68 een maat waar ze gewoon lang in zitten? (ervaren mama's?)

Lieve Hip hoe is het met jou? Heb je alweer een fm gehad? En kom je een beetje tot rust thuis?

13. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    #3493 suusje1979, 4 jul 2012
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
    Troetje, keano is ook niet zo'n zwaargewicht. Hij weegt nu 8200 gram bij 73 cm. Zijn 'lijntje' loopt ook niet met de curve mee. Gewoon een slanke baby, niks mis mee :D.

Over het wel of niet reageren hier: ik vind het leuk om van iedereen te horen hoe het nu gaat! Maakt me niks of je wel of niet op mij of anderen reageert. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de 'samenvattingen' oversla tijdens het bijlezen. We zitten ook niet allemaal in dezelfde fase, dat maakt het soms ook wel lastiger om inhoudelijk te reageren.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar hier gaat het zijn gangetje. Mijn vriend heeft nog steeds geen baan maar solliciteert zich suf. Ik werk nog steeds bij mijn werkgever, maar het plezier is er wel af. Ik doe nog steeds wel klusjes thuis, maar voor mezelf beginnen staat een beetje op een laag pitje. Ik wacht tot mijn vriend weer een baan heeft en dan ga ik ervoor!

Sasjuh, keano gaat alweer over naar 74. Maat 68 heeft hij niet lang in gezeten. Ik weet niet of dat voor alle kindjes geld hoor!

14. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Oja, volgens mij heeft keano de 6e ziekte. Hij hoest al een tijdje, heeft nu al vier dagen verhoging/koorts (39+) en sinds vandaag van top tot teen onder de rode vlekjes.
    Hij is ook een beetje zielig aan het huilen en wil niet zo graag eten. Ik dacht dat de verhoging vanwege de doorkomende tandjes kwam, maar hij heeft zijn eerste kinderziekte.

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Aah wat sneu dat hij ziek is suusje! En balen dat je vriend nog geen nieuwe baan heeft. Het is moeilijk tegenwoordig he!

sasjuh.. nou vrijdag hebben we een afspraak met de kinderarts. Dan zal er wel een afspraak worden gemaakt voor de provocatietest denk ik. Ik heb ook geen flauw idee hoe ze dat gaan doen. Bij de één lees ik dat het gewoon thuis mag en bij de ander lees ik weer dat ze dan een dag worden opgenomen. En dat van dat groente en fruit had ik ook gehoord inderdaad.

Over de maten.. Dylana schommelt wat tussen 62/68/74. Sommige tshirtjes van bakkaboe vallen echt klein, dus die heeft ze al in maat 74. Terwijl ze van de jurkjes van bakkaboe maat 68 weer heel mooi past.
    Broekjes maat 62.. en over het algemeen de rest van de shirtjes/jurkjes maat 68. Het hangt echt van het merk af.. want kleertjes van de wibra past ze nu nog maat 62. (jurkjes/leggings/bolero's).

16. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: wat jammer dat het zo moet gaan he tussen jou en je moeder. Leef met je mee! Vind het echt aso dat iemand zoiets zegt over Dylana, waar bemoeit ze zich mee zeg! Pfff

@sasjuh: slaapt Elin in een slaapzak? Is ze zo van het draaien? Nienke houd niet van buikslapen, dus die ligt eigenlijk altijd wel op haar rug met slapen. Is Elin een buikslaper? Wat lief dat die kindjes zo op Elin reageren, zo heerlijk onschuldig die kleintjes!

@tazzie: lekker op woensdag thuis! En wat fijn voor jullie dat het zo goed gaat op het kdv, dat is toch een fijn gevoel! Wil je hem morgen niet naar je sm brengen als je vrij bent omdat je hem lekker zelf thuis wilt, of omdat je hem niet naar je sm wilt hebben? Meestal hou ik Nienke ook thuis als ik niet hoef te werken ofzo, maar kan wel is lekker zijn dat je bijv. je huishouden kan doen, hihi ;). Maar goed, jij hebt geloof ik niet de makkelijkste sm toch??

@troet: wat heerlijk dat je over bent! Hopelijk is Joey gauw opgeknapt, denk je dat hij ook iets merkt dat hij nu in een ander huis woont? Ik ga morgen voor het eerst babyzwemmen maar wij hebben wel eens nienke onder water gedaan (klinkt beetje gek als ik dat zo zeg :p) Maar dat vinden ze vaak echt niet erg hoor! Nienke weegt 8 kilo met 68 cm, ze zit dan ook in maat 68, daar zit ze al een paar weken in. Zal nog wel een aantal weken zijn!

@carly: goed gedaan met afvallen, bij mij gaat het gestaag, soms vind ik het wel moeilijk, maar goed, we gaan ervoor. Vanavond weer lekker gesport!

Morgen dus voor het eerst babyzwemmen. Nienke kan steeds beter zelf zitten, wel fijn. Ze is helemaal fan van baby tv, dat kijkt ze soms en dan moet ze zo lachen, echt schattig! Kijken jullie kindjes ook wel eens naar baby tv? Over Nikki nog weinig nieuws, kortgezegd, ze heeft een syndroom, welke zijn ze nu aan het onderzoeken maar ze denken down syndroom. Ook heeft ze wel een hersenbeschadiging opgelopen maar de gevolgen ervan worden ook nog onderzocht. Hopelijk vrijdag meer nieuws. Wel sneu voor het meisje, ze ondergaat zoveel, zo zielig.

Verder vandaag lekker gesport en a.s. vrijdag mijn examen waar ik steeds meer kriebeltjes in mijn buik van krijg.

En wat betreft het wel en niet reageren; ik vind dat we een heel fijn clubje mensen bij elkaar hebben en ik ben blij dat ik jullie heb leren "kennen". En ik hoop dat dat nog een lange tijd zo mag blijven bestaan!

Fijne avond!

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Mooi gezegd JBG! alvast heel veel succes voor vrijdag!

ik ga nog ff spammen :D

Rechtsboven in kijkt ze heel serieus naar Woezel en Pip op de laptop haha. Dan wil ze naar voren komen, maar dat lukt nog niet echt :p
    En Rechtsonderin was ze zo blij dat ik de spreidbeugel even af deed haha.. gelijk helemaal trappelen :D

Bekijk bijlage 257851

18. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam; wat een knapperd is het toch, wat moet het fijn zijn voor die meid zonder die spreidbeugel! Sorry als je het misschien al hebt verteld (dan heb ik niet goed gelezen), maar is er al meer bekend wanneer hij er definitief echt af mag?

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    @jbg.. nou eerst zei de arts; hij moet minimaal 3 maanden aan blijven. Dus dat zou betekenen dat hij eind augustus/begin september eraf mag.
    Maar vorige week hadden we een gesprek met hem en toen zei hij als de foto 17 juli goed er uit ziet..dan kunnen we het misschien al wel hebben over afbouwen. Dus misschien dat ze vanaf dan hem alleen nog maar 'snachts aan hoeft.

Ik vind het vooral met dit weer zo vervelend. Ze heeft het heel warm, maar ze moet een lang broekje/legging aan, anders broeit dat ding zo op haar benen.. en dat schuurt dan :(

20. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Pooh,ik heb in het begin een tijdje nutriton gebruikt toen ik nog bv gaf maar daar kon ze helemaal niet meer door poepen dus daar ben ik snel mee gestopt. Hoe is het met Sven dan met de reflux?

@ Suusje zielig dat Keano ziek is,duurt dat lang de 6e ziekte en worden ze daar erg ziek van?

@ JBG wat sneu toch allemaal voor de kleine Nikki en lijkt me allemaal erg zwaar voor je broer en schoonzus en ook voor de rest van de fam natuurlijk.

Over het afvallen,ik vind het knap dat je gaat sporten ik kan dat niet hoor.

Wij hebben geen babytv ,zit er wel op maar moet ik me dan voor abboneren,ik zat er laatst wel over na te denken voor over een tijdje misschien,is dat echt leuk voor die kleintjes? Wat is er op te zien?

Succes met je examen!

@ Samantha,leuke foto's! Vind die met de zonnebril geweldig.

Kan me voorstellen dat de spreidbroek met dit weer niet fijn is,hopelijk krijgen jullie 17 juli goed nieuws

Deel Deze Pagina