stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hip spannend weer.. ik duim voor je dat je eitjes precies zo groeien dat maandag perfect is! succes vanmiddag..

Sam het zou inderdaad door t warme weer kunnen komen dat ze minder honger hebben.. wel goed inde gaten houden of ze wel aan de minimale hoeveelheid blijft.. (en ook water/thee geven dan)

Thee tja las dat lauwe slappe rooibosthee best aan baby's gegeven mogen worden. Of Lucas het officieel al mag weet ik niet, maar ik geef t ook maar af en toe een keertje. (En dan wel echt hele slappe thee hoor ;) net dat er ietsje een smaakje aan zit ;) ) overigens ook alleen de gewone rooibosthee, geen andere theesoorten.

Lucas heeft geslapen tot half 2 ongeveer.. Ligt nu op zn speelkleed te trappelen en heb ook babyv aanstaan (maar dat kan ie zo niet echt zien haha) tis ook alweer bijna tijd voor zn flesje dus die ga ik zo klaarmaken :)

2. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    alsjeblieft Hip ;) gisteren gemaakt dus vers van de pers haha.
    Succes bij de therapeut.

Bijgevoegde bestanden:

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    @ tazzie.. ze heeft vandaag nog maar 420 ml gehad. En normaal gesproken zou ze nu nog maar 1 flesje krijgen.. om 7 uur. Maar denk dat ik haar toch nog maar een flesje ga geven vanavond laat.

Oke, dan ga ik ook een keer proberen thee te geven :) Het nadeel is alleen dat dat zo dun is.. ivm de reflux ben ik dan bang dat het er gelijk weer uit komt zetten.

Fijn dat hij toch nog even heeft geslapen :)

Oohh carly.. wat is tess een leuk meisje! Haar haartjes worden minder donker zeker? of lijkt dat zo?

4. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Samantha ja klopt zijn echt heel veel lichter geworden en ook dunner. In het begin leek haar haar bijna zwart maar nu donkerblond,mijn man was bij zijn geboorte ook zo donker en toen hij een paar jaar oud was heel blond dus denk dat ze die kant op gaat.

Tess heeft wel eens venkelthee gehad tegen de krampjes en dat ging bij haar redelijk met de reflux moet ik zeggen

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Oke..naja kan het altijd een keer proberen natuurlijk :)

Ze is nu alweer vanaf 2 uur wakker.. en is wel heel moe, maar slapen? ho maar! alleen maar weer huilen huilen huilen als ze op bed moet.. heb haar nu maar in de kinderwagenbak naast me op de bak. misschien dat ze dan in slaap valt.

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ahh wat een schatje is Tess toch!

Sam Lucas kan zijn melk ook niet zonder nutriton drinken. zonder nutriton komt er snel wat melk omhoog en moet hij heel hard huilen. (en dan een slokje water om de pijn te verzachten in zn keel) maar met de thee gaat het best goed. Komt er ook weleens wat terug maar heeft hij minder last van lijkt t wel. gewoon wel even een tijdje rechtop houden na t drinken.

Hopelijk valt ze zo nog in slaap. (kan ze niet weer een sprongetje hebben?)

Lucas was om half 2 wakker dus, half 3 de fles en half 4 weer naar bed gegaan. En heel even een pruillippie maar daarna driftig sabbelend op zn speen in slaap gevallen en slaapt nu nog (afkloppen ;) haha ) Als ie zo wakker wordt lekker met papa mee onder de douche.. ff beetje afkoelen van de hitte..

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha nee ik heb vanaf begin af aan zelf gemaakt. En tja wat ze wel of niet lusten.. ze moeten nog een 'eigen' smaak ontwikkelen natuurlijk en moeten overal aan wennen. Ik geef minimaal 3 dgn achter elkaar hetzelfde.
    Tazzie ik heb tot nu toe wortels, bloemkool en broccoli gemaakt. Vers gekocht op de markt, goed gaar koken en dan pureren met de staafmixer. En dan in de ijsblokjes vorm de vriezer in tot het bevroren is en haal ik ze uit de vorm en doe ik ze in een hersluitbaar diepvrieszakje. Elin eet 2 blokjes per keer nu. Super makkelijk, zo klaar en erg goedkoop!
    Norah fijne vakantie!
    Hip hopelijk groeien je eitjes niet te snel. Jammer eigenlijk dat ze in t weekend niets doen.
    Carly wat een knapperd die Tess! Mooie haartjes heeft ze.
    Samantha minder dat Dylana haar flessen niet leeg drinkt! Persoonlijk zou ik geen thee geven voor de 6 maanden maar dat is iedereen haar eigen keuze.
    Elin krijgt 4 flessen 210/7 en die gaan eigenlijk nagenoeg leeg.

Zo ik heb weekend! Rick is een Quinny Zapp Xtra buggy aan t ophalen in Enschede, hebben we via mp gekocht. Kunnen we die meenemen op vakantie in september, hoeft de grote kinderwagen niet mee.

Vanavond weer Babyboom dames, dat wordt weer huilen ;)

8. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Jeetje, wat een druk en vol leven met zo'n keintje. Knap hoor dat jullie ons steeds op de hoogte hielden. Ik heb jullie alleen laten weten dat Lyam er is, maar verder niet.
    Het was een kort stukje wat ik jullie had gestuurd, maar de bevalling was ook kort.
    1.10h vliezen gebroken, 1.45h vk thuis, 2.30h zkh, 5.13h was hij er.
    Ik had samen met Pat de cursus samen bevallen gedaan en daar hadden we ook ademhalingsoefeningen 'geleerd'. Ik had krampen van huis naar het zkh en dacht nog, als dit weeen zijn en ik moet nog 10 uur, dan ga ik het nooit halen. Maar ik bleek in het zkh al 7 cm ontsluiting te hebben. Moest toen toch ff denken welke ademhaling daar nou bij hoorde, haha. En het ging daarna razendsnel. Om 9.30h waren we thuis. Met maxi cosi met baby. Heel vreemd!
    Ik kolf nu, omddat ik kloven heb, wat doet dat pijn zeg! Kolven gaat goed. Alleen je bent nu dubbel bezig. En kolven en voeden. Maar nu kan Pat ook voeden, dat is wel lekker.
    Er komt zo visite, volgende keer een foto'tje!
    X

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Menp wat leuk om van je te horen! das idd een super snelle bevalling. Hopelijk gaat het snel beter met de kloven en krijg je een beetje een ritme.
    ben erg benieuwd naar een foto van lyam.

sasjuh mijn moeder deed dat vroeger ook voor mij het eten in ijsklontjesvormpjes ze had me al verteld dat dat erg makkelijk was. haha

sam heeft dylana nog goed gedronken? wanneer heb jij wer maatschappelijk werk?

carly wat is tess al gegroeid zeg! wat een schatje!

Vandaag bij de therapie voornamelijk gemasseert en mijn drukpunten behandeld heerlijk!

zo ik ga lezen. xx

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Haha menp..dat is dan vreemd he als je dan zo thuis komt met baby. Wij waren sochtends 7 uur thuis..en om 10 uur kwam de kraamzorg pas. Wij hadden ook zoiets van.. Okee, we hebben een baby.. en nu?? :p

Fijn dat verder alles goed gaat.. wel balen van de kloven!

Hip.. heerlijk ff een massage gehad.
    Ik mag volgende week woensdag weer naar haar toe :)
    Dylana heeft vanavond gelukkig weer een flesje leeggedronken.. en sliep om 20.00 uur eindelijk!

Net ff babyboom gekeken.. pff nog steeds last van m'n hormonen haha.. huilen!

Morgen afspraak bij de kinderarts. Ben heel benieuwd. Hoop dat we via haar ook iets kunnen krijgen voor de eczeem van Dylana.. want die word steeds erger.

Fijne avond nog iedereen!

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    menp wow snelle bevalling, fijn hoor! ben ook benieuwd naar een foto van Lyam.

Sasjuh lekker weekend! heerlijk.. Nou ik heb nog steeds niks van kantoor gehoord dus denk dat ik morgen ook niet hoef te werken :(
    maar je heb dan alleen de groente ingevroren? zit nog geen aardappel bij?

Hip is lekker gemasseerd en drukpunten behandeld.. en nu lekker aan t lezen..

zit bonje met de buren te kijken. wat een rare lui haha..

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee alleen groente, daar begin je mee. Aardappel mag ook pas later geloof ik. En met 4 mnd hoef je nog niet persé bij te voeden he, en het zijn dan echt ook maar kleine hoeveelheden. Paar hapjes. En sommige dgn krijgt Elin het ook niet eens omdat ze dan bijvoorbeeld slaapt.

MenP ook al zo'n snelle bevalling, fijn hoor! Ben je zelf al weer aardig hersteld?

Hier net Babyboom gekeken, dikke tranen weer haha.

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik weet het ;) maar cb arts dacht dat lucas met 4 maand er wel aan toe zou zijn rustig aan te beginnen.. en was dan zowiezo niet van plan gelijk elke dag te doen. wil alles eerst thuis uitproberen op de dagen dat lucas thuis is.. ;)

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Heerlijke nacht gehad, Elin lag om 20.15 in bed en heb ik vanmorgen om 8.00 maar wakker gemaakt omdat om 8.45 het babyzwemmen begint ;)
    Ze doet het super op 4 grote flessen, ik geef geen rijstebloem want dan wordt ze juist wel wakker 's nachts. Niet alle kindjes reageren er goed op schijnbaar, hoor t namelijk wel vaker.

Net lekker gezwommen, was erg leuk. Moesten ze op de kant laten zitten en dan eigenlijk voorover het water in laten vallen. Dan gingen ze onder water en probeerden ze zelf boven te komen. Gaaf om te zien!
    Elin was doodmoe en ligt nu heerlijk te slapen!

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Klinkt heerlijk sasjuh dat baby zwemmen.
    en wat fijn dat ze zolang slaapt.

Is er weer een nieuwe babyboom begonnen? ik dacht dat die volgendjaar pas op tv kwam.
    Of is het herhaling? ik ga wel es terug kijken via de laptop.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip zijn nieuwe afleveringen, ze gaan terugkijken bij stellen van het vorige seizoen.

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ohh wat leuk dan ga ik zeker terug kijken. x
    volgend jaar komt weer een nieuw seizoen met nieuwe stellen dat word dit jaar opgenomen. Een collega van een vriendin van me doet er aanmee.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha hoe waren je bloeduitslagen?

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh.. heb niks gehoord van de huisarts vandaag :( En was zelf niet thuis.. dus heb zelf ook niet gebeld. Ga maandag maar bellen. Als de waardes goed zijn, dan gelijk maar ww aanvragen.

Sasjuh.. wat leuk zeg dat babyzwemmen! En heerlijk dat ze zo goed slaapt!

Wij zijn vanmorgen bij de kinderarts geweest. We mogen thuis de provocatietest doen. Gaan het zondag doen en volgende week zondag. Doosje meegekregen met 2 soorten voeding.. en niemand weet welke voeding in welk zakje zit. Ben benieuwd of we ook duidelijk gaan zien of ze ergens op reageert.

Verder mogen we rustig beginnen met bijvoeden.. jeejj :D Wel een week lang hetzelfde eten, zodat we zeker weten dat ze er goed op reageerd. Ik vind het zo leuk haha.. morgen gaan we haar voor het eerst wat geven!

Verder nog vette zalf en hormoonzalf gekregen voor haar eczeem plekken. Hopelijk werkt dat snel, want ze heeft er erge jeuk aan steeds :(

Iedereen lekker weekend? Nog plannen?

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha leuk! Ik geef Elin ook zo'n 4 dgn hetzelfde. Ben benieuwd wat ze er van vindt! En houd de camera bij de hand, het gezicht wat ze trekken is geweldig ;)
    Spannend die provocatietest!

Had ik hier de foto wel eens laten zien van Elin haar 1e groentehapje? Hahaha.. ze trok me toch een vies gezicht..

Elin zit trouwens onder de rode bultjes. Gezicht, nek, hals, armen maar vooral haar rug, die is vuurrood met bultjes. Dacht zelf aan warmte uitslag maar had een foto gemaakt en aan een vriendinnetje laten zien en die vond het wel erg veel voor warmteuitslag en zei misschien de vijfde ziekte??? Maar ze oogt niet ziek, heeft voor zover ik weet geen koorts gehad..

Deel Deze Pagina