Tazzie mischien een idee om eens naar een osteopaat te gaan. Sven is ook een aantal x geweest en ga nu morgen weer omdat ie weer last heeft. Als het verder niet nodig is zal de osteopaat dat ook wel aangeven. T is gewoon vervelend je ventje zo te zien als ie last heeft. wat betreft sm tja zal altijd een gevoeligpunt blijven heb t hier soms ook hoor maar ook bij mn eigen moeder zodra sven in beeld komt of ze m via de telfoon horen huilen kan ik net zo goed tegen de muur lullen en bij mn sm is ie dinsdag ochtend en ik weet gewoon bijna zeker dat ze m extra lang wakker houd omdat ze t leuk vind en terwijl t ventje niet meer kan maar goed liegen over ziek zijn hoop ik nooit mee te maken want dan komt ie gewoon niet meer punt. O sven was trouwens vorige week 67,5 cm en 7440 gram met 4 maanden
Tazzie.. wel vervelend dat ze het niet even melden idd. Maar denk dat je je misschien ook wel iets te druk maakt omdat het je schoonouders zijn. En het daar al niet zo lekker mee loopt. de onderlinge relatie.. Als je zelf verkouden bent, dan kun je ook niet uit de buurt blijven van Lucas Ik denk wel dat ik had gevraagd of ze misschien wat vaker hun handen willen wassen. Gelukkig hoef ik dat bij mijn sm niet te doen.. want die is uit haar zelf al heel voorzichtig.. soms vind ik zelfs TE voorzichtig haha.. maar hoe dan ook.. probeer op je gevoel af te gaan! Als jij denkt dat je de ha moet bellen.. gewoon doen hoor! Beter een keer teveel dan te weinig Ook al is het alleen maar dat je jezelf er rustig door voelt. Hoe gaat het nu met hem? Pooh.. mooie lengte en gewicht van Sven! goed in verhouding of niet?
Tazzie ik denkinderdaad ook dat het komt omdat het tussen jullie niet zo lekker loopt. op mij komt het een beetje over dat je altijd in de aanval zit naar je schoonouders toe. (niet boos worden nu he ) je let overal op tot ze weer een "foutje" maken zodat je voor jezelf weer een bevestiging hebt van zie je wel, ze zijnniet echt geschikt om op te passen. ik snap je wel, want er is ook vanalles gebeurt en de onenigheid begon al toen je zwanger was ( zover ik hier meegekregen heb mss al eerder geen idee) Ik denk dat jullie eerst es alles moeten uitpraten zodat die spanning er niet meer is tussen jullie. op deze manier breng jij met tegenzin lucas naar je schoonouders en dat moet toch niet de bedoeling zijn dat een moeder zich niet prettig voelt bij de oppas van haar kind. maar ik vind het ook niet helemaal fair tegenover je schoonouders terwijl ze vast wel hun best doen.
Ik ben het helemaal eens met Hip haar post maar durfde het niet te zeggen. Ik vind het ook niet echt eerlijk naar je schoonouders toe (en niet leuk voor M) dat je steeds zo negatief over ze praat op internet. Zou daar sowieso een btje voorzichtig mee zijn, je weet nooit wie er meeleest en waar het terecht komt. Ga samen met M. en je schoonouders praten, wees eerlijk en probeer ook hun goedheid in te zien, doordat hun oppassen scheelt het jullie een dag kdv en dus een smak geld. Succes meid!
Maar als dat tazzie haar gevoel nou is? Die mag je uiten! Ik heb het echt precies met mijn ouders..nou passen die niet op, maar kan me wel heel goed voorstellen dat je je kindje niet fijn achtetlaat bij iemand waar je vaak strubbelingen mee hebt..
M wil niet praten met mij en zijn ouders samen.. die vind dat ik dat maar alleen moet doen.. oftewel hij staat niet achter mij.. Maar ik schrijf wel niks meer over hun.. en ook hetzelfde met mijn moeder (mijn vader niet die is te lief gewoon) mijn moeder mag voorlopig echt niet oppassen.. want dan weet ik dat Lucas al dingen gaat krijgen wat ik (nog) niet wil.. (denk aan fruit/groentehapje. liga geprakt in sinaasappelsap enzo.. ) mijn moeder respecteerd gewoon dan mijn wensen niet. En dat zeg ik dan ook wel tegen haar maar dan haalt zij haar schouders op en doet wat zij wil.. en mn so kunnen best wel oppassen en zijn ook wel lief voor Lucas enzo. Maar zij heeft mijn wensen in mijn zwangerschap inderdaad al genegeerd en zich steeds opgedrongen (is mijn gevoel!! en eisen gesteld.. da ben je inderdaad bij mij al verkeerd bezig.. Heb toendertijd al meerdere malen aangegeven dat ik alleen mike bij de bevalling wou (als ik natuurlijk had mogen bevallen) en daarna eerst even een uurtje of 2 zelf aan elkaar wilden wennen.. was ze boos want zij wilde standby staan en per direct Lucas zien.. (bleef ze meerdere xen zeggen) En als je mij men rust niet geeft dan gaat het mis ja (oa mike belde kwart voor 12 's nachts op dat Lucas geboren was naar hun belt ze mij om kwart voor 1!!! 's nachts ook nog ff terug hoe ik het allemaal ervaren heb en om ff te melden dat ze zeker te weten er PRECIES om 10 uur zouden staan de volgende ochtend.. ze was al boos dat ze niet gelijk 's nachts mocht komen, terwijl ik doodop was enzo) maar goed ik hou er wel over op.. ik ga Lucas ophalen..
Ik snap haar gevoel zeker en zeg ook niet dat ze het niet mag uiten.. Waarschuwde alleen dat je misschien niet beter alles op internet kan zetten. En als er strubbelingen zijn ze misschien eens moeten praten met zn allen.v. Maar zal er niets meer over zeggen, heb t gevoel dat alles wat ik zeg verkeerd op wordt gevat, sorry.
Nou dames.. we hoeven hier geen ruzie om te gaan krijgen ofzo. Laten we ook gewoon elkaars mening respecteren, ook al ben je het daar soms totaal niet mee eens. Iedereen moet gewoon lekker z'n eigen mening blijven geven hier!
Even bijgelezen, Ik denk(als ik het niet goed heb dan moet je het zeggen Tazzie) dat het bij Tazzie niet helemaal goed overkwam wat je in je eerste post zei Sasjuh,over dat Lucas ook naar het kdv gaat en daar ook vanalles op kan lopen en dat het toch geen zin heeft om de huisarts te bellen,terwijl zij zich eigenlijk wat zorgen maakte ook i.v.m zijn slechtere drinken. Denk dat Tazzie een beetje het gevoel kreeg dat je haar te overbezorgd vond of zo (nogmaals als het niet klopt Tazzie dan zeg het maar,maar zo kwam het op mij over ook door de reacties later van sorry en ik zeg wel niks meer) En over de schoonouders denk niet dat Tazzie heel negatief is over ze maar ze vind het denk ik gewoon heel moeilijk doordat het vertrouwen wat verdwenen is door dingen die sm gedaan en gezegd heeft,of niet? Ik probeer het even vanuit Tazzie te bekijken zoals zij de dingen gelezen en opgevat kan hebben,want krijg het idee door je reacties Tazzie dat je de reacties als vervelend ervaart,nogmaals als ik het verkeerd heb dan moet je het zeggen.
Tazzie bedoelde helemaal niet dat je hier niks mag zeggen en snap heel goed dat je je zo voelt. Maar het is toch niet fijn om je zo te voelen en om lucas steeds als je em weg brengt naar je schoonouders dat met geen fijn gevoel te doen. daarom typte ik dat het mss beter is om alles uit te praten. want zo is het vooral voor jouw niet fijn, maar ook voor lucas niet die zal op ten duur ook wel iets van die spanning merken. en ook al hebben je so(vooral sm vwat ik begrijp) fouten gemaakt en je vertrouwen beschadigd is het nu niet helemaal fair om ze op elk klein foutje af te rekenen. dit wil niet zeggen dat ik je niet begrijp het is meer dan logisch dat je je zo voelt en niks meer kan hebben van je so. maar zolang je er niet over praat en niks aan doet zal er ook niks veranderen en word het alleen maar erger. daarbij tazzie vroeg onze mening of ze overdreven gereageerd had of niet, dan mogen toch best een mening geven. wil niet zeggen dat we de zelfde mening delen toch? vind niet dat dit ruzie betekend. tazzie ik wil je wel ff een knuffel geven want het is zeker geen fijn gevoel als je niet begrepen en gepasseert word. vind het echt vervelend voor je dat het zo gaat en dat mike je niet wil steunen. ik hoop dat jullie 2 er samen uitkomen en dan met je so en mss ook es met je moeder kunnen gaan praten.
Ben het idd met jou eens, Carly.. En misschien moet ze inderdaad met haar sm en moeder gaan praten, maar met sommige mensen valt gewoon niet te praten.. die willen toch altijd het laatste woord hebben.. en dan ga je je uiteindelijk alsnog rotter voelen dan dat je al deed.
carly precies zoals jij zegt.. Ja ik maakte me al zorgen om Lucas omdat hij sinds maandag al zn flessen slecht drinkt en meer last leek te hebben van zijn oprispingen doordat er 1x te weinig nutriton in is gedaan.. En dan erbovenop zo enorm verkouden en ja sorry het vertrouwen is inderdaad behoorlijk beschadigd door mn sm. (ook door reacties van haar op fb dat ik het gevoel heb gekregen dat ze mij niet echt als Lucas moeder ziet en dat zelf wil zijn) En kreeg even het gevoel Sas (sorry) dat jij me inderdaad te overbezorgd vond.. (tja komt mede doordat hij zo vroeg geboren is dat ik best snel bezorgd ben.. want vanuit mezelf denk ik helemaal niet gauw aan de huisarts bellen of iets dergelijks.. ik loop zelf altijd te lang door met kwaaltjes, alleen dat kan ik met Lucas niet maken natuurlijk. En weet dus niet goed of ik wel moet bellen of ik nog even kan wachten.. Tja dan is advies wel fijn..) Tuurlijk mogen jullie allemaal je eigen mening hebben en zeggen En ik heb geloof ik oo kergens op Sas gereageerd over dat kdv en virussen met een knipoog smiley. Maar ik weet zelf ook inderdaad wel dat hij op een kdv eerder een virus op kan lopen. En zelf ben ik al helemaal niet zo van dat superschone steriele gedoe omdat ik inderdaad vind dat kindjes zelf weerstand op moeten bouwen. (wel handen wassen na toiletbezoek ed hoor ) Maar iedereen hier zo ongeveer is inmiddels wel een x bezorgd geweest over hun kleintje en heeft dat hier geuit. thnx Hip Met mijn eigen moeder praat ik al geregeld en dan krijg ik alleen maar te horen: stel je niet aan dat kan hij makkelijk al hebben, jij kreeg al met 2 maanden dit en dat.. Als ik dan zeg dat ik het nog niet wil dan is het je mag tegenwoordig ook niks meer en vervolgens weer het hele riedeltje dat ik dat allemaal al kreeg als baby..dan hou ik er maar over op want zij wil toch altijd gelijk hebben. Met sm vertel ik dingen die bijv op het kdv zijn (oa een jochie die zo gek is van Lucas dat hij hem graag een kusje wil geven en van mij mag dat best.. (duss bacterieen ) maar wel bovenop zn hoofdje omdat ik liever niet heb dat ze hem al recht op zn mond enzo zoenen .. en dat doet sm dus wel ook al weet ze dat ik dat liever niet heb...
@taz: Ik herken je verhaal taz, vooral als ik naar mijn eigen moeder kijk. Het is moeilijk om mee om te gaan he. Zeker als je het gevoel krijgt er alleen voor te staan. Het belangrijkste is je eigen gevoel te volgen, want dat is altijd het beste! En alleen jij kan het beste voor je eigen kindje zorgen ! En wat betreft dat zoenen op de mond, ohhh, vreselijk!! Hier hebben ze het nog niet gedaan, maar zodra ik het zie dan zeg ik er wat van!! Zo ben ik niet opgevoed en heb daar helemaal niets mee! Andere mensen hoeven mijn kind niet op de mond te zoenen, dus ik snap je echt helemaal! En als jij lekker wilt vertellen over je sm, moet je dat zeker doen! Dit forum is een heerlijke uitlaatklep zoals een forum is bedoeld! Vandaag een autostoel gekocht voor Nienke, alvast voor als ze 9 maanden is. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden straks ! Fijne avond!
Jbg, leuk in de gewone autostoel. Denk dat Sven er eerder in moet maar hij weegt nu al 7, 5 kg dus zit zo op de 9 en zodra die niet meer past in de cosi kantelen we de tobi in ligstand. Ben benieuwd hoe Nienke t vind. Nou was zo blij met mn spiraaltje maar bleef pijn houden en kon pas over een maand terecht voor een echo om te kijken of ie goed zit. Dus gister eruit laten halen na 3 maanden en hij zat wel goed maar ik hoor weer bij dat kleine groepje wat er dus slecht op reageert jammer maar mn lichaam was dus constant bezig t weg te werken nu is de pijn gelukkig over maar baal wel vond t ideaal.
Oh balen Pooh dat je er zo'n last van bleef houden. En dat je er slecht op reageert..en Sven alweer 7,5 kilo.. (Lucas schiet ook al hard op naar dat gewicht ) JBG mooi een nieuwe autostoel. MAar hoe moet ik da t voor me zien dat de tobi in ligstand kan? is die ook achterwaarts gericht of kijkt je kindje daar naar voren?
@taz. In de stoel kijkt ze naar voren maar je kan de stoel in ligstand zetten. Alhoewel ik altijd dacht dat ze meer zoudenliggen in die stoelen maar dat is niet zo als ik dacht .