stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: Wat een stomme dokter is dat, dat hij zoveel aandacht gaf aan je borsten. Daar voel je je toch onprettig bij, kan ik me voorstellen zeg.. pff! Maar goed, fijn dat je nu weet wat Dylana voor bultjes heeft.

@tazzie: pff, warm joh, dat is haast niet uit te houden! Ik was vergeten om de deur achter dicht te houden, dus het is nu 25 graden, maar het is nog wel te doen!

@hip: Mooie test, gaaf!!

@menp: fijn dat de nacht zo goed ging, hopelijk vanavond weer!

Werd vanmorgen gebeld door een vriendin, dat haar zoontje de waterpokken heeft. Nu hadden wij hun vorige week vrijdag gezien, toen wist ze het nog niet. Nu heeft Nienke afgelopen weekend wel koorts gehad, wat wij hebben gelinkt aan haar tanden, maar zou dus misschien wel de pokken kunnen zijn. Nu afwachten of ze ze ook echt krijgt. Ik hoop het niet voor haar, het liefste pas nadat ze een jaar is geweest, want onder een jaar zeggen ze vaak dat ze het nog een keer krijgen als ze onder de 1 de pokken krijgen.

Vandaag weer naar het cb geweest (spreek(weeg)uur), ze was in 1 maand maar 80 gram aangekomen, dat is niet veel, kan komen omdat kindjes meer gaan bewegen en op een bepaald punt niet meer zo snel aankomen. Maar ze was wel nog steeds gemiddeld. Wel daar ook gesproken over haar voeding, dat ze geen brood wil en 8 maanden potjes. Ze zeggen, geen stress, komt vanzelf. Gewoon blijven aanbieden, 's avonds iets van je eigen eten geven een aardappeltje of een stukje groente. Kan nu gewoon de 6 maanden potjes blijven geven.

Morgen weer werken, daarna lekker weekend. Ons nichtje van 6 komt logeren, dus we gaan zaterdag gezellig naar de kermis.

Slaap lekker allemaal!

2. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Sam, je kunt ook vragen om macrogol. Dat mag vanaf 6 maanden en heeft Norah nog steeds. Werkt erg goed en kan lange tijd gebruikt worden.

3. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Ff snel hoor

Sam wij hebben movicolon junior en helpt goed bij opstipatie

Menp, wij zijn na de kraam week bij blijven houden wanneer sven at en je ontdekt zo snel een patroon vond t wel fijn misschien een idee

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    thnx meiden voor de tips.

Tazzie... anders bel je ff naar de huisarts om te vragen of je er iets voor de ontlasting van Lucas kunt krijgen?

JBG.. gelukkig zit Nienke nog wel op het gemiddelde.. Jij hebt nooit zelf gemaakt eten gegeven toch? Ben je niet bang als ze straks een jaar is en met jullie mee mag eten dat ze het dan niet lust? Ik twijfel ook nog steeds wat ik zou geven. Potjes vond ze heerlijk.. en het eten wat ik zelf heb klaargemaakt spuugt ze gelijk weer uit haha.. aan de ene kant denk ik, tsja ze zal toch moeten wennen aan "gewoon" eten.. maar aan de andere kant. Potjes is ook wel weer heel makkelijk haha en alles wat ze nodig hebben zit daar ook wel in.

5. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Hi dames,
    Ik kom het maar weer eens proberen:)...

@Hip: Hoop echt zo voor je dat het nu helemaal goed gaat!! Ben al keihard aan het duimen...

@Anita; las ineens dat jij ook zwanger bent.. Wauw wat fijn!!

@Sam; nou toevallig had ik het er gisteren ook over met mijn man dat er altijd mensen zijn die aan je kind willen komen en dan ook nog van die onverzorgde.. bahbah..

Las een stukje van JBG waar ik echt ff op moet reageren namelijk.. dus @ JBG; Jesse eet namelijk net als Nienke echt geen stukjes! Die potjes van 8 maanden zijn ook ineens zo'n overgang! Maarja hij is nu al ruim 10 maanden en verrekt het nog steeds..
    We moeten volgende maand naar het CB maar het maakt mij zo onzeker! Alle andere dingen eet hij gewoon super; brood (korstjes vind hij heerlijk) koekjes, fruit...
    Zal blij zijn als de warmte weg is.. Hou er niet zo van..

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    @ marlijn haha toevallig.. Gelukkig ben ik niet de enige ;)

En volgens mij was vandaag de laatste "tropische" dag.. en word het vanaf morgen wat beter uit te houden :)

7. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Samantha; Ik heb dat verdovende spul voor mijn tepels 2x opgesmeerd. Vind het geen fijn idee dat dat spul in Lyam zn mond komt en zijn mond verdoofd ofzo....en daarbij heb ik niet gemerkt dat het verdoofde. Dus voedt door zonder spul. Wel andere houding voor thuis. Liggend op bed....lekker relaxed! Hij vindt het ook heerlijk volgens mij, want hij blijft netjes aangehapt en ligt lekker opgerold tegen me aan. Het voelt echt goed (ookal voel ik heus nog wel wat pijn)
    Nachten gaan goed. Ongeveer 19h, 0.00h, 4.30h, 8.30h. Prima te doen. Hij slaapt ook lekker in zijn eigen kamer. Vandaag was ook echt een fijne dag. Hij heeft eindelijk overdag ook geslapen. Hij vecht altijd zo en huilt daardoor best wat. En vandaag heeft hij bijna niet gehuild. Voelt zo fijn! Hoop wel dat hij vannacht ook nog slaapt.
    Ohja, heb een osteopaat hier vlakbij gebeld. Hebben woensdagmiddag een afspraak. Ben benieuwd.
    Jij was lekker op tijd in je huis bezig geweest gisterochtend zeg! Wel fijn dat alles weer schoon is. Wat een ervaringen bij de dokter. Beetje vreemd wel hoor én die man die aan je kind zit én die dokter zelf. Gelukkig zijn het muggenbultjes en geen uitslag ofzo. En hoe is het met de ontlasting nu je de lactulose 2x per dag mag gebruiken?

@Hip; Mooie test!!! Natuurlijk geeft dat je een goed gevoel. Goed dat je jezelf in het lijsje hebt gezet. En mooie maand waarin je uitgerekend bent....denk dat je 2 dagen later gaat bevallen....haha, mijn verjaardag. 24graden is prima te doen hoor. Het was hier vanmiddag ineens 29graden op lyam zijn kamer, toen hebben we hem toch maar even uit bed gehaald.

@Tazzie; Jeetje wat een hitte in die kamers. Jammer dat die airco niet werkt weg. Is het nu beter?

@Anita; Leuk om uit te kijken naar het moment dat je je kleintje weer mag zien hè!

@JBG; Hoop ook dat Nienke de pokken dan nog niet krijgt. Beetje jammer als ze ze 2x zou kunnen krijgen. Ik heb ook wel eens gehoord dat wanneer kindjes meer gaan bewegen ze niet mee zoveel aankomen. En mooi dat je je geen zorgen hoeft te maken over dat eten.

@Pooh; Grappig dat jij met de tip over het opschrijven/bijhouden van de voedingstijden komt. Heb het toevallig vandaag eens opgeschreven. Merk wel dat de nachtvoedingen vaak rond dezelfde tijd liggen.

@Marlijn; Leuk dat we je weer eens zien hier. Hoe gaat het met jezelf en met Jesse?

Weer veel over mezelf neergezet. Fijne avond verder!

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sam gelukkig zijn het muggenbultjes..wel veel dan he. hopelijk zijn ze snel over

jbg hopelijk blijven de waterpokken nienke nog ff bespaart.

menp wat fijn dat het vandaag zo goed ging met lyam hopelijk blijft het zo..en wie weet beval ik wel op je verjaardag haha..vind het wel een mooie periode begin van de lente kan ik fijn wandelen enzo....heerlijk om vooruit te dromen.

marlijn leuk dat je ook weer es reageert. gewoon doen hoor! Ik hou persoonlijk wel van dit weer, maar vandaag was een beetje te! vanaf morgen weer wat koeler.

suusje hoe is het bij jouw?

norah jullie weer helemaal gewend aan het normale leven. altijd beetje jammer als je weer terug bent van vakantie he. gaat zo snel! en dan al die vakantiewas en de dagelijkse klusjes..ik moet er altijd aan wennen hoor.
    maar ook wel weer lekker slapen in je eigen bed enzo.
    wanneer moet je weer werken?

anita jij ook alweer bijna een echo en je hebt je eerste trimester er al opzitten dan gaat snel zeg! Lijkt wel of het bij iedereen snel gaat behalve bij mij hahaha! wel een foto spammen he van de echo!
    en je bruiloft komt ook al erg dichtbij..ik ga duimen voor mooi weer. ben benieuwd naar je jurk!

Rose bij jullie alles goed? allang niks meer gehoord!

Hier weinig te melden. borsten zijn behoorlijk gevoelig, verder merk ik weinig. ja de gebruikelijke steekjes, krampen en trekken in mijn buik.
    sommige maken me onzeker andere vind ik juist fijn.
    zo'n trekkend gevoel bij de navel heb ik alleen als ik zwanger ben dus dat vind ik fijn en vertrouwd haha..

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Wat een rust hier zeg! drukke dag allemaal?

ik heb gepoetst vandaag, moest echt gebeuren afgelopen dagen weinig in huis gedaan. zowiezo weinig gedaan haha.
    merk wel dat als ik meer doe meer last heb van een soort ongi gevoel in mijn buik en rug.

10. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: ja heb Nienke wel eens vers gegeven maar ze moet het gewoon echt niet! Ze wil dan ook geen stukjes.. Ga maandag met haar naar de huisarts ivm een soort van eczeem op haar arm, dus vraag gelijk even of het niet medisch kan zijn dat ze die stukjes niet wilt.... (en wat potjes betreft, het is wel heerlijk makkelijk maar wel duur vind ik, dus hoop wel dat ze is vers wil gaan eten :))

@Marlijn: wel fijn dat hij brood eet! Alleen een korstje of wel een hele boterham? Heb je al vaak die 8 maanden potjes geprobeerd? Ook de fruit met stukjes en de groente? Krijgt hij ook alleen potjes?

@hip: heb je het al aan mensen verteld dat je zwanger bent? Goed bezig geweest met poetsen, moet ik ook nog doen :p!

@sasjuh en troet: hoe is het met jullie?

@saxia: We hebben al zo lang niets van je gehoord, ben echt benieuwd hoe het gaat met jullie!

@MenP; Ben benieuwd a.s. woensdag bij de osteopaat!

Denk niet dat het de pokken zijn, Nienke haar 7e tandje is doorgekomen! Vandaag zijn we naar de kermis geweest en toen had ik ze ff uit de kinderwagen, lekker knuffelen, voel ik ze knetteren... Voel mijn broek nat worden, had ze echt superdunne poep, echt door die tandjes. Zo sneu!

Morgen even naar een housewarming en verder lekker rustig aan.

Fijn weekend allemaal!

11. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Gelukkig geen pokken JBG.. maar wel al het 7e tandje.. jeetje zeg. Wat sneu!

MenP.. ben benieuwd wat de osteopaat zegt.

Hip.. nog alles schoon kunnen maken? Wat vervelend dat je dan gelijk een ongi gevoel hebt. Dan maar lekker rustig aan doen meid!

Ohja.. zou nog ff reageren over de pil.. weet niet meer wie het vroeg. Maar zat eerst aan de vervanger van Microgynon. Ze geven de echte microgynon niet meer,. omdat die te duur is ofzo en nu hebben ze die pil nagemaakt ofzo.. weet ik t. Maar nu heb ik de Jaz. Die moet ik gewoon 28 dagen slikken. 24 pillen met hormonen en 4 zonder.. in die 4 dagen zou ik dan ongesteld moeten worden. Niet meer zoveel dagen dus..

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Nog ff jullie advies nodig..

De potjes bloemkool en wortel gingen er heel goed in bij Dylana. Ze hapte gelijk goed en spuugde eigenlijk bijna niks uit. Alleen nu ik het zelf heb gemaakt eet ze het dus echt niet..spuugt het gelijk uit en kijkt dan smerig. Ik maak het al glad met melk..maar dat lijkt ook niet te helpen.

Moet ik gewoon zelfgemaakte prak blijven aanbieden of eerst een poosje aan de potjes? En moeten ze persé met 6 maanden elke dag groente? Soms slaapt Dylana nog dan namelijk..

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    JBG jeetje het 7e tandje alweer.. wat supersnel zeg!

Hip heeft lekker gepoetst..

Sam ik zou gewoon even proberen vers te blijven aanbieden.. En volgens mij hoeven ze met 6 maand nog niet perse elke dag groente..

ff foto spammen van Lucas hoor :p na zn eerste hapje wortel gisteren haha..(en nadat ie zelf even met zn lepel had mogen spelen :p )

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hahaha Tazzie.. superfoto :p

Lust hij het al een beetje?

Hip.. hoe is het? Heb je al wat kwaaltjes erbij gekregen?
    Volgende week heb je de echo toch? Spannend!

Anita.. zag dat je het bekend hebt gemaakt. Leuk he, al die reacties!

Rose.. ook al tijdje niet meer geweest hier. Hopelijk gaat alles goed met jullie!

Carly.. hopelijk met jou ook alles goed! Hoop dat de gesprekken helpen!

15. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: Nienke moet ook alleen maar potjes en geen zelfgemaakt. Zelfgemaakt bied ik niet meer aan eerlijk gezegd op dit moment, maar nog wel brood bijv wat ze niet wil, dat blijf ik aanbieden. Heb helaas niet echt advies voor je!

@tazzie: hahah, heerlijk gezicht! Wat een mooi koppie zo, zo te zien vond hij het wel prima :)!

Ik heb een fietszitje gekocht! Hopelijk word die deze week geleverd! Vind het zo leuk, heb er echt zin in. Misschien beetje gekke vraag, maar zouden jullie je kindje een helm op doen? Want zit is te denken, als je valt met je fiets kan zo'n kleintje een flinke smakkerd maken!

Vandaag is manlief geflitst (10-15 km te hard)... Baal er echt van, vind ik zo zonde! Morgen ga ik ff naar de huisarts met Nienke, even zalfje voor haar arm halen en misschien heeft de ha nog een mening over het geen stukjes willen eten (wil even vragen of het niet iets medisch kan zijn).

Nienke is gisteren en vandaag zo lang wakker geweest overdag. En dan leg ik ze op bed en dan echt brullen, ongelooflijk! Echt een half uur huilen, ff troosten en dan toch weer huilen. Hoe lang zijn jullie kindjes nu wakker overdag? Of beter gezegd, hoe lang slapen ze overdag?

Slaap lekker allemaal, ik duik er vroeg in!

16. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    JBG: hier geen helm.. Nooit over nagedacht eerlijk gezegd, maar ook omdat ik nooit zie dat anderen het doen.

Wat betreft slapen, er zit eindelijk weer een redelijk ritme in, maar Noor heeft ook tijden gehad (vooral tijdens sprongetjes) van een aantal weken dat ze soms maar een uur op een dag sliep. Dan was het echt brullen elke keer. Nu slaapt ze meestal van 10-11.30 en van 15.00-17.00 en dan 's avonds van 20.30-5.30 ( ja vroeg:()

17. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ja dat is vroeg zeg!! Pfff, Nienke is meestal rond 6uur wakker! Of ze word wakker van JBGman die dan bezig is of ze heeft gepoept. Maar ze slaapt meestal van 18.30 tot 06.00. Kan ze 's avonds echt haast niet langer wakker houden, dan is ze echt doodop en alleen maar huilen, dus dan maar naar bed!
    Maar lees dat Norah dus ook soms van de dagen had waar ze ze weinig sliep. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als ze weer naar haar opa en oma gaat!

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    JBG.. nog niet over een helm nagedacht eigenlijk.
    Heb jij de potjes van Olvarit of eigen huismerk?

Dylana heeft nu ook een redelijk ritme.

07.30 - 1e fles
    08.45 - 09.30 slapen
    10.00 - fruithapje
    11.30 - 2e fles
    12.00 - 13.30 slapen
    15.30 - 3e fles
    16.00 - 17.00 slapen
    18.00 - groentehapje
    19.30 - 4e fles
    20.00 - slapen

Soms geef ik de laatste fles om 19.00 , omdat ze dan toch echt wel heel moe is. De afgelopen week gaat het hier super goed met slapen! Ondanks de warmte.. ik hoef haar maar op bed te leggen.. speen in de mond, knuffel in de armen, muziekdoosje aan en ze draait haar hoofd weg en huilt niet eens. Ze is nu natuurlijk ook gemiddeld wel 2 tot 2,5 uur wakker tussen de flessen, dus dan zal ze ook wel weer blij zijn als ze op bed ligt. :)

19. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sam, dat van die pil is echt zo'n gelul t scheelt voorn onszelf geloof ik nog geen. 40 cent maar de dokter zal er wel minder op verdienen. Ik kreeg ook een ander want hij was er niet meer en dit zou hetzelfde zijn nou heb 1, 5. Jaar humeur wisselingen gehad en migraine tot ik er achter kwam dat ie er nog wel was en ze kunnen m gewoon nog bestellen wat nou te duur. Kan er zo kwaad on worden. Maar goed dan weet je er van.
    Als je echt vers wil geven zou ik vers blijven geven is gewoon wennen.

Marlijn, leuk weer wat van je te horen

Menp als je die creme nou smeert na de voeding dan is t wel ingetrokken voor de volgende toch?

Tazzie, ziet er lekker uit zo hihi.

Vraagje Sven eet nu gemiddeld 3 ijsklontjes eten eind vd middag aan groente of fruit zal ik al beginnen met s ochtends ook wat of eerst zorgen dat ie een heel "potje" eet voor dr een hapje bij te doen ?

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Pooh.. die humeurwisselingen heb ik dus ook heel erg. Maja dacht dat het misschien ook nog wel met het ontzwangeren te maken kon hebben.. haha.

Hopelijk werkt deze pil die ik nu heb beter..

Deel Deze Pagina