Augustus 2012: 1 augustus --> Ryley en Tyler jarig 2 augustus --> afspraak consultatiebureau Dylana 4 augustus --> Troetjuh jarig 7 augustus --> afspraak controle spreidbeugel Dylana 7 augustus --> Hip1983 eerste echo! 6 augustus --> Terugkomdag cursus Samen Bevallen MenP 14 augustus --> Lyam eerste prikjes 24 augustus --> Samantha1 jarig 30 augustus --> Lyam controle poli kindergeneeskunde 31 augustus --> Anita1985 trouwen September 2012: 20 september --> Keano jarig 23 september --> Norah jarig Oktober 2012: 12 oktober --> Linn jarig November 2012: 21 november --> Nienke jarig (1 jaar) 21 november --> Samantha1 + man 1 jaar geregistreerd partner 28 november --> Joey jarig December 2012: Januari 2013: 3januari --> Tazzie jarig 13 januari --> Iselin jarig Februari 2013: 3 februari --> Dylana jarig 20 februari --> Elin jarig Maart 2013: 6 maart --> Sven jarig 15 maart --> Hip1983 jarig (30) 16 maart --> Tess jarig 20 maart --> Lucas jarig April 2013: 2 april --> Hip1983 uitgerekend. 4 april --> MenP jarig 11 april --> JBG jarig (28 jaar) 20 april --> Diede jarig Mei 2013: 10 mei --> Luca jarig Juni 2013: 18 juni --> Lyam jarig Even weer naar voren gehaald.. Woensdag worden de 1e kindjes van " ons clubje" gewoon alweer 1 jaar. Wat gaat de tijd toch snel!
JBG een fietszitje leuk! Heb je ook een mamafiets of een gewone fiets? ik denk zelf dat ik wel een helmpje tzt voor Lucas ga kopen. En balen van je man zeg dat ie geflitst is.. Sam fijn dat Dylana zo goed slaapt! Pooh misschien handig om te kijken of hij eerst een heel potje eet? Ja of juist niet natuurlijk. Ik ben daar nog lang niet aan toe haha dus kan je eigenlijk geen advies geven erover. Lucas vond t maar zozo haha in zn mond niet zo maar ondersmeren is mooi werk he Al ging het vandaag al stukkie beter met dag 3 wortels.. Morgen Broccoli, ben benieuwd En daarna ga ik weer fruit maken.. Even vraagje hoe zijn jullie gestopt met die laatste (5e ) fles? (volgens mij had ik t al een x gevraagd maar goed) Gewoon steeds wat minder in de fles doen en zo afbouwen of in 1x die fles niet meer geven? Moet hem eigenlijk altijd soort van wakker maken (probeer m zo rustig mogelijk luier te verschonen en in t vrijwel donker geef ik de fles zodat ie praktisch doorslaapt ermee) Nu is zijn schema zo 6:30 fles 180/6 10:30 fles 180/6 14:30 fles 180/6 18:00/18:30 paar hapjes groente/fruit (ligt eraan hoelaat hij wakker is en om de dag na hapje in bad/douche 18:30/19:00 fles 18/6 23:00 fles 180/6 die ene keer dat we naar de hap zijn geweest had hij zn 4e fles pas om half 9 (half 7 wilde hij m niet omdat hij zo overstuur was en tegen half 9 waren we thuis van de hap en wilde hij m wel. Toen heb ik m om 23:00 niet wakker gemaakt en gekeken wat hij deed. Kwam ie om half 4 al.. (klein flesje gegeven zodat de volgende gewoon om half 7 was.) Ben dus bang dat als ik de 23:00 fles nu weg laat dat hij weer 's nachts steeds gaat komen..
Tazzie.. Wij hebben hem er wel gewoon in één keer afgehaald. Misschien dat je hem de fles van 19.00 iets later kunt geven? En dan 210/7 ipv 180/6 ? Als hij dat op kan in ieder geval.. haha. Je zult het gewoon moeten uitproberen. Of juist die van 23.00 wat eerder? Dat je die bijvoorbeeld om 22.00 geeft en dan steeds een beetje eerder? Mss werd ie toen om half 4 wakker omdat hij zich al niet echt lekker voelde. En als hij nu weer wakker word, dan is hij er gewoon nog niet aan toe denk ik.
Hoi allen, Sorry dat ik zo lang niks van mij heb laten horen. Drukke periode geweest. Vandaag mijn laatste dagje verlof en dan moet ik weer werken. En bah wat zie ik daar toch tegen op. Heb al een paar dagen last van huilbuien omdat ik mijn kleine mannetje zo ga missen. Jeetje had van mijzelf niet verwacht dat ik daar ooit moeite mee zou hebben. (maar toen had ik nog geen kindje). Ik ben zo bang dingen te missen vooral dingen die hij voor het eerst zou doen. Straks ziet de oppas het eerder dan wij. Dat is geen fijne gedacht. Maar goed ik zal mij er toch overheen moeten zetten en zou blij zijn als morgen voorbij is. Die emoties is ook niks. Zal allemaal wel met het ontzwangeren te maken hebben. Maar naast mijn geklaag las ik ook heel goed nieuws! @HIp meid gefeliciteerd!! jeetje wat een goed nieuws. Ik duim voor een plakbaby. En ik kan mij voorstellen dat je niet kunt genieten. Maar denk dat het straks als je de eerste echo hebt gehad en alles is goed dat het dan langzaam wel gaat komen. @carly las dat het met jou niet zo goed gaat. Vervelend joh. Ik hoop voor je dat je je gauw wat beter gaat voelen. weet dat je hier altijd je verhaal kwijt kan. @sam jammer dat de beugels nog niet minder mogen worden. Maar beter nu goed aanpakken dan dat ze er later last van krijgt. En jullie meid is toch allergies voor koemelk. Maakt dit voor jullie nu lastiger? En hoe is het nu verder met jou? @norah lekker op vakantie geweest. Zo te lezen hebben jullie het erg leuk gehad. EN wat moest ik lachen om jullie box. Daar kon ze inderdaad mooi in staan hihi @sasjuh hoe is het met jou?? @tazz leuke foto! Ik ga even verder relaxen nu het nog kan aangezien luca nu lekker slaapt.
rose leuk om weer wat van je te horen! hoe gaat het met luca? balen dat je zo emo bent, maar wel normaal geloof ik. hoeveel uur/dagen ga je werken? gaat luca naar een kdv? tazzie hahahaha te gekke foto! succes met de fles weglaten. jbg nienke al het 7de tandje dat gaat rap zeg hopelijk krijgt ze nu ff wat rust. sam idd woensdag al de eerste verjaardag! de tijd vliegt!
nou duw ik op enter om naar de volgende regel te gaan word mijn berichtje geplaatst...beetje gek haha ik heb vanmorgen nog es getest nu toch echt een behoorlijk donkere streep zal em dadelijk ff spammen. geeft me wel een goed gevoel al twijfel ik evengoed af en toe. soms denk ik dat de klachtjes minder zijn. was het maar al volgende week hahaha.. denk trouwens niet dat de twijfel en onzekerheid minder is na de eerste echo er kan daarna nog vanalles misgaan. vorige x ook een mooie echo en zelfs nog een hele goede echo tijdens het bloedverlies, met een sterk kloppend hartje dus denk dat ik nog wel ff onzeker ga blijven...waren we maar al aan de 12 weken haha.
Bekijk bijlage 263529 heb de testen ook in mijn album staan, worden steeds donkerder gelukkig. hopelijk belt die vrouw van mvm snel dan kan ik nog es testen
Mooie test hip! Wauw! Snap je onzekerheid, maar zelfs na de 12 weken blijft het doorgaan... Dan komt nml de 20 weken echo, dan weer dit, dan weer dat. Een oudere vrouw zei ooit eens tegen me toen ik zei dat ik het zo eng viond: Wen er maar aan, want hier begint de angst voor het verliezen van je kind en die wordt alleen maar sterker naar mate je kind ouder wordt. Loslaten begint al als je kind in je buik zit. Ik vond 't wel een goeie, want die angst blijft idd. Als ik nu terug kijk denk ik soms wel eens: Zat ze maar 'veilig' in mijn buik, want stel dat ze ziek wordt, stel dat ze een ongeluk krijgt, stel dat er iets gebeurd als ze bij opa en oma is? Maar je moet 't loslaten dat je nooit controle erover zult hebben, ook niet na de geboorte. Ik vind die angst soms ook benauwend... Kan er nachten van wakker liggen als ik die angst toelaat. Maar hoe zeggen oude mensen dat ook al weer: 'De mens lijdt 't meest voor het lijden dat hij vreest?' Hoop echt vanuit mn hart dat alles goed blijft gaan Hip! Rose, fijn weer eens van je te horen. Sjonge wat gaat 't snel bij jou Al weer aan 't werk.. Zucht, wel even moeilijk ja! Staan is hier trouwens een beetje over! Best wel jammer, want ik vond het wel mooi Maar ze is 1x gaan staan en toen wist ze niet meer hoe ze terug moest. Ze moest keihard huilen ( Ik vond het stiekum wel grappig die blik op haar gezichtje toen ze stond en 't niet meer wist) En sindsdien is ze niet meer gaan staan. Agh ja, het komt wel weer! Verder is het bij Noor de hele dag door: Mama mama mama en soms ook al papa. Zo leuk, vooral als ze het keihard door de winkel blert. Gisteren zei ze ineens : Ja. en als ik dan ja zei praatte ze me na. Qua eten probeer ik haar steeds meer met de pot mee te laten eten. Wel makkelijk voor ons. En wij hebben 't geluk dat Norah werkelijk alles eet. (Zelfs gras op de camping is lekker) We zijn een tijdje de tuitbeker aan het proberen, maar dat wil nog niet echt. Ze snapt 't gewoon echt nog niet. Dus dan nog maar de fles. (vind ik stiekem ook wel fijner, lekker knuffel momentje) Ze krijgt nu nog zo'n 300 a 400 melk. Ohja, en ze is ineens verlegen! Als ze een vreemde ziet duikt ze ineens met haar hoofdje tegen me aan. Zo schattig! En ze strekt haar handjes naar me uit als ik haar uit bed til of als iemand anders haar vast heeft. Erg leuk is dat! Nou dat waren onze avonturen
@pooh: ik zou meer voeding geven, dus een 'heel' groentepotje. Daarna ook lekker fruit, hij kan en wil vast al meer als je denkt. hij kan het zelf goed aangeven als hij niet meer wilt. Gaat zijn groente nu allemaal op? @taz: ikga het straks voor je terugkijken hoe het met die flessen ging! @sam: Ze krijgt meestal olvarit of Bonbe (ofzoiets) @rose: dat is helemaal niet gek hoor, dat je je zo voelt. Maar het komt echt goed, als je in je ritme zit van het werken dan ben je extra blij als je je kleintje weer mag halen en knuffelen! @Hip: Mooie test, kan niet missen !!! @norah: dat komt vast snel goed met dat staan! kruipt ze wel veel? Ohh, lijkt me geweldig dat ze papa en mama zegt, wauw! Dat is moooi!
Hip wat een mooie test hoor! Rose fijn weer wat van je te horen! En ik begrijp je gevoel helemaal.. Ik ben ook bang dat ik dingen ga missen die Lucas voor het eerst zal doen (en dan vind ik het vooral het ergste als hij het voor het eerst bij mijn sm zou doen want ze gaat dan zo enorm opscheppen erover.. probeert ze nu steeds al, maar dan zeg ik altijd och dat doet ie thuis ook al lang.. ) Maar grote kans dat je eerste dag werken ook wel weer wat meevalt hoor! Norah wat leuk dat ze al mama zegt en papa.. En dat staan komt wel weer, ze is vast even geschrokken dat ze niet wist hoe ze moest gaan zitten dat ze t nu even niet durft.. jbg alvast thnx.. Nou Lucas heeft vandaag zn 3e prikjes gehad.. Arme jongen was totaal overstuur.. maar ik moest direct na de prikjes al zowat weer weg gelukkig pastte een vriendin van me op vanmiddag.. Kon m nog wel ff zelf in bed leggen na de prikjes en even flink geknuffeld. Vanavond heeft hij broccolihapje gehad en hij vond het zelfs lekker geloof ik had 1 ijsblokje gegeven en die is aardig opgegaan. Met de wortel en de banaan was hij meer aan t smeren.. Morgen 2 ijsblokjes HAd trouwens ook even overlegd met t cb over de 5e fles (hebben een vervangende wijkverpleegkundige, superaardig mens) en die zei dat zolang Lucas hem echt nog leeg drinkt hij er nog niet aan toe is om te stoppen. Dat hij het zelf wel aangeeft als hij m niet meer hoeft. Mocht eventueel wel proberen 4 flessen van 210/7 te geven, maar eigenlijk vond ze dat wel erg veel voor zijn leeftijd per fles. En ik weet dat die dan toch niet opgaan dus dat doen we maar niet.. Maar alle tips verder zijn welkom hoor
Rose..wat fijn om wat van je te horen. Die emo-buien, dat is erg vervelend, hopelijk gaan die snel om! En ik kan me je gevoel heel erg goed voorstellen dat je bang bent om dingen te missen! Heel veel succes op je 1e dag! Norah.. aah wat leuk dat ze mama en papa zegt. Ook al echt gericht of dat nog niet? En dat staan komt vanzelf wel weer Hip.. wauw, je testen worden steeds duidelijker. En ik ben het met de woorden van Norah eens. Die onzekerheid blijft! Bij mij sowieso tot de 20 weken echo tijdens de zwangerschap, daarna kon ik echt genieten, maar op het einde werd ik weer heel erg onzeker. Ik ga gewoon de hele zwangerschap voor je duimen. Tazzie.. aah wat sneu nou dat hij er zo'n last van heeft gehad. Dylana bij de 3e prikjes ook heel erg. Nu pas met 11 maanden weer toch? En nog ff volhouden met 5 flessen. Wat knap dat hij al zo goed eet Dylana heeft vanavond ook broccoli gehad.. maar vond het helemaal niks haha. Dylana kan steeds meer zelf. Vorige week kon ze zelfs met de spreidbeugel aan, zichzelf steeds omhoog drukken en dan rondjes draaien op haar buik door de kamer heen haha. En sinds gister kan ze ( wel zonder de spreidbeugel) echt van haar rug naar de buik rollen. *zo trots* hihi.. alleen soms wil het nog niet zo goed en dan word ze echt boos haha dan loopt ze te schreeuwen en jengelen .. best wel grappig eigenlijk Verder is ze constant als ze wakker is aan het brabbelen "dadada" en "tsi" en "puh" haha.. zo schattig
Sam fijn dat Dylana ook met de spreidbeugel aan nu meer kan En leuk is dat kletsen he en jep met 11 maanden pas weer prikjes, ben blij toe.. rotprkjes Lucas begint ook steeds meer geluiden te maken haha.. nu is hij als hij wakker is heel veel aan het buhhhh buuuhhh (ofzoiets ) geluidjes aan het maken.. En als je hem helemaal blij maakt gaat ie grappig lachen en zn hoofd even wegdraaien.. Doet ie ook als ik m vast heb en iemand probeert m aan t lachen te maken.. net alsof ie eerst t goed vind en dan ineens verlegen wordt haha.. duwt dan helemaal zn gezichtje tegen me aan..
Haha grappig Tazzie Echt een beetje verlegen dus.. Dylana vind het helemaal niet leuk als er andere mensen ineens boven de kinderwagen komen te staan.. gaat ze vaak gelijk huilen haha. Aan de meiden met kindjes ouder dan 6 maanden.. had jullie kindje rond de 6 maanden ook dat ze gelijk beginnen te huilen als je even bij hun wegloopt? Ik las ergens dat het wel bij een sprong kan horen.. omdat ze de afstanden nu beter begrijpen ofzo..
Ohja.. Norah: Ik heb van het weekend een tuitbeker van de hema gekocht voor Dylana, om af en toe een beetje water te geven. Ze hebben daar namelijk ook een tuitbeker met een flexibele tuit. Eerst wist Dylana ook niet zo goed wat ze ermee aan moest, maar nu krijgt ze zo nu en dan toch echt wel wat er uit en dan moet ze gewoon lachen omdat ze het zo grappig vind haha..
wat worden de kindjes van jullie toch al groot! brabbelen, steeds meer zelf proberen, tuitbekers en norah zegt al papa en mama leuk hoor! niet te geloven eigelijk hoeveel ontwikkelingen zo'n kleintje maakt in een jaar! suusje en sasjuh hoe is het bij jullie? hier belde net de vrouw van MvM, morgenavond komt ze langs! heb er zin in weer een testje doen hahaha, hopelijk is die lekker donker. je krijgt nu ook een leuk boek en als je alle 10 weken meedoet een badcape leuk leuk! al doe ik natuurlijk niet mee voor de cadeautjes weet zelf hoe belangrijk pregnyl is en lees hier regelmatig dat er een tekort aan is. gelukkig zelf nooit last mee gehad. morgenmiddag mss zwemmen als het mooi weer is tenminste, vandaag is het helemaal niet warm! morgen zou het hier bijna 30 graden worden ben benieuwd.
@taz: heb net gekeken in mijn boekje over het afbouwen van de fles maar ik heb het niet opgeschreven en ik weet het niet meer. @hip: spannend hoor, morgen mvm. Het is goed dat het er is, want het is erg belangrijk. @sam: hier hebben we ook een tuitbeker, maar dat wil ze niet hoor. Ze wil sowieso geen extra drinken, irritant! Maar Nienke wil altijd uit een gewoon bekertje drinken, altijd lekker een geknoei maar geeft niets . Wat betreft dat huilen, Nienke deed dat ook wel eens maar niet vaak. Wat ze wel echt deed was huilen bij vreemden, echt een pruillip en zat ze me zo zielig aan te kijken, ahhh... Leuk dat ze nu al die geluidjes maakt, ik ben vaak papa en mama tegen nienke aan het zeggen, misschien helpt het. Ze kan wel lekker kletsen en gillen. Vandaag is het fietsstoeltje binnen gekomen, keileuk! Manlief mag binnenkort deze er even op gaan zetten. Gaan jullie morgen met het mooie weer iets leuks doen?
Hip morgen weer testen, leuk! ik hoop ook dat ie nog donkerder is en het is zeker goed dat het er is dat mvm. JBG ik zag het zitje al op facebook, leuk! Nu lekker fietsen met Nienke.. (enne geeft niet hoor tis ook alweer ff geleden voor jullie met die 5e fles idd hoe gaat het met Sasjuh, suusje, troetjuh carly? Lucas heeft vandaag ontdekt dat hij ook kan gillen haha.. was met m gek aan t doen en hij maar schateren enzo.. En inene een keiharde gil ertussen door en daar zelf hard om schateren.. geweldig Morgen weer lekker dagje vrij en met Lucas. Misschien dat ik wel even naar de kinderboerderij ga met hem Verder heeft ie vandaag weer broccoli gehad. nu 2 ijsklontjes en ze gingen op (sam heb jij ook dezelfde ijsklontjes ding met gekleurde onderkant van de action? dat zijn vrij kleine ijsklontjes he)
JBG.. jaa dat pruillipje en huilen doet Dylana ook bij vreemden haha. Leuk dat het fietsstoeltje binnen is gekomen. Vanaf wanneer mag je eigenlijk met kindjes fietsen? Pas als ze goed zelf kunnen zitten toch? Dat duurt dan helaas met Dylana nog wel even.. door die spreidbeugel kan ze nog niet echt goed rechtop blijven zitten. Wat leuk dat hij het gillen heeft ontdekt Tazzie.. heb je al oordopjes in huis? haha.. Hip.. leuk weer een test doen bij mvm. Die is ook vast super donker! Voel je je verder goed of ben je misselijk? Sasjuh reageert nog wel op andere topics hier op het forum. Jammer dat ze hier nooit meer iets komt vertellen.. Patriesjuh.. heb je ook al op fb gefeliciteerd, maar hier alsnog van harte gefeliciteerd met je beide jongens! Alweer 1 jaar!!
He meiden, ik lees nog steeds trouw mee. Maar weinig te melden. Beetje een soort van relatiedip en daar gaat ff al mijn tijd en energie in zitten. Met Keano gaat het super! Ik neem hem overal mee naar toe, heel gezellig.