stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    hello ladies,

heb jullie ook weer in deel 3 gevonden en ben meer dan een uur bezig geweest om bij te lezen. Helaas heb ik niet alles onthouden.
    Inderdaad verlof, maar aan de andere kant ook wel druk. Bovendien een week lang erg emotioneel geweest door familie toestanden en de kat die ik moest laten inslapen. Kortom, ik had nergens zin in. Moest nog best wat regelen, in huis halen en mannetje ook de hele week ziek. Dan nog allerlei afspraken, dus pffffffff, ik kom vandaag pas een beetje bij. Sorry, sorry, sorry.
    Ik zal proberen de draad weer een beetje op te pakken. En tja misschien is een buddy toch een goed idee? Wie bood zich ook weer aan?

Deze waggelduck zit nu lekker op de bank en probeert zich rustig te houden. Merk nu ook pas wat je van je lichaam allemaal vraagt terwijl je de gewone dingen doet. Verlof is dan heerlijk om ruimte te hebben in je hoofd en je eigen tempo aan te houden. Mijn controles waren allemaal goed. Kindje ligt volledig ingedaald met koppie naar beneden. Met mij ook lichamelijk alles goed op echte laatste loodjes zwangerschapsklachten na dan.
    Wel raar omdat in deze periode allerlei dingen voor de laatste keer zijn: laatste keer sportschool, laatste keer naar het werk, laatste keer fysio, laatste keer haptonomie, laatste keer samen uit eten enz. Verder volgens mij op zich alles in huis, hoewel ik wel bang ben dat ik iets voor de hand liggends gewoon vergeten ben. Veel is al gewassen en gestreken, nog een klein bergje te gaan. Kraamzorg is lang geweest en nu in afwachting van het brengen van de klossen en dergelijke. Kinderopvang helemaal rond en tijdelijke contract ook. nog een nieuwe leesproef aanvragen voor het geboortekaartje. Ziekenhuis tas bijna helemaal ingepakt. Moet nog een T-shirt kopen om te bevallen en nog een voedingsbh. Deden jullie ook aan speciale voedings shirts? Verder schijn ik grote onderbroeken nodig te hebben. Kortom Hema here i come. En hoe groot is dan groot?
    Verder lekker aan het rommelen in huis, schoonmaken en opruimen. Kortom nesteldrang.

Ik heb prachtige foto's voorbij zien komen van kleertjes, lieve baby's, buiken en dergelijke.

verder is blijven hangen de avonturen van Hip en Anita op acupunctuur gebied. Duimen en dubbel duimen voor een heel speciale piek met twee streepjes voor Hip met de kerst.

Sam sterkte met het herstel van je mams.

Carly, wat een rare toestanden bij jou. Snel opknappen en niet zo gek doen hoor. Hup naar huis voor de feestdagen.

Allemaal goede controles en waardes voor iedereen. Fijn!

Nou dat was het voor nu en hoop dat ik nu wat meer rust kan vinden en dus ook meer tijd voor jullie heb. Hoewel, weinig nieuws hier verder. Afwachten maar.
    Fijne dag allemaal, ik ga zo snel naar de supermarkt, want het is even droog hier. SSSSStttttt nooit hardop zeggen he.

2. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Rose: 14-12-2011: 20 weken echo
    Samantha1: 15-12-2011: Voorlichting bevallen en controle vlos.
    Suusje1979: 19-12-2011: cb Keano 2e x prikjes
    Pooh; 20-12-2011 controle verloskundige
    Saxia: 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: Ondertrouw
    JBG: 22-12-2011: wondcontrole gynaecoloog
    Hip198325-12-2011: testen!
    Tazzie 30-12-2011: controle verloskundige
    MenP2010: 02-01-2012: Controle vk
    Sasjuh83 04-01-2012: Intake kraamzorg
    Tazzie09-01-2012: 3d/4d pretecho
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

Moet het lijstje van de buddy's nog aangepast worden of laten we het zo?

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik ben wel vrolijk maar ook zo moe!
    (Ze slaapt echt bijna alleen maar sinds de prikken! Af en toe wordt ze wakker of moeten we haar wakker maken voor de fles... Helemaal uitgeteld ervan!)

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Fijn weer wat van je te horen Saxia.. je hebt het maar druk gehad zo te lezen! En wat sneu dat je je kat hebt moeten laten inslapen!

Geniet nog maar even goed van je verlof! En rust maar lekker uit :)

@ Norah.. wat een plaatje is ze toch :D

@ Troetjuh.. hoe gaat met met joey? slaapt hij al wat beter?

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Leuke fotos norah en wat veel haar heeft ze Hihi
    Tis zonde dat ze van slag is van de prikken hopelijk knapt ze snel op

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat lijkt Norah op jou! (tenminste als ik die ene foto me nog herinner die je vorige week een x van jezelf plaatste!)
    Wat een schatje :D

Saxia fijn wat van je te horen! Bah naar van je kat.. Ga lekker uitrusten en geniet van je verlof!

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hier was het gisteren dikke drama hij heeft bijna heel de dag gehuild
    Werd er echt zo gefrustreerd van omdat ik me zo machteloos voelde
    Hij slaapt ook niet na zijn fles maar is juist dan wakker bijna 2 uur later en wil alleen maar bij iemand slapen weg leggen helpt niet want blijft net zolang brulle TOT je hem op pak

Gisteren heeft hij half 11 flesje gehad heeft gebrult TOT half 1 kreeg hem niet meer stil, toen maar weer fles geprobeerd en meneertje was stil en viel in slaap
    En heeft gelukkig TOT half 6 geslapen

Maar vind echt zwaar want dit is elke dag het geval, heb heel de dag bijna een baby op me ARM liggen (hoe doen jullie dat of deden dat? Was is joey gewoon uitzondering op de regel)

Ben vandaag ook begonnen met voeden op verzoek kijken of dit werkt
    Want nu maak ik hem steeds wakker maar hij drinkt bijna nooit zijn 80 cc flesjes op meestal 60 cc
    Word er zo onzeker van (iedereen heeft ook een ander advies)

Sorry van me geklaag maar zit er echt effe door heen...

8. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Troetjuh, vervelend joh dat het nog steeds zo gaat!
    Kun je niet eens advies vragen aan de wijkverpleegkundige? Die zijn juist voor nu als je problemen ervaart. Misschien hebben zij nog praktisch advies? Hebben wij ook wel eens gedaan tijdens de eerste weken als we het echt niet meer wisten.
    En misschien is een draagdoek een idee? Heb ik de eerste weken veel gebruikt als norah alleen bij mij wilde zijn. Zo kon ik toch wat doen en zij viel meestal direct in slaap in de draagdoek en ik was wat vrijer.
    Wandel je wel eens met Joey? Bij Norah werkte dat ook wel, daar werd ze lekker moe van. en ook fijn omdat ze mij wel kon zien dus was ze daar ook tevreden. Als ze dan in slaap viel ging ik naar huis en bleef ze nog wel even slapen in de wandelwagen.
    Voeden op verzoek lijkt me ook een goed idee. In het begin hebben ze zelf vaak nog geen structuur en drinken ze de ene keer veel en de andere keer weinig ( dat is bij borstvoeding ook zo) en het kan best even wennen zijn om een ritme te ontwikkelen. Bij mij was het eerst ook de ene keer 2uur er tussen en de andere keer 4 uur. Na 1,5 maand zat er bij mij structuur in. Alleen moet je geloof ik wel de max van 4 uur aanhouden in de eerste maand omdat ze het dan gewoon nog echt nodig hebben. Groeit Joey wel goed?
    Succes meid! Weet dat het echt zwaar kan zijn... Probeer jezelf echt voor te houden dat het tijdelijk is. Ze huilen in het begin echt wel veel, maar dat wordt echt minder.

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ja dat zegt bijna iedereen ja, dat ze sprekend op mij lijkt. Als mn moeder haar vast heeft zegt ze:'Tlijkt net of ik jou weer in mn armen heb'.
    Wel bijzonder, al zie ik het zelf niet zo goed eigenlijk. Is toch anders met je eigen kind denk ik.
    Al vind ik het wel jammer voor mijn man trouwens:) Heb echt nog niets van hem kunnen ontdekken.
    Er worden al grapjes gemaakt over of ze niet van de marokkaanse buurman is:)

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ik vind haar ook op jou lijken leonie :) en echt ik vind Norah helemaal een plaatje!! zo schattig..

Balen Troetjuh dat het even zo lastig is met Joey. Hoop dat het snel beter gaat en je jezelf ook weer beterder voelt dan

Saxia fijn wat te horen.. Wat rot van je kat zeg! maar geniet van je verlof!

Ik ben blij dat ik heel even languit op de bank zit.. Vandaag 2 clienten gehad en zometeen nog t kantoorpand. Daarna uit eten met mijn broertje, zn vriendin, mijn ouders en haar ouders. Broertje en vriendin zijn vandaag geregistreerd partnerschap aangegaan dus.. broertjelief wilde mij en M dan wel graag mee uit eten nemen.. Maar ben behoorlijk moe. Nou ja als we thuiskomen weer maar gelijk mn bed in dan..

11. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Saxia ik wil je buddy wel zijn! zal zo even mijn nummer pb-en.

Norah wat een schatje!!

Troetjuh, op verzoek voeden is idd een goed idee. Dat heb ik ook gedaan. Contact opnemen met de wijkverpleegkundige is ook nooit verkeerd. Succes en onthou dat echt echt beter word, nog even doorbijten. Joey is zeker geen uitzondering.

12. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Carly, wat naar voor je meid! Het zit je ook echt niet mee. Ik hoop dat je snel naar huis mag, in het ziekenhuis liggen is niks aan.

13. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag weer thuis gekomen, de gynaecoloog kon op het moment verder even niks voor mij betekenen.

Vanmiddag bij mijn eigen huisarts geweest en nu word er morgen nog bloed weer geprikt op een maagbacterie en hij heeft me een antibiotica kuur gegeven omdat er toch wat waardes in mijn bloed iets verhoogd waren,dit kan bij de zwangerschap passen maar er kan ook ergens een infectie zitten.

Hij ging ook nog even overleggen met de uroloog of er nog verder gekeken moet worden omdat ik in het verleden nierstenen gehad heb.

14. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Carly: pff, klinkt echt niet lekker! Ik hoop dat je gauw opknapt, ze kunnen nu natuurlijk weinig met antibiotica denk ik?! Beterschap!!

@lovingmom: je mag best meekijken hoor, hahah, hoef je geen sorry voor te zeggen, het is een openbaar forum :D!

@saxia: allereerst wat rot om te horen van jullie kat en dat je familie troubles hebt, sterkte ermee! Raar idee hé, alles voor de laatste keer doen. Heb ik ook heel bewust gehad en ook beleefd, alhoewel het echt besef er pas is dat alles voor het laatst was toen Nienke werd geboren! Fijn dat je kraamzorg e.d. is geregeld en die strijk komt ook wel goed! Ik had trouwens boxershorts, werkt prima met al die kraamverbanden ;)! Doe rustig aan en geniet van je verlof!

@norah: leuke foto’s en wat een leuke kleertjes! Waar heb jij tot nu toe geshopt voor Norah?

@troet: het is zeker moeilijk voor je, pff, lijkt me frustrerend. Voeden op verzoek is prima, zolang er dit wel minimaal 2 uur na zijn laatste voeding en max 4 uur na zijn laatste voeding is. Als hij binnen 2 uur na zijn laatste voeding huilt, dan zal er toch iets anders aan de hand zijn. Hier kan je bellen naar CB voor advies, kan jij dat ook? Sterkte meid, lijkt me echt moeilijk!

@tazzie: lekker genieten van je etentje vanavond en dan lekker op de bank of naar bed erna:)!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Carly fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk blijven de pijnaanvallen nu weg.
    Taz eet smakelijk straks! Waar gaan jullie eten?

Ik heb vandaag de luiertas binnengekregen! Had op mp de luiertas gevonden die ook bij onze kinderwagen hoort en ik ben er superblij mee, nu is alles 1 geheel!

16. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Grote onderbroeken: De netbroekjes uit je kraampakket en op de verloskamer ( stapeltje meenemen als je in het ziekenhuis bevalt) zijn echt ideaal!!

17. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Saxia, of je alles in huis hebt? Ik ga even proberen een lijstje te maken van de dingen die ik echt gebruikt heb de eerste week:

-luiers en billendoekjes (gele neh neh van de action vind ik prettig)
    -flesjes en voeding
    -kleertjes
    -bedje, matrasje, beddengoed
    -hydrofielluiers, spuugdoekjes
    -Thermometer
    -kruiken
    -badje, badolie, sudocreme/bepanthene (proefverpakkingen uit dozen)
    -aankleedkussen + hoes
    -kraamverband + wc papier (haha)

even denken of ik wat vergeten ben.........

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    JBG: de meeste kleertje heb ik via marktplaats! Veel merkkleding van BFC en Noppies, name-it enzo tegen een hele lage prijs. Tot nu toe zag alles er super mooi nog uit!
    Vind ik echt een sport om zoveel mogelijk leuke kleertjes voor zo goedkoop mogelijk te krijgen:)

Hoe is het trouwens met je buikwond JBG?

Verder heb ik een veel van de hema en wat van prenatal.

Saxia: Ik had netbroekjes in het ziekenhuis gekregen. Verder niets gekocht. Toen ik thuis kwam droeg ik gewoon mijn eigen onderbroeken ( hipsters) weer.
    ( netbroekjes zaten bij mij niet in het kraampakket trouwens)

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @norah: wat een goed idee van marktplaats maar aan de andere kant, misschien stomme gedachte, maar je weet niet van wie het afkomt en je kan het wel wassen maar toch... Nah ja, ik koop en verkoop zo vaak via marktplaats alleen nog nooit kleding, misschien toch een idee!

Met mijn buikwond gaat het redelijk. Komt best wat vocht nog uit. Om minder pijn te hebben moet ik echt paracetamol slikken maar probeer dat wel minimaal te doen.

Zo, dadelijk onze kleine meid in bad doen, vind dat iedere keer wel een flinke onderneming! Komende dagen weer vaak kraamvisite, vooral volgende week. Ben wel blij als de vakantie van mijn man begint a.s. vrijdag.

@norah en suusje: zijn jullie al weg geweest zonder jullie kindjes? Ik moet a.s. vrijdag eigenlijk een paar uur weg (dan blijft ze bij mijn man), maar vind dat eigenlijk niets. Aan de andere kant is het wel goede oefening, zal niet de laatste keer zijn en nu blijft ze tenminste bij mijn man.

20. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik ben wel al paar keer weg geweest zonder men kindje
    Niet lang 30 min TOT een uurtje
    In de kraam week zelfs al haha heb moeite met rustig aan doen geloof ik :p

Deel Deze Pagina