@Hip; WOW...het zijn er 2!!!!! Super hoor! Voel je je goed op de keelpijn na? @JBG; Lees dat je je schuldig voelde, omdat je jullie meisje toch naar opa en oma had gebracht terwijl jij thuis bent. Niet doen hoor! Opa en oma vinden het vast leuk dat ze er is, voor nienke is het niet vreemd en jij hebt even de rust die je nodig hebt! Hoop dat je je alweer wat lekkerder voelt! @Norah; Lieve Norah net uit bad. Heerlijk! Hier gaat het steeds beter. Kan eigenlijk pas sinds 1 of 2 weken zeggen dat ik geniet van het moeder zijn en van lyam. Voelde me daar niet heel fijn bij. Even op een rijtje wat we mee hebben gemaakt - De Osteopaat, vandaag 2de keer geweest en hoeven niet meer. Nek gaat goed. Hij is wel over allert waardoor hij zijn hoofd al in de eerste week omhoog kon houden. Dus sterk, terwijl dat nog niet hoeft. Hij heeft niet echt een relaxte baby stand zegmaar. Hij wil overal bij zijn. Overdag in bed leggen....dan sta ik elke 10 min/kwartier bij zijn bed, omdat hij dan huilt. Hij wil dat niet, hij wil geluiden om zich heen. Gelukkig slaapt hij 's nachts goed. Maakt vaak zo'n 5 tot 8 uur als eerste slaap en daarna nog 1 van 4/5 uur. Dus wij zijn daar best blij mee. Hij heeft alleen zijn laatste voeding meestal rond 19h. Heb hem keer om 23h wakker gemaakt, maar dat werkte niet. Dronk slecht en kwam toen na 2 uur ofzo weer. Dus dan maar even zo. - Ik had vorige week ineens koorts (39,6) en had dus borstontsteking. Ik had er antibiotica voor gekregen. En ik moest Lyam steeds aan die borst laten beginnen met drinken.....laat dat nou net de borst met de ergste en pijnlijkste kloof zijn. Zo'n pijn elke keer. huilen elke voeding. Toen de knoop doorgehakt. Stoppen met borstvoeding. Dokter gebeld over hoe ik dat het beste kon doen. Die was er niet. Vervanger gebeld.....assistente zei; direct stoppen, niet afbouwen, want dan blijf je stimuleren, maarja dokter moest advies geven en die zei.....ja, uhmmmm, hoe heeft mijn vrouw dat toen gedaan en wat staat er op internet. Daar had ik echt totaal geen vertrouwen in. Dus consultatiebureau gebeld. Daar 3 kwartier met een verpleegkundige gebeld. Uitleg enzo. Maar zij had het maar over 6 voedingen....Lyam komt wanneer hij komt, dat is borstvoeding, dus soms komt hij ook 8x. Ook moest ik dan kolven en 1x vervangen door kv. Na het gesprek was ik toch niet helemaal blij....gewoon nog een keer gebeld. Een ander aan de telefoon en die zei. Kolven als er spanning op staat verder niet. En omdat ik dat lastig vond ineens over te gaan op 6 voedingen, mag ik nu op verzoek flesvoeding geven. Ideaal! Ik zou dan ongeveer in een week helemaal van de bv af zijn. Maar door de ontsteking en antibiotica had ik al veel minder productie. Dus hij heeft nog hooguit 4 flesjes bv gekregen en daarna alleen nog maar kv. Hij drinkt het goed en ik heb geen pijn meer én ik ben niet meer alleen verantwoordelijk voor zijn voeding. Heerlijk!!! Bv is super als het goed gaat, maar het is erg fin dat het zo ook kan. Dat was weer ff een up-date!
Jeetje menp, je maakt een hoop dingen mee in zo'n korte tijd! Fijn dat je over gaat op kv, zal een verademing zijn. En heerlijk dat je nu echt kan genieten van Lyam Norah wat een schatje Tazzie werkt de chamodent? Jbg, hoe voel je je vandaag?
Wat een heftige eerste tijd hebben jullie ook meegemaakt MenP. Gelukkig kun je nu lekker genieten van jullie kleine mannetje. En goed dat je een besluit hebt kunnen nemen wbt het stoppen van bv. Hopelijk krijg je nu zelf ook meer rust en gaat de pijn van de kloven heel snel over. Heb je nog een recente foto voor ons?? JBG.. voel je je alweer wat beter? Tazz.. hoe was de nacht met Lucas? Norah.. wat lieffff die foto!! En je hoeft geen pot op te sturen hoor haha.. ik wacht vandaag ff af hoe haar ontlasting is.. omdat het gister al wat zachter was, en als het weer hard is, dan bel ik onze kinderarts gewoon op Hip.. hoe gaat het meid? Nog veel last van keelpijn? Of nog andere kwaaltjes die erbij zijn gekomen? Heb je het al meer mensen verteld? Suusje.. Hoe gaat het met jullie? Rose.. hoe gaat het met Luca? Gaat het werken al wat makkelijker?
menp veel meegemaakt laaste tijd zeg.. Fijn dat je niet meer naar de osteo hoeft. Balen van je borstontsteking. Maar nu over naar kv, misschien nog meer rust daardoor. Hip hoe ging je echo? ja de chamodent werkt heb het nu ook meegegeven naar t kdv MAar vannacht ging het aardig goed.. Net voor 23 uur werd ie wakker en huilen, laatste fles gegeven (normaal moet je m wakker maken met die fles) half 12 lag ie er weer in en kwart voro 6 vanmorgen hoorde ik m pas even huilen. Gelijk even zn armen wat ingebakerd en meneertje sliep verder tot half 7.. flesjestijd Verder was hij ook erg vrolijk vanmorgen gelukkig. Morgen lekker weer dagje samen, Mike heeft ook vrij genomen dus een lekker gezinsdagje
He allemaal heb vanmorgen echo gehad, alletwee de hartjes klopten. alleen het rechtse beebje lag wat achter in groei. dit hoeft niks te betekenen, maar kan ook eindigen in een vanishing twin. dan groeit die niet meer en verdwijnt eigelijk gewoon. volgende week weer een echo.. nu ff een spannend weekje dus. ik zal dadelijk de foto's plaatsen alsik op de laptop ben. Ga nu eerst ff een dutje doen ben moe.
Oh Hip.. wat spannend zeg. Je zenuwen en geduld worden wel erg op de proef gesteld he! Hopelijk is de rechterbeeb volgende week weer wat bijgegroeid! Maar gelukkig kloppen de hartjes beide!
Toch wel weer spannend dus Hip. Ik hoop echt dat alles goed mag blijven gaan en je lekker ontspannen kunt gaan genieten van je zwangerschap ipv alle spanning er omheen. Ga jij maar lekker even een dutje doen
@hip: oe dat is wel spannend dus. Ik hoop voor jullie dat ze lekker allebei blijven plakken ! @taz: heerlijk zo'n dagje vrij morgen zeg! Geniet er maar van! @menp: ohh, wat rot zeg die borstontsteking! Dat lijkt me geen pretje! Maar wat goed dat het goed gaat met de fv. Nu kunnen jullie allebei zorgen voor de voeding ! @norah: ohh, wat is het toch een schatje!! Bedankt voor jullie berichtjes dames. Voel me vandaag iets beter, alhoewel het nog niet alles is. Heb wel mijn meisje vandaag bij me gehouden en dat gaat goed. Ze is ook echt superlief en ik ben echt zo trots. Ze heeft vandaag voor het eerst een halve boterham gegeten! En zonder kokhalzen en ze deed zelf haar mond open! Ben zo blij, ik hoop dat dit een begin is van vele boterhammen die ze gaat opeten.. Ben al bijna drie maanden met dat brood bezig, dus ik vind het fantastisch! Ben ik trouwens een zeur als ik zeg dat ik niet zo blij word van de gedachte aan dertig graden komend weekend, pff... Hebben jullie plannen/ideeen hoe je een beetje koel blijft? Heb trouwens via mp een klein schommeltje gekocht die je zo in de tuin kan zetten, ze vind het fantastisch om te schommelen!
JBG.. wat goed dat ze een halve boterham heeft gehad!! Het volhouden loont dus wel En een schommeltje gekocht. Heb hem ook wel eens zien staan op mp, die wil ik tzt ook gaan halen. Tja, het warme weer wat ze voorspellen.. om mij hoeft het ook niet zo warm hoor. 20-22 graden vind ik veel lekkerder. Hebben jullie sinds de bevalling ook wel eens last van opvliegers? Het zweet breekt me soms in één keer uit.. ook al doe ik niks speciaals.. heel vervelend!
menp zo zeg heftige periode hebben jullie achter de rug! knap van je om te stoppen met de bv en gelukkig gaat het goed met de fles. ik hoop dat de ontsteking en de kloven snel over zijn en je eindelijk volop kunt gaan genieten. jbg gelukkig voel je je al iets beter vandaag, hopelijk knap je snel op. en wat knap van nienke dat ze nu de boterham zo goed eet. mss zit ze ook wel wat lekkerder in haar vel nu er eindelijk ff geen tandje in zicht is. en wat leuk zeg en schommel genieten voor je kleine meid. sam vervelend he die opvliegers, ik had ze van de utro heel erg die keren dat ik niet zwanger was, soms besloeg gewoon mijn zonnebril ervan als ik die toevallig ophad. wanneer moet dylana weer op controle voor de heupjes? hoe gaat het met poepen van dylana? heb je geprobeerd met een beetje olie in de fles of niet? heb je nog leuke vacatures gezien? suusje hoe gaat het bij jullie? ik hoop dat jullie samen goed kunnen praten en af en toe ook wat leuks doen met z'n 2tjes zodat jullie er samen sterker uitkomen. hoe is het met de rest? nog iemand wat meegemaakt? hier is het best wel hgard aan het regenen en onweren nu. dadelijk als het droog is de deur achter weer open, ruikt altijd zo lekker als het geregend heeft. ik zal zo ff de foto's plaatsen, ons geduld word inderdaad weer op de proef gesteld ja. alsof de zwangerschap opzich nog niet spannend genoeg is. en zeker deze week. de vorige begon met 7 weken het bloedverlies, maar leek het verder wel goed en klopte het hartje en zag het er goed uit. de hele week in twijfel gezeten en uiteindelijk was het dus toch mis. en nu moeten we de zelfde week weer in twijfel zitten. daar baal ik wel van. maar veel afleiding zoeken deze week. mijn vriend is weer aan het werk en mijn vrienden ook allemaal dus dat is wel jammer.
Hip apert om te zien 2 vruchtzakjes Leuke foto's.. Hopelijk trekt de ene nog bij ff ego.. vandaag met 1 poezel naar de dierenarts geweest. Ze zit al poosje niet goed in der vacht.. steeds klitten en vervilten.. Stinkt ook wat enzo.. conclusie pijnlijk/stijve heupjes en achterin der bek bij der laatste kiezen wat geirriteerd. pijnstilling mee gekregen om uit te proberen. Verder is ze te dik en omdat ik vond dat ze ook wel veel drinkt en plast ook bloedonderzoek laten doen. Conclusie, suikerziekte wordt nog 1 bloedonderzoek uitgevoerd om te kijken in welke mate.. En grote kans op insuline gaan spuiten of anders inslapen.. ben er ff stuk van.. ze is pas 8 jaar..
Hi, wat een gave echo! Heb even gegoogled op vanishing twin. Ik hoop echt dat dat jou niet gebeurd en dat je mama word van een tweeling!! Ik ga heel hard voor je duimen. Hier gaat het weer stukken beter. We hebben veel en goed gepraat. We houden vreselijk veel van elkaar, en gaan 100% voor ons gezin. Mijn vriend moet nog veel van het afgelopen jaar verwerken en een plekje geven, en daar gaat hij mee aan de gang. En nog wat goed nieuws : morgen heeft hij een sollicitatiegesprek!!
Ach tazzie sterkte meid, hopelijk kunen jullie evt. met medicijnen nog lang van jullie poezel genieten, 8 is nog jong! suusje gelukkig gaat het beter met jullie. en morgen een sollie voor je vriend wat goed nieuws heel veel succes!!
Tazzie: Wat een rotnieuws zeg! Sneu voor zo'n beestje! Suus, wat fijn dat jullie gepraat hebben en dat het goed gaat! en hopelijk een goed sollicitatiegesprek voor je vriend vandaag! Hip: Mooi gezicht hoor, 2 van die kleine mensjes! Hier ook nieuws: Ik ben weer aan de foliumzuur Vanaf volgende maand gaan we er weer voor! ( Als Norah 1 jaar is) Gelukkig geen pil gehad, dus hoef niet te ontpillen oid. De condooms gaan mooi de deur uit! Vind het wel erg spannend en ook een beetje eng. Wat als het weer zo gaat als de vorige keer? Dat ik weer 10 weken op bed lig, en dat Norah dan wel rondloopt. En de bevalling van 3 dagen ben ik ook nog lang niet vergeten. Maar we hebben besloten het te doen. Je weet nooit hoe het loopt en ik wil er ook op vertrouwen dat het dit keer wel beter gaat. En zo niet, dan dealen we er ook wel mee. Of we het nu doen of over een jaar zal niet veel uitmaken. En ik vind het heerlijk (als het zou lukken) om 2 jaar leeftijdsverschil te hebben tussen beide. En trouwens: Wat een wonder dat iedereen uit ons clubje zwanger geworden is! Al was het natuurlijk niet altijd even gemakkelijk voor iedereen. Hip en Anita, respect voor jullie! Jullie hebben zoveel geduld moeten hebben! Hoop echt dat jullie zo snel mogelijk jullie baby's in je armen mogen hebben en dat alles goed blijft gaan.
Norah, mooi gezegd! Ook ik heb heel veel respect voor Hip en Anita! Wat spannend zeg.. voor een 2e beeb! Ik wil ook heel graag weer. Maar Rick wil nog echt ff wachten. Sowieso tot volgend jaar.. Heel veel succes meid met het zwanger worden..en hou ons op de hoogte he!! Vaak zeggen ze toch dat een 2e bevalling beter gaat?Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar blijf positief denken Suusje, wat fijn dat jullie goed hebben gepraat en dat het een stuk beter gaat! Heel veel succes voor je vriend vandaag met zijn sollicitatiegesprek. Hopelijk word hij aangenomen! Tazzie, jeetje wat sneu nou voor jullie poezel Ik hoop echt dat hij nog lang bij jullie mag blijven! Dikke knuffel voor jou! Hip, wat mooi om te zien.. 2 van die kleine wondertjes groeien gewoon in jouw buik! Hoe gaat het met het tandenpoetsen trouwens.. Moet je nog steeds kokhalzen dan? Marlijn, zie je onder staan. Hoe gaat het?? Kan Jesse een beetje over het warme weer? Carly, meid hoe is het met jou? Hopelijk kun je al ietwat verbetering zien door de gesprekken.
Bedankt meiden! Jee norah, jullie gaan alweer voor de tweede! Leuk! Ik heb zelf nog het idee dat keano net geboren is haha! Voorlopig blijven wij nog genieten van keano, en wie weet blijft het daar ook bij .