stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    JBG hoe gaat het met Nienke? al van de buikkrampjes af?

Lieke spannend om weer te beginnen voor een 2e :)

Anita mooie foto's en mooie jurk!

Sam nee geen 5e fles meer gegeven. Zijn 4e fles had hij om half 9 (dan wel een 210/7 gedaan ;) ) en vanmorgen werd hij pas om half 8 wakker :D
    Verder liep het allemaal net zoals gister ong qua tijden. Alleen was ie rond half 10 wakker. Fruitje gegeven vanmorgen en kwart over 11 de fles. Straks ook weer rond half 9 de 4e fles en dan weer afwachten ;) Wel vandaag weer veel huileriger :( en ook weer koorts ineens. Zo nog even controleren na zn fles.

2. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip: Helaas kunnen we niet ervoor geven, ze moet er doorheen! We vertrekken morgenavond laat en rijden in één keer door. Nienke kan dan gelukkig het meeste slapen!

@taz: hij gaat nu snel naar 4 flessen zo te lezen, wel zielig zo opeens die koorts! Ze had vanmiddag iets minder krampjes, dus hopelijk hebben we het ergste gehad.

Nienke is bij opa en oma logeren, zodat wij de spullen kunnen pakken en een beetje rustig aan kunnen doen… maar ik ben doodop en moet vanavond nog wassen, strijken en de was vouwen… pff, morgen wel proberen uit te slapen en energie op te doen voor de nacht, vind het stiekem best spannend!

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ja hij zal nu ook maar 4 flessen drinken (of hij moet vannacht nog komen)
    En dat met die koorts had hij vorige week ook al paar x.. Zo ineens einde van de ochtend koorts en meestal tussen 10 en 11 's avonds zakt het weer naar zn gewone temp..

Lekker dat Nienke ff uit logeren is (ik moet er echt nog niet aan denken om lucas uit logeren te doen :) ).. En nu de laatste spullen inpakken..

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Komt best goed hoor JBG! Bij ons is het ook enorm meegevallen de reis! En als 't niet gaat, gewoon lekker een hotelletje nemen!

5. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @taz: wilde haar liever ook niet uit logeren doen maar het is even beter, we moeten even bijtanken voor we de hele nacht gaan rijden.. en nu ben ik al de hele avond aan het pakken, wassen en strijken, pff... morgen uitslapen.

@lieke: gaan we zeker doen als we het niet redden, gelukkig rijden we allebei. Hebben jullie ook beiden gereden?

Ladies, als ik niet meer reageer, morgenavond gaan we weg, dus tot over een kleine twee weekjes :)!

6. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip; Vervelend zeg die hoofdpijn. Zijn het inderdaad zorgen of...drink je wel genoeg? Kun je ook genieten? Wel doen hoor!!! En wat onthoud jij veel zeg! Ik zou ook vaker willen reageren (en vragen)Maar lukkt gewoon niet. Ben zo druk met ons mannetje. Ben van mening dat je je echt nie voor kunt bereiden op wat komen gaat wanneer je een kindje krijgt. Elk kind is ook anders. Een collega was hier laatst met baby en die kon ze op de bank leggen en dan ging hij slapen....Wij gebruiken de Puck (vervolg) anders komt Lyam niet in slaap en daarbij slaapt hij weinig. Vandeweek op een dag maar 2,5uur geslapen overdag. Hij leek gewoon wallen te hebben....en maar vechten en huilen dan dus....niet leuk om dan alleen met hem te zijn. Maarja, hoort bij hem.

@Samantha; Ik heb nog 3 weekjes verlof. Heb wel weer zin om te gaan werken. Heb zin in wat ritme en wat meer onder de mensen. Hoewel ik Lyam echt wel om me heen zal missen hoor! Ligt natuurlijk ook aan gewicht wbt voeding. Lyam weegt al 5880gr.

@JBG; Fijne vakantie!! Wat naar dat Nienke een bacterie op heeft gelopen en ze daar zo'n diaree van heeft. Hoop dat dat snel over is.

@Tazzie; Lekker aan het feesten. En Lucas is wat aan het klooien met slaaptijden. Lastig. Wij hebben hier een vechtertje wat heel weinig slaapt. Wil wel bijna elke 2,5h een fles, maar drinkt niet altijd alles op....

@Anita; wat zien jullie er prachtig uit en goed te horen dat jullie er zo van genoten hebben! Gefeliciteerd!

@Lieke; Spannend weer zeg. Succes!

Wij net fles gegeven...die had hij nooit en kwam na de fles van tussen 19 en 20h rond 4h....nu rond 23h de fles en vanmorgen kwam hij om 6h. Dat is mooier. welterusten!

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Jbg hele fijne vakantie!!!

Menp minder dat lyam zo tegen zn slaap vecht zeg..
    En nu om 23 u de fles.. dat had lucas ook en sliep dan ook tot 6/half 7

Maar nu gisteravond half 9 weer de laatste fles :D en hij slaapt nu nog. Ga zo zn tasje inpakken en m dan wakker maken.

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Jbg.. Fijne vakantie!

Aah wat sneu dat lyam zo vecht tegen zijn slaap. Herken best wel veel van zijn gedrag in Dylana. Hoeveel dagen ga je werken menp?

Lucas heeft weer goed geslapen! Super :-D

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tazzie fijn dat lucas goed slaapt nu en zijn ritme zelf heeft veranderd.
    pfff moet jij vroeg op zeg trouwens.
    Is de koorts over?

menp vervelend dat lyam zo vecht tegen zijn slaap. Hopelijk komt daar nog verandering in. hoeveel dagen ga je dadelijk werken?
    soms heb ik een helder moment, maar over het algemeen weet ik met moeite nog net wat ik gelezen heb trouwens hihihi

jbg hopelijk ben je goed uitgerust! fijne vakantie!!

De hoofdpijn komt niet door zorgen want ik maak me bijna geen zorgen en geniet behoorlijk moet ik zeggen!
    tuurlijk ben ik wel es onzeker als de kwaaltjes ff minder zijn of vlak voor de echo, maar verder gaat het goed!
    heb niet veel kwaaltjes al beginnen nu een paar erbij te komen..misselijkheid is weer volop terug. en ben vaker duizelig met opstaan, maar verder gaat het goed
    de hoofdpijn komt denk ik ook vanuit mijn nek, heb zo fisio hopelijk helpt dat.

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    onbewust toch gespannen schouder- en nekspieren misschien Hip? (Dat heb ik vaak en daar dan vaak hoofdpijn die flink aantal dagen kan sluimeren :( )

En vroeg op, tja moet er zowiezo iets voor 7 uur uit tegenwoordig omdat de kat om 7 uur insuline moet hebben. Eerder voor Lucas er was bleef ik vaak wel liggen tot kwart voor 8/8 uur (om 9 uur beginnen) Maar nu moet je wel eerder eruit omdat Lucas natuurlijk zijn fles nog moet en moet hem eerst naar t kdv (of oma) brengen voor ik moet werken.. Maar ben al heel blij dat Lucas nu gewoon om half 9 zijn laatste fles heeft. Dan ligt hij er uiterlijk half 10 weer in en kan ik er ook mooi op tijd in.
    Zo ben vanmorgen vrij, dus nu ff huisje schoonmaken hier, Cake in de oven. Vanavond komen de brandweer mannen van ons oude korps (die dus per januari opgeheven is) op verlate kraamvisite haha..

11. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    #4151 Pooh, 3 sep 2012
    Laatst bewerkt: 3 sep 2012
    JBG, fijne vakantie.

Menp, herken je verhaal maar komt vanzelf goed. Sven sliep vaak maar 1,5 uur op een dag maar na een maand of 4 slaap ie nu meestal 2 uur of langer aan een stuk soms wel minder maar ach komt vanzelf. Wat mischien helpt dat deed ik is vertellen dat ie moet slapen om een grote sterke jongen te worden en dat mama in de buurt is dus als er wat is ik er zo ben had wel het idee dat het hielp. En mischien is voeding voor hongerige baby's wat hebben wij gedaan en op een gegeven moment geminderd dan dronk ie zn fles niet snel dan deden we er een schepje af maar met nutriton forte hield ie het wel 3 uur uit.

nog ff een foto voor en na heb het zelf geknipt dus een kapper krijgt vast een rolberoerte hihi. En woensdag weer cb ben benieuwd. denk 9 kilo en 71 cm

Bijgevoegde bestanden:

12. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Oh lastig he, zelf knippen. Ik doe het ook altijd zelf bij Keano:cool:.

Lieke gaat nu echt voor de tweede, spannend.

Tazzie, heb je het gezellig met een huis vol brandweermannen?

Jbg, fijne vakantie!!

Nou, hier weer eens naar het cb geweest: 9070 gram bij 77 cm! En weer prikken gehad. Hij moest alleen huilen omdat ik hem zo strak moest vasthouden op schoot, van de prikken gelukkig niet.
    En vandaag intake gehad op het nieuwe kdv. Daar gaat hij vanaf oktober naar toe.
    Mooi nieuwbouwpand en leuke leidsters. Ik heb er een goed gevoel bij:D.

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wat een stoertje Pooh!! en dat vestje/jasje? is leuk!

Suusje Keano weer prikjes gehad dus.. Moet dat ook bij 11 maanden? (ik dacht 9 maanden? weet het ook niet zeker hoor en ff geen zin om op te staan en t boekje te pakken ;)
    En fijn een goed gevoel bij t nieuwe kdv :)

Nou he twas gezellig hier met een stel mannen :D Gelukkig niet alle mannen van het korps (was beetje erg passen en meten geworden dan hier ;) ) maar Lucas was nog wakker omdat ie net zn fles had gehad. Hij heeft vol verbazing van de ene man naar de andere man zitten kijken haha. En 'kletste' zelfs even mee. Zo schattig :) Weer centjes gekregen kan ik mooi kleertjes kopen voor hem :p Om kwart over 9 in bed gelegd en hij is lief gaan slapen :)
    (oh ja hip zag dat ik je vraag over de koorts niet beantwoord had. Gisteravond om half 9 was het alweer gezakt naar 37,6. Das tot nu toe elke keer zo geweest.. "S morgens wat verhoging wat in de middag oploopt naar koorts en tegen einde avond weer is afgezakt.

Nou ik drink mn drankje op en duik mn bedje in :D ff uurtje extra slapen als Lucas weer zo keurig doorslaapt :)

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Norah moet donderdag weer naar het CB, ook voor prikjes dus dat klopt wel ja!
    Mooi gewicht van Keano, hij is wel gegroeid toch?
    Norah was de vorige keer al 10 kg, dus ben erg benieuwd hoe het nu is!

15. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hij is bijna 5 cm gegroeid en 0.8 kilo aangekomen in 2,5 maand. Met lengte zit hij meer aan de bovenlijn en gewicht meer aan de onderlijn. Een lange magere knul dus.
    Eten doet hij goed, alles in stukjes. Flessen zijn al voor de helft gemengd met gewone melk.
    Ze vroeg verder ook maar een paar dingen: kruipt hij al, trekt hij zich op, kan hij met zijn armen juichbeweging maken of zwaait hij al en of hij veel geluidjes maakt.

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Pooh leuke foto's van sven! stoer kereltje!

norah en keano zijn goed aan het groeien! en al bijna jarig! spannend!

hoe is het met iedereen? met mij wel goed, hoofdpijn is stukken minder gelukkig.morgen weer echo...zin in!

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Suusje. de flessen gemengd met gewone koemelk? Mag dat met een jaar al of moeten ze nog op de opvolgmelk? (omdat nutrilon onder andere reclame maakt voor tot 3 jaar ofzo)

Hip fijn dat je hoofdpijn stukken minder is nu! En morgen weer echo.. leuk leuk weer even spieken.

Nou Lucas eet sinds maandag fruithapje in de ochtend op t kdv :) (en ook thuis maar vanmorgen niet zo'n zin) gaat erg goed.. En rond half 5/5 uur een klein groentehapje.. :) Het is zo'n lekker schatje :D

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier gaan we ook beginnen met gewone halfvolle melk. Begin hier eerst met de pap 's morgens te vervangen door gewone melk met granen. Daarna ook haar flesjes.
    CB raad ook aan om met een jaar over te stappen. Dat een kind tot 3 jaar peutermelk nodig heeft is echt niet waar. Meer geldklopperij. Als een kind gewoon gezond is en gewoon eet bouwt hij voldoende op aan afweerstoffen.
    Wel jammer dat die reclames je altijd zo beïnvloeden. Ze brengen het echt alsof je een slechte moeder bent als je het niet geeft vind ik..

Suus/Marlijn: Hoeveel melk geven jullie nog op een dag? En wat geven jullie tussendoor?
    Helaas komt Norah nog steeds 's nachts dus dan krijgt ze ook al melk, dus ik kom vaak wel boven de 300ml aan melkproducten uit! Overdag probeer ik geen melk te geven als ze 's nachts melk heeft gehad. Maar ja, om dan de hele dag door diksap te drinken? Thee wil ze nog niet echt..

19. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Keano krijgt nog steeds drie flessen :).
    In de ochtend 100 ml, tussen de middag 100 ml en 'savonds 150 ml.

Ontb boterham met boter en appelstroop, flesje 100 ml
    Tussendoor fruit en bekertje water/roosvicee
    Lunch boterham boter en smeerkaas/kaas/kipfilet/light jam en fles 100 ml
    Tussendoor knappertje/soepstengel/halve krentenbol bekertje water/roosvicee
    Avond warme hap en stukje fruit na/soms beetje griekse yoghurt
    Slapen een flesje 150 ml

Hier ook nog geen thee, wat ik wel graag wil.
    Dan kan ik de eerste twee flesjes vervangen voor thee met beetje melk.
    Blijf gewoon stug aanbieden, zal vanzelf een keer lukken!

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Maar 3 flessen is toch nog wel prima? Dan kom je maar iets boven de 300 ml aan melk.
    Norah krijgt nu dit:

tussen 4.00- 6.00 Fles 150cc melk
    8.00 bord pap van melk +granen
    voor 't slapen gaan een fles van 100cc thee (proberen)
    12.00 1 a 2 boterhammen met boter soms beleg (fruit)
    't liefst wil ik hierbij dan nog een fles melk geven
    15.00 fruithap met granen
    fles diksap 100cc voor 't slapen gaan
    18.00 warm eten met yoghurt
    20.30 fles melk

Soms laten we de laatste fles zitten en geven we rond die tijd yoghurt, ligt eraan of ze tussen de middag een fles melk gehad heeft.
    We geven haar nu standaard een flesje voor het slapengaan, zijn erachter gekomen dat dat erg goed werkt bij haar om rustig te worden overdag. Ze slaapt nu iig overdag prima!
    Tussendoor geef ik haar wel eens een rijstwafeltje of een soepstengel.

Deel Deze Pagina