Hip, groot gelijk lekker spammen leuk. Verder weinig te melden en helaas nog niks gehoord over ons tegen bod dyslexie vrees er voor maar we blijven duimen.
Hip lekker spammen hoor! Pooh misschien hoor je maandag wat? Duim voor jullie! Dames be nff zo onzeker.. Lucas loopt al sinds woensdagnacht te spoken.. Continue huilen tot overstuur aan toe en alleen bij ons willen slapen. Dan ook maar een uurtje en weer huilend wakker.. Donderdag wel weer verhoging gehad.. (kon op pas tempen toen ik thuis kwam van so want toen ik m op kwam halen lwas hij nog aan t drinken en kreeg m ook niet in handen tot ik zn vestje aan kon doen. Sm had m gauw op t aankleedkussen gelegd daarvoor. Dus merkte pas dat hij heel warm was toen ik m in de cosi deed) Vrijdag wel huisarts erover op gebeld maar moest t maar even in de gaten houden. Omdat het steeds maar 1 dag is en dan weer niet. Maar goed sinds woensdagnacht is het elke nacht raak en wordt hij pas stil als hij bij ons is. Daardoor flink gebroken nachten. Verder wil hij na zn avondeten wel even slapen maar word dan na 3 kwartier/uur ook weer huilend wakker. En ondanks dat hij dan doodmoe is weigert hij te slapen tot zn laatste fles om half 9. Om vervolgens te slapen en tegen half 11/11 uur weer huilend wakker te worden en t hele riedeltje zo de hele nacht doorgaat. Vanmorgen om 5 uur maar wel een klein flesje melk gegeven en wat water daarna heeft hij nog wel weer geslapen tot kwart voor 8. Soms heb ik t idee dat het nieuwe ritme toch niet goed is. tussen 7 en half 8 fles 180/6 tussen 9 en half 10 fruithapje tussen half 10 en half 11 gaat hij dan naar bed slapen tot half 12/12 uur 12 uur ong fles 180/6 tussen 1 en 2 vaak weer slapen tot 3uur/half 4/4 uur. 4 uur fles 180/6 tussen 5 en 6 groente hapje (+/- 60 gram) Dan ligt eraan wanneer hij moe is en hoe laat hij groente heeft gehad gaat hij tussen 6 en half 7 nog even naar bed om hem om half 9 wakker te maken voor de laatste fles. (op dit moment heeft hij geslapen van kwart voor 6 tot ong kwart voor 7 en ondanks dat hij continue zit te gapen wil hij niet slapen half 9 laatste fles 210/7. Zit ik zo een beetje goed? Ik ben best onzeker en mn moeder wil ik niet vragen want die vind dat ik het toch niet goed doe. En mn sm net zo.. Hij zal toch steeds meer va nde groente straks gaan eten? Of moet ik de fles van 4 uur kleiner maken ivm de groente? Hij mag natuurlijk over een paar weken over naar de opvolgmelk 2. Daar mag hij minder van toch?
Tazzie.. Zoals ik zo kan zien is het wel een mooi ritme! Drinkt hij alle flesjes leeg? Welke groentes geef je hem? Misschien valt dat wat zwaar op de maag en dan ook nog een grote fles erachteraan voor de nacht. Misschien eens proberen om de groente smiddags te geven ipv savonds? Dat werd ons bij de dietiste aangeraden. Kan me voorstellen dat die gebroken nachten zwaar zijn. Hier is het ook helemaal mis de afgelopen week. Ook tig x wakker. Vannacht uit "wanhoop" haar ook maar bij ons neergelegd. Zou ook niet weten waardoor zij zo onrustig is. Weet iemand hoeveel melk een baby van 7 maanden nog nodig heeft? Dylana drinkt steeds minder.. Vandaag maar net 500 ml. Ze heeft wel bijna 200 gram fruit gehad in totaal vandaag. Kan dit kwaad? Ben zo bang dat Ze te weinig krijgt. Gister zijn we met haar bij een dietist geweest voor de koemelkallergie. Allemaal tips gekregen en ze is weer gewogen en gemeten. Ze weegt nu 7640 gram en is 67 cm. Vorige maand bij het cb was ze 7530 en 64,5 cm. Dus de lengte heeft ze weer goed ingehaald. Gewicht zit nu weer mooi op de gemiddelde lijn
Sam vervelend dat Dylana ook steeds wakker is 's nachts.. Fijn dat ze de lengte weer goed heeft ingehaald en fine tips gekregen op t cb. Lucas drinkt wisselend. Thuis vaak wel alles leeg maar op kdv of bij oma niet altijd.. En de fles van 4 uur hoeft hij van mij dus ook echt neit leeg te drinken ivm de groente. Groente verplaatsen naar de middag is lastig, met 3 dagen kdv en 1 dag oma. Ik wil zelf ook graag hapjes geven en op t kdv doen ze het volgens mij ook niet.(wel fruit 's ochtends). (En bij oma haal ik m altijd zo snel ik kan weer op ) Misschien moet ik anders de de 4 uur fles kleiner maken en dan de groente direct als hij thuis is geven. zodat de tijd tussen de goente en laatste fles wel iets langer wordt? Hij is nu wakker gebleven tot zn laatste fles om half 9. (wel half in slaap tijdens de fles, maar meneertje moest ook ineens poepen dus met luier verschonen weer wakker haha) Deze fles heeft hij ook 35 laten staan dus eigenlijk een normale fles gedronken. Ging wel gelijk zonder te huilen slapen en hopelijk slaapt ie zo door. Duik nu zelf ook mn bedje maar in voor hopelijk wat slaap
Misschien komt t ook wel door de tandjes tazzie. Daar hebben ze toch in de avonden meer last van? En dan willen ze ook minder goed drinken. Je zou het idd kunnen proberen die fles iets te minderen. Moeilijk he! Hopelijk slaapt lucas vannacht door! Lekker slapen!
Pff nou hij begon net alweer te jammeren. Ligt inmiddels wel weer in bed. Ben benieuwd hoelang t nu stil is..
Tazzie wat gebruik je voor zen tabsjes? Chamodent? Je heb ook dentinox he miss werkt dat beter Verder zou ik idd de fles van 4 uur kleiner maken Ik gaf joey 100 ml en dan wat fruit of zo koekje Sam dat staat toch op het pak hoeveel ze mag? Zou er ook niet al te moeilijk over doen.. Joey drink ook vaak zen flessen niet leeg Hij drinkt tot die genoeg heeft Krijg ook nog veel anders aangeboden Dus Zo erg ist nie
Troet dentinox gebruiken we ook al. Net als chamodent. Nou mmeneertje is om 12 uur 1 uur en 2 uur nog aan t jammeren geweest maar konden m wel weer door laten slapen in zn bed. Dat kon de eerdere nachtenn echt niet. Daarna heeft hij doorgeslapen tot 6uur. Nu maar een klein nepflesje. Hopelijk valt ie zo weer in slaap..
Is ie nog weer in slaap gevallen tazzie? Hier een goede nacht gehad. Ze is maar 2 x wakker geweest.. En werd vanmorgen 8 uur weer wakker.
Sam fijn dat jullie ee ngoede nacht hebben gehad.. en pas om 8 uur wakker heerlijk.. Hij was inderdaad nog even gaan slapen tot half 8.. Daarna aangekleed en gewone fles gehad..Normaal blijft ie dan wakker tot half 10/10 uur vaak maar nu zat ie om half 9 al flink in zn oogjes te wrijven.. Dus maar naar bed gedaan. Geslapen tot kwart voor 10 en toen weer wakker.. Toen maar fruithapje gegeven en om kwart over 11 was meneertje alweer jengelig. Dus de fles maar vast gegeven en nu ligt meneertje net 5 minuten te pitten. Ben benieuwd hoelang.. Hij wordt steeds na een uur wakker lijkt t wel..
Volgens mij had dylana rond de 6 maanden ook steeds van die hazenslaapjes.. Misschien komt ie in een sprongetje?
Sorry ben echt schandalig lang niet meer hier geweest!! Maar ff snel antwoord geven op je vraag; Jesse krijgt ook nog 3 flessen.. Hij moet er echt vanaf maar het wil nog niet.. We hebben wel zoiets van; komt wel goed.. Wel ben ik helemaal in mijn nopjes want Jesse eet sinds een week met de pot mee!!... Hij vind het helemaal leuk en lekker en papa en mama juigen het natuurlijk helemaal toe! Oja en om ff op die melk terug te komen.. Wij komen dus ook boven de 300 ml uit.. Klein schemaatje?? 8.00 u fles 150/5 en een boterham/peperkoek/hapje van boterham mama 10.30u fruit en sap 11.00 naar bed tot een uur of 13.00 13.00 1 of 2 boterhammen, net waar hij zin in heeft met wat drinken (sap uit een rietjesbeker!!) 15.00 koekje/fruit of zoiets met sapje 16.00 klein flesje 90/3 (knuffelen met mama) naar bed toe tot ongeveer 17.30 Dan dus met de pot mee eten en een danootje toe 20.00 fles 150/5 en dan de nacht in.. Dus tja.. Volgens mij best netjes, al snapte ze op het cb die fles van 16 u niet.. Maar die ben ik wel aan het afbouwen echt waar.. Verder heb ik niet alles gelezen nog; hier alles goed Jesse word woensdag al 1 jaartje! We doen niet te veel hoor, mannetje is erg gebaat bij rust en regelmaat dus denk dat hij er meer last van heeft dan dat ie het leuk vind.. verder kan hij nu ineens een heleboel! Echt zo leuk; tijgeren, zelf gaan zitten, op de knietjes en soms ook optrekken.. Word ie ineens heel groot mama trots.. Oja Tazzie; Jesse had dat rond die 6 maanden ook! Ik heb echt vastgehouden aan het ritme van toen.. Maarja; is makkelijker gezegd dan gedaan hoor.. Hip; mooie echo van jullie beebje! Suusje; wauw superleuke foto van Keano.. Wat een boefje.. My god wat een verhaal is het geworden...
Marlijn Jesse woensdag alweer een jaar! wat gaat het hard he! En hoe bedoel je vast houden aan t ritme wat je had voordat hij dat had.. Dus ik zou nu aan t ritme moeten blijven volhouden wat ik nu heb? Nou vanmiddag ook maar een 1,5 uur geslapen. Half 2 was meneer alweer wakker.. Wat diksap gegeven. En toen besloten te gaan wandelen in de hoop dat ie nog weer zou slapen. Nou mooi niet dus Hij vertikte t ook. Bij vrienden langs geweest, daar om half 4 de fles gegeven en tegen 4 uur weer terug gaan wandelen. In de hoop dat ie wel in slaap zou vallen onder hand maar nee hoor Ook thuis in de box niet, om 5 uur maar groentehapje gegeven. Daarna in bad en naar bed.. Probeerde de 5 minuten regel maar toe te passen (maar dat vind ik moeilijk ) en dat had ook totaal geen zin.. M dacht dat het hem wel zou lukken maar totaal overstuur raakte ie.. Uiteindelijk met wiegen en sussende geluidjes maken is ie op mn arm in slaap gevallen.. Hebben m voorzochtig weggelegd nog heel even hand op zn buik beetje wiebelen en nu slaapt ie sinds half 7.. Ben benieuwd voor hoelang nu..
Misschien wat last van de warmte tazzie? Hier wou dylana net ook niet slapen. Laten huilen kan ik ook niet hoor.. Vooral niet als het zo warm is. Zijn een paar x naar boven geweest, maar hielp niks.. Dus dan neem ik haar eerst maar mee naar beneden (weet t.. Best slecht) en als ze dan zo moe is dan breng ik haar weer heen. En dat helpt meestal wel. Vermoeiend is het wel he.. Hopelijk slaapt hij nu goed door. Marlijn.. Wat een knapperd!! En alweer een jaar en hij kan ineens zoveel. Goed zeg :-D
Drukte op reageren, maar was nog niet klaar.. Hoe is het met sven? Nog last van zn keel? Hip.. Al nieuwe ideetjes voor de babykamer bedacht? Of nieuwe dingen geshopt? Wij moeten morgen ochtend weer naar het ziekenhuis. Echo laten maken van dylana haar heupen.. Ben benieuwd of het al verbeterd is. Was het nou tess of luca die ook wss een afwijking in de heupen had? Is daar al wat bekend over? Ook ga ik morgen beginnen met brood aanbieden. Vind dat doodeng haha. Maja.. Zal wel goed komen.
Marlijn, mooi schema! Lijkt me nog best wel prima hoor! Enne, met de pot mee eten, bedoel je dan ook echt alles en ook de kruiden/zout ed? Ik vind het zelf nog zo'n overgang. En Norah vind eten zonder zout en kruiden nog lekker genoeg, dus ik doe zelf eigenlijk nog wel alles zonder zout en alleen wat kruiden. Dus bij pasta schep ik eerst wat groenten/vlees voor haar eruit en daarna doe ik de saus/mix erdoor. Dus ja, eigenlijk wel met de pot mee, maar toch nog wel aangepast. En wat een heerlijk ventje is het zeg! Sam: Spannend idd, met brood beginnen. Reken er wel op dat ze zich wel zal verslikken. Het moet echt even wennen en gaat uiteindelijk echt wel goed! Ik begon wel met brood in de melk te soppen en dat eerst te geven. Langzaamaan wennen aan wat grotere stukken eten. Enne, hier ook een drama periode met slapen rond 6 maanden! Hier gaat 't momenteel wel goed. Alleen zijn we afgelopen weekend beide wat ziek geweest en moest ik werken, dus de kans dat ik zwanger ben is wel erg klein. Vreemd genoeg de eisprong ook niet gevoeld, terwijl ik dat normaal overduidelijk voel. Denk dat hij qua cyclus 7/9 is geweest. Vind het wel jammer, maar ja, het is niet dat we haast hebben ofzo Volgende maand gaan we er maar weer voor. Nou ja, er is een klein kansje dus, maar ik ga mezelf niet gekmaken met kwaaltjes en wacht gewoon op dat ik ongesteld word. (Zeg ik nu!)
Tazzie hoe is het met lucas vandaag? sam hoe was het in het zkh? ik hoop zo dat dylana de beugel niet meer de hele dag omhoeft. En wanneer ging je ook alweer naar school voor die bijeenkomst? Hoe is het verder bij jullie? marlijn mooie foto weer! en woensdag is je mannetje jarig! speciaal hoor de eerste verjaardag! doen jullie helemaal niks? of wel een beetje? suusje ben je deze week bij de lommerbergen of volgende week? laat maar weten welke dag je het beste uitkomt! heb wel zin om te meeten. ik typ straks verder komt ff wat tussen!
Sam hoe was het met Dylana in het ziekenhuis? En beginnen met brood spannend! (ik vind t zelf ook doodeng voor als we er mee mogen gaan beginnen hoor Hip hoe is het verder met je? En je hoofdpijn? MArlijn ik had nog niet op je foto gereagerd maar mooie foto!! Lieke spannend hoor er weer mee beginnen.. (ik moet er nog niet aan denken haha) Nou meneertje hier heeft gisteravond van half 7 tot 8 uur geslapen. Werd toen brullend wakker. Half 9 fles gegeven (210/7 ging helemaal op) kwart over 9 naar bed en om half 10 sliep ie (na eerst een kwartier tegen zn ior en zn grote muizenknuffel te hebben gekletst.. Maar zonder te huilen gelukkig.. Hebben er 2 x uit gemoeten om hem in zn bedje te sussen en vanaf 1 uur heb ik hem niet echt meer gehoord. JA 2x over een klein huiltje maar direct erna was het alweer stil. Tot vanmorgen half 7 Toen lag ie te kletsen in bed(waarschijnlijk wakker geworden omdat ie gepoept had, maar niet melden haha) en was ie ook weer in slaap gevallen. Kwart over 7 maar wakker gemaakt voor zn fles want hij moest toch echt naar t kdv vandaag Heb m afgelopen nacht ook niet in zn slaapzakje gehad maar alleen in romper en onder een lakentje tot zn middel (was erg warm bij ons binnen weer)
Haha, ik moest er ook nog niet aan denken toen Norah 5-6 maanden was hoor Tazzie! Maar in dat 2e half jaar worden ze ineens zo groot! En ik zou er ook niet aan moeten denken om er NU een baby bij te hebben, maar ja, het duurt nog min 9 maanden en dan is Norah al bijna 2.