stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip: helaas is het bij Nienke niet te voorspellen wanneer ze poept, haha... en ze poept wel 4x per dag, dus dat is helaas geen optie!

@sam: soms komt ze niet aan haar rust toe, maar soms kan ze het heel goed volhouden.

@suus, troet en lieke: hoeveel uur slapen jullie kids nu overdag?

@tazz; Je denkt dat hoe houd hij het vol zo lang wakker zijn. En is Lucas dan ook heel chaggie of valt dat wel mee?

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Meestal blijft ie wel vrolijk.. Mar vandaag is ie wat rustig.. Nu bij schoonouders ( joepie not :( zoooo geen zin in maar ze wilden zooooooo graag met ons gourmetten want ja nu past ze 2 weken niet op omdat wij vakantie hebben en ze moestperse lucas nog zien voor we naar cp gaan... Zucht. Dat schreeiwde ze vorige week al maar nu zie ik m 2 weken niet.. Pdff wat een ramp zeg..)

3. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Haha taz... Hier precies hetzelfde. Schoonmoeder zou Nienke drie weken niet gaan zien. Nou moest voor we op vakantie gingen zeker Nienke nog zien.

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tazz en jbg...het is toch ook hun kleinkind..is best logisch dat ze em missen als ze normaal 1x per week oppassen toch? ( weet niet hoe ik dat straks vind natuurlijk aangezien mijn hormonen het niet goed kunnen vinden met mijn schoonmama ;))
    maar ze bedoelen het echt goed en houden gewoon heel veel van hun kleinkind, zou er niet te zwaar aan tillen als ik jullie was..
    *please help me hier over een halfjaar aan herinneren hihi*

5. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Hip, ga t voor je onthouden hoor ;)

Sam, Sven zit in de maxi cosi tob. We hebben er wel 2e hands gekocht.

Ben ff afgeleid hadden een bod op een huis gedaan toen en tegenvallend tegenbod gehad dus nu ons eindbod gedaan en nu duimen. Maar als het niet door gaat dan gaan we huren en wil gewoon kopen. Wil duidelijkheid en geen teleurstelling.

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Oww wat spannend pooh! dat gaat over dat huis waar zoveel aan gedaan moet worden? ik zal hard voor je duimen.

7. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip: gelukkig is mijn schoonmoeder niet zo als die van taz als ik de verhalen zo lees. Maar soms kan je wel ff denken grrr... (en ik weet dat het allemaal goed bedoeld is, haha :p).. Maar ik zal je zeker helpen onthouden voor over een half jaar ;)...

@pooh: ik help je duimen dat jullie bod word geaccepteerd!

Ik en nienke zijn nog lekker verkouden. Morgen krijgen we visite en gaan we shoppen, zondag rustig aan. Jullie nog plannen?

8. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    JBG: Norah slaapt nog best veel
    Van 10-12 en van 15-17 gemiddeld, maar soms haalt ze 's ochtends de 3 uur wel.

Oh, en hier ook ondanks de macrogol wel 4 poepluiers op een dag. Meestal 3x zo'n 'keutel' en daarna komt de rest in 1x.
    Maar ze poept eigenlijk alleen onder het spelen, nooit dat ze wakker wordt met een poepluier.

Wij hebben de lief autostoel. Geweldig vinden wij hem. Hij kan ook oneindig mee omdat het de fase 2 en 3 ineen is. Dus is hij ook gewoon tot een jaar of 4/5 te gebruiken en daarom vonden wij het ook leuk om gewoon echt een meisjes stoel te kopen, omdat als we nog een jongen krijgen we daarvoor toch een nieuwe moeten kopen.

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hip ik snap best dat ze m mist, maar kom op ze had hem afgelopen weekend ook al extra gezien. Mijn eigen ouders zien hem veel minder dan hun en die zeuren er ook niet om.. En ze doet altijd zoo overdreven bah.. (en continue maar drammen dat ie daar best mag blijven slapen en dat ze m dan wel zelf thuis komt brengen.. Terwijl ik nu al meerdere keren heb aangegeven dat ik daar nog niet aan toe ben om hem te laten logeren en het ook nog niet fijn vind dat anderen met hem in de auto weggaan.. Sorry daar ben ik dan maar een muts in)

Pooh spannend. Ik duim ook voor jullie

Vandaag met Lucas even naar het zwembad geweest.. Gewoon alleen ff in het pierenbadje.. En ook maar een half uurtje, want toen begon ie flink in zn oogjes te poetsen haha. MAar hij vond het super.. Zat alleen maar te lachen en zn handjes uit te strekken naar de gieter die in t water dreef.. (hij zat zelf ook nog even in zn zwemband :))

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tazzie lekker ff gezwommen heerlijk is dat he! fijn dat lucas ervan geniet. en jullie kunnen dadelijk bij centerparcs nog meer gaan zwemmen:)
    dat geloof ik wel dat het drammen en overdreven gedoe irritant isen als dat altijd zo gaat dan kun je ook veel minder van haar hebben. ik snap heel goed dat ze lucas gaat missen, maar op deze manier dat aangeven is vooral bloed irritant ja.

ik ben er ook echt bang voor dat het bij ons dadelijk zo gaat, gelukkig denkt mijn vriend er het zelfde over als ik en vind die het ook irritant hoe zijn moeder doet.
    Ik krijg de laaste tijd echt het idee alsof hun een kleinkind krijgen, maar er word ff vergeten dat wij dus een kindje krijgen!!
    In het begin belde ze vaker op om te vragen hoe het gaat ze was heel bang dat het weer mis zou gaan dus ze wilde het liefst alles van me weten.
    Ze had ook tegen mijn vriend gezegd dat het haar echt niet alleen om het kindje ging, maar ook oprecht geintresseerd was in mij..ze wou zelfs met me gaan lunchen of zo..nou nooit meer iets van gehoord!
    nu het eruit ziet dat het met het kindje allemaal goed gaat komen hoor ik dus niks meer van haar, als ze belt vraagt ze naar mijn vriend en en zegt wat ze nodig heeft of wat dan ook waar ze voor belt en informeerd bij hem of nog alles goed gaat met de zwangerschap en wanneer we ook alweer echo hebben.

nu vroeg ze maandag of we zin hadden om mee te gaan naar ikea..mijn vriend moest eigelijk 's middags werken, maar had erxtra wat dingen verplaatst zodat we mee konden..eerlijk gezegd waren wij in de veronderstelling dat we iets zouden krijgen...is niet zo raar toch?? wat denk je...zijn we dus naar ikea gegaan om voor bij hun thuis een babybedje te kopen!! staan we daar zegt ze ja dat vind je toch niet erg he dat wij nu al een bedje hebben en jullie nog helemaal niks!! ja wat zeg je dan?? is een dik half uur rijden voor ons en mijn vriend had extra dingen verplaatst zodat we meekonden.. ditwas dus het enige waarvoor we gingen verder niks! dus tja ik zeg nee maakt niks als jullie maar niet het zelfde willen als wij..want dat vind ik dus echt niet leuk.

dat is dus wat we gedaan hebben bij ikea een bedje gehaald voor bij hun thuis, verder niks! we hebben niet eens een knuffel of weet ik veel wat gekregen.
    ik vond het echt niet leuk! alsof wij niet eens een kindje krijgen, maar hun!
    het gaat me er niet om dat ik vanalles wil krijgen, maar dat moet toch de eerste insteek zijn van een oma? dat haar kind een kindje krijgt en dat je daar zo blij mee bent en dat wil laten merken..niet bij je eigen huis een kinderkamer gaan maken nog voordat de ouders is hebben gekocht!

ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat er als de kleine er is en ze gaat van die fratsen uithalen dat we dat meteen aanpakken..want wij krijgen een kindje en niet hun!

zo'n verschil met mam die vraagt hoe het met me gaat en hoe het met mijn vriend gaat of mijn hormonen em niet te veel pesten hihi.
    vraagt hoe we dingen willen doen straks en hoe het vroeger was toen ze mij kreeg. Ze koopt vanallerlei kleine cadeautjes voor ons (niet dat het me daar om gaat, maar dan voel je je toch speciaal en dat geeft me de indruk dat ze er op de eerste plaats blij mee is dat wij een kindje krijgen)

Zo mijn eerste zeurverhaal over schoonmams is ook eruit hihihi..

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Fijn he schoonmoeders ;) Hip...
    Maar idd ze mag best aan jullie laten blijken dat ze blij is voor jullie.. En tja ovwer dat verwachten daar zal iedereen een andere mening over hebben maar ik vind zelf dat je wel iets mag verwachten .. (al is het maar een knuffel of iets dergelijks)
    (was hier ook zo hoor, mijn schoonmoeder had de box en kinderstoel en al van alles in huis voordat wij zelf iets van dat spul hadden.. Kamertje hebben we dan wel toevallig van hun gekregen (mede omdat mijn ouders van begin af aan gezegd hebben kinderwagen krijg je tot bepaald bedrag van ons, dus naar mijn idee vonden so dat zij ook wat moesten kopen) Maar dat ging ook zo verrot, want een bedje had ik allang van een vriendin gekregen.. Kamertje mochten we wel hebben maar dan moest zij ons bedje hebben want ja zij ging toch zeker weten ee ndag oppassen (letterlijk de woorden van sm)

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    haha tazzie mam heeft ook al gezegd dat we de kinderwagen van haar krijgen.
    en heb van mam al verschillende kleinigheidjes gehad knuffeltje en een badcape en nog wat kleine dingetjes.
    zo van vrienden al van allerlei klein spul sokjes slabbertjes enz.
    en van mijn vriend z'n vader een heel leuk eerste haarlok doosje van bambam...(ouders van mijn vriend zijn gescheiden)

hebben ook verteld aan schoonmam hoe leuk het is dat iedereen zo enthousiast is en we al vanalles gekregen hebben ook verteld wat allemaal enzo en dan krijg je zo'n rare blik en een hmmm leuk.

denk niet dat we wat groots hoeven te verwachten van hun we kregen bij ikea namelijk al de ommerking dat we toch echt de kamer zelf moeten betalen. we vroegen niks of zeiden er niks over maar werd gewoon ff medegedeeld. niet dat het me wat uitmaakt verder hoef ook niks groots van haar, beetje laten merken dat ze blij is voor ons en niet alleen voor haarzelf zou ik al fijn vinden.

oja ze had ons haar oude moltons gegeven had ze nog liggen, zegt ze bij ikea hhmmm hoe zit dat nu? ik had jullie die moltons gegeven toch? moet ik nu nieuwe gaan kopen? omdat jullie die van mij hebben of hoe gaan we dat doen?...ik zei kom ze je maar weer halen....pfff

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ik probeer aan het meeste wat ze doet niet te zwaar te tillen ik weet hoe ze is, we zijn gewoon totaal verschillend, zei maakt zich snel druk, zaagt altijd overal over door en is heel aanwezig en overdreven. ziet ook vaak problemen en raakt meteen in paniek en kan geen oplossingen vinden.
    ik ben zo dus helemaaaaal niet dus we hebben nooit echt een band gehad.
    heb me daar weinig aan gestoord altijd, maar nu door de hormonen en denk ook doordat ik nu dus letterlijk voor altijd aan haar verbonden ben doordat we een kindje krijgen en daardoor veel meer met haar te doen heb ik me meer eraan stoor hoe ze is.

ik probeer wel echt realistisch te denken van wat bedoelt ze gewoon goed en is mss niet mijn manier, maar wil niet zeggen dat het fout is.
    maar moet zeggen dat ik uit het ikea verhaal weinig ach ze bedoelt het goed kan halen haha.

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    gaat ze eigenlijk oppassen hip?
    En als ik jouw verhaal zo lees haal ik er ook weinig uit van ze bedoelt t goed bij t ikeaverhaal dan. Bedoel ze heeft die moltons gegeven ja dan moet ze ook niet zeuren..

Ik probeer t ook wel steeds positief in te zien van ze zijn gewoon enthousiast enzo.. maar oohhwww ik moet regelmatig dingen soort van corrigeren (oa z doet m vaak te warm gekleed naar bed ;) ) maar als ik dan wat zeg dan is jaaaam aar ik weet ht wel hoor, heb ook nog oppaskindjes gehad... Ja ruim 10 jaar geleden mens, tijden zijn weer veranderd.

Wel leuk dat je al veel dingetjes van de anderen wel hebt gekregen :)

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    yep ze gaat ook oppassen, het ligt eraaan welk werk ik ga doen straks na mijn verlof want wil echt niet terug naar mijn huidige baas.

mijn vriend begint pas 's middags met werken hoeft nooit voor een uur of 2 de duur uit en sommige dagen nog later dus als ik een baan met normale tijden krijg dan hoeft ze maar een paar uurtjes per dag op te passen dat scheelt.

voor mezelf vind ik 3 dagen genoeg om te gaan werken dus opzich gaat dat oppassen dan nog wel meevallen hoop ik.

mijn moeder gaat ook 1 dag oppassen trouwens.

16. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Voor als jullie nog iets van mij willen horen.....

Wat een mooie kindjes zeg hier! En mooie echo-foto's Hip!
    Leuk om die weer te zien. En ben benieuwd naar wat jullie krijgen.

En Sasjuh en man ook voor een tweede kindje. Leuk en spannend weer!

Hier gaat het goed. Hadden voor Lyam een nieuwe Puck gekocht voor 3 tot 6 maanden met van die ritsjes bij de armen. Dan konden we af gaan bouwen. Dat een paar keer gedaan. Steeds ander armpje. Toen vorige week in het weekend 's nachts zijn beide armen los gelaten. Wel halverwege de nacht de ritsjes dicht moeten doen. Maar donderdag een gewone slaapzak gekocht en daar slaapt hij sinds vandaag in. Echt zo fijn!!!
    Afgelopen week weer begonnen met werken. Heerlijk. Ook weer even onder mijn collega's. Alleen het lopen van en naar het kdv valt nu al tegen. Nu een baby-mee aangeschaft (via marktplaats). Dat is voor achterop de fiets een drager voor de maxi cosi. Mag hij vanaf 4mndn in. Hij is maandag 15 weken...maar pas 3,5mnd dus nog ff geduld....

Dikke zoen X

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Fijn MenP dat hij nu in een gewone slaapzak slaapt. En jij weer aan het werk. Hoe vindt Lyam het op t kdv?

Elin moet erg wennen dat de vakantie voorbij is en papa en mama er niet meer altijd zijn. Dinsdag op t kdv veel huilen en thuis wil ze de hele dag bij me zitten, heel sneu.

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Tuurlijk willen we nog wel wat van jou horen MenP. Snap je zin niet helemaal..

MAar Fijn dat Lyam nu zo goed in de gewone slaapzak slaapt! En zelf weer lekker aan het werk. Is het kdv ver van jullie huis dan? En een baby-mee, ben benieuwd naar je ervaring ermee straks!

Sasjuh ook weer de vakantie over en Elin moet zo wennen.. Aah sneu is dat. Maar hopelijk is ze het weer gauw gewend..

19. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Om de eerste foto hebben we zo gelachen....en doen we nog steeds als we hem zien. Echt geweldig. Hij had net voeding gehad en lag even lekker bij me. Dit was na 2 daagjes.
    De tweede foto is zijn eerste keer dat hij zo uitbundig lachte. Was precies na 1 maand.

Bijgevoegde bestanden:

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    die eerste foto! geweldig :) en lief dat lachje!

Deel Deze Pagina