stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ben benieuwd heb je een pb-tje gestuurd marlijn

2. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Sasjuh, inderdaad ook al geprobeerd, maar als we haar om 19.00 op bed leggen wil ze echt niet slapen.

We gaan nu proberen om haar overdag 1x te laten slapen. Wordt wel even lastig, maar ze slaapt overdag best veel. (iig 2x2uur)
    Al heeft ze ook wel doorgeslapen op momenten dat ze overdag ook zoveel sliep, maar het is te proberen.
    Heb haar nu vanaf 8.00 wakker en ze gaat zo naar bed Tijd gerekt met boodschappen doen, want om 10.00 was ze al erg moe. Nu maar hopen dat ze zo gaat slapen.

3. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Weet je dat ik ook zo aan het twijfelen ben om naar 1 slaapje te gaan. Maar hier is het de ene voor andere dag. Nu het eerste slaapje is meestal van 11 tot 13 en dan nog eens van 16 to 17 maar die laatste, dat is de laatste tijd echt niks meer. Dus ik ben ik in de twijfelmodus. Gewoon zo laten (want hij slaapt dan van 20 tot 7) of toch proberen naar 1x slapen te gaan. Tis wat he dat slapen!
    Ik hoop dat het werk bij jou Lieke en dat ze straks niet overmoe is.

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Lastig he Marlijn!
    Tja, Norah slaapt van 10-12 en van 15-17uur. Dan is het natuurlijk ook kort op elkaar om haar dan om 19.00 alweer op bed te leggen.
    Nu was het vandaag wel goed te doen om te rekken, maar stel dat ze morgen weer om 5.30 wakker is, red ze het nooit tot 12.00. Dat vind ik er zo lastig aan.
    En als ik het verander wil ik eigenlijk ook niet meer terug. Dus gewoon laten wennen aan 1 slaapje en niet elke dag anders. We kijken het wel even aan hoe het vandaag gaat.

Prachtige foto trouwens van Jesse!!

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Norah slaapt dan idd best veel overdag. Elin komt echt niet aan 2 x 2 uur..
    Hoe goed ze 's avonds en 's nachts slaapt zo weinig is het meestal overdag. Meestal van half 10 tot half 11 en van 13 tot 15..

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Klopt. Soms zelfs 3 uur 's morgens. Ze is dan ook echt op. En als ik haar wakker maak wordt ze zoo sacharijnig.(Logisch:))
    Maar we gaan het zien. Ze ligt nu vanaf 12.00 in bed. Dus stel dat ze 14.30 wakker wordt probeer ik haar vanavond weer eens om 7.00 in bed te leggen.

7. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Het lijkt me inderdaad ook heel moeilijk hoor. Maar ik ben heel eerlijk, als Jesse nog zoveel zou slapen als Norah zou ik er (persoonlijk he) nog niet aan sleutelen. Maar, moet erbij zeggen dat Jesse dan ook niet om 5.30u wakker word! Dus ik heb makkelijk kletsen. Bedoel het niet verkeerd he!
    Ik laat het denk ik maar voor wat het is. Mocht hij echt duidelijk gaan veranderen dan merk ik dat vanzelf wel. Tenminste dat hoop ik dan maar.

8. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ow en thanks voor de complimenten hoor! Ben aan het experimenteren met studiolampen, das nog niet zo makkelijk!

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ja, dat vind ik ook wel. Ik geniet er zelf ook van dat ze zoveel nog slaapt. Maar ja, 5.30 is ook echt te gek. En dan heb ik dus het idee dat ze die slaap die ze mist overdag inhaalt. Want ze is nog niet uitgeslapen rond die tijd. Dus misschien dat dit haar wel helpt.

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Maar norah mis slaapt ze pverdag teveel
    Joey maak ik ook walker na2x 1,5 uur
    Dan is die ook effe shaggo maja leuke dingen doen en tis over
    Miss proberen 2x half uurtje minder telaten slapen?

11. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip; Bekkeninstabiliteit klinkt niet fijn. Hoop dat de fysio helpt dat het niet zo ver komt.

@JBG; Niet lekker een verkouden meisje (weet niet waarom ik nou mannetje had gezet......weet toch dat jullie een meisje hebben, sorry)

@Slaaptijden...tja, Lyam is alleen maar meer gaan slapen. Hij sliep heel weing de eerste weken. wilde overal bij zijn. Eigenlijk vanaf het moment dat ik alleen met hem thuis was, is het slapen beter gegaan. Ik lette toen beter op zijn signalen (hij liet ze ook beter zien). Toen we met zn 3en thuis waren, wilden we gewoon nog veel doen met elkaar. (Pat is de eerste 10 weken thuis geweest, omdat zijn detacheringsbureau geen werk voor hem kon vinden, nu gelukkig wel aan het werk)

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Troetjuh: Norah blijft dan wel echt sacherijnig en moe. Ze laat zich niet afleiden door speelgoed dan.

Plannetje slaagt tot nu toe. Ze heeft van 12.00-15.00 geslapen. Nu maar hopen dat ze het volhoud tot vanavond! En dan ben ik erg benieuwd hoe laat ze wakker word. Ze heeft dan in plaats van 4 a 5 uur, maar 3 uur geslapen op een dag.
    Ik denk toch dat het beter is om haar 1x diep te laten slapen, dan haar 2x wakker te moeten maken. Volgens mij haalt ze meer energie dan uit 1 lange slaap. Maar dat is mijn gevoel. We zien het wel.

MenP, herkenbaar wat jij zegt inderdaad. Zo ging het bij ons in het begin ook wel ja.

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Wat veel geklets over slaaapjes..krijg zin om een dutje te gaan doen hihi.

lieke ik hoop voor je dat dit gaat werken, zal mss wel ff een paar daagjes duren.
    want iedere dag zo ontzettend goed op is echt niet fijn!

marlijn druk met de fotografie, je maakt mooie foto's vind ik hoor! en je bent nog niet lang bezig toch? volg je een cursus?
    en chatten, makkelijk bij verdienen, zonder webcam toch?

suusje hoe gaat het bij jouw? hoe doet je werkgever nu tegen je? nog een paar weekjes en je bent er vanaf.

hoe gaat het met de zieke kindjes? weet niet meer wie ziek is...

menp leuk dat je nu geregeld ff meekletst.
    hoeveel dagen/uren werk je nu?

wat betreft de bi..tja ik denk niet dat het over gaat eerlijk gezegd. wist het ook wel dat dit kon gaan gebeuren..heb vanaf het begin echt heel goed op mijn houding gelet en alles (door hypermobiliteit veel mensendieck, fisio en manuele therapie gehad) dus ik weet hoe ik het beste dingen kan doen of tillen of zo zonder mijn bekken en rug te veel te belasten, met werken had ik er meer moeite mee en daardoor vaker last van mijn rug en gewrichten.
    ik had gedacht dat ik doordat ik nu niet werk, echt heel goed oplet en optijd mijn rust pak ik er niet zo vroeg al last van zou krijgen, maar helaas.

nu nog meer proberen op te letten en rusten en hopen dat het niet te snel erger word.

14. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Maar Hip BI! Dat is niet fijn! Hoop dat je het nog tegen kan houden met fysio.

Lieke ik hoop dat het slaagt met slapen! Ik hoop het echt voor je en ik geloof je theorie hoor, misschien is 1 lange/diepe slaap wel beter dan 2 korte. You never know!

En ik wilde eigenlijk ff een fotootje spammen. Net gemaakt en een beetje bewerkt. :D

Bijgevoegde bestanden:

15. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Jesse vanmorgen geslapen van 11 tot 12.30 ongeveer. Nu ligt hij al ruim een half uur in bed maar slapen? Ho maar. Dus ik ga nu al helemaal twijfelen wat we moeten met die slaapjes! Help!!

16. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Sorry Marlijn, ik weet niet hoe je met die slaapjes op die leeftijd om moet gaan....

@Lieke; Hoe is het met het slapen gegaan?

Wat betreft het cb...heb er niet zo veel mee.
    In het begin sliep Lyam alleen op ons en hazeslaapjes in de kinderwagenbak. Maar altijd beneden. Als we hem boven legden, waren we meer bezig met heen en weer lopen en troosten dan dat er rust was. Maar op het cb zeiden ze dat ik dit echt niet vol ging houden en dat ik het dan zelf maar moest weten. Uiteindelijk met meer regelmaat doordat Pat ging werken is hij toch goed boven gaan slapen. Ook vonden ze dat ik de tijd tussen de flessen moest rekken....als je weet hoe Lyam is als je hem een fles weigert op de tijd die hij wil....dan laat je dat wel. Dus de laatste keer gewoon gezegd dat alles goed ging. En dan is het prima.
    Hoe waren jullie kindjes eigenlijk onder de prikken met 2, 3 en 4 maanden? Lyam wordt zo boos en gaat gillen en huilen (als je dat nog wel zo noemt) en is echt moeilijk rustiger te krijgen. Dus de prikken gaan er in en dan wordt je zo'n beetje uit die kamer gezet en dan moet je je krijsende kind aan gaan kleden. Voel me daar best opgelaten bij. Dachten vorige keer, dan geven we hem meteen een fles....maar die pikte hij echt niet.
    En Lyam kon nog niet zonder zijn Puck en daar mocht hij natuurlijk niet in. Nog extra nagevraagd en die van het cb zei, als hij rond 23h (laatste fles) geen koorts heeft dan komt dat niet meer en mag hij in zijn Puck....gelukkig toch maar niet gedaan, want halverwege de nacht ging hij wat kreunen en had hij ineens alsnog koorts. We hebben hem trouwens de 2 keer na zijn prikjes 's nachts op zijn wiegmatras tussen ons in gelegd op bed. Kon ik zijn hand vast houden en meteen geruststellen wanneer hij zo'n schrikreactie had. Na de volgende prikjes kan hij lekker in zijn eigen slaapzak. Even kijken of we hem toch bij ons nemen.

Ik werk dinsdagochtend, woensdag hele dag, donderdag hele dag en vrijdagochtend. totaal 24 uur.
    Op dinsdag passen mijn ouders op en de rest gaat hij naar het kdv.

17. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @norah; dat is balen dat ze zo vroeg wakker is, dat zal jullie ook opbreken. Klinkt alsof ze overdag teveel slaapt ten opzichte van de nacht en daarom ze vroeg wakker is. Denk dat je het even een paar weken moet volhouden om haar aan een nieuw ritme te laten wennen. En als je haar nu ipv 2x 2uur laat slapen bijv smorgens drie kwartier doet en ’s middags een uurtje of twee. Dat je haar wakker maakt? Ahh, het zijn maar ideeën!

@marlijn; wat een boefje zeg, leuk! Ennuh… ik kan me er wel wat bij voorstellen wat je doet, haha! Waarom niet toch, je verdient er toch weer mee :D!

@hip: BI is niet tof, hopelijk helpt de fysio je! Voel je je verder wel goed?

@menp: Nienke moest natuurlijk ook wel ff huilen na de prikjes maar daarna ging het vrij rap over, ook wel met tutje. Ze is nooit ziek geweest ervan! Over drie weken krijgt ze weer prikjes en dat is alweer even geleden dus ik ben benieuwd hoe ze het doet!

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Mooie foto marlijn ook je profiel foto! knap hoor ik heb echt geen idee hoe ik een foto moet bewerken hihihi...

menp wat sneu zeg dat lyam zo'n last heeft iedere x vn de prikjes hopelijk de volgende x niet zo.

lieke hoe is het gegaan met het slapen van norah? Kon ze wakker blijven tot 19.00? ik hoop dat ze morgen al meteen wat langer slaaapt.

sasjuh hoe was het eigelijk bij de gyn gegaan? was je daar laatst niet geweest?

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip jep daar ben ik vorige week geweest. Stelde niet zoveel voor. Inwendige echo gehad (fijn als je net ongesteld bent brr) en alles zag er goed uit. Heb voor een half jaar Clomid meegekregen. Mocht het daarna nog niet gelukt zijn dan terugkomen.
    Hoef ook niet heen voor follikelmetingen omdat het de vorige x ook goed aan sloeg. Ene kant jammer want vond die controle wel fijn maar was ook altijd lastig regelen met werk en nu helemaal met Elin erbij.
    We wachten dus maar af!

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Goeiemorgen!
    Nou het is gisteren erg goed gegaan. Noor heeft geslapen van 12.00-15.00 en 's avonds lag ze om 19.30 op bed. Ze was wel moe, maar niet oververmoeid gelukkig want ze sliep meteen zonder te huilen of brabbelen.
    Vanmorgen wel om 6.00 wakker, maar het is al wel later gelukkig. Fles diksap gegeven en weer terug gelegd. Dat was wel protesteren, maar nu sliep ze na 20 min jammeren en gisteren was dat 60 min. En nu sliep ze dan tot 8.00 (Genieten!!!:D) Dus een mooie kans om het vandaag weer zo te doen en hopen dat ze snel aan dit ritme went. En dat ze er aan went dat ze na haar fles doorslaapt of gewoon tot 7.00 slaapt bijvoorbeeld. Ze is iig goed uitgeslapen, dat merk ik aan alles.

Marlijn: Tja, misschien zou het voor Jesse dan ook wat zijn, gewoon een uurtje later gaan slapen dat hij dan wat langer slaapt en dan aan het eind van de middag niet meer..
    En wat een prachtige foto. Je mag ook wel met Norah oefenen hoor:)

Suus, Marlijn: Zijn Keano en Jesse ook zo bezig met overal spulletjes in stoppen?
    Ik vind de gekste dingen op de gekste plekken:D Sleutels in de wasmachine, speltjes in de sokkenla, Haar beker in de wasmand!

MenP: Ja, ik vond dat ook altijd zo vervelend ja. Zat je daar met zo'n krijsend kindje. En erg zielig. Nu kun je ze tenminste afleiden met speelgoed en een koekje, maar toen vond ik dat erg naar.

Deel Deze Pagina