Hip wat leuk he dat shoppen.. En leuk al die spulletjes al.. Ik kan ook wel blijven shoppen.. Echt zoooooo vervelend dat er een zeeman naast mn huis...
Lieke jammer dat je ongi bent.. Maar ook wel een moeilijke beslissing nu of je het uit moet stellen of niet ivm je project. ff vraagje wanneer hebben jullie t bedje naar beneden gedaan? pas als ze zich echt optrokken aan de spijlen?
@sasjuh, gefeliciteerd hoor!! Was het toen met Elin ook zo snel, ik weet het niet meer! Lekker van genieten. @hip; goed dat je bekkentherapie doet. Dat het zeer doet is een teken dat het helpt . Ik heb het ook gehad en het was niet de oplossing maar wel een verzachting. Wat leuk dat je de kinderwagen al helpt! Misschien heb je het al verteld, sorry dan, maar welke heb je? @tazzie: nienke haar bedje hebben we pas vorige week, dus met 11 maanden, naar beneden gedaan. @lieke en suusje; krijgen jullie kindjes vanaf 12 maanden gewoon melk, draaien ze nu volledig mee in het normale eten of krijgen ze nog bepaalde voeding net als nestle opvolgmelk ofzoiets? Ik ben met nienke naar het CB geweest. Ze is 74.6cm en 8700 gram. Qua lengte volgt ze haar lijn maar qua gewicht zit ze eronder. Ze hebben ook uitgelegd dat we de laatste fles moeten gaan afbouwen. En dat de andere 2 flessen, in de morgen en middag, moet gaan vervangen voor gewone half volle melk vanaf 12 maanden. Verder dikke tranen tijdens en na de prikken, zo sneu! Ze was wel stoer aan het zwaaien naar de verpleegkundige dus dat was wel lief ondanks die tranen. Ze had er gistermiddag wel wat last van en heeft nu ook een soort van dikke schijf rondom de plek van prikken. Die probeer ik al los te masseren. Ze wil ook echt niet slapen de laatste dagen s avonds, terwijl ze echt doodop is. Zo overstuurd, pff, vind het soms zo moeilijk, wat is er nu he!
Sasjuh, gefeliciteerd!! Jbg, keano is al over op gewone melk. Met 11,5 maand begonnen met mengen. 90 melk en 90+3 schepjes. En dan afbouwen, was geen enkel probleem. Hij eet met de pot mee, of krijgt een eigen prakje uit de vriezer. Bij oma en op kdv een potje. Tazzie, het bedje was met 8 maanden al naar beneden. Ivm optrekken en op de knieën zitten.
Hier vanaf een jaar aan de gewone melk. S'avonds krijgt Jesse nog wel een pakje avondpapje, op alleen melk sliep hij slecht. En zijn bedje staat naar beneden ook sinds een jaar, toen begon hij zich op te trekken.. Overigens eet Jesse volledig mee met de pot. Nu vind hij niet alle groente joepie maar het gaat er in. Wat hij eet, eet hij!
Sasjuh, gefeliciteerd! Marlijn, wat een prachtige foto's weer. Ik denk dat wij de keuze wel hebben gemaakt. We slaan iig deze maand nog over, zodat we geen keuze maken waar we achteraf spijt van hebben. Goed om deze tijd iig te besteden aan wat we willen. Wel erg moeilijk. Want wie weet word ik pas over een half jaar zwanger? Maargoed, ik weet wel dat we geen haast hebben. We hebben een kindje en genieten daar onwijs van, dat scheelt ook. Hip: Ik ga een project beginnen over welzijnszorg. Dus over alle facetten van iemand leven en niet specifiek de ziekte opzich.
Hier ook rond 8 maanden bed naar beneden. Toen ze zelf kon zitten. En melk idd vanaf 12 mnd. We wilden afbouwen maar probeerde eens een flesje gewone melk en ze vond het gewoon prima, dus niet echt afgebouwd.
Wij hebben het bed nu op de middelste stand. De box staat al een maand naar beneden.. Jbg..deden ze moeilijk dat ze onder de gemiddelde lijn zat qua gewicht? Wat sneu dat ze weer prikjes moest. Marlijn.. Super mooie foto's! Hoe hebben jullie kindjes het gedaan met de overgang van de zomer naar wintertijd? Dylana heeft uiteindelijk gewoon tot 08.00 nieuwe tijd geslapen, maar is vannacht wel een paar keer aan het spoken geweest. Ze is zooo verkouden vind het echt zielig.. Dikke rode wangen en constant niezen en hoesten en een loopneus. Heeft vandaag maar anderhalf uur geslapen. Ben benieuwd hoe ze het vannacht doet. Heb luuf op haar borst en hals gesmeerd.. Hopelijk werkt dat een beetje.
@lieke; het is een moeilijke keuze maar goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Geef je ook 200cc melk aan Norah vanaf 12 maanden of minder? En gewoon uit haar drinkfles? Nienke is ziek ... vanavond koorts 39.2... Vanmiddag waren we naar een etentje van de oma van jbg man, en toen was ze wel warm maar iedereen had het warm omdat het daar bloedheet was en ze was jengelig maar wij dachten omdat er nergens ruimte was om op de grond te spelen en ze alleen vast kon worden gehouden of in de kinderstoel, dat ze dat niet leuk vond. Ook met de wetenschap dat ze misschien wat vermoeider is door die klok... nou niet dus, ze had gewoon koorts! Baal ik zo van dat ik dat niet eerder door had! Heb ze met een zetpilletje om bed gelegd en niet te warm aangekleed. Hopelijk is het gauw over, dan baal ik dat ik morgen moet werken, maar goed ik weet dat ze in goede handen is bij oma.
Nienke heeft afgelopen nacht bijna niet geslapen. Net een kachel zo heet dat ze was. Vanmorgen temp 38.6; vanavond 38. Heb weer zetpil gegeven. Ze heeft alleen slecht gegeten vandaag. Laatste fles maar 50cc dus jbg man wil haar nog wakker maken maar ik twijfel omdat ze nu slaapt... Vind het wel moeilijk soms omdat ze nog niet kan praten!
Ik zou haar niet wakker maken JBG. Diepe slaap doet vaak meer dan je denkt! En als ze uit een diepe slaap gehaald word zal ze wrs ook onrustiger inslapen en doorslapen. En wrs drinkt ze dan ook niet goed. Ze geeft het zelf wel aan als ze dorst heeft. En voor nu: Slaap!! In de slaap kan het lichaam het beste vechten tegen de ziekte aangezien andere functies dan in rust zijn.
Bedankt lieke. Ze gaf zelf aan dat ze honger had want ze huilde net en een volle fles ging erin. Wanneer ben jij de laatste fles gaan afbouwen?'lijkt me zo lastig omdat nienke niet zon grote is en haar voeding naar mijn idee nog kan gebruiken...?
Jbg.. Het is ook heel lastig hoor.. Als ze eenmaal kunnen vertellen wat er is dat maakt het alweer wat makkelijker denk ik. Dikke kus voor je meisje! Komt het door haar kiezen denk je? Of echt ziek?
Jbg wat sneu, hoe is de nacht gegaan? Sam, we kunnen huren is heel misschien nodig voor 2 weekje want we hebben het huis toch gekocht. We moeten koopcontract nog tekenen. En we hebben onze kopers uitstel moeten geven ivm nog niet rond krijgen vd starters lenig. Dus als dat niet lukt kunnen we niks maar gaan we niet van uit. Gisteravond gesprek bij hypotheker gehad en er is al veel duidelijk. Dat is dan wel weer fijn. Hoe is het verder met iedereen en de kindjes?
Dat gaf Norah ook zelf ook. Zo rond 10 maanden denk ik. Wij maakten haar altijd wakker maar ze begon steeds minder te drinken tijdens dat moment. Dat was voor ons het moment om haar niet meer wakker te maken. Wel een paar nachten drama, maar toen gin het goed. En die ene fles zal naar mijn idee weinig doen voor haar gewicht hoor. Hoe gaat het nu? De nacht een beetje doorgekomen?
Nienke is vandaag een keer of drie aan het huilen geweest. Ze is wel snel overstuur en moet dan erg huilen. Haar temp was 38 vanavond, dus weer met zetpilletje op bed. Oh.. nu gaat ze weer huilen, tweede keer vanavond en waarom? Geen idee! @pooh: leuk je koopcontract tekenen, dan komt het wat dichterbij! Maar ik hoop voor je dat de verkoop van je eigen huis wel doorgaat!
Wat een rust hier... Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat 't allemaal goed. Noor leert elke dag nieuwe dingen bij. Erg leuk! Zwaaien als je doei zegt, ze kan vis, boe, woef, bah en ohoh zeggen, knuffels geven, zelf eten, en verstoppertje spelen vind ze ook prachtig. Slapen gaat ook prima, meestal wel van 19.30 -7.00. Eindelijk!! Overdag wisselt het, soms is ze om 10.00 al zo moe dat ik haar wel op bed leg tot 12.00 en anders van 12.00-15.00.