stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Meiden even jullie mening nodig!!

Ben van de week al drie keer bij de huisarts geweest ondertussen, met Tess omdat ik vind dat ze te weinig drinkt en te weinig plast,maar ze heeft nog tranen en natte slijmvliezen is alert dus niet uitgedroogd volgens hun.

Hun vinden haar alert en ja ze reageert idd goed alleen ik vind haar thuis heel anders als normaal,ze wil alleen maar slapen en ik moet haar echt wakker maken om te drinken,gister sliep ze om 8 uur en heb haar vanmorgen om 9 wakker moeten maken,pap proberen te geven,de helft er wel in gekregen maar ondertussen was ze wel overstuur,om kwart voor tien sliep ze alweer,in haar slaap ligt ze ook te jengelen.

Ze heeft geen koorts meer. En heel af en toe wil ze ook wel ff spelen of kletsen.

Haar nachtluiers ben ik sinds gister gaan wegen omdat ik het idee had dat het echt weinig was,dus heb het verschil met een schone luier gemeten,dan zou ze gister in 13 uur tijd 32 ml geplast hebben en afgelopen nacht in 13 uur 2 ml!!!!! Maar ze heeft nog steeds tranen en natte mond en reageert op me.
    Overdag lijkt ze wel wat meer te plassen,zal ik vandaag ook eens wegen.

Gister heeft ze redelijk gedronken in totaal had ze 400 cc binnen over de hele dag.

Toch maar weer bellen denk ik maar weet nu al dat ze weer zeggen,ze is alert en niet uitgedroogd en nee dat is ze dan misschien ook niet maar dit kan toch ook niet goed zijn?? Ze huilt ook zoveel

2. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Carly, als jij van mening bent dat Tess niet is hoe ze normaal is dan gewoon weer bellen! Niet over twijfelen, gewoon doen..
    Ze zullen wel zeuren daar bij de huisarts maar je niet af laten schepen.. Jou gevoel telt.. Jij kent je dochter het beste!!!

3. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Marlijn, toen Jesse het had moest hij toen ook zoveel huilen? Tess slaapt of ze huilt,wisselt tussen jengelen en echt overstuur? Ze is ook niet langer wakker dan een half uur. Ze heeft net wel geplast en 100 cc gedronken.

Heb net overlegd en zolang ze nog wel plast en iets drinkt is het goed volgens hun.

Heb haar net toch weer zetpil gegeven want ik heb het idee dat ze pijn heeft,als ik haar verschoon krijst ze het uit

4. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @marlijn: weer al een mooie foto Marlijn! Zo leuk die bewerking met zwart/wit en kleur!

@sam: rond dezelfde leeftijd van Dylana kwam Nienke ook opeens en kreeg ze alleen rustig met de fles. Maar dit ging vanzelf over na twee daagjes! Hoe ging het afgelopen avond/nacht? Wat een leuke foto op haar schommel!! Hoe is het met jouw, al wat beter?

@carly: ik ben helemaal niet bekend met de 6e ziekte! Je vraagt onze mening… ik denk dat je gewoon je instinct achterna moet gaan, zoals Marlijn zegt. Dan vinden ze maar dat je vaak belt, boeiend, gaat om jou kindje he! Ze drinkt wel redelijk gelukkig! Maar kan me voorstellen dat je je drukt maakt om die droge luiers, poept ze wel goed? Dat slapen vind ik niet zo gek, als kindjes niet lekker zijn kan het natuurlijk zijn dat ze meer slapen!

@lieke: wat leuk dat Norah opeens opa zei, kan me voorstellen dat hij trots is!

@hip: hopelijk knap je gauw op! Wanneer moet je weer op controle?

@tazz: ohh wat balen allemaal meid, veel sterkte. Ik hoop dat je werk je een alternatief kan bieden, heb je zelf een idee wat dat kan zijn? Werk je nu veel uren? Hoe is het nu met Lucas, vannacht wat beter geslapen? En wat zielig je katje, dat is echt klote zeg, gaat hij nu meer achteruit?

Zondag met man en kind naar huisartsenpost geweest om dezelfde test te doen als die ze bij mij hadden gedaan om te constateren dat ik longontsteking had. Het ging ze allebei niet goed. Mijn man zijn test was goed, die heeft waarschijnlijk de griep te pakken. Maar Nienke haar ontstekingswaarden waren hoger als dat ze hoorde te zijn. Helaas wel moeilijk om te beoordelen of ze nu iets van mij heeft gehad of gewoon een griepje. Ze hebben naar haar longen geluisterd en dat was wel meer als een gewoon hoort te zijn, soort ruis ofzo.. (weet niet meer hoe ze het noemde)… Om die reden gestart met antibiotica bij Nienke, ze wilde geen risico nemen. Ze heeft geen koorts meer dus daar ben ik heel blij mee. Met mij gaat het op zich oké, ik hoest natuurlijk nog wel veel en ben bekaf als ik wat doe maar er zit wel vooruitgang in!

5. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ JBG fijn dat het met jou iets beter gaat en dat ze Nienke antibiotica hebben gegeven,hopelijk knappen jullie snel allemaal op.

Je hebt gelijk over dat slapen denk ook wel dat dat is omdat ze ziek is ik maak me het meest zorgen over dat plassen en dat ze zoveel huilt,ze is elke keer niet langer wakker dan een half uur en dan huilt ze de meeste tijd,ook snel overstuur. Poepen heeft ze twee dagen niet gedaan.

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Carly.. En als je nou savonds naar de hap belt dan ofzo? Misschien dat die toch een andere mening hebben. Moeilijk is het allemaal he.. Ik ben ook snel bang dat een huisarts me een zeur vind.. Maar eigenlijk zouden we ons daar niks van aan moeten trekken.

Jbg.. Goed dat Nienke gelijk ab heeft gekregen. Dan kun je maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

Hier gaat t nog niet heel lekker. Mn hele hoofd zit verstopt voor mijn gevoel.. En heb dus steeds hoofdpijn en kan alleen maar door mn mond ademen.
    Dylana krijsde het gister alweer uit. We proberen haar dan eerst gewoon te troostrn..maar uiteindelijk na 3 kwartier toch maar weer een flesje.. En daarna weer de hele nacht geslapen. Als zr vanavond weer wakker word, dan geef ik haar gelijk wel een flesje denk ik..

7. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Samantha heb net nog weer naar de assistente gebeld en die heeft met de huisarts overlegd, ik had gezegd dat dat plassen en weinig drinken ( vandaag tot nu toe 120 cc en 3 hapjes peer) me niet lekker zit en dat ik het idee heb dat ze pijn heeft omdat ze zo huilt ( echt krijsen af en toe) en ze kan niet langer wakker blijven als 30 min en de meeste tijd daarvan huilt en krijst ze, ze ziet er ook doodmoe en wit uit.

Terugkoppeling van de huisarts via de assistente aan mij was: ik heb haar gisteren gezien ( alleen in het voorbijgaan trouwens want ik moest naar een vervanger omdat hij geen tijd had) en ze zag er goed uit, als ze echt heel erg ziek was geweest dan had ik dat gisteren hier ook moeten zien ( thuis is ze anders als bij de dokter maar volgens de dokter kan dat niet......) moet me pas zorgen gaan maken als ze 24 uur niet plast en Tess lekker laten slapen en veel vocht aanbieden en moet maar beetje vertrouwen hebben.

Heb gezegd dat ik het niet met hem eens ben tegen de assistente dat ze er goed uitziet en over hoe ik vind dat het met haar gaat.

Dat slapen kan ik ook wel verklaren en het niet lekker voelen enz maar ik blijf er bij dat ze te weinig plast en dat ik denk dat ze pijn of ongemak heeft.

Tess heeft wel vaker in haar leventje periodes gehad dat ze veel kon huilen en overstuur was maar dit is niet normaal meer en gaat door merg en been.

Ik kan alleen maar hopen dat het gauw beter gaat.

8. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Pfoe Carly die arts vind ik wel heel makkelijk hoor.. Jesse huilde ook een stuk meer toen hij de 6de had. Maar niet echt krijsen!
    Die symptomen klinken gewoon heel anders dan dat Jesse had.. Het is allemaal niet gemakkelijk he, ik ben ook zo iemand die dus gewoon s'avonds zou bellen naar de HAP hoor.. Maarja ook daar heb je zat tegenstanders van want 'het is geen spoedgeval'.. Ik blijf erbij; jij kent je dochter het beste..

En thanks JBG, ben nu ook een stuk intensiever bezig, wil mijn fotostudio van de grond krijgen! Heb nu zo'n mooie ruimte op zolder.. Echt jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen, kan echt wel een modelletje gebruiken voor mijn portfolio!

9. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Marlijn ik blijf het gewoon goed in de gaten houden en als ze ondanks PCM zetpil zo blijft krijsen bel ik vanavond gewoon weer de hap hoor.

Waar in Limburg woon je? Die foto's voor je portfolio,krijgen de modelletjes die ook mee?? Anders kunnen mijn zus en ik en Tess en Jurre ( zoontje van mijn zus 11 maanden) misschien wel eens een keer die kant oprijden ;), heb alleen zelf gemaakte foto's van Tess

10. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Carly je hebt een pbtje! :D

11. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Marlijn je hebt pb terug :)

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hoe gaat t nu met Tess?

13. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Ze heeft vanavond 130 cc gedronken en had straks weer een redelijke plasluier, ze huilt nog wel erg veel als ze wakker is en verder slaapt ze vooral dus heb eigenlijk wel een beetje hoop dat het morgen weer beter zal gaan omdat ze vanavond weer beter ging drinken

14. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Dylana vanavond doorgeslapen Samantha of niet?

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Troetjuh.. Gefeliciteerd met Joey zijn verjaardag!!

Carly.. Hoe is de nacht gegaan? Fijn dat ze gister wat meer heeft gedronken en een iets betere plasluier had!

Dylana heeft gisteraaf/vannacht geen extra flesje nodig gehad.
    Vannacht om half 4 werd ze wel ff wakker, maar kon het speentje in doen en toen sliep ze weer verder.

Hoe gaat t met jezelf? Kun je er een beetje mee omgaan nu Tess zoveel huilt?

Tazz.. Hoe gaat t meis?

16. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @troet... Ook via deze weg gefeliciteerd met Joey!!

17. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Tess heeft vanacht heel goed geslapen,niet 1 keer wakker geworden,ik wel en dan dacht ik hmmmm,ze is nog helemaal niet wakker geweest,je kan jezelf zo heerlijk gek maken he haha,eigenlijk is het nooit goed dan.

Ze had een betere plasluier vanochtend en ze kijkt eindelijk weer beetje helder uit haar ogen,pap ging beter en vlekjes lijken te verdwijnen,dus denk dat het voorbij is haha,ze is nog wel heel moe maar dat mag.

Achteraf vraag ik me dan af of ik me niet te veel zorgen heb gemaakt en of de postnatale depressie daar ook nog invloed op heeft gehad?? Maar misschien is het ook wel een normale reactie,normaal ben ik niet zo snel van mijn stuk te brengen met dat soort dingen maar ja ik ben nu natuurlijk moeder en dit was de eerste keer dat ze echt ziek was.

Fijn dat Dylana doorsliep.

Troetjuh gefeliciteerd met Joey,fijne dag

18. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Carly; wat fijn dat het beter gaat met Tess! Ik denk dat het een hele normale reactie is hoor, ik heb het precies hetzelfde!

Troet; gefeliciteerd met Joey!!

Nou hier een lekkere nacht gehad Jesse was al heel onrustig gaan slapen gisteravond, om half 12 werd hij gillende wakker. Beetje drinken gegeven maar niks was goed. Zeker een half uur mee rond gelopen maar constant krijsen.. Luier gecheckt, beetje neusspray gegeven.. Weer op bed gelegd daar heeft hij nog zeker 20 minuten alles gegeven en is toen lekker gaan slapen. Pfoe, maar zelf? Nee iedere keer luisteren.. Tis wat!
    Nu is hij lekker bij oma, kan die met hem tutten.. Als het niet gaat dan hoor ik het vanzelf! Is toch in de buurt..
    Fijne dag meiden!

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Fijn dt TEss goed heeft doorgeslapen en wat beterder lijkt te zijn..

MArlijn fijn zulke nachten :( Hopelijk is ie vandaag beter te pas..

Sam dijn dat Dylana heeft doorgeslapen

troet nogmaals gefeli met Joey

Hier nou gisternacht had meneer de hele nacht keurig doorgeslapen. Giste rop t kdv was hij wat beter te pas, maar wel 's middags wat meer mopperig weer. Avondeten ging er goed in, flesje roosvicee ook. Daarna lekekr in badje geweest en hij ging keurig slapen. HAlf 9 de fles ging ook goed, en daarna weer zoet slapen maar om 23:00 was het krijsen.. Dentinox opgedaan, in slaap gewiegd en weer in bed gelegd.. ja 10 minuten en weer krijsen. Had totaal geen zin in gevecht dus heb m mee genomen naar ons bed en hij heeft de hele nacht op mij geslapen, om half 6 even huilen toen hij even bij papa lag.. Daarna weer bij mij gelegd en toe nsliep ie tot half 8.. Inmiddels is ie tegen kwart voor 10 weer lief gan slapen hier.. Ik ga weer verder met t huishouden, om 5 uur komt een vriendin even oppassen, mike moet overwerken en ik moet om half 6 bij de dierenarts zijn.. En ohhwww ik voel me zoooo schuldig naar de kat :( :(

20. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Herkenbaar dus Marlijn,als ze ineens stil zijn is het ook niet goed he haha.

Tazzie,wat sneu dat Lucas elke keer ook zo moet krijsen,denk je dat het door tandjes komt of dat hij een griepje onder de leden heeft??

Kan me je gevoel tegenover je kat helemaal voorstellen,ik heb vorig jaar mijn hond in moeten laten slapen,we hadden alles gedaan wat we konden voor hem maar het ging gewoon niet meer,hij kon niet meer,het is de moeilijkste keus die ik ooit heb moeten maken want ik had echt het idee van wie ben ik om te bepalen dat hij dood gaat en hij kan zelf niet zeggen wat hij wil,ik wilde hem natuurlijk ook helemaal niet kwijt, wilde hem bij me houden maar ik moest in zijn belang denken,dit was het beste voor hem maar pfffff wat een verdriet heb ik daar van gehad zeg,het is toch een soort familie.

Ik wens je heel veel sterkte toe,knuffel vandaag nog maar ff lekker met hem,dikke knuffel

Deel Deze Pagina