stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Nou dat CB viel ook tegen zeg...
    Ze luisterde echt totaal niet naar het probleem van de voeding.
    Ik gaf dus aan dat ze echt veel voeding weigert, zegt ze misschien moet je een grotere speen proberen. Nu heb ik dat dus ook gedaan, maar daar verslikte ze zich echt in. Dus ik zei dat tegen haar. Ze praat er zo overheen! Ja, probeer het toch maar zegt ze... En ze zei dat ik om de 3 uur moet voeden nu. Maar dan drinkt ze juist slecht omdat ze dan nog geen honger heeft. Nu komt het precies om de 4 uur. Ook daar praatte ze overheen... Zucht...
    Verder was alles goed, ze is 65 cm al en 6,2 kilo! Dus ik wacht het wel af hoor qua voeding. Ze komt iig heel goed aan, dus dan zal ze uit dat kleine beetje wel alles halen!
    Ga gewoon van mijn eigen gevoel uit dat t vanzelf wel goed komt.
    Prikjes vielen erg mee. Twas even huilen, maar daarna was het gelijk over en zat ze weer te lachen naar me.

Tis best frustrerend als je zelf wijkverpleegkundige bent om te zien dat iemand t zo slecht doet! Ik werk dan wel niet op het CB, maar toch, zo leer je dat echt niet op de opleiding!

2. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja Norah, ik zou zeggen vertrouw maar op je eigen gevoel. Volgens mij doe jij het prima en als je over een paar dagen nog steeds twijfelt misschien naar de huisarts met het hele verhaal, dus ook over reactie cb? Ach ze noemen het cb toch ook niet voor niks het consternatiebureau?

Sam hoe is het bij jou meid? En met de mama?

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Norah.. wat slecht dat ze daar zo over jouw vragen heen praat. Ik zou ook op je eigen gevoel vertrouwen! Tot nu toe doet ze het toch hartstikke goed? :)

Saxia.. hier gaat het wel goed. Wel af en toe wat last van krampjes..maar niet echt noemenswaardig ofzo. We wachten nog rustig af.. ik ga er ook maar gewoon vanuit dat ik over tijd ga..
    Mijn moeder heeft op dit moment de chemo net gehad als het goed is. Dus ik zal het zometeen wel horen hoe het gegaan is en hoe ze zich nu voelt.

@zwangeren.. hebben jullie eigenlijk ook een voorkeur HOE jullie willen bevallen? Ik zelf wil namelijk heel graag proberen om op de baarkruk te bevallen. Ben wel benieuwd naar jullie meningen.. gewoon op het bed? Of misschien wel een badbevalling?

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam hoe is t met je moeder?? hoop goed!
    En ook spannend bij jou met af en toe wat krampjes..

norah wel slecht dat ze over jou vragen heen gaat, inderdaad ff met je huisarts anders overleggen?

foto's moet ik nog even verkleinen helaas, zp pakt ze niet :( maar dat komt wel goed alleen pas na mn werk bij t kantoorpand want daar moet ik zo alweer heen..

ik weet nog niet precies hoe ik wil bevallen, laat dat ook een beetje afhangen van de echocontrole met 32 weken voor mn placenta.. Gister lag ie nog steeds vrij laag, hij moet nog ietsje omhoog voor een gewone bevalling, anders wordt het waarschijnlijk keizersnee..

5. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Controle was goed, bloeddruk wel weer iets omhoog. Ja vind je het gek? Best spannend. Maar nog wel binnen de marges.
    Nog genoeg vruchtwater, dus placenta doet het nog goed. Goed gegroeid en mooi hartje. Bij melden bloedverlies zei ze dat het niet lang meer ging duren, maar bij de hoeveelheid vruchtwater en dergelijke kon het juist nog wel even duren. Ach ja, we wachten af. Mijn kleine nichtje heeft gisteren al voorspeld dat het vrijdag de dertiende gaat worden. En ze kon nog wel eens gelijk krijgen ook.

Qua bevallen Sam wil ik de baarkruk gaan proberen. Vriendinnetje heeft er een super ervaring mee gehad en qua houding is het voor mij ook heel prettig. Lijkt me een natuurlijke houding en je hebt de zwaartekracht mee. Maar goed als het puntje bij het paaltje komt zullen we wel zien. Je kan de houding eens oefenen door op schoot te gaan zitten bij je partner. Wel even zoeken en misschien iets onder je voeten leggen voor de nodige compensatie. Zo hebben wij ook geoefend bij haptonomische zwangerschapsbegeleiding. Lekker ruggensteun van je partner, letterlijk. Lijkt mij ook een fijn en veilig gevoel.
    Misschien heb je hier wat aan...

6. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    En weer een nieuwe versie.

Sam hoe was de rondleiding of heb je die vanavond?

Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 11-01-2012: controle verloskundige
    Samantha1 11-01-2012: controle verloskundige
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Tazzie 17-01-2012: controle verloskundige
    Saxia: 18-01-2012: controle verloskundige
    Pooh 19-01-2012: controle vlos
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Pooh 26-01-2012: rondleiding kinderdagverblijf
    MenP2010 30-01-2012: 19.15h controle vk
    Sasjuh83 31-01-2012: Liggingsecho verloskundige
    MenP2010 07-02-2012: 15.40h 20-weken echo
    Sasjuh83 07-02-2012: Voorlichting borstvoeding lactatiedeskundige

Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Saxia fijn dat alles nog in orde was met jou en beeb! Vrijdag de 13e, zou kunnen ja! Hier roept iedereen dat ik op 29 februari ga bevallen, zou toch wat zijn..

Qua bevallen; hier ligt het ook een beetje aan hoe het met beeb gaat. Zoals ik nu voel ligt ze nog steeds in stuit, zal het morgen wel horen bij de vk.
    Mocht alles gewoon goed gaan wil ik op bed bevallen.

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Fijn dat alles goed was Saxia! En je hoort idd veel dat de bloeddruk de laatste weken hoger is dan normaal.

Oke, dus jij hebt wel positieve verhalen gehoord over de baarkruk. Mij lijkt het idd ook erg intiem.. omdat je zo voor je partner zit. Ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen als jij het wel zo gaat doen. Wacht graag jouw verhaal af :D

De rondleiding hebben wij vanavond. Van 19.30 - 22.00 uur. We krijgen ook nog informatie over bevallen met en zonder medische indicatie.. pijnbestrijding..complicaties etc. Hoe zij daar mee omgaan in het ziekenhuis. Ben wel erg benieuwd. Denk dat het wel informatief is.

Sasjuh.. gaan ze morgen al een poging doen om haar te draaien als ze nog in een stuit ligt? Of wachten ze daar mee tot het laatst vd zwangerschap?

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Zo'n zelfde avond in het zh hebben wij volgende week Samantha! Wil in principe gewoon thuis bevallen maar vind het wel fijn om naar die voorlichting te gaan, stel dat we toch naar het zh moeten weet je een beetje hoe of wat.

Nee morgen is gewoon controle. Zo'n uitwendige versie doen ze pas vanaf 36 wkn omdat de kans op vroegtijdige weeën en geboorte aanwezig is na zo'n behandeling. En als het kindje na 36 wkn geboren wordt is dat natuurlijk beter dan met 32 wkn. Morgen heb ik wel die vk die evt die versie zou doen (ik zit in een praktijk met 4 verschillende vk's, dus heb meestal elke x een ander)

10. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 11-01-2012: controle verloskundige
    Samantha1 11-01-2012: controle verloskundige
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Tazzie 17-01-2012: controle verloskundige
    Saxia: 18-01-2012: controle verloskundige
    Pooh 19-01-2012: controle vlos
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    JBG 24-01-2012: consultatiebureau + eerste prikjes Nienke
    Pooh 26-01-2012: rondleiding kinderdagverblijf
    MenP2010 30-01-2012: 19.15h controle vk
    Sasjuh83 31-01-2012: Liggingsecho verloskundige
    MenP2010 07-02-2012: 15.40h 20-weken echo
    Sasjuh83 07-02-2012: Voorlichting borstvoeding lactatiedeskundige

Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

11. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @norah: en dan zeggen ze dat je met al je vragen bij het CB terecht kan, mooi niet dus! Ze zijn er om je te helpen en adviseren, op deze manier kan je er ook niets mee zeg! Als je op je eigen gevoel afgaat zal het altijd goed zijn, je moedergevoel :)! Fijn dat ze weinig last van de prikjes had!

@tazzie: heeft de verloskundige gezegd dat de placenta vanzelf nog hoger gaat liggen?

@sam: hoe was het in het ziekenhuis en hoe was het bij je moeder gegaan vandaag?

@sasjuh en sam: succes morgen weer bij de controle.

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier een foto van ons manneke! :)

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Saxia fijn dta de controle goed was..

Sam hoe was de rondleiding nu dan ;) haha althans je bent er nu nog denk ik zo.. alvast succes ij de controle morgen

Sasjuh nog steeds in stuit ja? klein eigenwijs meisje heb je :p ook succes vast morgen..

jbg ik was nu bij een echoscopiste, die speciaal pretecho's, geslachtsbepalende echo's en 20 wekenecho's maakt. Zij zegt dat het nog best kan dat ie omhoog gaat. Heb ook nog wel een poosje te gaan he ;) dus hopen dta ie om gaat..

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ahh wat een scheetje Tazzie:)
    Vind dat zo mooi he!

Sam, hoe gaat t met je moeder? Viel het haar mee of tegen?

15. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Nog even snel relatie op de telefoon, de computer is binnen! Dus Saxia je kan meid!

Manier van bevallen kun je denk ik pas op het moment van bevallen zelf bepalen. Ik kon mijn weeën niet goed zittend opvangen. Ik had ook graag op de kruk willen bevallen. Heb wel gelezen dat je meer kans hebt op uitscheuren?

Morgen ga ik goed bijlezen en reageren!

16. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hoi dames,

Ben weer terug. Avond was wel ff informatief. Hebben een kijkje genomen op de verloskamers en de afdeling. En verder heeft nog een gyn van het ziekenhuis verteld over pijnbestrijding.. wanneer je een keizersnede krijgt .. en dat wanneer je word ingeleid, dat ze niet gelijk zorgen dat je in een weeenstorm terecht komt ( zoals je bij sommige ziekenhuizen ook wel hoort ) maar dat zij het echt geleidelijk aan opbouwen.

Vond het toch wel fijn om deze avond te hebben gehad. Laat de baby nu maar komen hihi :D

Met mijn moeder gaat het wel goed. Het viel haar vanmiddag nog mee, heb haar vanavond niet meer gesproken. Zal haar morgen wel weer spreken.. dus ben benieuwd.

Tazzie.. had het ook al op hyves gezet..maar mooie foto hoor van jullie ventje :D

Suusje.. fijn dat de nieuwe computer binnen is!

17. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @tazzie: mooie foto hoor!

@sam; fijn dan het een nuttige avond was, ga je enigzins 'voorbereid' naar het ziekenhuis!

@suus: Jee, je computer is er!! :)

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Zo ik ben alweer terug van de vk!
    Alles weer prima, was maar 1,6 kg aangekomen in 3 weken tijd en dat was erg netjes met al die feestdagen haha. Zit nu in totaal op 8 kg, dus valt me echt super mee!
    Bloeddruk was ook nog steeds mooi laag en waar ik het allerblijste mee was; ons meisje is uit haar zelf netjes gedraaid en ligt dus niet meer in stuit! Haar hoofdje drukte ook al tegen het bekken dus de vk verwacht dat ze ook niet meer terug gaat draaien. Ze kon het niet helemaal goed voelen, dus ook nog een korte echo gehad, helemaal leuk om ons spruitje weer even te zien :D

Heerlijk die roze wolk momentjes he.. herkennen jullie dat? Kan me dan zo gelukkig voelen als ik naar de vk ben geweest of ons meisje weer even heb gezien.. Heerlijk gewoon!

Nu ga ik even aan de poets en zo komt dr een (zwanger) vriendinnetje met dr dochtertje van 1 1/2 op de koffie, helemaal gezellig!

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oja Samantha, klinkt idd erg nuttig die voorlichtingsavond! Ben benieuwd naar die van ons volgende week, al hoop ik niet naar het zh te hoeven.
    Hoe is het vandaag met je moeder?

Saxia ben je al moe van al die mensen die vragen of je nu nog niet bevallen bent?? Haha.

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Goedemorgen..

Leuke momenten zijn dat he Sasjuh :D Wat fijn dat ze is gedraaid! Weer een hele opluchting. Lekker aan de poets en straks gezellig bijkletsen met een vriendin.. leuk! Veel plezier :D

Met mijn moeder gaat het goed! Ze heeft nergens last van zegt ze.. dus dat is ook alleen maar positief. :D

Saxia.. ben je al bevallen?:p haha..ik zal ook ff vervelend die vraag stellen ;)

Ik wil nu ook wel dat ons meisje komt hoor.. Ben zo klaar met dat slechte slapen.. ja oke, als ze geboren is..dan worden de nachten ook kort, maar nu vind ik het gewoon vervelend met omdraaien..dat alles pijn doet enzo..mijn buik zit me echt in de weg :p

Vooral na gisteravond ben ik er echt helemaal klaar voor voor mijn gevoel :D Zul je zien dat ik nu nog 4 week moet wachten haha..

Vanavond weer naar de vlos... zien of alles nog goed is :)

Fijne dag iedereen!

Deel Deze Pagina