stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by hip1983, Dec 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip: is er al een ongi in de buurt? Ik hoop het voor je dan kan je weer beginnen met proberen! Fijn dat die accupunctuur wel wat helpt!

@carly: hoop dat je je gauw beter voelt!

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Goedemorgen dames..

Hip.. al ongi?

JBG.. merk je alweer vooruitgang bij Nienke?

Troetjuh.. hou jij het nog wat vol met Joey?Hopelijk gaat dat ook steeds beter!

Sasjuh.. hoe gaat het met je?naar omstandigheden dan.. ben je nog wel naar die rondleiding geweest in het ziekenhuis?

Jeetje.. wat gaat de tijd snel he! Kleine Iselin van Saxia is alweer een weekje oud! Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat. Hopelijk kom je ons gauw een update geven Saxia :) Je bent nu vast lekker aan het genieten.. heb je een leuke kraamzorg?

Ik had vanmorgen echt even een dipje.. gister de hele dag door wat last van mijn buik gehad.. en had zo'n sterk voorgevoel dat het door zou gaan zetten. En werd dus wakker en had nergens meer last van.. moest ineens zo hard huilen :( Stomme hormonen:p Weet wel dat ik nog niet eens aan de uitgerekende datum ben..maar ben zo benieuwd naar ons meisje.. Kennen jullie dit gevoel?

3. saxia

saxia Bekend lid

Dec 8, 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ladies,

Hierbij dan een korte up-date van mij.
    Ik heb jullie wel gemist.
    Gelukkig was daar buddy Suusje. bedankt meid!
    Vandaag de laatste dag kraamhulp. we vieren hier inderdaad de verweekdag van Iselin. Geen verjaardag, maar verweekdag omdat ze nu 1 week oud is. Ze doet het hartstikke goed. vandaag net boven haar geboortegewicht.
    De bevalling was echt pittig te noemen. Tja wanneer heet een bevalling zwaar? In vogelvlucht:
    Woensdag in de namiddag begonnen de weeen. In de loop van de nacht kwamen die iets sneller op elkaar en met iets meer regelmaat. Donderdag aan het einde van de middag echter zaten we nog steeds niet op regelmatig om de 3 minuten. Toch de vlos maar gebeld en uitgelegd. Die kwam 's avonds om 9 uur kijken en toen had ik 5 cm ontsluiting. Dus spullen pakken en naar het ziekenhuis. Intussen was ik flink moe van het opvangen van 24 uur plus lang rug- en buikweeen. In het ziekenhuis vliezen gebroken en slijmprop kwijtgeraakt en gestript. In bad gegaan. na 2 uur in bad had ik 8 cm en begon ik persdrang te voelen af en toe. de regelmaat was er nog steeds niet echt. dus uit bad en op bed, persdrang wegpuffen. Uiteindelijk aangesloten op wee opwekkers en pijn bestrijding. Steeds ophogen van de wee opwekkers. er bleef een randje staan bij 9 cm ontsluiting. Randje proberen weg te masseren en nog even volhouden. Ik hield het niet meer. Dus bij 9,5 cm ontsluiting richting baarkruk. Dit deed wel iets. Nog weer ophoging van de weeen opwekkers. Terug naar het bed voor onderzoek. Voluit persen. Ze zakte wel, maar ik kreeg het door vermoeidheid niet meer zelf voor elkaar. Dus de gyn erbij. Knip gezet en de pomp erop en na 2 keer trekken was ze er gelukkig want ze kreeg zelf ook een dipje.

Ha de kraam met mijn kind die we baby massage gaan geven.
    Tot gauw

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Wat fijn wat van je te horen Saxia. Idd wel zware bevalling.. als je ziet dat het al vanaf woensdag begon en uiteindelijk geëindigd met knip en vacuüm. Gelukkig heb je het nu achter de rug en kun je lekker gaan genieten!

Tot gauw!

5. carly81

carly81 Bekend lid

Jan 17, 2011
    725
    0
    16
    @ Saxia,klinkt inderdaad wel pittig ja,nu maar lekker zoveel mogelijk uitrusten en weer op krachten komen. Fijn dat
    Iselin het zo goed doet.

@ Samantha, ik kan me wel wat voorstellen bij je gevoel hoor,je weet gewoon dat je er nu zo vlakbij bent en toch moet je nog wachten,ik denk dat ik dat ook wel zou hebben,zo lang op gewacht en dan zo vlakbij maar toch nog niet. Ik hoop dat het snel door gaat zetten bij je!!

6. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

Nov 22, 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Fijn om wat van je te lezen Saxia!
    Hoe voel je je lichamelijk?
    Heb je al een foto voor ons van Iselin?:D

7. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: ik snap je helemaal! Ik was er helemaal klaar mee en was zo blij dat ik met 39+2 ben bevallen (jou dag vandaag) en ik niet langer hoefde te wachten!
    Merk al wel wat verschil bij Nienke, ze heeft al iets vaker gepoept, dus hoop dat dat zo blijft en ze had vanmorgen krampjes maar daarna niet meer en ze heeft geslapen vanmiddag en nu weer een beetje in de box!

@Saxia: Nou meid, wat je noemt inderdaad een pittige bevalling! Hoeveel woog Iselin bij de geboorte? Hoe voel je je nu, zowel lichamelijk als geestelijk? En hoe kwamen jullie op de naam?

Wij gaan zo lekker eten en dan de kleine meid in bad!

8. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Leuk saxia even van je tehoren klinkt pittig idd

Sam herken wel een beetje je gevoel maar ook weer niet
    Want bij brak natuurlijk spontaan onverwacht met 38 3 Hihi

Hier gaat ene dag beter dan de andere,
    Moet woensdag naar de kinder arts met hem

9. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi dames,

Samantha lief dat je het vraagt :) Het gaat goed hoor, we weten allemaal dat het beter is zo. Maar net voor ze doodging zei ze elke keer; sorry dat ik niet tot 5 maart kan wachten.. dat vond ik wel heftig hoor!
    Verder ben ik erg moe en veel last van mn buik. Zal ook wel door de spanning komen!
    Balen hoor dat je zo het gevoel had dat het ging beginnen en nu toch vals alarm.. Ik ben ook erg benieuwd hoor naar jullie meisje, hoe jij de bevalling ervaart en de naam natuurlijk!
    Saxia fijn wat van je te horen! Klinkt idd als een pittige bevalling.. Ik ben benieuwd naar een foto van jullie meisje en ook ik ben benieuwd naar het ontstaan van de naam!

Zo de werkweek zit er weer op, ben ook echt kapot nu. Vanavond lekker de finale van TVOH kijken. Hoef nog maar 1 1/2 dag te werken, maandag is de crematie en dinsdagochtend heb ik vrij omdat mn tandarts dan afwezig is. Alleen dinsdagmiddag en donderdag hele dag dus nog werken, en dan lekker uitrusten!

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    He allemaal.

saxia wat fijn om van je te horen, wij hebben jouw ook gemist hoor!
    klinkt als een behoorlijk heftige bevalling idd!
    kun je het lichamelijk en geestelijk goed verwerken?
    leuk zeg baby massage. hoe was je kraamhulp?
    ben wel heel erg benieuwd naar een foto van je meisje.
    en hoe bevalt het mama en papa zijn jullie? is je man al aan het werk of heeft die vakantie?

sam een dikke knuffel voor jouw! die rottige hormonen ook! dat je meisje maar snel komt.

ik vind het wel grappig trouwens dat ze zeggen dat je meestal ver over de datum gaat bij de eerste en iedereen hier is er voor of een paar daagjes erna bevallen.

hier nog geen ongi maar net wel wat rozeverlies dus word morgen ongi
    werd tijd ook zeg hahaha ik ben het wachten zo kots beu! ik ben echt blij dat we dadelijk weer verder kunnen, maar tevens ook erg bang dat ik dadelijk echt zwaar teleurgesteld ga worden.
    Het valt me steeds zwaarder en daar heb ik echt de pest in!

11. Pooh

Pooh Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    1,028
    0
    0
    Zeeland
    Saxia, fijn om van je te horen t klinkt heftig maar nu wel weer fit?
    En ben erg benieuwd naar een plaatje van jullie meisje.

Hip, gelukkig weer ongi, klinkt raar maar dan kunnen je weer verder.

12. saxia

saxia Bekend lid

Dec 8, 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemiddag,

Vervolg van mijn verhaal, want ik was nog niet klaar.
    Goed de kleine is geboren: 3940 schoon aan de haak. dus daar mogen we niet over klagen.
    Moeders werd nog fijn even gehecht.
    Daarna eindelijk van de verloskamer af en naar de kraamsuite om onder de douche te gaan. Iselin, die naam is Noors en heeft mijn man bedacht. Er is geen betekenis qua naam en hij komt vrij weinig voor. wij houden wel van origineel. Bovendien vinden we hem goed passen bij onze namen en de achternaam. Iselin had me vlak na de geboorte geheel onder gepoept dus douchen was welkom. Ook moest ik plassen, maar ja dat ging niet omdat ik 2 keer gekatheteriseerd was. onder de douche werd ik niet lekker en was net op tijd met roepen naar mijn man. Ik viel flauw. eind van de middag konden we in principe naar huis toen de kinderarts het ja-woord had gegeven. Alleen kon ik niet op mijn benen staan. meteen oorsuizen en wiebelbenen. Dus moesten we een nachtje blijven ter observatie. De volgende dag was niet veel beter. Uiteindelijk bloed geprikt en mijn HB was te laag. Na een boel ge-emmer en nog meer bloed prikken werd besloten tot een bloedtransfusie, waardoor er nog een nachtje bijkwam. De volgende dag, zondag voelde ik me wel beter, maar mijn HB was nog ietsje lager. Toch naar huis gelukkig.

Thuis bleek de bv niet op gang te komen in de loop der dagen vanwege mijn lage HB. Bovendien nauwelijks mijn bed uit. Dus na een boel geklooi met bijvoeden via een cupje en een spuit van de kleine besloten om bv te staken en over op de fles. Toen kreeg ik natuurlijk wel stuwing. Inmiddels de vlos langs geweest en ijzer tabletten voorgeschreven. Later de hechtingen eruit, hoera want dat begon te trekken. nog steeds veel bedrust. kan alleen flesje geven en af en toe toilet, douche. Bleh. Toen bleek ik niet tegen de ijzertabletten te kunnen. Iedereen krijgt er verstopping van maar ik diarree en ik moet juist aansterken met allerlei ijzerrijke voeding,drankjes. Vrijdag laatste dag kraamhulp. Bijzonder mens en oke dat we het nu zelf doen wat ons betreft. Vrijdag ook vlos weer geweest om andere medicijnen voor te schrijven om mijn Hb omhoog te krijgen. Deze lijken nu beter te vallen. Ik ben nu 's ochtends wat uurtjes beneden en 's avonds en zit dan op de bank te zitten. Geef een fles of troost de kleine meid bij krampjes. Eigenwijsje wil geen speen, alleen maar een pink. Gelukkig valt de visite mee en die houden we nog wat op afstand. Mijn man is nog zeker 2 weken vrij gelukkig, want alleen red ik het nog niet. Dus volgende week verlengde kraamweek in. Maandag komt de wijkverpleegkundige om mij te controleren en dinsdag nog een keer extra de vlos. Hopen dat ik mij tegen die tijd echt iets beter voel.
    Ach zolang het met mijn meisje goed gaat, gaat het met mij ook al iets beter. gelukkig vallen de nachten mee. Ze komt om de drie uur en slaapt dan verder in haar eigen bed dat bij ons op de kamer is beland. Meiden doe toch maar een rooming-in. Best fijn. Foto volgt nog. Ben ik niet zo handig mee.

Zo dat was even mijn ego bericht, maar fijn dat ik dit hier kwijt kan. We gaan nu voor elke dag een beetje beter. En die bevalling...daar ben ik nuchter in gegaan en die lijkt nu al ver weg te zakken.

Sam ik hoop dat jouw bevalling spoedig dichterbij komt. Wachten is niet leuk meer op een bepaald moment.

Sasjuh begreep ik nou dat een oma is overleden? gecondoleerd dan meid. heb niet alles teruggelezen. probeer het vanaf hier een beetje te gaan oppakken.

Troetjuh waarom moet jij naar de kinderarts? Nou jij, de kleine man dan.

JBG wat voor gedoe was er omtrent Nienke?

En Hip ongi doorgezet?

13. saxia

saxia Bekend lid

Dec 8, 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saxia 23-01-2101: Wijkverpleegkundige
    Saxia 24-01-2012: vlos controle

JBG 24-01-2012: consultatiebureau + eerste prikjes Nienke
    Samantha1 25-01-2012: controle vlos
    Pooh 26-01-2012: rondleiding kinderdagverblijf
    MenP2010 30-01-2012: 19.15h controle vk
    Sasjuh83 31-01-2012: Liggingsecho verloskundige
    Tazzie06-02-2012 : controle verloskundige en eventueel prikken
    MenP2010 07-02-2012: 15.40h 20-weken echo
    Sasjuh83 07-02-2012: Voorlichting borstvoeding lactatiedeskundige
    Tazzie23-02-2012: intake kraamzorg

Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

14. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

Nov 22, 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Klinkt nog behoorlijk zwaar Saxia!
    Vind je het heel erg dat je geen borstvoeding kan geven, ook al is het voor jou beter zo?
    Wel fijn dat je nog een paar dagen wat hulp hebt.
    Ik hoop dat je herstel vanaf nu wat sneller gaat. Maar gelukkig is je man er nog 2 weken.
    Ben wel super nieuwsgierig naar jullie meisje hoor!

15. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @saxia: Wat een zware bevalling meid! Ik hoop dat je gauw weer wat meer kan, want het is toch leuker om Iselin zelf te verzorgen als dat een ander dat doet! Fijn dat je een goede kraamhulp had. En vind je flesvoeding vervelend? Of sta je er nuchter in? Gauw foto plaatsen van je meisje hé :D!

Mijn kleine meid doet het echt beter op die nieuwe voeding! Ze heeft al een paar dagen een goede poepluier achter elkaar (i.p.v. om de 3 dagen), ze is goed gemutst, slaapt beter, minder krampjes, ben helemaal blij!

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Saxia klinkt als ee nzware bevalling inderdaad.. maar gelukkig gaat met je meisje alles goed! Ben ook neiuwsgierig naar ee nfoto ;)
    fijn dat je man nog 2 weekjes vrij is..

hip je ongi doorgezet vandaag??

JBG fijn dat het nu goed gaat met de krampjes en poepluiers van nienke :)

verder ben ik t eventjes kwijt sorry.. heb wel steeds bijgelezen maar drukjes geweest..
    net kraampakket binnen gekregen van de verzekering.. pff wat een doos.. en straks uit eten met mn mannetje :) naar de griek..
    fijn weekend iedereen verder

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Saxia.. je hebt zo te lezen wel echt een heftige bevalling gehad dus. Hopelijk herstel je snel! Gelukkig is je man nog 2 week vrij, zodat hij ook veel kan helpen :)

JBG.. fijn dat het beter gaat met Nienke.. Wat voor voeding geef je haar nu dan?

Tazzie.. veel plezier bij de griek!

Hier alweer sinds gister last van voorweeen.. mag van mij nu wel eens door gaan zetten hoor.. soms is het ineens weer een paar uur weg..en dan komt het weer opzetten..

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    hier ff een kort berichtje van mij ben net klaar met werken en moet nog naar de winkel dadelijk komt nog bezoek en mijn vriendje is ook nog aan het werk oja en eten of zo moet ook nog hahaha.

saxia wat een verhaal zeg ik hoop echt dat je snel aansterkt (klinkt mss dom maar weet niet wat HB is dus ga ik zo ff googlen)
    en een bloedtransfusie klinkt heftiger dan is denk ik maar toch niet niks lijkt me.
    je typt je kraamverzorgster was een bijzondere vrouw....is dit positief?
    echt een mooie naam iselin ondanks dat het een aparte orginele naam is klinkt die heel vertrouwd ik hoef er niet aan te wennen. vind em echt leuk.
    toch echt fijner dat rooming inn?
    ohhh en ben zo benieuwd naar een foto van je meisje.

sam mss moet je eens een flink potje sexen:p;)

tazzie smakelijk eten en veel plezier!

jbg wat fijn dat het beter gaat met nienke

de rest ben ik vergeten sorry sorry sorry...

hier nog steeds geen ongi trouwens:( dacht echt dat die eraan kwam...ik weet het ook niet heb ook geen roze verlies meer gehad.
    baal nu wel een klein beetje dat ik niet getempt heb of zo dan had ik tenminste geweten wanneer mijn ei is geweest.
    ik ga zeker niet testen want de kans is zo enorm klein dat ik zwanger ben, maar doordat die ongi er niet is ga ik twijfelen en hopen enzo.
    maar een negatieve test vind ik stom en kut en eigelijk ook zonde van de test.
    dus dan maar weer wachten en geduld hebben.
    echt waar als ik straks een x zwanger ben en blijf dan ga ik nergens meer op wachten en zeker geen geduld meer hebben want ik word er gek van.:)

hmmm zo kort is mijn berichtje ook niet hahaha jullie zullen langzaam aan ook wel gek worden van mijn gezeur en geklaag van de positieve hip is weinig meer over, maar ik beloof jullie dat komt wel weer. als er maar es schot in zit.

19. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip: wij zijn nooit klaar met jou en je mag altijd je ei kwijt hier, daar zijn we toch voor :)! Ik hoop dat je ongi gauw komt dan heb je weer zekerheid en kan je er weer vol tegenaan ;)!\

@sam: ik hoop voor je dat het snel gaat gebeuren! Ik geef Friso voeding en nu speciaal voor krampjes!

@bevallen dames: Hebben jullie al een keer met de kleine onder de douche gestaan? Wij willen dat is gaan doen. Hebben jullie tips?

20. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

Nov 22, 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Wij doen Keano wel eens onder de douche. Mijn vriend staat met hem onder de douche en houd hem goed vast. Ik zeep Keano in (eigenlijk alleen zijn haar) en mijn vriend spoelt hem af. Hij doet hem dan steeds effe onder de kraan en eruit, waarbij hij tegen hem praat en gekke geluidjes maakt. Daarna pak ik hem over en pak hem in in een handdoek. Keano vind het allemaal wel prima, zelfs de straal over zijn koppie is oké.

Hip, gewoon blijven schrijven wat er in je omgaat, positief en negatief. Vind het altijd leuk om je berichten te lezen en leef hier heel erg met je mee!

Share This Page