stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hip, het is inderdaad altijd een heel geregel en daarna komt vaak pas het verdriet. Best raar eigenlijk maar wel mooi dat we in nederland de gelegenheid krijgen om de dingen voor te bereiden. Mooi dat je ook iets op gaat dragen. kan me inbeelden dat het moeilijk is om het voor te lezen. Lief dat je vriend het eventueel zou willen doen. Sterkte met de rest van de voorbereidingen

@jbg, bah dat dit juist nu moet gebeuren. Terwijl je wel iets anders aan je hoofd hebt. Hopelijk krijg je met deze beslissing wat meer rust.

@ sam, het is niet zo gek dat je je even wat minder voelt. Al die gebeurtenissen die er zijn en die er nog moeten komen dat is niet niks. wat betreft uwv dat moet wel goedkomen ze hebben nog even toch? dat is iets wat je werk moet oppakken? misschien er nog een keer achteraan bellen?
    En verder misschien proberen wat leuke dingen te gaan doen? Vriendinnen uitnodigen of jezelf verwennen met iets zodat je iets afleiding hebt. Van bankhangen wordt je ook niet altijd vrolijk. Of misschien leuke film gaan kijken? sterkte en probeer nog een beetje te genieten van je verlof ook al is dat misschien makkelijk gezegd dan gedaan.

@menp de taart ziet er mooi uit! knap gedaan.

Hier gaat het steeds beter. Heb de eerste kleertjes gekocht en dat was een bijzonder moment. Verder lutk het steeds meer om dingen te ondernemen. Alleen de avonden ben ik vaak nog slecht. Daarom moet ik er wel goed om denken dat ik overdag niet te veel doe.
    Maar het is wel lekker om weer iets te kunnen doen. 8 weken niks kunnen doen en niemand willen zien. En nu heb ik juist behoefte om iedereen op te zoeken haha..wat kan het lichaam toch raar doen.

@saxia fijn dat je er weer bent!

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Dames effe snel reactie van mij
    Vanacht weer een shit nacht gehad
    Zat er vandaag helemaal door heen dus dokter gebeld
    En wat blijkt mijn zoon heeft reflux...
    Zolang aan moderen weten dat er wat niet goed zit en nu erkening hoop dat ik nu en joey ook wat rust krijgen
    Wat de afgelopen 17 dagen waren echt een zwarte wolk. Ipv blauwe

3. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

even ook snel een reactie van mij..
    Hier zijn we vandaag weer ongesteld geworden :(!
    Zoals ik het nu kan berekenen zal ik rond de oud en nieuw weer mijn eisprong hebben dus nu maar hopen dat 2012 ons meer geluk is gegund..

Allemaal een heel fijn weekend!

Liefs,
    Anita

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Rose hoe was je 20 wkn echo eigenlijk? (Of had je die nou aankomende week.. ben het lijstje even kwijt!) Super te horen dat je eindelijk een beetje kan genieten van de zwangerschap, en leuk kleertjes gekocht!! Ga zo door.
    Sam he bah meis wat een narigheid allemaal. Maar wat het UWV betreft; dat is aan je werkgever toch? Volgens mij hoef ik niets zelf door te geven, nooit iets van gehoord iig. En ook minder dat je zo helemaal niet van je verlof kan genieten! Als ik dichterbij had gewoond was ik gezellig langs gekomen, voor een beetje vermaak zorgen :)
    Anita hoe is het met jou? Je NOD is ergens dit weekend toch? Sterkte met alle drukte en voel je niet verplicht om alles hier bij te lezen en te reageren, doe waar jij je goed bij voelt! Had je je 1e accupunctuur behandeling al gehad?
    MenP wat leuk die taart! Ik maak ook vaak marsepeintaarten, leuk om te doen. Altijd leuk die reacties van collega's!
    Saxia hm ook familie troubles dus! Niet leuk.. Hier ook niet een al te best contact met mn zusje, lang verhaal en ook niet interessant voor hier! Fijn dat de klossen binnen zijn, ook weer geregeld dus! Moet je die dingen zelf aanvragen?
    JBG heavy wbt je moeder! Ze zou dus ook 1 dag in de week oppassen? Lijkt me moeilijk om dat nu te moeten missen.. Stomme vraag misschien maar spreek je je vader nog wel?
    Norah wat een heerlijk lachebekje hebben jullie!

Wij hebben heerlijk geshopt bij de Ikea en Prenatal! Dekentje voor beeb gekocht, zwitsal geurdingen voor in de kledingkast en voor beide oma's het boek 'Mijn kleinkind' van Pauline Oud.
    Bij de Ikea 2 ledikantjes en 2 matrasjes gekocht voor beide oma's en voor ons zelf nog hydrofielluiers en lekkere geurkaarsen.
    En heerlijk gegeten, lekker dagje samen gehad dus!

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anita lees nu je reactie... wat SHIT zeg! Ik had het zo gehoopt voor jullie..

6. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Anita, balen zeg 2012 word jullie jaar.

Rose, fijn geshopt en steeds beter aan t voelen.

Sasjuh, lekker geshopt

Ans, fijn dat je instinct klopte, hoe weten ze dat t reflux is? En wat houd t precies in hoop dat t snel over is.

7. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hoi meiden, ik ben vanavond een hele trotse tante geworden van een supermooi neefje, hij heet Jurre! Hij is twee weekjes te vroeg en alles is goed gegaan, hij weegt 3995 gram en is 54 cm, dus mijn zusje was blij dat hij iets vroeger is gekomen haha

8. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Carly, gefeliciteerd met de komst van je neefje

9. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Carly van harte gefeliciteerd met het tante-schap. Nou aan de afmetingen van de beeb te zien, was die er helemaal klaar voor. Welkom Jurre!

@Rose goed zeg dat het eindelijk beter met je gaat. Wat is er nu nog slecht aan de avonden? Het eten? Anders misschien 's middags warm eten, dan heb je wel de vitamientjes binnen. En leuk he dat shoppen. ja meid, nu gaat het voor je gevoel echt leven. Veel plezier in een nieuwe fase van de zwangerschap.

@troet, reflux dus. Ja dat is heel naar voor die kleintjes. moeten jullie nu ook het hoofdeinde iets verhogen? Of alleen medicijnen? Hoop dat deze nacht beter is gegaan voor jullie maar vooral voor Joey.

@Anita nou toen ik van de week aan je schreef bedoelde ik natuurlijk niet dit nieuws. shit pokke zeg. Een eisprong met vuurwerk dus. knallend het nieuwe jaar in. Hoop dat die eieren en zaadcellen van jullie goed wakker worden en hun werk willen doen. Misschien moeten wij de baalbank pimpen? Dames ideeen?

@Sasjuh, je moet wel op je werk aangeven hoeveel weken van te voren je wil stoppen. Als je dat hebt gedaan gaat het in principe vanzelf en krijg je (in mijn geval dan) 2 brieven thuis. Een dat ze het in behandeling nemen en de tweede, pas in je verlof, dat het geregeld is en waar je precies recht op hebt.
    Wat betreft de klossen en ondersteek en eventuele andere artikelen als je echt thuis wil gaan bevallen kun je dat regelen via een thuiszorgwinkel. Hier hoefde ik dat niet van tevoren te reserveren of zo. Gewoon langs halen met legitimatie en portemonnee. Maar mijn kraamzorgbureau gaf aan een regeling te hebben met een uitleen en als het dan goed gaat faxen zij de gegeven door en wordt het thuis gebracht en komen ze het ook weer halen. Best relaxed. Daar hadden wij dus voor gekozen. En weer heerlijk wat spullen rijker lees ik. Lekker he dat spulletjes halen, zeker met zijn tweetjes.

Voor de mama's onder ons: hebben jullie ook al spulletjes in huis gehaald qua huisapotheek voor de kleine? En wat dan?
    En nog een vraag voor de borstvoedende mama's: is het nodig om voedingsshirts aan te schaffen? Ik was van plan om maximaal 3 maanden bv te geven, want dan moet ik ongeveer weer werken en dat is niet te doen met kolven.

Heel fijn weekend allemaal ondanks de herfstige toestanden? iedereen aan het nadenken over het kerstmenu?

10. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo die moest van ver komen.
    Wat wordt het lijstje ineens korter of ligt dat nu aan mij?

Inderdaad Rose hoe was de 20 weken echo?

Sasjuh, jullie grote dag komt ook al aardig dichtbij. Gaan jullie nog wat bijzonders doen?

Suusje1979: 19-12-2011: cb Keano 2e x prikjes
    Pooh; 20-12-2011 controle verloskundige
    Saxia: 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: Ondertrouw
    JBG: 22-12-2011: wondcontrole gynaecoloog
    Hip198325-12-2011: testen!
    Tazzie 30-12-2011: controle verloskundige
    MenP2010: 02-01-2012: Controle vk
    Sasjuh83 04-01-2012: Intake kraamzorg
    Tazzie09-01-2012: 3d/4d pretecho
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Goedemorgen!

Saxia het afspraken lijstje wordt idd korter maar dat komt natuurlijk omdat de al mama's niet zoveel afspraken meer hebben dan de zwangere dames!
    Ik heb op het werk aangegeven wanneer ik met verlof ga en heb mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd. Verder heb ik niets meer gehoord. Wanneer kreeg jij die 1e brief van het UWV? Nu ga ik alweer helemaal stressen of het allemaal wel goed komt haha. Ik heb een heerlijk lakse baas die het allemaal niet interesseert dus ik ben erg benieuwd!
    Wbt ons geregistreerd partnerschap; we gaan die avond uiteten met onze beide ouders (getuigen) en verder niets bijzonders. Dat bewaren we wel voor als we in de toekomst ooit gaan trouwen.
    Carly gefeliciteerd met je neefje! Was toch van je 2lingzus of heb ik dat mis?

Oja kerstmenu; wij gaan 1e kerstdag uiteten met Rick zn familie, met zn oma en oom en tantes e.d. Erg lekker en gezellig!
    2e kerstdag hebben we fijn voor ons zelf. 's Avonds gourmetten en verder geen plannen.

Wie heeft hier trouwens telefoon met internet? Mijn abbo verloopt in januari en wil nu wel een nieuwe foon waar ik ook af en toe mee kan internetten, Wordfeut kan spelen enz. Heeft iemand tips voor een abbo/foon? En hoeveel mb verbruik je zo ongeveer per maand? Ik word er nl niet echt wijs uit allemaal!

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hey dames..

Bedankt voor jullie lieve reacties :)

Carly..gefeliciteerd met je tante zeggertje Jurre :D

Saxia.. ben je er al helemaal klaar voor?

Sasjuh.. ik heb de htc wildfire s. Mooi klein toestel..maar ben er erg tevreden over. Het is een telefoon met android besturing..en daar ben ik erg goed over te spreken! Maar je hebt best wel veel verschillende soorten android telefoons.. de keuze is reuze! ;) Wat betreft hoeveel mb je verbruikt.. tsja dat hangt er vanaf.. als je veel op de wifi zit dan kost het je niks..maar verder zou ik niet teveel dingen downloaden als je gewoon op internet zit. Dit zou ik dan doen als je op de wifi zit. Want van whatsappen en een spelletje doen daar verbruik je echt niet zoveel mb's mee.

Heb zelf een bundel van 500 mb per maand.. en dan kan ik nog 250 minuten bellen of 250 smsjes sturen.

Anita.. gadver.. toch ongesteld geworden :( Nou jullie gaan gewoon knallend 2012 in hoor! Dat gaat jullie jaar worden! :)

Qua kerst.. we gaan dit jaar niet zoveel doen denk ik. Vorig jaar gingen we met mijn ouders uit eten..maar die hebben daar nu niet zoveel zin in. 2e kerstdag gaan we wel samen lekker thuis gourmetten. Onze laatste kerst samen..

Wat gaan jullie eigenlijk allemaal doen met oud en nieuw?
    Ik zal het lijstje ook nog even aanpassen..

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Suusje1979: 19-12-2011: cb Keano 2e x prikjes
    Pooh; 20-12-2011 controle verloskundige
    Saxia: 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: Ondertrouw
    JBG: 22-12-2011: wondcontrole gynaecoloog
    Hip198325-12-2011: testen!
    Tazzie 30-12-2011: controle verloskundige
    Samantha1: 30-12-2011: groei/liggingsecho + controle
    MenP2010: 02-01-2012: Controle vk
    Sasjuh83 04-01-2012: Intake kraamzorg
    Tazzie09-01-2012: 3d/4d pretecho
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha dank je! Bij welke provider zit jij?
    Wel een raar idee he, laatste kerst met zn 2tjes. Wij gaan niets doen oudjaarsavond. Ik heb echt niets met oud en nieuw. Gewoon thuis met zn 2en, tv kijken en kijken of ik wakker blijf tot 12 uur :p Nieuwjaarsdag de verplichte bezoekjes bij diverse opa's en oma's..

15. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Sasjuh dat komt wel goed met het UWV bij jou. Vlak voor mijn verlof kreeg ik de eerste brief pas. Heb toen ook nog even bij P&O gevraagd of dat wel goed was omdat het nog niet duidelijk was toegekend. Maar was geen probleem en helemaal conform de regels. Dus dat gaat bij jou ook goed komen.
    Helemaal prima toch uit eten. Zou ik ook zo gedaan hebben.

Samantha ik denk dat jij vanaf aanstaande maandag je baas elke dag moet laten weten dat hij werk moet maken van jou uitkering en desnoods zelf ook naar het UWV moet bellen over welke informatie ze nog nodig hebben. ben ik er klaar voor? tja lichamelijk wel. heb het erg zwaar vandaag. Maar ja, dan wordt het kerst met z'n drietjes. Ook leuk natuurlijk. Op zich ben ik net vandaag 37 weken dus even blijven zitten mag nog wel. In huis is alles klaar. Tot en met de verplichte handschoenen en draagbare wasmand voor de kraamzorg aan toe. Laatste wasjes vandaag. Qua feestdagen zou ik persoonlijk een januari kindje leuker vinden, maar ja... geen idee wat mijn lichaam en kindje daarvan vinden. We wachten af. Af en toe wel wat krampen a la menstruatie, maar dat zegt nog helemaal niks. Bedjes staan klaar: m'n eigen bed met matrasbeschermer, het logeerbed met klossen en een trapje om er in te komen (serieus) en het baby bedje natuurlijk. Hoe sta jij erin? Oh en de ziekenhuistas is bijna volledig gepakt. Zitten nog wat dingetjes in de was die ik er eigenlijk wel in wil hebben.

Met kerst en oud en nieuw blijven wij lekker thuis. Geen behoefte meer om ver van huis te gaan merk ik. Misschien dat mijn ouders komen kerstlunchen. En qua oud en nieuw sta ik er hetzelfde in als Sasjuh. Geen nieuwjaarsdag bezoek wat mij betreft. Ik blijf thuis en mensen mogen van mij langskomen dan en wie weet wat er inmiddels dan al gebeurd is...

16. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Zo deel 3 alweer....jeetje wat mis ik toch veel.
    Momenteel nog steeds veel te weinig tijd om jullie bij te houden.
    Maar wou jullie wel even laten weten (voor de gene die het nog niet weten) dat gisteren Tyler thuis is gekomen!

Hij doet het harstikke goed.
    Heeft heerlijk van half 12 tot half 7 geslapen (met om 5 uur even wakker voor zijn speen)
    Het voelt alsof het nooit anders is geweest...Ook voor Amy.
    We genieten volop van hem.
    Hopelijk komt Ryley ook snel naar huis.
    Deze week is iig al in gang gezet dat hij met zuurstof naar huis komt.
    Maar eer dat alles rond is zijn we al in het nieuwe jaar...dus nog even geduld.

Saxia suc6 met de laaste loodjes.
    Verder de groetjes aan iedereen.
    Denk aan jullie!

17. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    He Patries, wat fijn zeg! Heerlijk om alvast 1 mannetje thuis te hebben.

Saxia, Fijn dat je er helemaal klaar voor bent.
    Ik weet nog dat ik de week voor de bevalling last had van menstruatie achtige pijn in mijn onderrug. Niet heel erg aanwezig maar voelde het wel. Terwijl ik op de fiets zat reed ik over hobbels, waardoor ik steeds wat meer pijn in mijn onderrug kreeg. Ik dacht dat het kwam doordat mijn buik zo zwaar was, dat mijn rug het niet zo goed meer aankon. Bleek dat mijn lijf zich al bezig was met voorbereiden voor de bevalling haha! Die pijn was van de baarmoeder, verweken en ontsluiting maken.
    Toen de verloskundige de vliezen ging breken, trok ze aan de vliezen met een lange sateprikker. Toen voelde ik precies wat ik op de fiets ook voelde.

18. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
  19. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Carly, wat een schatje en wat een leuke outfit

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Gefeliciteerd Carly, wat een lieverd zeg!
    Wisten jullie dat het een jongetje zou worden of was dat een verassing?

Patriesjuh, leuk om van je te horen! Wat een geweldig nieuws dat Tyler thuis is gekomen! Wat moet dat bijzonder zijn na zo'n lange tijd! Ik kan me er niets bij voorstellen dat je kindje de 1e 4 maanden in het ziekenhuis ligt. Het lijkt me ontzettend zwaar wat je doormaakt. Fijn dat het nu goed gaat en ik hoop zo dat je snel met beide mannen kunt genieten thuis!

Deel Deze Pagina