stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Wat ontzettend schattig Carly! (enne je mag best foto's spammen hoor ;)

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ohhh carly die foto is echt super schattig! blijf maar lekker spammen hoor!

3. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hartstikke leuk carly!!

Hip, 2 eitjes! Hoe werkt dat dan als ze allebei tegelijk rijpen? Worden ze dan ook allebei bevrucht?

Rugpijn, heb ik ook erge aan 1 kant bovenin mijn rug gehad. Ben daarvoor een paar keer naar de fysio geweest. Ik kon van de pijn niet zitten, in geen enkele houding. Vooral in de auto was het heel erg. Had een steuntje voor in mijn onderrug, dat ik met een extra holle rug zat. Dat gaf wel wat verlichting. De fysio masseert de plek helemaal los en dan kan je er weer een week tegenaan.

Harde buiken heb ik tot op het laatst nooit gevoeld maar wel veel gehad ( was te zien om ctg).

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Oh wat een mooie foto Carly!

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    he suusje het kan dat de eitjes alletwee rijpen en springen maar dat hoeft niet. en de bevruchting moet natuurlijk plaatsvinden dus het kan dat ze alletwee bevrucht raken maar ook dat hoeft niet en dan kan er ook maar 1tje innestellen bijv. of er gebeurt helemaal niks.
    bij iui word het zaad bewerkt (alleen de goeie eruit gehaald) en dan bij mij ingebracht voorbij het bm slijmvlies zodat de zaadjes niet meer zo ver hoeven te zwemmen. de rest moet op een natuurlijke manier verder gaan dus er kan nog vanalles gebeuren of niet hahaha

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Goedemorgen!

Samantha weer wakker geworden met beeb in buik? Of heeft er toch iets doorgezet?

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    goeiemorgen..

Zelfde vraag voor Sam van mij ;) haha..

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Weer terug van de vk. En een klein beebje hier. Hoofd en beentjes liepen een weekje achter, buikje bijna 2 wkn. Verder zag het er allemaal prima uit en vond ze het ook niet zorgwekkend. Toch volgende week nog een extra groeiecho bij het echocentrum waar ik ook de 20 wkn echo heb gehad om te kijken of ze wel blijft groeien.
    Ze woog nu 2300 gram en het gemiddelde was dat ze nu 200 gram per week aankwamen dus dan zou ik op een geboortegewicht van 3300 gram komen en dat was keurig.
    Moest wat rustiger aan doen, 's middags mn rust nemen, omdat gebleken is dat dat gunstig is voor de groei van beebjes. Nou ja ik zal het proberen haha.

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    MenP2010 30-01-2012: 19.15h controle vk
    Hip1983 01-02-2012:tweede fm
    Pooh 02-02-2012: controle vlos
    Samantha1 02-02-2012: CTG ziekenhuis
    Samantha1 04-02-2012: controle vlos
    Tazzie06-02-2012 : controle verloskundige en eventueel prikken
    MenP2010 07-02-2012: 15.40h 20-weken echo
    Sasjuh83 07-02-2012: Extra groeiecho
    Sasjuh83 07-02-2012: Voorlichting borstvoeding lactatiekundige
    Sasjuh83 09-02-2012: Controle vk
    Tazzie21-02-2012 :eek:ndertrouw en erkenning
    Tazzie23-02-2012: intake kraamzorg
    Tazzie13-03-2012 : geregistreerd partnerschap

Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Goedemorgen dames..

Sasjuh.. 3300 gram als geboortegewicht klinkt inderdaad erg netjes!
    Gelukkig heb je nu verlof en heb je dus de tijd om het rustig aan te gaan doen! :)

MenP.. hoe was het gister bij de verloskundige?

Hier idd weer zwanger wakker geworden haha.. vandaag vind ik het niet zo erg eigenlijk. Mijn moeder heeft vandaag haar chemo al.. dus dat betekend dat als het aankomende nacht gaat beginnen bijvoorbeeld dat ze er gewoon gelijk bij kan als het geboren is :) Dus voor ons geen januari kindje! Of het moet nu gaan beginnen en gelijk heel erg snel gaan allemaal..maar ik voel nog niet zo veel.. dus dat zal wel niet..

Fijne dag iedereen!

11. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh maar wat meer relaxxe momenten inlassen. Zodat de kleine nog een beetje goed kan gaan groeien.

@sam sterkte vandaag met je moeder en probeer de baby nu nog maar even binnnen te houden. Zou leuk zijn als je moeder erbij mag zijn!

@hip dat kan de kans dus wel weer wat groter maken. Of een tweeling. Hopelijk vinden het zaadje en de eitjes elkaar!

12. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsjonge Sam, je moet wel geduld hebben. Ben dan benieuwd naar donderdag. Wel fijn voor je moeder dat die er gewoon bij kan.

Hip hihi een dubbel ei. Het zal je toch niet gebeuren he. Moet je heel lang wachten en van alles ondernemen om zwanger te worden en dan krijg jij een tweeling. Wat je zelf al zegt, er kan van alles gebeuren, maar een tweeling behoort dus ook tot de mogelijkheden. En dan precies met carnaval zodat je er niet een lekkere versnapering in kan gooien....Ach afwachten maar weer dus. Wel spannend deze cyclus omdat deze zo anders is.

Carly en Suus superschattig die foto's hoor!

Sasjuh bezig bijtje, even een versnelling lager hoor. kan je alvast wennen aan hoe het wordt. En je beebje groeit er fijn van. Mooi dat ze dat allemaal in de gaten houden en een prachtig gewicht zo te horen. Vind je het al spannend worden? Nog een week of 2 en dan mag de kleine gewoon geboren worden.

Zo Tazzie aan al je afspraken te zien in februari ga jij de drukke regelperiode in. maar ook fijn dat jullie als partners een verbond aan gaan. Hebben jullie er nog speciale plannen bij?

Hier hebben we vandaag een paspoort aangevraagd. Die moeten we volgende week in het bijzijn van de kleine meid op komen halen. Raar hoor, alsof ze een handtekening kan zetten ter ontvangst. Verder nog even een boekenkast gekeken. En waarschijnlijk gevonden. Hier gaat de kraamvisite nu echt beginnen en mensen bellen, sms-en en mailen erop los. Alleen nog even een goede verdeling zoeken voor ons zelf. op zich mag er best wat komen per week, dan hebben we het ook maar gehad.

Ik ga zo nog eens even op speur naar een cadeautje voor mijn moeder die binnenkort jarig is. Iets met een leuke foto van haar kleindochter erop dacht ik maar. Alleen nog even het wat verzinnen.

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hoe gaat het nu met jou Saxia? Alweer helemaal hersteld?
    En hoe doet Iselin het? manlief ook al helemaal gewend aan het vader zijn? Jee.. wat een vragen :p

Idd.. beetje raar dat ze perse mee moet om het paspoort op te halen haha.. soms is Nederland echt raar met alle regeltjes die we hier hebben ;)

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Grr ons uitje naar Babypark was minder geslaagd haha..
    Op de heenweg ging het acculampje al branden, maar naar een km ook weer uit dus R. had zoiets van ach zal wel aan de kou liggen.
    Maar op de terugweg ging ie weer aan.. en bleef aan. Toch maar doorgereden en wilden we hier naar de garage. Maar toen ging er nog een lampje branden en vervolgens viel het hele dashboard uit dus konden ook niet meer zien hoe hard we reden. Ik wilde stoppen maar R. dus niet en is doorgereden, doodeng. Tot we zo'n 8 km van de garage waren en ineens viel de hele auto uit.. ja op de snelweg dus. Konden nog net de vluchtstrook op, maar mén ik heb doodsangsten uitgestaan zeg!
    ANWB gebeld, naar de dichtsbijzijndste parkeerplaats gesleept en accu even opgeladen. Dynamo bleek kapot/versleten oid dus we konden direct door naar de garage. Daar bleek dat ding niet op voorraad te zijn (tuurlijk, zal ook eens wel he). Aan leenauto's deden ze niet meer, we konden wel een fiets krijgen. Ja zegt R. ik zie mij al fietsen met haar achterop :D haha.. Nu heeft de garage ons naar huis gebracht, onze auto is daar gebleven en waarschijnlijk is ie morgen klaar en wordt ik weer opgehaald door hun. Duur geintje weer.. balen altijd!

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Tsjee.. dat is minder Sasjuh.. Zal wel weer wat gaan kosten idd. Kun je veel beter voor babyspulletjes gebruiken ;) Hopelijk vallen de kosten iets mee!

Hebben jullie nog wat gekocht bij babypark? of alleen maar gekeken?

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Zou ruim 400 euro zijn ja.. Zonde geld maar goed, we hebben de auto ook gewoon nodig. Niet te lang bij stilstaan maar!

We hebben een spiegel gekocht voor in de auto, zodat je je kindje in de maxi cosi kan zien, omdat ze eigenlijk omgekeerd zitten en dan kun je via de achteruitkijkspiegel zeg maar in die spiegel toch het kindje zien. Volg je het nog? ;)
    En vast versieringen voor thuis.. roze nijntje vlaggetjes en balonnen haha.

Saxia wordt nu dus bedolven onder de kraamvisite! Slaapt Iselin nog bij jullie op de kamer?
    Ik vind het nog niet echt spannend, heb echt het idee dat het bevallen nog heel lang duurt, lijkt nog zo'n ver van mijn bed show zeg maar. Het besef is er nog niet helemaal dat ik over maximaal 7 wkn mama ga zijn!

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Sasjuh: Balen zeg! Hebben wij ook eens gehad... Gelukkig stonden wij wel stil, maar even bij een benzinepomp. Gelukkig kon de ANWB ter plekke de accu vervangen en konden wij zo weer door!
    Tja, je kunt het beter nu maar hebben dan dat je straks met weeen in de auto zat:)
    Ik denk trouwens ook dat die VK gelijk heeft over rust nemen. Ik heb de laatste 9 weken bedrust gehad vanwege de BI, en Norah woog bij de geboorte 3690 gram! Terwijl ze eerder wat achterliep.

Sam: Toch een februari kindje dus.. Ook wel een leuke maand toch? Wel fijn dat je moeder haar kan vasthouden straks. Het is de 2e kuur voor haar toch? Ik hoop echt dat ze zich niet al te ziek voelt. Helaas is de 2e kuur meestal wel zwaarder dan de 1e. Maar ik hoop dat het meevalt voor haar!

Carly: Wat een schatje zeg!

Suusje: Geweldig die foto! Norah is ook aan het fruit. Gisteren en eergisteren een paar hapjes banaan. Lekker dat ze dat vond! T gaat wel steeds beter met happen merk ik. Eerst werkte ze met haar tong alles er weer uit, maar nu slikt ze echt. Doet Keano dat ook?

Saxia: Gek he, zo'n paspoort voor zo'n kleintje. Wij moeten ook nog ja. Heeft geen haast gelukkig, maar toch.
    Hoe gaat het verder met Iselin? Drinkt ze goed?
    Hoe kijk jij trouwens terug op het stoppen met borstvoeding? Ik heb het dan een maand gedaan, maar ik heb er best wel spijt van. (al kon ik toen ook niet anders, maar toch)

Hip: Hoop echt dat het goed gaat deze keer! 2 eitjes is ook wel bijzonder.

Hier gaat het ook goed. de 5 nachtdiensten heb ik gehad ( Pff.. pittig zeg...) Moet er echt een beetje van bijkomen. Er zijn ook nog eens 2 clienten in mijn bijzijn overleden. Tja, dat verwerk je ook niet zomaar even. Gelukkig nu tot vrijdag vrij. Ga lekker een dagje naar mn zus. ( die is half februari uitgerekend!)
    Norah doet het ook redelijk. Drinken gaat heel wisselend. Gisteren heeft ze alle flessen leeggedronken, maar vandaag gaat t weer slecht. Vreemd genoeg zegt dat ook niets over doorslapen s nachts. Gisteren was het toch weer 3.45 dat ze wilde drinken, terwijl het daarvoor 5.30 was.

Oh, en sinds mijn nachtdiensten slaapt ze op haar eigen kamertje. Dat gaat verder prima, maar ik mis haar enorm!! Heb het meer voor mijn man gedaan, die vond het mooi geweest:) Tja, het moet ooit natuurlijk, maar ik mis het echt!

Ik ben net even lekker wezen shoppen. Nou ja, grotendeels voor Norah. Heb luiers gekocht bij DA ( 2x pampers voor 15 euro!) en bij de Etos 2x flesvoeding met 30% korting ( van die kortingstickers). Toen naar de kruidvat, 4 pakken flesvoeding voor 20 euro. Het is dan wel de nr. 2, maar over 2 maanden moet ze die toch al hebben. Mooi voordelig zo :)

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh.. ja ik volg je nog. Zo'n spiegel willen wij inderdaad ook hebben.

400 euro.. pff idd zonde geld zeg! Maar wat Norah ook zegt.. beter dat het nu gebeurt dan wanneer je met weeën in de auto zit. ;)

Norah.. lekker geshopt dus.. helpt wel hoor als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houd. Kan soms heel wat geld schelen!
    Lijkt me ook erg moeilijk als ze dan ineens op haar eigen kamertje slaapt! Maar ooit zal het er idd toch van moeten komen.

Heftig zeg! Als er 2 mensen overlijden in jouw bijzijn...

Het is idd mijn moeder haar 2e chemo. Ben erg benieuwd hoe ze zich hierna voelt. De vorige keer heeft ze eigenlijk weinig klachten gehad..op vermoeidheid na. Tsja en sinds vorige week valt haar haar uit.. ook geen fijn gezicht :( Maar gelukkig heeft ze de pruik..

19. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach met mij gaat het wel oke Sam.
    De knip heelt volgens mij goed. is nog een beetje gezwollen, maar lang niet zo erg meer als in het begin. Mijn Hb heeft tijd nodig, veel tijd. Met 6 weken na de bevalling krijg ik van de vlos weer een verwijzing voor bloedprikken en dan zien we wel. ik merk dat ik aan het einde van de middag vooral moe ben. En ik heb het meer koud. Mijn eetlust is ook nog niet optimaal. ik eet omdat het moet.
    Iselin groeit volgens mij prima. Over een paar weekjes voor het eerst naar het cb en dan horen we wel. Ze drinkt op zich de flesjes goed leeg. Soms zelfs erg gulzig. Ze drinkt nu gemiddeld 7 flesjes van 90 a 100 ml verdeeld over 24 uur. Overdag komt ze wat eerder dan om de drie uur en 's nachts zo rond de 4 uur. Haar spruw neemt langzaam af. We zijn een tweede kuur begonnen voor haar. Wat nu vooral lastig is, is dat ze continu bij mij of mijn man wil liggen overdag. In de box blert ze de hele boel bij elkaar. En tja, ik moet ook wel eens plassen en straks ook dingen overdag in huis kunnen doen. Dan maar een huilend kind. hard he, maar ik zie niet hoe dat anders kan.
    Mijn man had meer last van kraamhormonen dan ik in de eerste week. hij neemt zijn taken zeer serieus en zorgt goed voor ons allebei. ik zie er wel tegenop dat hij volgende week halve dagen gaat werken en de week erop weer fulltime. Moet het dan echt alleen rooien met de kleine meid.

Potjan3 Sasjuh da's geen leuke kostenpost, maar wel fijn als de auto het inderdaad goed doet als jij met weeen misschien naar het ziekenhuis vervoerd moet worden. Maar jij ging toch thuis bevallen was het plan?
    De kraamzorg adviseerde de eerste 6 weken het bedje bij de ouders op de kamer te houden. Overdag ook dicht bij je houden en laten slapen. Dus dat volgen we maar op. Zeker 's nachts merk ik dat het best prettig is. Overdag begin ik me af te vragen of ik haar niet in haar bedje kan leggen met de babyfoon aan. Zeker als ze zo huilt. dan stellen we de volumeknop gewoon iets zachter. Oh zo gemeen.

Suusje en Norah jullie kindjes zijn al aan de echte hapjes. Wat super is dat. net echte mensjes.
    Norah ik hoop maar dat we haar genoeg, niet te veel of te weinig voeding geven. Ik vind het wel een gedoe af en toe met de hoeveelheden en ophogen. En hoe lang laat je haar dan slapen. Maak je haar wakker of niet? We proberen haar 's nachts door te laten slapen. En wanneer gaat er dan weer een fles af en zo. Nou ja bijna tijd voor het cb.
    Qua bv hebben mijn man en ik van te voren gezegd, mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken en het niet fijn meer zijn voor de mama en/of de baby, dan stoppen we. En hoe ik het ook wendt of keer, ik had geen keuze. ik maakte geen voeding aan vanwege mijn lage Hb. Dus flesvoeding.
    Het lijkt mij ook pittig hoor werken en een baby en dan ook nog in combi met nachtdiensten. Pffff. krijgen jullie begeleiding wanneer er iemand overlijdt?

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Saxia, fijn dat je zo nuchter ingesteld bent. Soms kun je inderdaad niets doen voor je huilende baby, dan maar even laten huilen. Soms kun je niet anders nee.. Wij lieten norah overdag gelijk al in haar eigen bedje slapen. S nachts dan bij ons. Overdag liet ik haar niet langer slapen dan 2,5 uur. Zodat ze s nachts wat langer kunnen slapen en overdag dan genoeg voeding krijgen. Dan was het ritme, wakker worden, fles, spelen ( 1,5 uur vanaf wakker worden) en 2,5 slapen. Dan kon je mooi om de 4 uur voeden. Maar tis idd lastig zo met die hoeveelheden.

Ja werken is best pittig, al went het ook wel weer. Krijgen verder niet begeleiding ofzo. Ik praat er zelf over met collega's, maar tis echt iets wat bij het werk hoort. Je leert daar niet aan te wennen, maar wel mee om te gaan.

Deel Deze Pagina