stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Saxia,
    Fijn om te horen dat het steeds beter gaat bij jullie! Je klinkt inderdaad nuchter..maar misschien moet dat juist ook. Zal wel even wennen zijn als je straks hele dagen alleen bent met de kleine..maar dat komt vast wel goed! Is je man deze 2 week volledig vrij geweest?

2. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Rose; Wat fijn dat het best goed met je gaat, op wat spierpijn op je rug na dan. Lekker bezig met het kamertje. Ben benieuwd!

@Hip; Professionele buikfoto's lijken mij ook leuk om te laten doen, maar heb me er (nog) helemaal niet in verdiept. Ken iemand die dat heeft laten doen en die foto's waren écht heel mooi!!! Fijn dat er weer eitjes groeien, ook al lijkt de sprong wat later te komen. Misschien is je cyclus iets veranderd na de mk? Ik duim dat morgen de eitjes zover zijn dat je de iui kunt plannen. En dat je lekker positief test voor de carnaval!

@Tazzie; Jij hoeft niemand 'in te huren' jij hebt genoeg mensen om je heen die mooie foto's kunnen maken!

@Sasjuh; Niet proberen, maar doen natuurlijk, je rust nemen! Fijn dat het allemaal wel weer goed is. Wel ontzettend balen van de auto en ook erg eng om stil te komen staan op de snelweg... Ook een duur geintje zeg, maarja, auto heb je idd nodig. Leuk zo'n spiegel, begrijp precies wat je bedoeld hoor!

@Saxia; Leuk om een cadeautje mét foto van Iselin te geven aan je moeder. Ze is wel erg graag bij jullie. Wel lief, maar soms niet handig en ik vind je niet hard hoor. Ze moet er toch aan wennen dat jullie haar niet altijd vast kunnen houden. Lijkt me ook gek wanneer je ineens alleen bent met je kindje.

@Norah; Lekker voordelig geshopt. Altijd fijn! Leuk dat kleine Norah ook aan het fruit is.

Even over mezelf;
    De controle gisteren was goed. Luid en duidelijk het hartje gehoord. Die moest vorige keer goed gezocht worden....eigenwijsje en lekker druk. Ik heb 's morgens als ik van mijn linker zij op mijn rug draai steeds een stukje buik dat hard is rechts (vanuit mij gezien) naast mijn navel en links is het helemaal zacht. Waarschijnlijk ligt de beeb daar dan lekker. En mijn bm ligt hoog, rond mijn navel en onderin vlak boven mijn onderbroek zit nu niks....Ze vroeg ook of ik al iets voelde...maar ik weet het eigenlijk niet zeker. Ze vond namelijk dat het kindje nogal duidelijk aanwezig was. Hoop dat ik het snel echt ga voelen (bewust).
    Ohja, ik heb mijn vriend en mij opgegeven voor de cursus samen bevallen. De vk vond dat we een goede keuze hadden gemaakt. Ben benieuwd.

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    veel gekletst vandaag zeg!

Eens kijken wat ik onthouden heb.

Allereerst Sam nog steeds een beeb in de buik.. Dus dat wordt een februaribeebje. En ik ook hoop voor jullie dat je moeder zicht goed voelt na de 2e chemo..

saxia fijn dat het steeds beter gaat bij jullie. apart dat de kleine perse mee moet met ophalen, maar ja in nederland is het wel vaker krom geregeld. En komende tijd druk met de kraamvisite..

Sasjuh fijn dat de controle goed was en dus een klein beebje.. Volgende week een extra echo. Neem inderdaad gewoon lekker in de middag je rust.. En balen van jullie auto zeg :( zeker als zoiets op de snelweg gebeurd bah..

Norah heeft de kleine ook aan de fruithapjes :) en een pittig weekje werken achter de rug. Altijd naar als er clienten overlijden tijdens je dienst :(

Saxia ja druk met afspraken in februari haha. Maar voor een goed doel ;)
    denk niet dat we er veel aan doen verder. misschien uit eten met alle ouders en mn broertje en zn vriendin (oh nee 'vrouw'tegenwoordig) ofzo.. Daar hebben we t verder nog niet over gehad.
    Eerst maar eens kijken hoe mn schoonmoeder er verder mee omgaat. Toen we der vroegen voor getuige vond ik dat ze nogal raar en heftig erop reageerde.. Alsof ze t maar stom en onzin vond dat we t gingen doen :( Maar ik vind t geen onzin. Wil graag dat de kleine mn vriends achternaam draagt en ikzelf ook eigenlijk (liefst zou ik ook echt trouwen met jurk enz maar dat zit er gewoon nog niet in dus dan maar zo)

4. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Nou er is flink gekletst vandaag en heb ook even lekker bij gelezen, maar moet bekennen heb niet veel onthouden. Vriend lief is vanochtend ziek naar huis gegaan dus toen ik om half 1 thuis kwam alleen maar bezig geweest, lekker soepje gemaakt maar ging er nog niet in lieve schat blijft zich leeg spugen. Hoop van de week te kunnen reageren.

5. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    saxia, ik gaf keano op verzoek de fles maar liet er maximaal 4 uur tussen overdag. 's nachts liet ik hem zelf komen, een uur per pond lichaamsgewicht sliep hij in het begin nog niet. Ophogen en flessen laten vervallen gaat in principe vanzelf, Zodra Iselin steeds alle flessen opdrinkt kun je verhogen. Dan zal ze wat langer slapen en/of ze laat overdag wat meer tijd tussen de flessen, dan merk je ineens dat ze aan een fles minder komt per 24 uur.
    Oh en dat laten huilen, dat deed ik op een gegeven moment ook. Vaak ging ik maar even stofzuigen:D. Als hij een schone luier had en een fles op had dan kon er eigenlijk niks aan de hand zijn behalve dat hij heel moe was.

Jeetje Norah, 2 mensen overleden, bah.
    Ik heb de fruithap even gestaakt. Keano is echt snot en snot verkouden. Ik ben al blij als hij met zijn verstopte neusje een half flesje melk opkrijgt. Het kost hem zoveel energie dat hij steeds tijdens het drinken in slaap valt. Dus ik mag er ,s nachts ook weer uit :D.
    Blijf jij kruidvat extra care geven of ga je over op standaard?

Sasjuh, balen van de auto! Met dat geld had je leuke babyspullen kunnen kopen..
    Die spiegel lijkt me ook wel handig. Maar keano slaapt bijna altijd in de auto of hij brabbelt erop los, in beide gevallen kan ik gewoon horen wat hij doet en hoef ik niet te kijken.

MenP wat fijn dat de controle goed was. En leuk samen op cursus!

Tazzie, als jullie het maar fijn vinden om geregistreerd partner te zijn, is veel belangrijker.

Pooh, beterschap voor je vriend!

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    menp wat fijn dat de controle goed was en je het hartje goed duidelijk hgehoord hebt.. wat je zegt over een hard stukje in je buik dat is bijna wel zeker de beeb :D ik heb dat ook vaak.. en tegenwoordig als ik er beetje tegen duw dan schiet ie of weg of begint te trappelen.. echt grappig..

pooh beterschap voor je vriend..

suusje ook beterschap voor keano dat ie snel van zn snotneusje af is

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Suusje:

Ah sneu he zo'n verkoudheid!
    Kun je ook weer aan de nachtvoedingen.. Hopelijk is het tijdelijk!
    En ik heb de kruidvat extra care afgebouwd. Ze heeft nooit meer last van krampjes, dus vind het niet echt nodig meer. Gebruik nu etos standaard of kruidvat standaard, net wat uitkomt eigenlijk. Ze kan eigenlijk alle voedingen hebben, dat is wel makkelijk!

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    MenP.. wat fijn dat de controle goed was! En dat het hartje zo duidelijk te horen was :D

Tazzie.. wat raar joh dat je schoonmoeder er zo vaag over doet. Maar weet je.. het is jullie dag..en jullie leven! Als jullie graag geregistreerd partner willen zijn ( wat ik erg goed begrijp, wij hebben het om diezelfde reden als jullie gedaan) dan moeten jullie dat gewoon doen! Je kunt niet altijd met iedereen rekening houden.. hoe graag je dat misschien ook zou willen.

Pooh.. beterschap voor je vriend!

Suusje.. hopelijk is de verkoudheid van Keano snel voorbij!

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ff snel

ben terug van het zkh. alleen het linkse eitje is doorgegroeid rechts is weg, maar dat is normaal dat het meestal over gaat in 1 ei zei de gyn
    maar het was nu dus pas 14mm dus moet vrijdag weer terug voor een fm! echt vaag dat het nu zolang duurt.
    dan zal zaterdag wel iui zijn.
    zo nu ga ik werken. fijne dag allemaal.

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wat raar joh Hip.. is je hele cyclus nu veranderd ofzo door die vroegtijdige miskraam? Nou ben benieuwd hoe groot hij vrijdag dan is.. Werkse!

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nou ja Hip een te snelle groei is ook niet goed en als je zaterdag IUI hebt is je eisprong toch zo rond dag 14 en dat is keurig toch!

Taz wat raar van je schoonmoeder! Hier waren beide ouders superblij toen we ze vroegen getuigen te zijn, vonden ze toch erg bijzonder.

Samantha de nacht goed doorgekomen? En hoe is het met je moeder?

Zo de auto weer bij huis, geeft toch een fijn gevoel. Ook even lekker met mn pony geknuffeld, maar brr wat is het koud buiten.
    Net bij de Wibra nog 2 leuke setjes in maat 50 gekocht, had maar 1 pakje in die maat en denk ach als beebje dan toch klein is kan ik er gebruik van maken door nog even te shoppen :D

Vanavond weer theorieles bij Zwangerfit, dit keer gegeven door de kinderfysiotherapeute. Gaat over het hanteren van de baby en voorkeurshoudingen. En natuurlijk ook gewoon een uurtje sporten. Morgen ga ik met een meisje dat ik op Zwangerfit heb leren kennen zwangerschapszwemmen, ik heb net mn bikini aangepast en het past nog! Ziet dr wel raar uit, met die dikke buik hihi.

12. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje over zijn / haar eerste pakje. Wat hadden of hebben jullie voor maat gekocht? ik weet niet zo goed of ik maat 50 of maat 56 moet kopen als eerste pakje?

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb maat 50 gekocht. Maar ligt ook aan het merk, ene merk valt weer groter als de andere.
    Heb voor de zekerheid ook een pakje maat 56 in de ziekenhuistas gedaan, maar lees overal dat de meeste kindjes eerst makkelijk in maat 50 passen.

Saxia had er nog niet op gereageerd maar ik wil in principe thuis bevallen ja!

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh..groot gelijk dat je nog even lekker hebt geshopt. Ik kan het ook nog steeds niet laten hoor haha.

Ben de nacht wel goed doorgekomen..alleen ontzettend vaak naar de wc geweest. Mijn moeder voelt zich tot nu toe nog steeds wel goed. Wel wat moe, maar nog niet misselijk ofzo.. dus dat is wel fijn :)

Rose.. ik heb als eerste pakje maat 50/56. Verder nog een setje maat 56. Net wat sasjuh zegt..het hangt er ook heel erg vanaf welk merk je hebt. De één valt groter dan de ander.. en je weet natuurlijk niet precies hoe groot je kindje is.

Weet niet of ik het al had laten zien, maar dit word ons eerste pakje:
    En dan met witte sokjes en een wit mutsje met in roze letters haar naam erop :)

Bekijk bijlage 219931

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Leuk dat je gaat zwemmen trouwens! Je zult wel veel bekijks hebben haha..met zo'n mooie zwangere buik :)

Toch leuk dat zo'n cursus nieuwe "vriendschappen" maakt he.. ik kan ook heel goed met een meisje van mijn cursus opschieten. :)

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja dat pakje is leuk Sam! Had het volgens mij al eens gezien op msn ofzo.
    Ik heb geen foto nog van ons 1e pakje, maar dat komt vast als ons meisje het aan heeft hihi :)
    Ik heb ook een setje van Noppies, maat 50. Maar dat valt echt superklein dat ik me afvraag of ze dat uberhaupt aan kan.

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hip apart, maar misschien inderdaad door de vroege miskraam dat t nu wat minder snel gaat. (en dat is misschien wel beter inderdaad zoals Sasjuh zegt)

Sam nog geen tekenen verder??

Sasjuh lekker nog eventjes geshopt :) leuk vanaaf over voorkeurshoudingen enzo. zoiets hebben wij al gehad. wij hebben vanaaf ook weer uurtje theorie, en volgens mij ging t echt over t bekken enzo vanavond. maar dat zien we vanaaf wel haha..

tja betreft mn schoonmoeder.. begin me aan der te ergeren.. (zal voornamelijk wel komen door de hormonen :) en ik vind t ook niet erg leuk dat ik me zo voel hoor) maar vrijdag reageerde ze dan zo vaag over dat partnerschap. Plus ik had de doos met spullen van babydump naar hun laten sturen omdat wij allebei moesten werken en hun thuis waren. Hadden ze al de vrijheid genomen om de doos open te maken enzo. (oke er zat ook een dekentje voor hun in, maar dan nog) en alles al te bekijken. Plus dat ze nog eens zeer nadrukkelijk kenbaar maakte dat zij de hele maand april geen nachtdiensten wil draaien op haar werk omdat ze perse standby wil staan voor de geboorte. (Het liefst ook erbij zijn, ook al ontkent ze dat nu) en dan ook per direct de kleine wil zien.. Ik heb daar tot nu toe echt geen behoefte aan. Zoals ik t nu voor me zie wil ik graag eerst zelf beetje bijkomen en zelf mn kleintje samen met mn vriend vasthouden en wennen.. voordat zij binnenkomt en m gelijk opeist. (dat is mijn gevoel nu dat ze dat gaat doen, komt ook vast door de hormoontjes)

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    leuk pakje Sam!

en sas lekker zwemmen, ga je naar de scheg?

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha ik vind trouwens 02-02-2012 wel een mooie datum.. Dus zeg dat kleintje eens dat ze haast maakt! :D

Ja leuk hoe je tijdens zo'n cursus weer contacten op doet! Vind dat nog leuker dan het hele sporten zelf eigenlijk.

Tazzie minder dat je je zo ergert aan je schoonmoeder. Kan jij of M. niet eens met haar praten dan? Waarschijnlijk is ze alleen maar ontzettend enthousiast en uit ze dat net een beetje verkeerd.
    En mijn moeder heeft ook heel maart vakantie genomen hoor.. Maar moet zeggen dat ik het wel fijn vind. Rick heeft pas eind maart 2 wkn vrij en vind het fijn dat mn moeder evt standby kan staan mocht ik het alleen niet redden.
    Ja we gaan naar de Scheg idd, lekker dichtbij! En daar is elke donderdagavond speciaal zwangerschapszwemmen.

(ik moet zo alleen eens met een scheermesje down under aan de gang... dat wordt nog wat want ik zie niets meer hihi)

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    spiegeltje erbij hahaha en dan in spiegelbeeld scheren...

ja maar dat is je eigen moeder. Is toch anders als schoonmoeder.. Als t zover is en ik wil er iemand extra bij dan is dat toch echt mijn eigen moeder en niet mn schoonmoeder. M zegt alleen maar steeds : het komt wel goed...
    Ze is ook heel enthousiast hoor en dat vind ik ook wel leuk, maar ze slaat voor mijn gevoel een beetje door.. (en krijg soms beetje t idee dat ze dit als haar 2e kind ziet, zelf heeft ze alleen M kunnen krijgen. een 2e is nooit gelukt)

ik ga weer even werken.. heb zooo geen zin want alles gaat al lekker mis vanmorgen (stofzuiger korstlsuiting en laat alles vallen bah)

Deel Deze Pagina