stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Norah, ja dat wisten we dat hadden ze verteld,alleen de naam wisten we niet

2. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @menp; wat heb je een mooie taart gemaakt!

@pooh: fijn dat de cursus leerzaam was, ik was ook blij dat ik die cursus tijdens mijn zwangerschap heb gevolgd. Mocht er ooit een 2e komen, denk ik niet dat ik weer zo’n cursus zou volgen.

@hip: Hoe gaat het met je? Echt heel veel sterkte!!

@samantha: het is geen leuke periode voor je, terwijl die wel leuk zou moeten zijn. Een hoop spanningen momenteel. Probeer wat afleiding te zoeken, dat de tijd snel gaat! Ik kon fysiek ook niets, heb tv series gekeken, ging de tijd lekker snel! Wij zijn dit jaar voor het eerst met zijn 3tjes thuis, misschien gaan we nog even spontaan weg, maar denk het niet.

@saxia: wat jammer dat het ook niet botert tussen jou en je zus. Wat voor iets hebben jullie gekozen voor het geboortekaartje?

@rose: wat goed dat je je goed genoeg voelt om eruit te gaan! Kan je lekker gaan shoppen voor je kindje, nu gaan genieten!

@troet: ik hoop dat je nu wat meer op die blauwe wolk kan gaan zitten. Bij mij was die ook niet heel roze, maar inmiddels is het genieten en is hij duidelijk roze!

@anita: Meid, wat klote voor jullie zeg, wat zou het je gegund zijn. Sterkte!!

@sasjuh: ik heb 2 vaders, mijn biologische en mijn stiefvader (waarvan me moeder is gescheiden). Ze zijn allebei wel in mijn leven, maar we leven ons eigen leven. Het is meer wat oppervlakkig. Mijn moeder zou gaan oppassen, dus ik ben nu aan het bedenken wat we kunnen doen. Moeten mensen in onze omgeving gaan benaderen denk ik. Mijn man heeft trouwens sinds gisteren de telefoon Samsung Galaxy Wonder GT-I8150, die is echt heel fijn! Heeft nu voor 30 euro p.m een abbo bij T-mobile met 500mb.

@Carly: Gefeliciteerd met je neefje Jurre!

@Saxia: alleen de vloeibare vitamine d voor je kleintje in huis halen, dat krijgen ze vanaf dag 8! En ik vind vaseline prettig, voor de schrale plekjes op de huid en op de wangetjes, wat ze krapt zichzelf aardig open!

@patriesjuh: ik volg je via hyves, maar wat fijn dat het goed gaat!

Hier alles rustig. Natuurlijk zit ik met de situatie met mijn moeder in mijn hoofd, maar probeer dat naast me neer te leggen. Komende dagen druk. Hebben nog wat kraamvisite, moeten nog cadeautjes voor kerstmis aanschaffen, voor het eerst naar het consultatiebureau, we gaan naar ons beide werk en ik moet nog naar het ziekenhuis voor controle van mijn wond. Drukke week dus voor de boeg!

3. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke foto Carly!

Patriesjuh wat lief dat je aan mij denkt. Wat een enorme stap voorwaarts de eerste thuis. En ook leuk voor Amy die zich zo vast veel meer een grote zus voelt. En wie weet voor het einde van het jaar zoon twee ook wel thuis. Weet jij veel wat er allemaal mogelijk is. Stoer hoor dat ze het zo goed doen. Hoe is het met jou/jullie? Komen jullie ietsje meer bij nu?

Nou Suusje je maakt me wel een beetje bang hoor. Een aanstaande bevalling terwijl ik me toch maar blijf richten op overtijd raken. Gisteren een superdrukke beeb overdag. Werd er een beetje gek van. Vandaag de box in elkaar geknutseld en ga zo speelgoed uitzoeken. Heb veel gekregen maar is qua leeftijd nog niet allemaal geschikt voor nu. Man is bezig met auto scouten.

JBG dank je voor de tips! En qua geboortekaartje houden wij het in de stijl van onze trouwkaart. thema Hollands. Wel zo geestig i.v.m. buitenlandse familie en zo. Kamertje is ook in die stijl. Verder weten wij natuurlijk het geslacht niet, dus geen roze hier of baby-blauw, maar rood-wit-blauw.
    Ik zie net dat het fototoestel ontvoert wordt om foto's te maken van onze "oude" auto, maar zal straks eens even een paar pogingen doen om een en ander op de gevoelige plaat vast te leggen.

Samantha hoe klaar ben jij voor de bevalling?

Oh en we worden nu toch zo nieuwsgierig. Zou het een meid of een knul zijn en hoe zal het eruit zien. Onze laatste echo was de 20-weken echo. Dus vinden wij dat we best nieuwsgierig mogen zijn nu.

4. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @saxia: Echt spannend hé om niet te weten wat het geslacht is! Ik vond het heel bijzonder dat je het pas wist met de bevalling. Mijn man vertelde het aan mij, die mocht kijken, was heel mooi om uit zijn mond te horen dat we een dochter hadden!

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Saxia spannend hoor! komt steeds dichterbij nu :)

Patries fijn dat Tyler al lekker thuis is. Hopelijk mag Ryley ook snel. Had het alwel op hyves gelezen..

Carly gefeliciteerd met je neefje en leuke foto

JBG heeft een drukke week voor de boeg..

verder ben ik t even kwijt sorry..druk weekend achter de rug.
    Zaterdag liep mn paard ineens behoorlijk kreupel. :( op advies van stalgenootje die even ernaar keek toch de dierenarts gebeld. (heb afgelopen jaar nogal gezeik gehad van stalhouder enzo dat ze vinden dat ik te overbezorgd ben en te snel bel. terwijl dat best meevalt.En tenslotte is t mijn paard....) waarschijnlijk soort hoefzweer dus nu 2x daags verse sodaoplossing in een voetenzak en verplicht op stal :( erg druk mee dus.. En gister ook nog naar life 4 you geweest. vriendin had 2 kaartjes. Was erg leuk, publiek kreeg behoorlijk wat kado's mee..

En toen ik eindelijk thuis was en lekker in bed lag was de kleine vrij druk en heeft mn vriend m nu echt gevoeld.. Vriendlief was helemaal blij

6. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @tazzie: Leuk dat je naar life 4 you bent geweest! Ik heb gekeken, je hebt cadeautjes gehad van Do en Sonja Bakker toch?

Hier bijna de hele nacht op geweest met Nienke, ze heeft ontzettend last van krampjes. Alleen maar scheetjes aan het laten en heeft nu 2 dagen niet gepoept. Ze wil niet slapen, bijna alleen maar huilen. Een speentje geeft wat troost. Morgen bij CB vragen wat zij het beste vinden om te doen.

Ze heeft trouwens wel bewust gelachen eergister. Wist niet dat dat zo vroeg al kon, maar blijkbaar wel! Dat is echt een prachtig gezicht!

Over 2 uurtjes even kraamvisite en dan even gauw naar de stad wat cadeautjes voor kerstmis halen!

Fijne dag allemaal!

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Geweldig he dat eerste lachje? Norah deed t ook voor het eerst met een maand. Dus het kan zeker. Hoop dat de krampjes minder worden hoor, zo zielig is dat! Welke voeding gebruik je trouwens?

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    JBG.. wat naar dat Nienke zo last heeft van krampjes.. hopelijk gaat dat snel over. Dat lijkt me zo moeilijk dat je je kindje dan zo ziet huilen en niks kunt doen.

Tazzie.. wat leuk dat je naar live 4 you bent geweest! :D Hopelijk werkt de sodaoplossing snel voor je paardje! En wat leuk dat je vriend de beeb nu echt duidelijk heeft gevoeld.. :D Bijzonder he!

Saxia.. poehhh..het gaat snel bij jou nu! Je klinkt er echt al klaar voor.. naja in hoeverre je klaar kunt zijn voor een bevalling natuurlijk, omdat je niet weet wat je kunt verwachten. Ik vind het echt knap dat jullie zo lang je nieuwsgierigheid in bedwang hebben kunnen houden.. Krijg jij geen liggings/groeiecho meer dan?

Of ik klaar ben voor de bevalling? Nou lichamelijk ben ik er nu af en toe al echt wel een beetje klaar mee.. ik wil gewoon weer normaal kunnen liggen en zitten..en uit bed kunnen komen enzo:p En wil weer lekker kunnen shoppen..ik red het nu net een half uurtje en dan heb ik alweer last van mn buik. Maar toch mag ze nog wel even blijven zitten hoor ;)

Heb net een begin gemaakt met de vluchttas.. heb jij ook een aparte tas voor jou en voor de baby? Vergeet de druivensuiker niet! Dat is ons al een paar keer verteld.. dat je tijdens de bevalling af en toe echt ff een druivensuikertje moet nemen!

Verder heeft mijn schoonmoeder gister Winnie the Pooh op de muur getekend met krijt en heb ik het overgeverfd met latex..nu alleen de naam er nog op.. maar dat doen we als ze geboren is. Dus het kamertje is eigenlijk helemaal klaar.. ben nu bezig met de laatste wasjes..

Wil alleen nog wat rompertjes maat 56 hebben.. Want heb eigenlijk alleen maar maat 50 zag ik :S

Nou al met al een heel verhaal haha..

9. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Norah: ik gebruik voeding van Friso!

@Samantha: ik had alles gewoon in één tas gestopt,voor mij en de kleine! Ik herken je fysieke ongemakken helemaal! Maar het komt goed hoor, als straks de kleine geboren is zal je weer heerlijk gaan genieten van normale dingen als omrollen op bed of inderdaad naar de stad :D

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @ Sam en Saxia
    Wat je ook kunt doen ipv die druivensuiker tabletten is extran drink. Dat oranje sapje. Dat heb je in flesjes, maar bij de meeste supermarkten ook in 1,5 liter pakken. Die had ik mee en schonk dat elke keer in een flesje. Heerlijk! In het ziekenhuis kreeg ik namelijk alleen maar sinasappelsap of flauwe limonade, dus was erg blij dat ik dat pak mee had!

@ JBG Ik kreeg bij mijn CB als tip om de kruidvat extra care te gebruiken tegen krampjes. Daar hadden zij hele goede ervaringen mee. Misschien kun je dat eens vragen?

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    JBG aah arme nienke met krampjes. Hopelijk is dat snel voorbij.. En wat leuk dat ze al gelachen heeft!

Sam heeft t babykamertje op de naam na nu echt af :) leuk! en vluchttas aan het klaarmaken..

jbg ja de cd van Do met ee nwaardebon van 50:)$) euro voor de sabonproducten.. nieuwste sonja bakker boek. Fles wijn.. dagje gratis sauna bij elysium in bleiswijk. en als t goed is krijgt mn vriendin via de mail nog (4) kaartjes voor de musical de droomvlucht in de efteling.. want geloof dat alle mensen 2 kaartjes per persoon kregen daarvoor maar dan via de mail opgestuurd via de mail van degene die ook de plaatsen voor de show hadden.. zag je Carlo nog onderuit gaan? Jan kooyman duwde helemaal niet hard maar Carlo ging zo voorover.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hip, gecondoleerd met het overlijden van jouw vader.
    Heel veel sterkte toegewenst!

13. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @norah: zal het morgen is vragen aan het CB!

@tazzie: ja ik zag hem vallen inderdaad,maar het beeld werd al snel geschakeld! Ben je wel is bij het elysium geweest? Ik wel, het is echt een superfijne sauna, ik ben er al bij aardig wat geweest en dat was de op 1 na beste (ik vind de veluwse bron het beste!).... Leuke cadeautjes!

Vandaag nieuwe laarzen geshopt! Echt leren laarzen, afgeprijst van 190 naar 60 euro:D!!! Echt blij! Ook een nieuwe broek en truitje geshopt en wat cadeautjes voor kerstmis.

Wat gaan degene die met zijn tweetjes zijn eten en doen met de kerst?

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ah das jammer dat t beeld werd doorgeschakeld.. Carlo ging net doen alsof ie zn knie had bezeerd en zwaar mank lopen.maar dat was allemaal nep en hij gaf jan kooyman nog een schop onder zn kont haha.. was erg lachwekkend! vond ook LA the voices met Aliyah ook erg goed!

ben nog nooit bij het elysium geweest. ben benieuwd. maar mag je nu uberhaupt wel naar de sauna in de zwangerschap?

gaaf leren laarzen in de uitverkoop!

15. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @taz: je zag wel dat stukje weer dat hij Jan Kooiman schopte,zag er wel leuk uit inderdaad!

Je mag wel naar de sauna maar niet te lang erin blijven... er zijn wat voorschriften,maar dat zou je is moeten nakijken! En anders ga je toch lekker na je zwangerschap!

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ja dat zou nog net kunnen.. is geldig tot 31 mei 2012geloof ik.. als ik op tijd in april beval zou t moeten kunnen haha..

Carlo en Irene zijn echt lachwekkend.. Irene gister vooral met dat chocola snuiven en dat t daarna gewoon overal zat..
    trouwens ook al de volgende tvkantine aflevering gezien..en als je daar mensen hoort lachen enzo zijn wij dat haha. wij moesten gewoon lachen enzo wanneer we een lachwekkend stukje zagen en dat werd dan opgenomen..

17. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Samantha, ik krijg ook geen groei of liggings echo meer, alleen als de verloskundige twijfelt over hoe t ligt of hoe groot het is.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik krijg met 35 wkn wel een groei/liggings echo, is bij onze praktijk standaard. Nog een xtje naar ukkie spieken :D

JBG; over kerst, wij gaan 1e kerstdag uiteten met Rick zn familie en 2e kerstdag zijn we lekker met zn 2tjes thuis. Gewoon even genieten, lekker rustig aan doen en 's avonds gourmetten.

19. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @JBG ja lijkt mij ook mooi om uit de mond van mijn man te horen wat voor "soort" kind wij, nou eigenlijk hij he, heeft geproduceerd. Als de borstvoeding hier niet lukt gaan wij ook Friso proberen en dan de hypoallergene variant. En wat zei het CB over de krampjes van Nienke? Heeft ze al weer gepoept? Lekker dat je geslaagd bent voor laarzen. Ik twijfel nog tussen schoenen of voedingsshirts kopen, want ja dat geld is natuurlijk een keer op. Met kerst zijn wij gewoon thuis. Eerste kerstdag komen mijn ouders koffie drinken en lunchen. Verder gewoon eten en lekker met zijn tweetjes, tenminste zo ziet het plaatje er nu uit.

@Samantha herken het helemaal van je lijf dat er klaar mee is. Ik heb inderdaad een tas met spullen voor de beeb en een tas met spullen van ons. Ze raden hier namelijk ook extra kleding voor de partner aan. Je weet nooit of je het onder spuugt of iets anders. Ik krijg geen echo meer als daar geen aanleiding toe is. Ze weet al dat het kindje volledig ingedaald ligt, dat kan ze voelen (niet zo prettig voor de mama, vind ik persoonlijk maar ach) en qua groei kan ze het ook voelen en meten en lig ik gemiddeld. Dus ik zie zelf ook geen reden. Laat ik dan maar helpen om de polissen wat lager te houden.

@Norah ja die druivensuiker zit ook in de tas evenals sultana's, meer voor de man denk ik. Maar iets hartigs kan soms ook fijn zijn he. Die extran vind ik een goeie. ga ik morgen nog maar even inslaan. Heb al wel een bidon in de tas gekieperd.

@Tazzie leuk hoor cadeautjes krijgen. ik zou proberen om nu nog gebruik te maken van de sauna, want vlak na de bevalling zit je daar denk ik niet op te wachten. Hoe is het met je paard?

Zijn er dames geïnteresseerd in kortingsbonnen voor pampers, want wij gaan kruidvat gebruiken. de bonnen zijn tot einde jaar geldig. Moet je me ff een pb sturen met je adres en dan stuur ik op. Bij veel interesse zal ik netjes gaan verdelen. Dus i.v.m. de kerstpost wel ff haast achter zetten.

Fijne dag allemaal!

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wij krijgen met 36 week ook een groei/liggingsecho. Ook standaard bij ons in de praktijk. Gek dat dat toch nog zo verschild.

Norah: bedankt voor de tip van de extran.. ook nog even inslaan dus.

Saxia: heb je een gevoel of je baby te vroeg of te laat gaat komen? Ik heb zelf constant het gevoel dat ze te vroeg komt. Ben benieuwd.. Hebben jullie al een nieuwe auto?

Over kerst: Wij gaan 1e kerstdag niet zoveel bijzonders doen..misschien even op visite bij de ouders.. en 2e kerstdag gaan we samen gourmetten. Verder niet zoveel zin ergens in..merk dat ik het liefste nu lekker thuis op de bank hang met manlief.. gewoon nog even met zn 2en genieten.

Rick heeft van het weekend toch maar de knoop doorgehakt om zijn auto te gaan verkopen. Hij heeft een zeer zeldzame auto waarvan er maar 2 of 3 in Nederland zijn. Dat zou eigenlijk onze gezinsauto worden, maar dat ding gaat zo snel en is rechtsgestuurd.. en verlaagd..dus dat stuitert onwijs.. niet echt geschikt dus. Nu komt er morgen iemand te kijken voor zijn auto en die wil hem eigenlijk voor 90% al hebben ( is een kennis van ons) dus spannend! Nu mogen wij ook op zoek naar een andere auto :D Hoop zo dat diegene hem wil kopen.. we hebben namelijk al een mooie auto gezien.. we gaan vanmiddag even kijken of we er een proefritje in mogen maken.

Verder krijgt mijn moeder vanmorgen de uitslag van de operatie.. of alles weg is gehaald denk ik.. dus ff spannend.

Troetjuh, hoe gaat het nou met joey? Krijg je al iets meer ritme erin?

Deel Deze Pagina