MenP2010 07-02-2012: 15.40h 20-weken echo Sasjuh83 07-02-2012: Extra groeiecho Sasjuh83 07-02-2012: Voorlichting borstvoeding lactatiekundige Sasjuh83 09-02-2012: Controle vk JBG 09-02-2012: naar CB i.v.m. voorkeurshouding Saxia 16-02-2012: cb eerste afspraak Tazzie 16-02-2012: echo vanwege placenta Tazzie21-02-2012 ndertrouw en erkenning Tazzie22-02-2012: controle Vlos Tazzie23-02-2012: intake kraamzorg JBG 23-02-2012: naar CB; 2e keer prikjes Tazzie13-03-2012 : geregistreerd partnerschap JBG 22-03-2012: naar CB; 3e keer prikjes Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Zwanger: Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens! Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen! Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje! Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december --> bevallen op 28 november 2011, een jongen! Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP Suusje1979-Saxia oh ja beeb is ook positief dus ik mocht ook zo'n fijne anti-D spuit vandaag..
sam mooie foto's van je meisje, zeker die onderste wat norah ook al zei mooi voor op canvas! saxia jij hebt ook al zo'n knap meisje! suusje beterschap voor jullie allemaal! en morgen lekker thuis blijven, je mannetje heeft ook niks aan een zieke mama dus goed uitzieken. ik heb buikpijn of ja niet echt buikpijn ik weet het niet. alsof ik ongi moet worden nee toch ook anders mss lijkt het op een eisprong maar ook weer niet helemaal. voelt in iedergeval helemaal niet als mijn darmen. ik weet het ook niet hahahaha erg verwarrend. rechts van mijn navel tot in mijn lies. en een beetje in mijn onderrug. zo maar lekker met de kruik op mijn buik op de bank. fijne avond nog!
MenP2010 07-02-2012: 15.40h 20-weken echo Sasjuh83 07-02-2012: Extra groeiecho Sasjuh83 07-02-2012: Voorlichting borstvoeding lactatiekundige Sasjuh83 09-02-2012: Controle vk JBG 09-02-2012: naar CB i.v.m. voorkeurshouding Saxia 16-02-2012: cb eerste afspraak Tazzie 16-02-2012: echo vanwege placenta Hip1983 18-02-2012:testen! Tazzie21-02-2012 ndertrouw en erkenning Tazzie22-02-2012: controle Vlos Tazzie23-02-2012: intake kraamzorg JBG 23-02-2012: naar CB; 2e keer prikjes Tazzie13-03-2012 : geregistreerd partnerschap JBG 22-03-2012: naar CB; 3e keer prikjes Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Zwanger: Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens! Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen! Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje! Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december --> bevallen op 28 november 2011, een jongen! Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP Suusje1979-Saxia oh ja beeb is ook positief dus ik mocht ook zo'n fijne anti-D spuit vandaag..[/QUOTE]
@troet; Blijkbaar heeft Joey dat meer voeding gewoon nodig en dan kan je dat best geven. Wel balen dat je niet de tijd kan rekken. Kan je niet het CB bellen voor tips voor Joey? Lastig meid, sterkte, ik denk aan je! @carly: fijn dat het iets beter met je gaat! @saxia: ben het eens met Norah, het zijn richtlijnen dus het is prima als je 7x 100 geeft, ze heeft er blijkbaar behoefte aan! Nienke heeft tot nu toe ook altijd meer eten als het gemiddelde gehad hoor, geen probleem. Je moet die 7e voeding niet meetellen, dat is gewoon een extra voeding! Kan je niet een keer naar het inloopspreekuur van het CB? Dat vond ik heel erg fijn! En wat een mooie foto!! @norah: als jij het fijn vind om de kleine meid op je kamer te hebben is dat toch hartstikke goed! Ben benieuwd wat ze doet zonder dat inbakeren. @rose: Ja, 3 maart ga ik lekker naar de sauna, heb er echt behoefte aan! Ik hoop voor je dat je aangepast werk kan krijgen? Denk je dat dat kan? @pooh: inderdaad veel vocht in de voetjes! En hopelijk hoor je snel van de kraamzorg, heb je dat ook weer gehad! @sam: Wat een mooi kindje heb je toch! @suusje: Hoe laat is de laatste voeding van Keano en hoe laat komt hij dan in de ochtend? Als jij je echt niet goed voelt dan moet je nog even uitzieken! Er heerst wel een griep bij jullie, hopelijk gaat het gauw beter met iedereen! @taz; Wat erg van je broers schoonmoeder zeg, ze word dan ook niet meer beter? @hip: hopelijk zakt de pijn in je buik gauw! Zo, vandaag mijn eerste werkdag gehad. Vond het best pittig, ben echt doodop! Vanmorgen toch een gepuzzel met Nienke, maar kwam goed. Had wat extra tijd uitgetrokken zodat ik nog even lekker kon knuffelen voor ik weg moest. Heb in de auto even een traantje gelaten. Op mijn werk verwelkomde iedereen me met open armen. Ik heb hele fijne collegas. Weer veel info gekregen, mailbox etc. gelezen en te horen gekregen dat ik dit jaar heel veel moet gaan leren dat betekent, studeren, examens, trainingsdagen etc . moet best wel een pittige studie gaan doen. Ook heeft blijkbaar mijn baas veel verwachten van het feit dat ik weer terug ben. Alsof ik ervoor kan zorgen in mijn 1ntje dat alle achterstanden door mij worden opgelost pff.. zie beetje op tegen morgen, maar daarna weer lekker twee dagen vrij. Nienke krijgt rond half 10 de fles en dan ga ik naar bed.
Hip, ik ben weer voor je aan het duimen!! Denk dat ik wel thuis blijf morgen. Ben behoorlijk gammel en heb pas 1 droog broodje binnen kunnen houden. Heb mijn werkgever vanmorgen vroeg al een whatsappje gestuurd om te zeggen dat ik weer ziek ben. En dat ik dus niet weet of ik morgen kom werken. Dan kan hij er rekening mee houden, en misschien zelf wat klussen overnemen of uitbesteden. Of de klant bellen en zeggen dat het wat langer kan duren. Toch gek dat ik nog zoveel rekening daarmee hou, terwijl hij me wilde ontslaan.. Ik heb nog wel steeds het idee dat dat gaat gebeuren. Hij is ineens allerlei dingen aan het aanschaffen, nieuwe computer, grote kantinetafel met 6 stoelen (1000 euro!!), meer reclame maken. Dingen die eigenlijk niet nodig zijn en zonde van het geld. Duik lekker mijn bedje in! Oja, wat een leuke foto's kwamen er langs!!
Jbg, laatste flesje is hier tussen 8 uur en kwart voor 9. Voor de eerste fles maakte ik hem steeds om 6 uur wakker, anders kom ik niet uit met 5 flessen. En voor 4 flessen is het nog te vroeg. Vanmorgen heb ik hem niet wakker gemaakt maar slapend de fles gegeven, werkt ook goed. Hij slaapt nog door tot half 9, 9 uur. De tweede fles geef ik rond 10 uur, half 11 maar die gaat nooit op.(die komt te vroeg, hij heeft nog niet echt honger) Dan om 1 uur, half 2 altijd leeg. (megahonger) Dan weer rond 5 uur, half 6. In principe kan hij makkelijk op 4 flessen van 210. Maar die vind ik zo groot. Ik wacht ermee tot de fruithap helemaal goed gaat en dan doe ik in de eerste en laatste fles rijstebloem. Dan zou het wel goed moeten gaan denk ik.
JBG pittig werkdagje dus.. maar laat je niet gek maken he op je werk.. Suusje, vaag die werkgever van jou zeg slaap lekker allebei.. jbg, helaas waarschijnlijk nooit meer.. ff heel kort 3 anyeurisma's, 2 dichtgemaakt met stent, 3e te diep in de hersenen. sinds zaterdag herseninfarct erbij, linkerkant hersenen al geen bloedtoevoer meer, breidt zich verder uit. niet meer aanspreekbaar en ook al blind aan 1 oog en bijna aan t andere. tot nu toe de stand van zaken.. verder nog niks gehoord van mn broertje. Vind t echt zo echt voor hem en mn schoonzusje. schoonzusje is enigst kind..
Lieve dames bedankt voor de voedingsadviezen!!! Ik ga vanavond maar eens een fles proberen van 120 en kijken wat er mee gebeurd. Suusje wat vervelend iedereen in de lappenmand. Groot gelijk dat je thuis blijft. Goed uitzieken en dan pas weer er tegen aan. Ben je je al/nog op een andere baan aan het orienteren? Niet nu, terwijl je ziek bent dat snap ik ook wel, maar voor de nabije toekomst? Tazzie pittig bij jou. Laatste weken op het werk. En die zijn zwaar. gewoon een paar versnellingen terug hoor. Die buik zal nu echt wel groot genoeg zijn om op te wijzen als "excuus". Ik vind het meer een gegronde reden. En de rat die niet lekker gaat en dan ook nog dat verhaal over de schoonmoeder van je broertje, pffffffffff. Vreselijk. Veel sterkte hoor. Wel fijn dat je dwarsliggertje verder goedgekeurd is. En heerlijk dat jij weer lekker geprikt bent. Hip jij hebt buikpijn en ook een beetje in je rug? En is het toevallig een soort van innestelingstijd, zou dat heel misschien kunnen? Oh duim duim duim!!!!! JBG heeft de eerste werkdag overleefd. Dapper!!! En vandaag weer een dagje en dan weer lekker tutten met Nienke. Hoe heeft Nienke de dag ervaren zonder mama? Zo ik heb het eten voor vanavond al klaar. Gister had ik de thuiskapper. Vandaag wordt de kapotte extra koelkast opgehaald. En ik heb geen boodschappen nodig, dus maar weer een dagje binnenshuis. Veel te koud, brrrrrrrr. Wel lekker om te merken dat de dagen langer worden. Kom maar door met meer zon, lammetjes en krokussen. Ik ben er klaar voor. Oh ja en kleine eendjes, ahh. Kortom, ik wil erop uit met die stoere rode wandelwagen.
Meiden miss nog een tip op de oei ik groei website Kan je e-mail invullen En krijg je rond de sprongen tijd een mailtje dat er een sprongtje aan zit gekomen
he saxia dat viel me gisteren ook al op dat de dagen echt al langer aan het worden zijn heerlijk! ik ben ook echt een lente mens. en dat geloof ik dat je er naar uitkijkt om te gaan wandelen met de kleine (daar kijk ik nu al naar uit en ik heb er geen) ja ik weet niet is het al innesteltijd? is dat niet te vroeg? was pas 2 dagen na de iui... tazzie ik hoop dat alles goed komt met je ratje en wat heftig van de schoonmams van je broertje dat gaat dus niet meer goedkomen? klinkt hard maar als het dan echt zo slecht is dan kan het maar beter afgelopen zijn voor haar dan dat ze daar zo ligt te lijden. sterkte voor jullie en zeker voor je broertje en zijn vriendin. troet wanneer kun je naar de kinderarts? mss kun je eens naar de osteopaat of naar haptonomie met joey ik denk dat dat best kan helpen. ook omdat je zegt dat hij altijd zo gespannen is met gebalde vuistjes. je kan het altijd proberen toch? zit gewoon in het ziekenfonds geloof ik. jbg is een werkende moeder! klinkt pittig op je werk maar wel fijn denk ik om af en toe met iets anders bezig te zijn. heb je er wel zin in trouwens om nu aan cursussen en zo te beginnen? suusje hoe voel je je vandaag? en wat vreemd van je werknemer om opeens met geld te gaan smijten. ik kan me voorstellen nadat hij je heeft willen ontslaan dan de sfeer onder jullie een beetje gespannen is of niet? ik hoop dat je binnenkort een leuke baan gaat vinden. hier is de buikpijn weg vandaag. normaal is de eerste week wel te doen maar vind em nu ook wel voorbij kruipen hoor. mss ook omdat ik gisteren en vandaag vrij heb vanaf morgen zal het wel sneller gaan hoop ik. ik heb er van 1 kant best wel een goed gevoel over maar dat wil ik niet... ben zo bang voor de teleurtelling! gewoon maar afwachten.
Jbg, ben je verplicht al die cursussen te doen? Kraamzorg komt morgen na 4 uur voor een intake. Tazzie, is eigenlijk meer ineens gekomen geen idee of t met lucht vochtigheid te maken heeft. Saxia, een lekker dagje binnen t is ook nog veelste koud om buiten te lopen. Hip, spannend hoor hoop dat t goed uitpakt.
Wat een stilte hier vandaag! Saxia ik hoop dat de sneeuw en gladheid en kou snel weg is en je fijn met je stoere rode wandelwagen en Iselin op pad kan! Samantha gaat alles nog goed met jou en Dylana? Is je man nog vrij of is hij weer aan het werk? En heb je een fijne kraamhulp? Hip errug spannend weer.. Kan me voorstellen dat de tijd traag gaat. JBG lijkt me best zwaar weer te werken! Gelukkig ben je na vandaag weer 2 dgn thuis met je meisje Ik heb net de extra groeiecho gehad en alles was goed gelukkig. Ze was mooi gegroeid tov vorige week. Wel alles langs de ondergrens maar niet zorgwekkend ofzo. Vorige week woog ze nog 2235 gram, nu al 2558 gram dus dat is mooi! Vond de echo alleen echt niet leuk. Was dus bij het echo centrum en vind die mensen toch een stuk minder 'betrokken' dan de verloskundigen. Ze hadden een nieuw echo apparaat en ze wist nog niet precies hoe alles werkte en een collega keek mee want die wist het ook nog niet en dan konden ze van elkaar leren.. Oke prima. Maar ze hebben echt de hele tijd alleen met elkaar gepraat, zeiden niets tegen mij en ik lag daar maar. Had geen idee wat ze aan het doen was en ineens zei ze ja het is klaar. Dus ik vroeg van is alles goed dan, en toen zei ze van ja ik geloof het wel. Euhm pardon.. Ze heeft alles in een grafiek gezet en heb de brief meegekregen voor de verloskundige en daar moest ik maar verder mee overleggen. Wat ik moet overleggen... geen idee. Heb een beetje op google gekeken en als ik mijn gegevens vergelijk met de dingen die ik op internet lees lijkt alles wel goed.. dus daar gaan we maar vanuit. Ben blij dat ik donderdag weer naar de vk mag!
nou ja zeg sasjuh wat stom! hopelijk geeft de vk je donderdag fatsoenlijke uitleg. snap je niet he dat sommige mensen kunnen doen alsof je niet bestaat. je bent ook een mens niet alleen maar hun werk. zulke mensen zouden eigelijk niet met mensen moeten werken! menp jij hebt vandaag de 20 weken echo gehad toch? hoe was het om je kindje weer es te zien? en is alles goed? en wat word het?
Hip precies, dat vind ik dus ook. Heb daar dan echt geen fijn gevoel bij. Dan is het fijn om donderdag weer naar de vk te gaan. MenP ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen tijdens de 20 wkn echo! Was alles goed? Enne.. wordt het roze of blauw?
Hip spannend weer. WEl fijn dat je buikpijn weer weg is! menp ja hoe was je 20 wekenecho?? Saxia nog beetje vermaakt binnen? tis echt koud nog buiten.. hopelijk wordt t snel weer warmer.. kun je er mooi op uit met de kinderwagen Sasjuh fijn dta het goed was, maar wat een rare lui zeg daar. kan me voorstellen dat dat niet fijn voelde daar zo te liggen als ze alleen maar met elkaar praatten en niet tegen jou.. hip ja het zou wat ik zo begrepen heb, wel beter zijn als broertjes schoonmoeder zou overlijden. Maar helaas heb je dat niet in de hand he. de artsen zullen niet zomaar de stekkers eruit trekken heb ik al begrepen..
@pooh, jeetje wat schrok ik van je voet! Ik wist niet dat het zo erg kon worden. Dat lijkt mij echt niet prettig. kan mij voorstellen dat lopen ook niet prettig is of wel? Thuis maar zoveel mogelijk de schoenen uit. Ik hoop dat als ik zulke voeten krijg dat het wel wat beter weer is. Want inderdaad dat soort voeten horen in een slipper. @hip beetje last gehad van buikpijn. Wie weet een innesteling. Helaas kun je niks anders dan wachten. Ik duim voor je. @menp hoe was het? @sasjuh jammer van je echo. Waarom kon het eigenlijk niet bij de verloskundige? Misschien aangeven dat je dit de volgend keer wel zou willen? Hopelijk is wel alles goed en kan je verloskundige dat bevestigen. Ik zag verder nog een paar prachtige foto's langskomen. Nog even en ook wij hebben een kleintje in onze armen. Het lijkt me echt bijzonder. @ suusje goed dat je thuis bent gebleven. En pas weer gaan werken als het helemaal goed met je gaat. Daar hebben ze meer aan dan dat je steeds weer ziek wordt. @saxia lees dat je een rode kinderwagen hebt, leuk. Hebben wij namelijk ook! (althans moet nog wel geleverd worden). Van welk merk hebben jullie er één. @sam hoe gaat het nu met jullie? krijgen jullie veel bezoek?
@tazz wat vervelend voor je broertje en de fam van zijn vriendin. Het ziet er dus niet best uit. Hopelijk laten ze het niet te lang aanmodderen. Het zal er waarschijnlijk niet beter van worden. Voor jou ook erg lastig, lijkt mij. Sterkte
ff een vraagje aan de bevallen dames heeft iemand van jullie katten en hoe gaat dat samen met de kleine? kun je bijv de kleine ff in de box leggen als je in de keuken wat drinken gaat pakken of zo? en springen de katten er dan meteen bij? en als je kleine in bed ligt dan moet natuurlijk altijd de deur van het kamertje dicht of niet...mss als je dat vanaf het begin doet dat kindjes het dan wel niet erg vinden als ze groter zijn. ik wou als kind altijd met de deur open slapen en het licht op de gang aan anders was ik bang hahaha wij hebben ook 2 katten en ondanks dat het nog lang niet aan de orde is vraag ik me toch af en toe af hoe dat dan zal gaan straks.
@suusje: vind het ook een beetje lastig soms. Mijn flestijden zijn ongeveer 06.30 10.15 14.00- 17.45 21.30 en bij de laatste fles moet ik haar wakker maken. Meestal gaat ze rond 18.45/19.00uur naar bed en dan dus wakker maken en daarna slaapt ze tot ongeveer 06.00. Soms net als vannacht moest ik eruit want ze was wat onrustig en toen heb ik om 04.30 de speen erin gedaan en toen heeft ze tot 06.00uur geslapen. @tazzie: echt heftig zeg wat ze meemaken! Heel veel sterkte voor je broer en zijn vriendin, echt heftig. @saxia: ik kan ook niet wachten tot de lente begint!! Heerlijk, was het maar zover! @hip: fijn dat je buikpijn weg is! Ik heb twee katten en ze kijken niet naar Nienke om! We legden eerst een vuilniszak op het boxkleed maar ze springen niet eens in de box. Als ik naar de wc of keuken moet doe ik dat gewoon hoor, moet toch gebeuren. Op de slaapkamer van Nienke mogen ze absoluut niet komen, lijkt wel alsof ze dat weten. @sasjuh: wel raar zeg bij dat echocentrum! Maar het belangrijkste is dat alles goed is met de baby. Vandaag mijn tweede dagje weer gehad, aan het einde van de werkdag ben ik echt op. Ben echt blij dat ik nu twee dagen vrij heb. Ik heb geen keus, ik moet die cursussen en trainingen doen van mijn baas. Dus ik moet flink aan de bak. Nienke heeft vandaag blijkbaar veel geslapen, dat doet ze normaal niet. Ik denk dat dat komt doordat ze nu opeens een andere ritme had en in de ochtend niet gelijk naar bed ging na de eerste fles. Morgen lekker een rustig dagje samen thuis. Mijn vriendin is vandaag 42 weken en nog niet bevallen. Maar heb het idee dat ze nu aan het puffen is .