stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    menp je laat ons wel flink in spanning hoor! het is toch wel allemaal goed??

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh.. wat raar van dat echocentrum zeg :s

MenP laat ons in spanning.. ben erg benieuwd.

Hip.. spannend zeg.. hoop voor je dat het gewoon gelijk raak is deze iui.

JBG.. zal idd vermoeiend zijn om weer te werken. Maar het bevalt wel?

Hier gaat op zich alles wel goed. Vind het alleen erg moeilijk met de voedingen. Moet je nou voeden op verzoek of via schema. Als ik het via schema doe dan drinkt ze vaak het flesje niet leeg. Of is ze heel onrustig.

Ook wil mevrouw absoluut niet in haar wiegje slapen.. Het is gelijk brullen dan. Leggen we haar in de kinderwagen dan slaapt ze heerlijk.

Ze komt nu wel weer aan gelukkig. Ze woog vandaag 3600 gram. Haar temperatuur is nog wel wat laag.

Waren de bevallen dames ook zo onzeker de eerste dagen?

3. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, fijn dat t er goed uitzag, minder hoe ze deden. Wat betreft gewicht bij mn vriendin zeiden ze onder de 3000 bij geboorte t meisje was gewoon 3400 al stress voor niks

Menp, houd t spannend.

Rose, voeten omhoog helpt t beste maar hoop voor je dat dit kwaaltje je bespaard blijft.

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    goeiemorgen..

Menp alles was toch wel goed?? Ik hoop het wel, maak me wel beetje zorgen nu hoor..

Sam misschien even op je gevoel wat jij denkt dat t beste nu is? als je op verzoek voedt drinkt ze dan wel alles op?
    jammer dat ze niet in t wiegje wil slapen, maar gelukkig wel in de kinderwagenbak.

JBG geniet lekker van je dagje thuis met de kleine..

ik ga weer een lang dagje werken.. en vanaaf weer zwangerfit..

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Gisteravond cursus borst voeding gehad. Was echt heel interessant en hoop zo dat ik ons kindje dat mag gaan geven. We zullen zien.
    Die vrouw zei dat je altijd op verzoek moet voeden, maar met fles is dat misschien wel anders.

Menp je houd ons in spanning!

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Sasjuh: Ja, met borstvoeding is voeden op verzoek heel belangrijk. Omdat de samenstelling van borstvoeding elk moment anders is.Dan kunnen ze soms veel sneller honger hebben dan de andere keer. Met flesvoeding is dat anders en met flesvoeding heb je een maximum! Wel leuk dat je borstvoeding gaat geven. Ik vond het erg fijn de eerste 4 weken dat ik het gaf. Vind het nog steeds jammer dat het niet langer kon!

MenP: Ben benieuwd naar nieuws van je!

Hip: Hoe voel je je? Heb je nog buikpijn?

Sam: Ja, ik was de eerste dagen ook enorm onzeker, zeg maar weken! Ik heb zelfs gedacht dat Norah mij niet leuk vond omdat ze veel huilde. Ik zat daar zo mee dat de kraamverzorgster mij s avonds nog gebeld heeft:) Nu denk ik: Wat stelde ik me aan haha, maar toen voelde dat zo naar!

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Geen jbg
    Heb je nog is wat van dat kindje gehoord dat 8 flessen van 180 cc kreeg?
    Ben benieuwd hoe daar mee gaat...

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Goedemorgen,

Mijn vriendin is gisteren bevallen van een jongen met de naam Martijn! Ik ga er vanmiddag naar toe :)!

@troet: die baby krijgt inmiddels een stukje minder, hij is verzadigd geloof ik, haha :D... Maar het is echt een bonk van een baby!

@sam: ik was ook zo onzeker. Heb daar veel over gesproken met de kraamhulp! Die kan je hopelijk een beetje geruststellen en sturen daarin!

9. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Haha toch wel gelukkig maar
    Pff dat was óók wel echt mega veel he,haha

En gefeliciteerd met je vriendin

Hoe is met de verkoudheid van nienke?
    Deed jij elke avond een UI of heel de,dag door? En hoelang deed je dat
    Geen idee hoe da werkt...

Joey is óók nog steeds verkouden :(

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb nog 2 vrijkaarten liggen voor de donderdag/vrijdagavond van de huishoudbeurs en 9maandenbeurs. Kan ik hier nog iemand blij mee maken?

11. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    pff nou of de duivel er mee speelt dames
    ik wou al niet dat joey naar kdv ging zie er zo tegen op
    zet vanmorgen tv aan en wat denk
    dat is dus gewoon HET kdv waar joey naar toe gaat waar die ontucht zaak speelt
    pfff nou voel ik me dus nog kutter he :( (gelukkig is die gek nu wel weg)

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik moest nog aan jou en Pooh denken idd omdat jullie beiden uit Zeeland komen.
    Het is natuurlijk nog niet bewezen dat er echt iets is gebeurd maar tuurlijk schrik je er van.
    Je kan altijd nog een gesprek aangaan he, met het kdv over de gang van zaken!

Anita jou NOD was deze week toch? Hou je ons wel op de hoogte..

13. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja Hip 2 dagen na de iui is toch te vroeg voor innesteling. Maar wie weet wat je lichaam al aanvoelt...Geen idee. Wat je zegt wachten maar weer en dat duurt gewoon lang, bleh.

Pooh ben benieuwd naar je intake voor de kraamzorg.

Troetjuh, toch nog een advies voor je bedacht. Lig je wel eens naakt op naakt met Joey? Nou ja, wel met luier natuurlijk. En dan lekker op bed onder de dekens bij jou. En inderdaad haptonomie is een hele goede. Zowel voor jou als voor de kleine. En eventueel de papa ook nog.

Sasjuh wat een vaag verhaal getver. Dat stelt toch niet helemaal gerust terwijl dat wel de bedoeling is. Goed dat jij je koppie er bij houdt. En je moet maar zo denken als er echt iets zou zijn, dan was er meteen actie ondernomen. Fijn dat de beeb in ieder geval op de eigen groeilijn mooi doorgroeit. En op naar donderdag naar de vlos voor een degelijk verhaal.

MenP en en en?

Tazzie, vermaak me best binnen. Heb nog nooit zo veel tv gezien. Verder hier op zp. En de kleine heeft natuurlijk ook een berg aandacht nodig. Vandaag voel ik me weer licht in mijn hoofd, maar moet eigenlijk nog een paspoort ophalen en boodschappen doen en zo. Vanmiddag manlief thuis, maar eens kijken of we samen kunnen en dan met de auto.

Rose, ja voor je het weet is je huis vol van babyspullen. In elke ruimte kom ik wel iets tegen van Iselin.Tot en met papieren van inenten, kinderbijslag en kinderopvangtoeslag en zo. Wij hebben een maxi cosi mura 4 in het rood.

Hip wij hebben 2 wat oudere katten. Wij hebben de box redelijk vroeg in de kamer gezet. Zo leerden ze dat ze daar niet in mogen liggen. Wij hebben 2 boxkleden erin. Een is van soort plastic. Die leggen we erop als de box niet gebruikt wordt 's nachts bijvoorbeeld zodat ze er dan niet alsnog in kruipen. Overdag ligt dat kleed onder de box en dan ligt een van de katten onder de box op dat kleed. En dat mag. Verder mogen ze alleen op de babykamer als wij er bij zijn. De deur is dan dus gewoon dicht. Dat geldt ook voor onze slaapkamer waar nu nog het bedje staan van Iselin. Ze mogen daar alleen komen als wij er bij zijn. Als ik naar de wc moet, of even iets moet pakken boven en zij ligt in de box dan vertrouw ik de katten goed genoeg om dat even te kunnen doen. Iselin steeds oppakken en wegleggen in de kinderwagen in de gang bijvoorbeeld vind ik voor haar zo storend. De grootste hobby van de kat in het algemeen is toch slapen, dus dat gaat wel goed. Aan de andere kant, als die beesten het in hun bol krijgen, dan ben je ook te laat met ingrijpen als je gewoon erbij bent. We laten de katten ook aan haar ruiken als ze in onze armen ligt. Vaak schrikken ze wel van haar bewegingen of geluidjes. Jij kent je poezenbeesten het beste. Komt wel goed hoor.

Hoera vandaag een ander schema met de fles. Gister de laatste fles, er waren er maar 6 overdag gister, een 110 ml gedaan. En die ging goed op. Dat was om 21.00 uur na een badje. We hebben haar in haar slaapzak gehesen en nog even beneden in de box gelegd. Daarna gelijk met ons naar boven om te slapen en de wekker ging om kwart voor 2. We moesten haar wakker maken, hihi. Weer een fles van 110 ml erin gedaan en tot 6 uur kunnen profiteren. De tijd tot 10 uur leek voor haar eigenlijk wat lang want ze begon om 9 uur al te huilen. Lekker aangekleed en gepoedeld en met speen weten te rekken tot kwart voor 10. Nu ligt ze lekker te slapen op haar zitzak in de box. Ben benieuwd of we 2 uur gaan halen. En dan zitten we ineens keurig op 6 voedingen van 110 ml. En gelukkig kan ik dan nog ophogen naar 120 ml mocht ze daar behoefte aan gaan krijgen en ik denk van wel, want ze drinkt nu ondanks haar verkoudheid, ook alle flessen leeg.

14. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua voeding overleggen met je kraamhulp en/of vlos. Ik deed wel een beetje op verzoek, omdat ze goed wakker moest zijn om het flesje goed leeg te krijgen. Overdag zat er wat korter tussen de voedingen dan 's nachts. Zij hield wel echt zelf een redelijk strak ritme aan. Laat haar overdag lekker bij jou liggen. En ook voor de fleskinderen, lekker naakt op naakt voor de binding. Prima toch in de kinderwagenbak. Wat ook nog kan helpen is een wikkeldoek om haar heen. Zo beperk je de ruimte, gevoel van vliezen om haar heen en lekker warm en geen slingerende armen. Temp laag dan met mutsje laten slapen. Overdag eventueel ook. Jouw lichaamswarmte is het beste en hoe gezellig is dat!
    De eerste week heeft mijn man bijna alles gedaan. ik was zo verzwakt. Ik kon de info ook niet onthouden. De onzekerheid kwam daarna eigenlijk. Maar het wordt minder Sam echt waar. Gun jezelf de tijd om Dylana te leren kennen. En zij jullie natuurlijk. Als ik hier nu een slab onder de kin leg, dan is het net een jong vogeltje en gaat die mond vanzelf open. Ze leren best snel dus.

Sasjuh gewoon lekker proberen die bv. Heb trouwens nog 2 dozen zoogcompressen liggen. Menp jij woont het dichtste bij. Ga jij bv geven?

JBG van harte met je vriendin. Was zeker een baby aan de maat? Mijn vriendinnetje is ook bevallen met 42 weken van een zoon van 4,5 kilo. pffff.

Troetjuh wat heftig!!!!!!! Aan de andere kant die persoon is inderdaad weg en dit kdv staat nu onder verscherpte controle. Tja waar ben je dan beter af.

Zo nu ga ik lunchen. heb vanochtend de broodjes al klaargezet in de koelkast. Ik probeer zo veel mogelijk te doen in de periode dat zij slaapt. Een goede voorbereiding is immers....

15. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @troet: wat rot zeg van dat KDV, misschien kan je er inderdaad een gesprek over aangaan daar! Wat betreft de ui, die is om te zorgen dat ze vrij kan ademen in de nacht. Heb het eerlijk gezegd maar 1 nacht gedaan, ui door de helft snijden en in een bakje op de kamer. Ik vond die lucht vreselijk. Ze krijgt wel paar keer per dag een neusspray, dat is wel fijn!

@saxia: Hopelijk kan Iselin op 6 flessen blijven. Nu moet ik zeggen, wij hadden in die overgang soms 7 en soms weer 6 flessen. En dat was toen ook toen we van 6 naar 5 flessen gaan. In het begin is het even wennen. Grappig he van die slab, haha... Doet Nienke ook, word ze helemaal gek, ETEN:D!!

@bevallen dames: Hadden jullie dat ook dat jullie na de bevalling voor het eerst sex hadden en daarna als je weer ongesteld moet worden je onzeker bent! Ik gebruik keurig de anticonceptie zoals ze hebben voorgeschreven, zou goed moeten gaan, maar één van deze dagen moet ik ongesteld worden en ik kijk er toch wel naar uit! Het zou je maar overkomen gewoon aan de anticonceptie en toch zwanger... Ze zeggen dat je meer vruchtbaar bent na de bevalling dus ohh... Ik zal me nergens druk om hoeven maken denk ik, maar het zit wel in mijn hoofd. Moet er nu niet aan denken om weer snel in verwachting te raken. Hebben jullie dat ook dat je daar aan denkt (dacht)?

16. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bevallen dames: Hadden jullie dat ook dat jullie na de bevalling voor het eerst sex hadden en daarna als je weer ongesteld moet worden je onzeker bent! Ik gebruik keurig de anticonceptie zoals ze hebben voorgeschreven, zou goed moeten gaan, maar één van deze dagen moet ik ongesteld worden en ik kijk er toch wel naar uit! Het zou je maar overkomen gewoon aan de anticonceptie en toch zwanger... Ze zeggen dat je meer vruchtbaar bent na de bevalling dus ohh... Ik zal me nergens druk om hoeven maken denk ik, maar het zit wel in mijn hoofd. Moet er nu niet aan denken om weer snel in verwachting te raken. Hebben jullie dat ook dat je daar aan denkt (dacht)?[/QUOTE]

JBG zo ver ben ik hier nog niet, maar kan me dat helemaal voorstellen. Ik wil graag een spiraal laten plaatsen. Wie moet ik daarvoor bellen en welke spiraal wil ik dan? Ben sowieso even de weg kwijt qua wanneer weer sex hebben, vloei al een aantal dagen niet meer. Laag Hb, of even een pauze? Bovendien heb ik nog hechtingen van de knip. De buitenste zijn verwijderd, maar hoe het er van binnen aan toe gaat...? Geen idee. Lijkt mij ook spannend weer sex te hebben. Doet het pijn bijvoorbeeld. Ze zeggen met een knip van wel. De vlos heeft wel een praatje gehouden maar ben die info deels al weer kwijt. Ach morgen maar eens bellen voor de 6 weken afspraak en dan kan ik mijn vragen nog eens fijn spuien. Wie is er nog meer van pil naar spiraal geswitcht? Ik weet nog een jaar geleden dat we "allemaal" riepen, geen pil meer.

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben dan nog niet bevallen maar wil ook na de bevalling een spiraal laten plaatsen. De Mirena, een kunsstof spiraal dus. Is toch minder hormonen dan de pil en ze worden alleen plaatselijk afgegeven.
    Mijn cyclus is natuurlijk super onregelmatig en waarschijnlijk zal ik zonder Clomid e.d. niet weer zwanger worden maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen!

Owww wat fijn die nesteldrang :D Mijn huis is nog nooit zo schoon en opgeruimd geweest en wat ruikt het lekker hihi.
    Heb de badkamer een grote beurt gegeven, het hele huis gezogen, beneden alles afgenomen met dettol en een vochtig lapje, de huiskamer gedweild en de toiletten gepoetst en het geeft me een heerlijk voldaan gevoel haha.
    Nu zo nog even boodschappen doen, langs de bieb en de Kruidvat en vanavond een uurtje Zwangerfit.
    De dagen vliegen voorbij zo zeg.. en ik zag er nog wel zo tegen op om thuis te zitten!

18. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Nog geen nieuws van menp??

Ik had al vrij snel sex na de bevalling ondanks de knip. Heb geen pijn gehad, heb het idee dat het ietsje ruimer is vanonder :). Was wel echt wat bang de eerste keer, gewoon rustig aan doen.
    Hier nog steeds alleen condoom, vind het heerlijk zonder hormonen! Ben zelfs superregelmatig ongesteld, om de 31 dagen.

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @saxia: ik heb natuurlijk een keizersnee gehad dus weet niet of het zeer doet. Bij mij hield het vloeien van de bevalling na 6.5 week op (er zat net als bij jou een paar dagen pauze tussen saxia, dacht dat ik ervan af was maar helaas) en toen werd ik nog is iets van 9 dagen ongesteld dus wij hebben het pas na 8 weken ongeveer voor het eerst gedaan. Ik zou gewoon een afspraak maken met je huisarts voor info en anders even de verloskundige bellen. Die willen je best nog wel informeren hoor daarover! Ik ben weer aan de pil gegaan, waarom...? Ik vond niets anders passend bij mij maar tot nu toe is het oké voor mij.

@sasjuh: hahah, heerlijk die nesteldrang. Ach de dagen mogen snel voorbij gaan toch?

Rond half 4 ga ik weg, dan op kraamvisite in het ziekenhuis, spannend!

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook alleen condoom. Bevalt mij best goed. Manlief vind t niet fijn, maar altijd beter dan mij met hormonen, want toen had ik erg weinig zin..
    Ik ben nog wel onzeker ja, en iedere keer weer blij dat ik ongesteld ben. Hier ook erg regelmatig, 28/29 dagen. Pas als Noor een jaar is gaan we denk ik pas aan een 2e denken.Maar ja, de tijd vliegt want ze is al bijna 5 maanden!

Saxia, de eerste keer seks viel mij erg mee. (ik had ook een knip) wij deden het alleen pas wel na 8 weken, toen stopte het vloeien pas. Vond t ook wel prettig om het goed te laten genezen. ( Heb de boel ook nog allemaal ontstoken gehad, dus voor ik er lichamelijk en psychisch weer aan toe was, duurde even) Ik associeerde dat gebied eerst alleen nog maar met pijn. Maar t gaat steeds beter gelukkig.

Deel Deze Pagina