stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
  2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hoi meiden sorry dat ik niet meer zoveel op jullie reageer

maar tis echt zo ontzettend druk met mijn kleine man!
    ben echt gewoon de hele dag met hem bezig
    hij slaapt ook zeer slecht is vaak tussen de 1 uur en 2,5 uur na zijn flesje nog wakker..
    en in bed leggen heeft geen zin krijst die de boel bij elkaar
    dus best pittig

haha voel me echt zo zeikert :(

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Troetjuh, wat vervelend joh, dat het nog steeds niet lekker loopt! Je bent echt geen zeikerd hoor. Ik weet zelf ook nog hoe zwaar die eerste weken waren. En iedereen maar zeggen: 'meestal gaat het na 6 weken beter'. En ik dacht:'Na 6 weken pas? Hoe kom ik die door??' Maar het bleek wel waar te zijn. Sterkte meid en denk wel een beetje om jezelf he? Jij moet ook nog herstellen!

Saxia: Lief aangeboden, maar wij gebruiken idd ook de kruidvat. Vind ze veel fijner!

Samantha: Wauw, mooie grote buik!! Hij zit echt nog mooi hoog!

Hier gaat t de laatste dagen wat beter. Norah slaapt meestal van 23.00-4.00 en soms zelfs 5.30! Dat is zó heerlijk! En overdag vind ik ook dat ze veel slaapt. Ze krijgt haar fles en dan is ze zo'n 1,5 uur wakker. Kan haar niet langer wakker houden want ze is gewoon heel moe en wrijft dan in haar oogjes. Dan slaapt ze dus gelijk als ze in bed ligt en meestal door tot aan de volgende voeding( dus 2,5uur) Typisch, want in het begin sliep ze veel minder!
    We hebben haar nog steeds ingebakerd en dat helpt echt. Zonder dat ding begint ze te krijsen in bed. Wel kan ze al haar hele bedje door. Ik heb nu de lakens er maar af gehaald want ik vond haar 1x onder het laken. Ben me rot geschrokken! Dus nu ligt ze alleen in haar inbakerslaapzak, maar ze voelt warm genoeg. Dan ga ik niet elke 10 min kijken of ze wel boven de lakens ligt.

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    haha norah
    6 weken omg lol,

lekker zeg dat ze al zo goed slaapt zeg, joey doet dat hier ook wel is ja als die in de box ligt en doek over zijn hoofdtrekken dan schrik je wel effe ja...
    wel fijn dat ze die inbakerzak zo heerlijk vind en gelijk gaat slapen
    lijkt me best grappig als je ze ineens ergens anders vind dan dat je der gelegd heb

saxia wij gebruiken hier ook kruidvat :D

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    oja sam mooi buikje hoor groeid goed:p
    nog even en dan is het grote moment daar :D

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Tis maar goed dat haar bed zo groot is :D. Soms ligt ze helemaal andersom als ik haar heb neergelegd, soms ineens bovenin het bed! Tis wel grappig inderdaad! Ze had alleen laatst de striemen op haar hoofd omdat ze tegen de spijlen aan gedrukt lag. Zo zielig!

7. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @troetjuh, de kleine houdt je lekker bezig. norah zegt ong. 6 weken dus moet je nogmaar drie weken. Tja ik weet dat kan heel lang zijn. Ik hoop voor je dat het gauw beter gaat worden. En het is heel logisch dat je hier nu minder reageert. Dat komt wel weer..

@ sam spannend het afwachten. Hopelijk horen jullie morgen wel een een beetje op tijd wat de uitslag is? EN wat heb je een mooie grote buik!

@saxia ben erg benieuwd wat jullie krijgen een jongen of een meisje. Ook wij weten het niet en moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig bent. Ook het kopen van kleertjes is een stuk lastiger. Maar goed we hebben wel iets om naar uit te kijken. En jij hoeft in ieder geval niet zo heel lang meer te wachten.

@hip hoe is het verder met jou gegaan de afgelopen dagen?

20 weken echo was helemaal goed! erg leuk om te zien hoe groot onze uk nu is. Ik kon nu in ieder geval heel goed zien dat het een babytje was. 10 weken echo is wat dat betreft toch altijd een vage foto gebleven. Nu heb ik mooie foto's mee naar huis gekregen.
    Eerste kleertjes hebben we ook gelijk gekocht. Is wel lastig als je het geslacht niet weet.
    Buik begint nu eindelijk ook beetje te groeien dus het begint nu langzaam wel echt te worden. Alleen het genieten blijf ik lastig vinden en waarom weet ik niet. Het lijkt zo onwerkelijk. Hebben meerdere daar last van gehad? voel me daar soms best schuldig over.

8. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    oja voor de dames die bevallen al zijn
    je moet voor je kleintje nu geloof ik ook een id aanvragen
    je mag hem/haar niet meer bij schrijven op je paspoort
    als je het dit jaar nog doet kost het geloof ik 9 euro vanaf volgend jaar kost het 30 euro!

9. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @saxia: Ik heb kruidvat en pampers gebruikt,ben toch meer fan van die pampers,dus ik pb mijn adres wel even naar je! Thanks! Nienke heeft helaas nog niet gepoept, bij cb hebben ze wat tips gegeven hoe we het buikje het beste kunnen masseren,ook in het badje en als we denken dat niets helpt tegen de krampjes dan maar de voeding van friso tegen krampjes. Vanmorgen heeft ze het super gedaan alleen nu heeft ze weer last. Wel sneu hoor, maar alle kindjes moeten er doorheen. Ze was in iedergeval keurig op de middellijn qua gewicht en qua lengte iets onder het gemiddelde!

@sam: hoe is het bij je moeder?

@troet: je bent geen zeikerd hoor! Je kindje eist veel aandacht van je op en dat is natuurlijk moeilijk! Sterkte en als je wat kwijt wil, gewoon spuien!

@rose; niet schuldig voelen, dat is helemaal niet raar en herkenbaar. Je zat nu eenmaal niet op een roze wolk, je hebt je zo ziek gevoeld! Fijn dat alles goed was bij de echo!

@troet; ik zag het ook van het id,maar kindjes veranderen zo snel, heeft het wel zin?! Want ik weet dat als je naar het buitenland gaat, moet de foto wel enigszins overeenkomen met zoals ze zijn! Vind het trouwens wel een groot prijsverschil hoor!

Ze heeft weer heerlijk gelachen vandaag :),zo mooi! Ben trouwens naar me werk geweest vandaag, was erg leuk. Heb van me directe collega's een bon gekregen,die kan je kopen bij oa primera,voor babyspullen bij babywinkels of online. Ook een leuk boek met 365 verhaaltjes voor meisjes,echt super! Wat hebben jullie voor leuke of rare kraamcadeau's gekregen bevallen dames?

Vraagje trouwens. Bij wie gaat de baby naar de kinderdagopvang? Hoe zit dat met uurloon en geld terugvragen bij de belasting? Ik wilde helemaal geen dagopvang, ze zou natuurlijk naar mijn moeder gaan. Vind haar zo klein om haar daar achter te laten. Heb al wel geïnformeerd en ze hebben wel plek voor die ene dag. Kunnen jullie je gevoel erbij vertellen, hoe denken jullie er over?

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    ik heb net een puckababy besteld... hopelijk werkt dit net me kleine man weer in gebakert in een hydrofiel en sliep die lekker effe tegen sputteren maar wel gaan slapen :p
    hoop hem donderdag te ontvangen

norah hoe doe jij dat? ook met een pucka baby?
    of via hydrofiel vind da toch een beetje eng zo hydro..

@jbg naja euh de overheid wil dat toch ze kunnen moeilijk verwachten dat je elke maand een nieuw id ga halen:p
    en hun willen dat ze een id krijgen toch...

hier gaat de kleine man in maart ook naar de opvang (flexibel)
    ik vind ook niet echt leuk maarja kan niet anders heb niemand die op kan passen
    zal effe wennen zijn denk ik

euhm wij betalen 7,12 per uur maar dat is om dat flexibel is
    ligt ook aan je dag verblijf wat ze vragen
    maar de meeste geloof ik 6,36 je krijg van de belasting diesnt ook max 6,36 vergoed per uur
    als je naar de belastingdienst en toeslagen toe ga en dan kinderopvangtoeslag bereken
    moet je wat gegeven in vullen van jou en je vriend (salaris)
    die zie je hoeveel je terug kan krijgen

ik betaal voor 52 uur in de maand 163 euro per maand
    zoals het er nu uit ziet

11. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    ID voor je baby is alleen nodig als je met hem of haar op reis gaat. Denk niet dat je baby zich op straat moet legitimeren:D. Ga hem ook pas aanschaffen als we met Keano naar het buitenland gaan.

12. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Keano heeft gisteren weer prikjes gehad op het cb. Hij was heel erg flink en heeft maar heel even de hele tent bij elkaar gekrijsd (gekrijst?). Hij was in de lengte flink gegroeid, nu 63 cm en qua gewicht maar een beetje, weegt nu 6,2 kilo. Maar hij zag er prima uit.

Vandaag zijn we met hem naar het wilhelmina kinder ziekenhuis geweest. Hij heeft een aardbeivlek (hemangioom) op zijn lip, die groeit. Omdat het op zijn lip zit was het aan te raden om een kinderdermatoloog ernaar te laten kijken.
    Hij krijgt er vanaf volgende week medicijnen voor en als het goed is trekt het met een paar weken al weg.
    Hij was zo lief vandaag! Helemaal niet gehuild en naar iedereen gelachen.

Vandaag is hij precies 3 maanden!
    En wat ze zeggen is waar: Met 3 maanden zijn de krampjes zo goed als over. Ik denk dat de voeding van de kruidvat, extra care, ook heeft geholpen.

Rose, gefeliciteerd met de goede 20 weken echo!
    Misschien komt het genieten nu wel. De echo was super, dus er zal wel iets van rust nu komen.

Sam, mooie buik!

JBG lief van je collega's, en leuk dat je kleine zo lacht.

13. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Oja, vandaag compleet met nieuwe muts haha;

14. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Rose, super dat de 20 wkn echo goed is. T genieten komt vast steeds meer.

Troetjuh, gewoon blijven spuien.

Suusje, wat een lief boefje.

Verder weet ik t ff niet meer.

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    wat een schatje is die keano!!! zo lief met die muts! fijn dat hij medicijnen kan krijgen!

troetjuh: ik heb der puckababy ook gehad. Die is erg fijn. Alleen was dat voor norah nog niet genoeg ( ze kunnen hun armpjes nog wel bewegen) dus ben ik overgestapt op de pacco inbakerdoek.
    hydro's heb ik alleen gebruikt als ik de doek moest wassen, maar daar wurmde norah zich zo uit.

@suus: mooi gewicht al zeg! Norah is nu ook 63 cm, maar zij weegt 5,5 kg. En idd, hier zijn de krampjes ook over!

vanacht een hele beroerde nacht gehad. norah sliep zo slecht en onrustig! ze wilde om 2uur een fles en om 5 uur en nu heeft ze er al weer één. Eigenlijk krijgt ze nu teveel voeding, maar ja, ze heeft echt honger! /voor 1x maakt dat toch niet uit lijkt mij?
    Gister poste ik nog zo leuk dat ze sliep van 23uur-5.00 maar helaas! hopelijk is het eenmalig, want vrijdag is mijn 1e werkdag en dan wil ik graag iets meer energie hebben!

16. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Zo hier gisteren zo beroerde dag gehad
    Zal dus aan weer liggen,
    De kleine heeft van 6 tot half 12 ma 1 uur geslapen
    En alleen maar gehuild,
    Norah ik zit net zoals Jou als hij huilt is die alleen met flesje te troosten maar krijg hij dus teveel
    Ik krijg hier er trouwens ook geen schema in
    Dan komt hij om de 2.5 uur dan moet ik hem na 4 uur wakker maken
    Ik word er zo onzeker van
    Wil hem niet over voeren
    Hier is het als hij wakker is bijna altijd huilen (zucht)

17. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    @ Norah Keano is ook al 2 nachten een keer extra gekomen. Ik denk dat hij weer in een groeispurtje zit. Ik mocht hem van het cb gewoon een flesje extra geven als hij echt hongerig was. En dat was hij! Heel gulzig de fles leeg drinken en dan als een blok in slaap vallen, hihi.

Troetjuh, Huilt hij echt van de honger? Keano heeft wel eens dat hij heel erg huilt en op het hoogtepunt valt hij in slaap. Hij huilt dan met pauzes steeds ietsje harder en ineens is hij stil. Hij huilt dan met zijn oogjes dicht.
    Of krijgt hij misschien te weinig voeding en moet je de flesjes ophogen?
    Schema komt vanzelf. Gewoon alle tijden dat hij drinkt opschrijven en opeens zie je daar een patroon in. Dat patroon kun je dan steeds een beetje bijsturen en aanpassen. Hier was dat zo rond de 2 maanden.

18. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Idd soms heeft hij dat idd ineens stil
    Maar vaak gaat hij steeds harder tot hij Zen fles krijgt
    Hij krijgt althans probeer ik 6x op een dag 100 dus 90 water 3 schepjes en 2 schepjes nutriton

Ben idd nu op aan schrijven zijn schema
    Kwam vannacht om 4 uur
    Ik hem om 8 uur wakker gemaakt

Hoe deden julllie dat dan met de nacht
    Want stel hij is dus nu om 4 uur gekomen
    Morgen komt hij om half 5 b.v dan is weer je hele schema weg...

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Rose.. super dat de 20 weken echo helemaal goed was. Nu nog meer proberen te genieten he :)

Suusje.. wat een mooi mannetje is die keano toch. Fijn dat die vlek met medicijnen kan worden behandeld.

Troetjuh.. ik hoop voor je dat er snel wat regelmaat in komt. Lijkt me erg moeilijk zo en kan me voorstellen dat je er onzeker van word. Althans..dat zou ik worden.

Gister de uitslag gekregen van mijn moeders operatie van 2 week geleden. De uitslag was negatief :( Van de 3 stukken die ze er uit hebben gehaald en gecontroleerd waren er 2 slecht.. en er zijn uitzaaiingen. Nu word ze vrijdag weer geopereerd.. en in januari start ze niet met de bestralingen, maar met chemo.. Gaat nog een heftige tijd worden!

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Suusje: Oh, dat is fijn om te lezen. Ja, ik vond het ook zo zielig om haar niets te geven vanacht, en idd ze heeft gewoon 150cc opgedronken. Ze krijgt nu 6 flessen van 150cc en komt dan uit op 900cc. Overgaan naar 5 flessen lukt hier nog niet. Maar met een fles extra zit ze wel gelijk op 1050cc. Nou ja, hopelijk is het eenmalig:)

Troetjuh: Wat vervelend joh! Het is zo vermoeiend zo'n huilend kindje. Kun jij het nog aan?

Deel Deze Pagina