stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hoi Meiden!

Nou ik ben bezig om een mail te maken voor de werkgever van mijn vriend. Hij had vorige week informatie gevraagd naar aanleiding van het gesprek over zijn ontslag. Hij kreeg een mail terug waarin ze het gesprek beknopt hebben herhaald. De woorden van mijn vriend zijn verdraaid in hun voordeel en de reden van ontslag ook. Ben nu een mail aan het maken waarin zijn versie van het gesprek uitgebreid aan bod komt.
    Wat een nare mensen!

Morgen ga ik weer met Keano naar het ziekenhuis voor controle van zijn bultje. Wij hadden het idee dat hij wat kleiner woord. Maar Keano groeit en zijn mondje ook, misschien lijk het daardoor kleiner ;). Ben benieuwd, we hoeven er pas om half 3 te zijn. Ik kan dus lekker op mijn gemakkie erheen rijden en hopelijk terug ook weer zonder files.

Keano zit al twee dagen op 4 flessen. Ik heb het aangedurfd om mijn schema los te laten. Ik laat hem nu zelf wakker worden en pas daar mijn schema op aan.
    Laatste 2 dagen was het: 7 uur fles 210,9 uur paar hapjes banaan ,half 12 fles 210, half 5 fles 210, 6 uur paar hapjes banaan en 8 uur fles 210. Maar vanmorgen werd hij om half 6 wakker van mijn vriend, dus vandaag weer 5 flessen van 180.

Sasjuh. Het is normaal dat je de baby wat minder voelt. Wat Norah zegt, de baby heeft veel minder ruimte om te bewegen. Ik was ook een tijdje onzeker erover. Ik moest toen elke kleine beweging noteren. Daaruit bleek dat ik hem elk uur wel 1 of meer keer voelde.
    maar waarschijnlijk mag je wel even bij de vk langs komen als je het niet vertrouwt.

Saxia, jeetje weer spruw! Het zit ook niet mee. Kan je de "flesstress "al wat loslaten?
    Ik, en ik denk meerdere dames met mij, had dat in het begin ook. alleen maar puzzelen met tijden en flessen en hoeveelheden. Terwijl ik daar nu veel makkelijker mee ben. Heb je inmiddels al wat meer tijd voor jezelf?

Norah, fijn dat norah nu zo goed slaapt. Hoe is het met de krampen? Ik hoop dat het niet komt van de voeding. Ik ben net begonnen met extra care en standaard te mengen voor Keano. Omdat jij het ook al met succes had gedaan.

Menp, leuk dat je de beeb voelt. Ja hoor dat kan heel goed. Ik voelde Keano voor het eerst met 18 weken (op moederdag).

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Suusje ik voel haar ook wel minstens 1 keer per uur hoor, vaker ook wel. Maak me dan ook maar niet ongerust, en het klinkt idd wel logisch, hoe groter ze wordt hoe minder ruimte om te bewegen.
    Momenteel heeft ze de hik en dat is altijd duidelijk te voelen :)

Wat fijn trouwens dat we elkaar allemaal zo goed kunnen helpen hier! Iedereen kan weer wat van een ander leren, als ik dat allemaal lees hoe jullie elkaar tips geven over voedingen enzo, wilde even zeggen dat ik dat erg fijn vindt!

Zo nu ben ik officieel klaar voor de komst van ons meisje! Laatste dingetjes gedaan, ziekenhuistas klaar gemaakt en de enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven. Bij de Wibra net 2 emmers, een afwasteiltje en vuilniszakken gehaald want dat stond bij de benodigdheden voor een thuis bevalling.

Ik duik nu lekker met mn nintendo ds en professor Layton op de bank, heerlijk!

3. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, lekker helemaal klaar voor de bevalling wel een fijn gevoel zeker.
    Als je ongerust blijft over de bewegingen gewoon je vlos bellen.

Hier nog alleen morgenochtend werken.

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Saxia, ik neem altijd een luier mee en een omslagdoek. Je kunt haar daar uitkleden dan ga je wegen en meten, en daarna dus naar de arts. In de tijd dat je wacht op de arts of wv kun je haar in de wikkeldoek doen. ( Het is daar trouwens wel ontzettend warm vaak.. )

Suusje, ik denk niet dat het aan de extra care voeding ligt, die gebruik ik al 1,5 maand niet meer en dit is van de laatste weken. Vanochtend weer een 'knikker' uit haar luier maar daarna was het weer dun. Ik hou het maar even goed in de gaten en geef haar maar geen banaan enzo, maar meer groentes vanwege de vezels. Als het aanhoud ga ik maar naar de huisarts.

De pacco is vernaaid, dus daar ga ik morgen mee beginnen. Vanacht nog maar niet, want ik heb nachtdienst en mijn man hoort haar toch minder, dus dan ga ik niet fijn werken denk ik. Dan maar morgen als ik er zelf bij ben.

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Spannend Norah hoop dat werkt
    En draait ze nachts niet dan?
    Draai jij alleen nacht diensten? Hoeveel uur werk je dan?

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Nee, ze ligt nu nog in de SafetoSleep ( een doek om het matras waarmee ze dan vastligt en dus niet kan draaien) Dus heel veel haast heeft t niet, maar het moet ooit natuurlijk!

Ik heb een contract van 20uur, maar werk meestal 24uur. Ik werk normaal 1x per maand 4 nachtdiensten maar vannacht was extra. Normaal werk ik maandag en vrijdag overdag. Maar die nachtdiensten tikken wel aan qua uren en ORT. Hoeveel uur ga jij werken Troetjuh? Jij werkte toch ook in de zorg?

7. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Net terug van de verloskundige ( ik had vergeten om het in het lijstje te zetten), alles was goed.
    Alleen met 37 weken gaan ze me doorverwijzen naar de gyn voor een consult om eventueel te kijken voor eerder inleiden i.v.m alle lichamelijke klachten.

8. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Klopt Norah ik werk 24 uur 2 dagen door de weeks en om en om het weekend
    Wel lekker
    Wel fijn idd dat ze nog even veilig lig
    Daarom wou ik Joey óók uit gebakerd hebben voor hij naar kdv gaat...

9. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pooh nog een ochtend werken en dan lekker verlof. Lekker joh! heb je er zin in?

@sasjuh is er helemaal klaar voor, Geeft een fijn gevoel of niet.

@ carly eerder inleiden waarom dan precies, als ik vragen mag. Wat zijn je klachten? Dit zal dan toch ook betekenen dat je niet meer geholpen gaat worden door de verloskundige?

@hip hoe is het nu met jou?

@suusje, ben benieuwd wat je morgen te horen krijg in het ziekenhuis.

Wat betreft flesvoedingen, inderdaad erg leuk om te lezen dat jullie elkaar zo goed kunnen helpen. Ik kan nog niet mee praten maar kijk al uit naar het moment dat ik kan vragen om advies.
    Dus jullie mogen er nog lang niet mee stoppen (met ervaringen uitwisselen) hihi.

@saxia al wezen pronken met je kinderwagen? het weer begint nu weer iets beter te worden.

@sam, voel je nog een beetje fit of heb je veel last van slaapgebrek?

Verder weet ik het even niet meer..

Fijne avond allemaal!

10. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Rose, ik heb nu al paar maanden elke keer pijnaanvallen boven in mijn buik en rug,waarschijnlijk komt dit door mijn maag en darmen ( voor de zwangerschap ook al veel klachten mee gehad),het leek even wat beter te worden maar heb nu weer elke keer veel pijn.

Daarnaast heb ik fibromyalgie wat tot nu toe allemaal best redelijk gegaan is maar mijn lichaam begint door al het gedoe wat op te raken en de fibromyalgie begint ook steeds meer op te spelen.

De verloskundige vind het beter om me daarom met 37 weken naar de gyn te sturen voor een consult over inleiden maar goed dat zegt allemaal nog niks,misschien gaat het dan wel weer wat beter met me en misschien kan het voor het kindje ook nog wel helemaal niet,dat gaat de gyn bepalen.

Ze willen me in ieder geval niet over de 40 weken heen laten lopen,dus ik wacht het wel af,ben benieuwd

11. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    He Carly, jij ook fibromyalgie? Dat heb je nooit eerder verteld geloof ik ?Ik heb het helaas ook... Valt niet mee he?

12. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Norah: Ja die bekkenpijn komt nog voort uit mijn zwangerschap met bekkeninstabiliteit. Dacht dat ik er vanaf was, maar dus toch niet helemaal. Wat fijn dat je kleine meid goed heeft geslapen, heerlijk!

@sasjuh: heb wel gehoord dat je de baby minder zou voelen naar mate de zwangerschap vordert, maar bij mij was het niet aan de orde, Nienke werd juist steeds drukker!

@saxia: Groene boekje als je die al hebt, badcape, luiers, setje kleren, spuugdoek.. dat zit er een beetje standaard in als ik naar het cb ga. Maar die badcape en luiers zijn toch wel het belangrijkste :p!

@suusje: wat jammer voor je vriend dat het zo moet zeg, bah! Succes morgen in het ziekenhuis! Tot wanneer hebben baby’s ongeveer vijf flessen, vijf maanden ongeveer?

@sasjuh: Jij bent er klaar voor! Mijn advies, lekker genieten van het niets moeten en lekker veel slapen, hihi :)!

@carly: fijn dat alles goed was bij de VK!

@troet: Hoe lang nog voor je weer moet werken?

Vandaag weer gewerkt, ging goed, beter als vorige week. Heb lekker veel kunnen doen en kon lekker mijn ding doen. Morgen weer een dagje en dan lekker twee dagen vrij!

13. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Norah, ik weet niet of ik het ooit genoemd had,maar heb een paar jaar geleden de diagnose gekregen en het valt idd niet mee, ik kan het ook nog steeds niet zo goed accepteren.

Ik ben het werk wat ik het liefste deed erdoor kwijt geraakt en zit al meer dan twee jaar thuis en nu sinds afgelopen oktober in de WIA voor een jaar en dan herkeuring en waarschijnlijk weer een reintegratietraject. Ze hebben me nu voor een jaar afgekeurd omdat ik ook zwanger was

14. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Maar jij werkt ook in de zorg toch Norah,is dat voor jou wel goed vol te houden?

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Het is te doen, als ik mijn grenzen maar heel goed in de gaten hou. Fulltime zou ik ook nooit kunnen werken. Werk wel vaak met pijn en na een dag werken kan ik vaak niets meer, maar het geeft me ook zoveel plezier en zelfvertrouwen om te werken. Tja en het blijft moeilijk te accepteren inderdaad.Ik kreeg eerst ook amitriptiline, maar dat is nu niet handig omdat het slaapmedicatie is. En icm nachtvoedingen heeft dat weinig zin.

Wat deed jij voor werk?

16. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Verpleegkundige in het ziekenhuis maar ik moest me steeds vaker ziek melden en ben daarna in de jeugdzorg gaan werken om mijn lichaam meer te ontzien maar dit maakte helaas geen verschil en uiteindelijk definitief in de ziektewet terecht gekomen helaas...

Werkte de amitriptiline bij jou?
    Ik gebruik er niks voor, kreeg wel pijnstilling enzo maar dat deed niks.

En die grenzen he... moeilijk is dat soms he om die te bewaken

17. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen, beetje vroeg om al wakker te zijn gelukkig laatste werkdag vandaag. Fijne dag iedereen ga nog ff proberen wat te slapen.

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Werkze Pooh. Heerlijk idee zeker, zo'n laatste dagje?

Carly: Ja die amitryptiline werkte bij mij wel iets. Ik sliep s nachts dieper waardoor mijn spieren meer tot rust kwamen. Misschien dat ik er toch weer aan ga beginnen nu Norah gaat doorslapen.

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pooh heerlijk gevoel is dat, je laatste werkdag! Geniet ervan :)
    Norah hoe was je nachtdienst?

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Goed hoor! Lekker rustig nachtje gehad. Beetje rondgereden, clienten geholpen en gekeken of er inbrekers waren haha:)
    En toen ik thuis kwam lag Noor bij mijn man in bed, die was net wakker, dus dat was heerlijk thuiskomen en ontvangen door een dikke glimlach van mn meisje. Zo prachtig.
    Komt wel Sasjuh:) Jouw meisje komt snel!!

Deel Deze Pagina