stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Dat is zeker de ja waar we zo op hoopten!! Jeej ik wost het wel!!
    ik zal dadelijk proberen als ik nog tijd heb voor het werk om de foto hier neer te zetten.
    whaaaa ik ben zo blij!!

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Troetjuh ik vind het wel onwijs spannend maar heb er eigelijk wel een best wel goed gevoel bij. xx

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    echt supergaaf Hip!! ben zo blij voor je!!!! Spannend blijft het nu wel ja dat zul je wel een poosje houden! Maar dit komt gewoon goed :)

(en nu moet ik racen naar t werk hahaha, wilde je antwoord weten :p )

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip en Hipman van harte gefeliciteeeeeerd!! Wat gaaf ook dat je voorgevoel gewoon zo sterk was..
    Ga van elk moment genieten.. en op naar een mooie oktober beeb!!!

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha ik bedenk me net dat het al je vrienden e.d. natuurlijk wel opgaat vallen als je het hele carnavalsweekend geen alcohol drinkt of niet??

6. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hip jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhh, gefeliciteerd meid! wat super! en nu moet de kleine vooral blijven plakken. een mooi begin van je carnalval. EN dan maar proosten met een frisje!:D

@ tazz kan me voorstellen dat het een terleurstelling is. je gaat er natuurlijk eerst vanuit dat het op de gewone manier kan. Daar mag je best even van balen.
    en ik las dat je ratjes zijn ingeslapen, dat is niet leuk. Het is toch altijd een gemis. en verder druk alles aan het wassen, last van nesteldrang?

@sasjuh en pooh lekker vroeg wakker. Slapen jullie nu dan ook 's middags of niet? zo niet, dan kan ik mij voorstellen dat het dan erg vermoeiend is. Sasjuh misschien voorleggen aan de verloskundige. Je moet natuurlijk wel een beetje fit zijn voor de bevalling. Misschien hebben ze wat tips.

@menp lekker aan het genieten van de kleine. fijne dag met al jullie verjaardagen. Wel handig om het gewoon op één dag te doen.

@carly vervelend voor je last hebt van je lichaam. En het lijkt me moeilijk dat je ook niet meer het werk kan doen wat je graag altijd heb willen doen. Geldt natuurlijk ook voor norah.
    En je buikpijn is dus ook weer meer terug. Kunnen ze daar verder nog iets aan doen? nu dus uiteindelijk even afwachten of de kleine eerder mag komen of niet. Je moet vooral doen wat goed voelt voor jou. Je bent tenslotte baas over je eigen lichaam.

vandaag lekker vrij en vanmiddag komt de kraamzorg. Ben benieuwd, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Komt ze ook naar de kinderkamer kijken? die is nog lang niet af namelijk. Ik laat het wel over mij heenkomen.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Rose nee hier heeft ze niet naar de babykamer gekeken..
    En ' s middags slaap ik niet nee. Heb het wel geprobeerd maar lukt me niet om in slaap te komen. Ben dan ook bang dat ik 's nachts nog moeilijker slaap als ik al overdag een paar uur geslapen heb.
    Moet vanmiddag weer naar de vk dus dan ga ik het wel even vragen want na 3 van deze nachten ben ik het al zat!
    Hoe is het nu met jou misselijkheid?

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    En weet niet of je het leest.. maar bij deze nog weer een dikke knuf voor Anita, want hoe blij we allemaal zijn voor Hip, ook jou gunnen we dit zo.

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Idd sasjuh dat had ik me ook al bedacht! weet niet of ik kan liegen door te zeggen dat ik antibiotica heb of zo.... we zullen zien.
    als het een plakbeeb is dan maakt het me ook niks uit maar ja helaas weet je dat niet van te voren.

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Anita een hele dikke knuffel voor jouw! en alle hormonen die ik over heb stuur ik jouw kant op! xxx

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja misschien een blaasontsteking in de groep gooien ofzo ;)
    En ik ben benieuwd naar een foto!!

12. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoera voor Hip en Hipman!!!!!!!!!!!!!!!
    Je gevoel klopte weer. Tast het nog eens goed af. Wordt dit een plakbeeb Hip? Wat was je eerste gedachte toen je mijn vraag las?
    Buikgriep schijnt behoorlijk te heersen. Gebruik je dat toch als excuus???? Je hebt inderdaad "last" van je buik. Dus niet helemaal gelogen hihihi. Och wat ben ik blij voor jullie. Mijn hart maakte een sprongetje. Foto willen we van de test. kom op spammen.

Tazzie wat zielig van je ratjes. En wat een gedoe met het bevallen. Maar aan de andere kant wel een veilig idee. Je wil je kindje natuurlijk wel zo veilig mogelijk op de wereld zetten. Voor je beeb, maar ook voor jou. Je kindje heeft je hard nodig na de bevalling. Hulptroepen geregeld, want met een keizersnee zal je wat langer meer hulp nodig hebben. ook lekker lang kraamzorg nemen hoor. Qua wassen, heb ik alles gewassen, ook de dekentjes en met een gewoon wasmiddel. Mijn vlos zei toen: er zijn mensen die met neutral wassen en er vervolgens een zwitsal geurbuiltje bij leggen. Al je werk voor niks. En meestal gaat het echt goed. En anders wat extra werk voor je kraamhulp. hihihi. Hydrofielen strijken we hier wel. Erg veel kreukels anders en ook i.v.m. de spruw wordt alles van haar gestreken. Niet alles kan ik immers op 60 graden wassen.

Sasjuh jouw verhaal over niet slapen komt mij erg bekend voor. Pak alle slaap die je pakken kan!!! Met mijn vlos heb ik het toen gehad over slaapmedicatie. En nu denk ik had ik het maar gedaan, dan was mijn bevalling misschien iets makkelijker geweest. bovendien heb ik uitgerekend dat ik in 4 maanden geen nacht heb doorgeslapen. Dus alsjeblieft zorg goed voor jezelf. Dit geldt natuurlijk ook voor jou Pooh.

MenP lekker aan het koekhappen en fruitella duiken met de juffendag. Van harte hoor. en wat gezellig he zo'n beebje in je buik dat zich bemoeit met jou. Ik mis het nog steeds met name 's avonds. Dan lig ik met mijn rechterhand op mijn buik waar Iselin altijd lag, maar ja...dan voel ik niks, want ze ligt naast me in een bedje te slapen met een verkouden neusje.

Rose geen paniek over de kraamzorg. Hier ook niet wezen kijken op de kinderkamer. Gewoon vragen waar jij je onzeker over voelt als je daar behoefte aan hebt. Denk na over het aantal uren en of een stagiaire oke is. Vraag na, als ze dat niet vertellen, wanneer je ze moet bellen. Hier moesten wij eerst een rommelmelding(start weeen/bevalling) doen en dan pas weer bellen als we wisten wanneer we naar huis mochten vanuit het ziekenhuis.

Anita nu alle positiviteit op jullie gericht meid!!!

Sam heel herkenbaar al je vragen en onzekerheden. het wordt echt beter, echt echt echt. Gewoon van alles vragen. Infacol hebben we hier ook gebruikt en dat ging goed. Inmiddels doen we het zonder want het valt hier reuze mee met de krampjes. We gebruiken gekookt water en ha voeding. Bij krampjes gewoon lekker bij je nemen. Eventueel uitkleden en haar blote buik op de jouwe en dan wat wiegen.

Wat een belevenis zo'n cb. En god wat voel je je onnozel zo'n eerste keer. Gelukkig was alles prima met Iselin. Ze weegt nu een slordige 4750 gram. Dikkertje Dap. We mogen lekker naar 6x120 ml en zelfs nog wel naar 130 ml gaan groeien. Kledingmaat 50 is nu definitief gedaan, zeker qua broeken. Ze is nu 55,5 cm. Half maart maar weer eens kijken hoe ze is gegroeid en dan wordt ze ook ingeënt. Hebben jullie daar nog tips voor mama's met oudere kindjes?
    Verder was er ook aandacht voor mij. Dat vond ik opvallend. Moet toch meer gaan rusten op een dag. En ze wilde dat ik mijn controle bij de vlos zou vervroegen omdat ik me nog steeds niet echt goed voel. Maar ja aanstaande maandag over een week is het al zo ver. En ik weet waar het aan ligt...mijn HB is te laag en bloedprikken aanvraag staat gepland bij de vlos dus tja...
    Ik zal de fysio eens bellen of zij iemand in de buurt weet inderdaad met dezelfde vaardigheden als zij. Maar dat denk ik niet. Zij geeft een speciaal soort manuele therapie. En ik heb al heel wat mensen aan mijn lijf gehad en haar vertrouw ik gewoon volledig. Op de site van Maxi Cosi las ik dat kindjes trouwens best anderhalf uur in dat ding kunnen zitten. Dus dan zou ik kunnen proberen met haar meenemen. Oppas heb ik niet hier in de buurt. En mijn man werkt fulltime. Deze week ook nog eens met een borrel en 2 dagen een cursus, bleh.

Nog even een vraag aan de mama's: Jullie geven voeding en verschonen(ervoor of erna, wij wisselen hier ook af of soms halverwege als ze erg slaperig is) en dan nog even spelen/praten. hoe lang doen jullie dat spelen/praten? En dan gaat de kleine naar het eigen bedje om te slapen? met de babyfoon aan of zo? Hier is ze tot nu toe overdag gewoon in de kamer op de zitzak, nou meer ligzak of in onze armen om te slapen. De kraamzorg gaf namelijk aan dat tot en met 6 weken je bij de kleine bent als ze slaapt. Vandaag is ze 5 weken en ik durf het op zich wel aan om haar in haar eigen bed te laten slapen overdag. 's nachts gaat het ook heel goed. Overdag is ze namelijk wel veel en meer wakker. Dus twijfel een beetje of het geen huildrama gaat worden. Dat is dus ook het probleem met mijn slapen overdag. Zij is dan wakker en wil vermaakt worden en tja dan kan ik dus niet slapen. Gistermiddag geprobeerd, maar ze krijste de boel bij elkaar. Kan ook aan de onrust van het cb hebben gelegen hoor.

Och ik ben zo blij voor Hip!!!
    Fijn weekend straks allemaal.

13. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasjuh83 17-02-2012: Controle vk
    Hip1983 18-02-2012:testen!;)
    Tazzie 21-02-2012 :eek:ndertrouw en erkenning
    Sasjuh83 22-02-2012: Controle vk
    Tazzie 22-02-2012: controle Vlos
    Tazzie 23-02-2012: intake kraamzorg
    JBG 23-02-2012: naar CB; 2e keer prikjes
    MenP2010 27-02-2012: Controle vk
    Saxia 27-02-2012: controle vlos
    MenP2010 10-03-2012: 3d/4d echo
    Tazzie 13-03-2012 : geregistreerd partnerschap
    Saxia 13-03-2012: cb, eerste keer prikjes
    JBG 22-03-2012: naar CB; 3e keer prikjes
    MenP2010 begin mei 2012: Extra echo ivm niertjes

Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje!
    Samantha1 (25 jaar,5e ronde,1e kindje) uitgerekend 25 januari --> bevallen op 03 februari 2012, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

Oeh ik voel dat iemand het lijstje moet gaan aanpassen, hihihi.

14. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Hip, Joehoe jippie gefeliciteerd.

Sasjuh, ik blijf liggen en zet mn wekker op 10 uur val namelijk wel in slaap van ongeveer 7 tot 10 dus compenseert voor de paar uur wakker liggen.

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pooh dat scheelt dan weer. Ik val gewoon helemaal niet meer in slaap en merk nu dat het me op begint te breken. De hele zwangerschap nog niet gehad maar ik snak nu naar een blikje red bull haha..
    Saxia ik ga het vanmiddag dan maar eens met de vk bespreken wat ik er aan kan doen. Het is niet dat ik pijn heb oid dat ik niet kan slapen, ben ook gewoon moe maar wat ik ook doe, in slaap vallen gebeurd niet.
    Wat is Iselin mooi gegroeid! Spam je nog weer eens een foto van jullie prinsesje? :D Hopelijk ga jij je ook snel beter voelen.

En ja.... er mag weer iemand over naar een ander rijtje :D

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Bekijk bijlage 224385

hier is die dan! het streepje is volgens mij al duidelijker dan de vorige x. en heb nu 1 dag voor de nod getest en de vorige x 1 dag na de nod.

sasjuh ja idd een blaasontsteking of zo, maar ben heel slecht in liegen zeker tegen vrienden en ik krijg die big smile maar niet van mijn gezicht hahaha

saxia ik heb er eigelijk een heel goed gevoel over, maar durf niet te enthousiast te zijn.

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip die streep is zeker duidelijker dan op je testje van december, had hem nog even in je foto album bekeken. Dit moet gewoon een plakbeeb zijn!!

18. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Wauw hip super mooie duidelijke test!

19. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hip dat is een hele duidelijke streep!!!

Saxia, ik denk dat je naar iselin moet kijken. Slaapt ze goed beneden? Of lekkerder in bed. Slaapt ze lang? Is het huildrama? Keano slaapt alleen snachts in bed en tussen de middag. In de,ochtend en namiddag lekker beneden in de box als we thuis zijn en in de kinderwagen of auto als we onderweg zijn. Dat zijn kleine slaapjes die hij niet wil doen haha, maar niet tegen kan houden. Op bed leggen is een megadrama en beneden slaapt hij gelijk. Dus ga gewoon op je kleine meid af. Ik lag keano nu tegen 12 uur al lachend, gierend en brabbelend op bed en daar slaapt hij zonder problemen tot 4 uur.

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    banner al aangepast de lijst doe ik als ik weer tijd heb want had al 5 min in de auto moeten zitten moet werken
    en vanavond weer vliegen voor naar de stad te gaan want het begint!! fijne dag allemaal en ik reageer ook weer heel snel op jullie

had de gyn al gebeld en 2 maart eerste echo...

Deel Deze Pagina