stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen allemaal!

JBG dank voor je berichtje, de bonnen zijn onderweg! Wel fijn dat Nienke keurig gemiddeld groeit. Oh en JBG aannemen die plek op de kinderopvang. Die van ons gaat straks 2 dagen per week. We zijn er eerst wezen kijken en kregen een rondleiding en konden vragen stellen. Tja gewoon veel kindjes bij elkaar. Een andere oplossing is er niet in de vorm van ouders of minder werken, dus gewoon doen. Tuurlijk zal dat wennen zijn, ook voor je kindje, maar er zijn wendagen meestal die je in je verlof kunt inzetten. Je tekent een contract bij de kinderopvang. Verder vraag je bij de belastingdienst kinderopvangtoeslag aan. In het nieuwe jaar dan he. Die kan je ook rechtstreeks aan de opvang laten storten soms. Je krijgt dan gewoon een rekening per maand. Wij hebben niet flexibele opvang op vaste dagen. Wij betalen 6,74 euro per uur. Het maandbedrag is dan rond de 650 euro, maar dat wordt dus nog minder met de toeslag. Dat is weer afhankelijk van jullie beider inkomen. Je kunt op de site van de belastingdienst een proefberekening maken. Wel alle gegevens van inkomen en zo bij de hand hebben. Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Rose wat fijn dat je echo goed was. En ja dat ziet er dan veel meer uit als herkenbaar een baby he. Meid je hebt nog zo veel tijd om te wennen, dat komt wel goed met het gevoel. Kleertjes kopen is inderdaad wat lastiger. Maar aan de andere kant veel heb je niet nodig. De rest vraag je als kraamcadeau straks lekker sexe-specifiek. Ben je zelf al in de positiekleding? Dat helpt ook in je gevoel. En voel jij/jullie de beeb al? Ook dat helpt mee aan het besef van een mini-mensje in je buik hebben.

Hip meisje hoe is het met jou?

Suusje nou laten maar lekker gillen hoor. Prikjes krijgen is ook niet leuk. En kunnen ze tegenwoordig met medicijnen al een aardbeivlek wegkrijgen? Wow dat wist ik niet. En wat een superfoto weer. Als ik hem zie, dan krijg ik knuffeldrang.

Sam hoe is het met jou en de uitslag van je mams?

Nou he Troetjuh wat lijkt mij dat moeilijk met zo'n huilende kleine man. En een speentje wil hij dat? Misschien heeft hij gewoon zuigbehoefte? Niet allergisch voor de voeding? Of in de wandelwagen heen en weer schommelen? Ach zal je zelf ook allemaal wel geprobeerd hebben. Babymassage? Zijn ook cursussen voor. Misschien dat hij zich dan makkelijker ontspant? Heb je nog een afspraak met het CB in het vooruitzicht? Of mag je die meneer nog eens bellen? Meid niet makkelijk! Kan iemand je hierin ondersteunen? Je partner, vriendinnen, familie? Sterkte vanaf hier en pak als het lukt zelf ook je rust he!

Ik ga het lijstje weer eens opzoeken. Ik ga vanmiddag maar weer eens op controle bij de vlos. Nieuwe symptomen: opgezwollen voeten, jeuk, jeuk, jeuk, had ik al jeuk genoemd?, moeilijker poepen en wat ik dan niet snap is dat ik vocht vasthoud, maar een uitgedroogd gezicht heb. Nu jullie weer. Kortom de laatste loodjes. Maar eens zien of we ons door de feestdagen perikelen heen kunnen loodsen.

2. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah Sam ik lees net je berichtje. Wat ontzettend pokke! hoe is je moeder eronder? Veel sterkte en vechtlust gewenst voor jullie allemaal!

3. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dit de meest recente?
    Lieve Sasjuh een hele fijne dag vandaag voor jullie!!!!!

Saxia: 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: Ondertrouw
    JBG: 22-12-2011: wondcontrole gynaecoloog
    Hip198325-12-2011: testen!
    Tazzie 30-12-2011: controle verloskundige
    Samantha1: 30-12-2011: groei/liggingsecho + controle
    MenP2010: 02-01-2012: Controle vk
    Sasjuh83 04-01-2012: Intake kraamzorg
    Tazzie09-01-2012: 3d/4d pretecho
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha ik vind dit zo erg voor jullie.. Heel veel sterkte de komende tijd! Probeer (en ja dat is lastig) toch ook nog te genieten van de laatste weekjes van je beeb in buik..
    Saxia jeuk heb ik ook! Maar ik heb het alleen 's avonds na het douchen. Wordt dan echt helemaal gek en kan geen kleren aanhebben haha.
    En dank je wel, al zal het waarschijnlijk weinig voorstellen vanmiddag ;) Eerst om half 12 naar de vk, vind dat altijd zo leuk hihi.
    Hip hoe was de uitvaart van je vader? Is het een mooie dienst geweest? Sterkte de komende feestdagen, zal vast erg raar zijn.. Hopelijk mag je een mooie test aan de sterren laten zien straks.. ik weet zeker dat je vader meekijkt!

De rolgordijnen op de beebkamer en onze slaapkamer worden nu geinstalleerd, hopelijk zijn ze op tijd klaar haha. En volgende week komt mn vader de laatste dingen in de beebkamer ophangen en dan is ons prinsessenkamertje klaar!

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Sam heel veel sterkte in deze moeilijke periode

6. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Wauw wat een prachtig mannetje!
    Hoe is het trouwens? Ik lees mee hoor maar reageren schiet er bij mij altijd bij in....
    En Norah hoe is het met je kleine meid?

Hier alles super.. Jesse doet het erg goed!

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oja zijn dr hier nog mensen die Wordfeud met me willen spelen?? Ik ben verslaafd :D

Rolgordijn en zonwering op onze slaapkamer is geinstalleerd alleen die van de beebkamer was niet goed, zucht.. Ze zijn nog speciaal hier komen meten maar het klopte dus niet. Wordt nu opnieuw besteld. Ach het is ook nog lang geen maart!

8. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sam, wat ontzettend rot, sterkte!

@sasjuh veel plezier straks

@ suus wat een stoer ventje.

@saxia hopelijk hebben ze iets voor je dat helpt tegen de jeuk. Ik hoor graag het advies van je,, voor eventueel als ik een dikke buik krijg.

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He allemaal,

sam wat een naar bericht van je moeder zeg! heel veel sterkte en kracht voor jullie.

rose gefeliciteerd met je mooie 20 weken echo. ben je nog misselijk?

saxia je was niet zo duidelijk maar heb ik het goed begrepen dat je last hebt van jeuk??? Succes met je laatste loodjes.

sasjuh veel plezier vandaag!

Troetjuh joey heeft toch reflux of niet? heb je geen tips gekregen hoe je daarmee om moet gaan? matrasje bij het hoofd iets omhoog. na het eten een half uurtje niet neerleggen geen idee verder wat je nog meer kan doen. is er geen medicijn voor babies als ze daar last van hebben?
    en hoe gaat het met je onzekerheid? want die man van het cb had gezegd dat je niet zo onzeker moest zijn toch? ik hoop dat het snel wat beter gaat met joey. en denk aan jezelf he! dat je evengoed je rust probeert te pakken. mss dat je vriend wat meer kan bijspringen? en ik lees op fb dat je steeds zo druk bent met poetsen en alles mss moet je daar es wat rusrtigeraan in doen.

verder weet ik het niet meer.

hier gaat het wel vind het nog best wel onwerkelijk maar denk dat ik het wel een plekje kan geven. Volgensmij hebben we iedere x als mijn vaader weer naar het zk moest een beetje afscheid genomen, en scheelt het ook zeker voor mijn moeder dat hij al een maand in een verpleeghuis heeft gezeten. zo hheeft ze toch kunnen wennen aan het alleen zijn.
    ik ben niet naar hem gaan kijken toen die opgebaart lag. ik onthou hem liever zoals die was.
    Toen we bijna alles geregeld hadden is er nog ruzie gekomen met mijn zus(eigelijk haar man mijn zus trok haar mond amper open) we hebben nooit goed contact gehad zij ook niet met mijn ouders. maar de laatste jaren hebben mijn ouders en ik op onze tenen gelopen zeg maar om te zorgen dat het contact redelijk bleef zodat we haar dochtertje konden blijven zien.
    maar wat ze vorige week flikte ging echt te ver zeker in die week. ze wilde ook niks meer met ons te maken hebben en zijn ook niet op de crematie geweest. besik vind het vooral sneu voor mijn nichtje zij heeft nu geen afscheid kunnen nemen van haar opa.
    verder mis ik aan mijn zus en zeker aan haar man helemaal niks.
    de crematie was heel mooi en persoonlijk. ik had een brief aan mijn vader geschreven en die heeft mijn vriend voorgelezen.
    gisteren heb ik ff een hele dag niks gedaan ff bijkomen. Dadelijk weer naar mijn moeder want vandaag zou pap jarig zijn.
    Morgen ga ik weer werken 3 dagen en dan heb ik een week vakantie.

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Tja of ik het nog trek Euh nee eigenlijk niet maarja
    Mama ben je 24/7 en wil een ander ook niet belasten ermee
    Hoop dat het snel over gaat en lekker kan genieten van mijn kleine man
    Ben nu ook alleen maar aan. Huilen paar keer ip een dag gewoon van ellende

Heb dus ook echt geen kerst gevoel terwijl ik echt de grootste kerst freak ben die er is van de fam

Vriend moet nog 2 dagen werken en dan is hij tot 2 jan vrij
    Al werkt hij me ook op me zenuwen... haha

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    En ondanks alles wat nu gebeurt is kruipt de tijd vor mijn gevoel toch voorbij! Er is geen dag voorbij gegaan zonder met zwanger zijn of niet bezig te zijn. het altijd achter in mijn hoofd aanwezig.
    Ik heb nogg geen klachtjes ook niet van een aankomende ongi.

12. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Pff hip lijkt me moeilijk, van met je zus
    En vandaag sterkte blijft moeilijk weet ik uit ervaring

Hier hebben we de reflux redelijk onder controle denk ik..

Tja uitlaatklep poetsen haha frustratie :)
    Nu slaapt hij gelukkig lekker... mama effe rust
    Alle hoop is gevestigd op betere tijden

Oja wij gaan kerst avond naar limburg en eerste kerst in de middag terug 2 kerst vieren we bij me paps en broer

Haha en hip we gaan naar heerlen (volgens mij nog nooit gezegd waar in limburg ik ging) waar woon jij ergens?

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
  14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Maakt nu ook niks meer uit natuurlijk want als er een bekende meeleest dan weten ze toch al wie ik ben....

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Haha idd mijn vriendin zit hier ook
    Achja heb geen geheimen...

Das nie echt bij elkaar he, vind limburgs echt een leuke taal
    Hoop dat me kleintje dat ook ga kletsen
    Vriend aansporen :) en fam ik kan al redelijk verstaan al is soms erg moeilijk Hihi als heel erg dialect praten

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Grappig dat je limburgs verstaat al is elk dialect van elke plaats toch weer anders. in heerlen praten ze vaak nederlands met een duits accent vind ik. Heel anders dan in roermond.

17. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Sam, jeetje meid wat een slecht nieuws! Heel veel sterkte de komende tijd.

Saxia succes met de laatste loodjes! Ik had op het laatst echt dikke enkels en benen, jeuk bij mijn ribben, superdroge huid, pukkeltjes op mijn bovenarmen en poepen deed ik ook amper.
    Tegen de tijd dat je gaat bevallen komt dat goed hoor. Moest de laatste dag wel een paar keer hihi.

Hip, Wat een naar gedoe met je zus zo tegen de feestdagen aan.
    Gelukkig heb je wel een mooie herinnering aan de uitvaart. Sterkte vandaag!!

Troetjuh,

Ik maakte Keano 's morgens nooit op een bepaalde tijd wakker.
    Overdag zorgde ik ervoor dat er niet meer dan 4 uur tussen de voedingen zat en 's nacht zette ik de wekker 6 uur na het laatste flesje. De eerste 2 maanden was elke dag dus anders. Totdat ik langzamerhand een schema ontdekte in de tijden.( hier en daar de tijden met een half uur afronden)

Sinds de eerste inenting sliep Keano de nacht door en heb ik besloten om hem om 6 uur wakker te maken (ivm met werken in januari). Sindsdien verloopt de dag behoorlijk regelmatig.

Opvang hier:

49 uur per maand a 6,60 per uur.
    Krijg op twee tientjes na alles vergoed, kinderbijslag erbij gerekend.

Een aardbeivlek is een groepje bloedvaten. Het kan kapot gaan en dan bloed het enorm. Omdat hij nu driftig zijn beide vuistjes in zijn mond probeert te proppen ben ik blij dat hij ermee geholpen kan worden. Vind het elke morgen weer spannend als ik hem uit bed haal: Heeft hij hem kapot gemaakt of niet?
    Maar het schijnt niet zo heel snel te kunnen gebeuren.

Hij krijgt dan een medicijn wat gebruikt word als bloeddrukverlager (atenolol), in een minidosis.

@marlijn
    Ja het gaat heel goed met Keano. Hij groeit en ontwikkeld prima. En hij is echt bezig van alles te ontdekken. Gisteren in het badje zag hij voor het eerst zijn voetjes en tenen. Hij zat echt minutenlang te staren en met zijn teentjes te wiebelen.
    Hij is een rustig mannetje, ook gewoon rustig bij anderen op de arm, lacht naar iedereen, huilt nog maar weinig. Zijn nekje is ook al behoorlijk stevig, ik hoef hem eigenlijk alleen nog maar te ondersteunen bij het oppakken.

Hoe gaat het met Jesse? Groeit hij goed? Ontwikkeld hij zich goed? Ben benieuwd waar hij zich mee bezig houd als hij wakker is!

18. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Sam, wat een slecht nieuws meid, heel veel sterkte en kracht toegewenst.

@ Hip, dan is het al zo'n moeilijke tijd en dan ook nog gedoe met je zus,vind het heel erg voor je allemaal en wens je heel veel sterkte toe.

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    @suusje ik vierde nooit de feestdagen met mijn zus we hebben helemaal geen stgoede band. Dus dat maakt geen verschil gelukkig

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip fijn dat de crematie mooi was. Knap dat je vriend je brief heeft voorgelezen. Wel klote zeg van je zus.. dus zij is ook niet op de crematie van haar eigen vader geweest?
    Ik duim zo voor je dat je eindelijk positief mag testen.. hoe is je eigen gevoel?
    En Limburgs dialect.. daar volg ik dus echt helemaal niets van!

Zo ook weer terug van de vk! Beebje haar bloedgroep is positief en die van mij dus negatief dus vandaag die anti-d injectie gehad. En poeh.. die is niet fijn! Ging in een spier in mn bovenbeen en heb er nu nog last van, deed behoorlijk pijn. Na de bevalling nemen ze weer bloed af en krijg ik nog een prik.
    IJzer en glucose waren allebei prima!
    Hartje klonk helemaal goed en beeb was druk tegen die doppler aan het aanschoppen :D Verder ligt beebje hier nog steeds in stuit en aangezien ze al heel lang zo ligt vraagt ze zich af of mevrouw nog gaat draaien. Heb een folder meegekregen over het draaien van het kindje, uitwendige versie oid. Mocht ze de komende controle nog zo liggen gaan ze dat met 34 wkn proberen.
    We zullen zien!

Deel Deze Pagina