Menp, wow wat een mooie buik!! Sasjuh, wat een mooie foto van je pasgeboren meisje, heel gaaf. Hier ook ooit infacol gebruikt. Vond het niet echt heel goed werken. Sab simplex ook gebruikt, ook niet echt resultaat. Pas toen we andere voeding gingen gebruiken kwam er verandering. Norah, heb net op het kdv aangegeven dat keano tussendoor best wat water of thee mag drinken. Vinden ze best vreemd, normaal doen de meeste mensen dat pas rond de 7/8 maanden. Keano wil echt geen water of thee, haha. Ik doe nu gewoon wat water bij de verse fruithap. Hoe gaat het nu met het schema en slapen van norah? Keano gaat als volgt: 7 uur wakker, fles 210/7 9-10 ff slapen Fruithapje 11.30-12.00 flesje 210/7 Slapen tot 15.00 Fruit/groentehapje 16.30/17.00 fles 210/7 17.30-18.30 ff slapen 20.00 badje 20.30/20.45 flesje 210/7 slapen tot 7.00 Hij laat vaak 30ml staan van de fles.
Tazzie, kijk wie weet snapt je schoonmoeder t en anders jammer. Suusje, mooi schema van keano, slim om wat extra vocht door zn fruit te doen.
Pooh, hoe voel jij je? Beetje nerveus voor de aanstaande bevalling? Of zit je vol zelfvertrouwen en kijk je er naar uit?
Suusje, ben vooral benieuwd wanneer het begint. En heb verder nu zoiets van we zien t wel. Hoop dat ik een beetje tegen de pijn kan. Vind t vooral balen dat zodra de weeen om de 3 of 4 minuten komen we nog naar t ziekenhuis moeten, is toch 25 minuten rijden.
@menp mooie buik hoor. Vanaf nu kan het hard gaan. @ sasjuh wat een plaatje! en die eerste foto is echt prachtig! Probeer goed om jezelf te denken. Slaap is toch wel belangrijk ook voor je herstel. Maar gelukkig heb je een lieve kraamverzorgster, die zal vast wel goed op je letten. En tranen zijn heel normaal, althans heb ik gehoord. @hip nog steeds niet zo fit? maar al wel langer zwanger dan de vorige keer. ik hoop zo dat het goed blijft gaan. De test was overduidelijk dus volgens mij is er genoeg hormoon aanwezig. @saxia leuk kaartje! ook zo leuk dat jullie echt een thema hebben gebruikt. @pooh jij bent inderdaad de volgende (als het goed is). Ben je er klaar voor? vraagje: Kraamzorg was laatst nog bij ons geweest. En die vertelde dat zowel de moeder als het kind een themometer moesten hebben. En nu vertelde ze dat een oorthermometer niet goed was. Terwijl wij die wel hebben! Ze gaf aan dat het niet verplicht was om een andere te gebruiken maar de naukerigheid voor een oorthermometer zou niet goed zijn. Nu vraag ik mij wel even waar waar ze je dan temperaturen in de mond of tussen de billen? vergeten te vragen. Hebben jullie ook allemaal een andere thermometer gekocht? We krijgen vandaag de kinderwagen! leuk leuk
Rose, hier gewoon 1 thermometer voor ons samen. Na gebruik schoonmaken met alcohol uit je kraampakket.
Hebben wij ook gedaan, gewoon doen hoor! En wij hebben zelf de helft laten komen om 16u en andere helft om 19u... Was heerlijk die tijd met zijn drietjes!
@rose: ik had twee thermometers en de kraamzorg wilde hier de temp gemeten hebben tussen de billen (bij mama en kleine).. Dat omdat ze vinden dat het een betere meting geeft. Net met nienke naar het CB geweest, ze heeft haar tweede prikjes gehad, zo sneu... Ze was al heel moe, dus thuis gelijk naar bed, ze slaapt nu. Ze weegt nu 5500 gram en is 59 cm. Ga de voeding ophogen naar 180 cc. @troet: Hoe zit jij nu met de voeding van Joey, hoeveel geef jij nu?
Jbg hoe was op cb? nienke veel gegroeid? pff Joey kom ineens weer om half 1 en dan 5 uur en dan is hij 8 uur klaar wakker....
Suusje mooi schema voor Keano Nienke heeft der 2e prikjes gehad en slaapt lekker.. Rose ik heb ook 2 thermometers. Zat er eentje in mn kraampakket. die is voor de baby had ik zo bedacht. En de kinderwagen vandaag. leuk!! oh ik moet even gaan, intake van de kraamzorg nu
zo ook weer gehad die intake van de kraamzorg hier inderdaad ook 2 thermometers zei ze en rectaal.. boekje met luisterliedjes gekregen als kadootje van de kraamzorg. hip voel je je alweer beterder??
Ik ben nog steeds ziek! vanmorgen ff naar de dokter geweest en heb keelontsteking en wat grieperig verder. heb niks gekregen moest eerst proberen of het weg gaat met paracetamol neusspray(zoutoplossing) en trachitol. en ijsjes eten en veel rusten! hij gaf liever geen antibiotica nu omdat ik zwanger ben en in een vroeg stadium zit. als het niet overgaat krijg ik een kuurtje. Heb me voor vandaag en morgen ziek gemeld en zaterdag heb ik zowiezo vrij en hopelijk kan ik zondag weer werken. leuk zeg tazzie een cadeautje vd kraamzorg rose idd al 1 dag langer zwanger dan de vorige x. heb er eigelijk ook wel een goed gevoel bij maar blijft toch spannend. nienke weer geprikt knuffel voor de kleine meid!
Sasjuh prachtige foto's en wat een mini-mensje zeg. Lief!!! Kennelijk hebben we allemaal dat mutsje. Hier ook. Enne...jouw verhaal komt wel. Suusje heeft weer een schema gespamd. Pooh kijkt wel uit naar bevallen. ik zou toch iets eerder naar het ziekenhuis gaan met 4 of 5 minuten ertussen. Mag dat niet? MenP je lijkt wel zwanger, wat een mooie buik. Hip een beetje ziekjes, ach, knap snel op. Hou je wel koorts in de gaten? Rose de kinderwagen in huis? Hier ook 1 thermometer, geen oor, voor beiden en dan schoonmaken met alcohol. Ze heeft trouwens maar eenmaal mijn temp gemeten en die was toen te hoog. Maar ja, oververmoeid en laag HB. JBG ahhh Nienke weer lek geprikt. Krijgen ze echt meteen koorts na het prikken en mag je ze dan zetpil geven. Ook bij de eerste keer prikken al? Wij mogen over een week of 3 voor de eerste prikronde. Hoeveel voeding krijgt Nienke nu dan? Wij zitten namelijk op 6x120 en mogen nog naar 130 ml. Wanneer gaat dit weer ongeveer veranderen? Zo maar even wat vragen Hoe vaak verschonen jullie eigenlijk de beebs? En wanneer moet je een nieuwe speen kopen?
@saxia: Nienke ging rond de 7 weken naar de 5 voedingen (de eerste dagen was het soms 5 om 6, ging een beetje vanzelf naar 5). Ze gaat nu naar 5x 180cc... (die nachtfles die je nu nog geeft is een 'extra' fles, die hoef jij niet mee te rekenen, als je snapt wat ik bedoel ) Ik verschoon Nienke voor elke voeding. En nieuwe speen, ze raden aan ongeveer na een week of 6 een nieuwe speen te gebruiken. Nienke had vorige keer geen koorts gekregen en nu weer niet tot op heden. Anders zou ze inderdaad een zetpilletje mogen, ook bij de eerste prikjes. @hip: beterschap meid, hoop dat je je gauw beter voelt! @taz: fijn dat de intake goed ging!
@troet: wat balen dat Joey zo onregelmatig komt. Nienke heeft er opeens ook last van de laatste dagen. Ze begint dan om 03.00 al te jengelen, met speen kunnen we best wat rekken, maar afgelopen nacht heb ik haar toch maar om 04.30 een fles gegeven. Iom CB voeding iets opgehoogd. Hoeveel weegt Joey nu en hoe lang is hij?
Haha idd jbg ipv ze meer gaan slapen gaat minder helaas Saxia ik verschoon óók voor elke voeding en soms nog tussendoor Ergens plas luier of poep natuurlijk maja spreek voor zich Flessen en fopspenen rade ze idd 6 tot 8 weken aan.. Jbg Joey was 5320 en 57 cm krijg nu 5x170 cc en nacht flesje van 135 cc En nienke? Joey kreeg tegen de avond koorts van die prikken Vanmiddag was de koorts weer weg voor slapen gaan maar effe controle nog
Hoi! Hier ook 2 thermometers en rectaal gemeten. Bij mij 's ochtends rectaal en 's middags mag ie onder mn oksel. Oke ik ga eens mijn verhaal proberen te typen, ben er nu nog vol van. Gek wat zoiets met je doet he, het blijft door mijn hoofd gaan. Zondag op maandagnacht werd ik rond 4 uur wakker door een raar soort 'plop' in mijn buik. Niet echt aandacht aangeschonken en wilde nog even slapen. Kreeg op een gegeven moment steeds een vage buikkramp en ging even naar de wc. Daar zag ik ineens dat mijn hele pyjamabroek nat was! Eigenlijk was ik toen heel rustig, had niet zoiets van o jeeh ik ga gewoon bevallen, heel gek was dat. Weer naar bed gegaan en de krampen bleven komen en werden steeds iets heftiger maar nog goed vol te houden. We wilden om half 9 de vk bellen, omdat vruchtwater gewoon helder was en we daar dus niet 's nachts oid voor hoefden te bellen. Rond 7 uur ben ik even gaan douchen en werden de krampen toch wel heftig. 8 uur heeft Rick de vk gebeld want het deed toch wel pijn inmiddels. Ze zei dat ze eind van de ochtend na de visites wel even kwam kijken, omdat het toch nog niet echt regelmatig was. Nou dat werd het ineens wel! 9 uur heb ik Rick weer laten bellen want had echt heftige weeën om de 3 minuten. Tegen kwart voor 10 kwam ze en ging ze voelen, en bleek ik al ruim 3 cm ontsluiting te hebben. Ging dus erg snel. Eind van de ochtend zou ze weer komen omdat ze verwachte dat het nog wel even zou duren. Ik ben toen alleen op bed gaan liggen, wilde eigenlijk niemand bij me hebben. Rond 11 uur hield ik het niet meer van de pijn, en had ik al veel druk van onder. Rick heeft toen de vk gebeld of ze toch eerder kwam komen. Ze kwam toen zsm samen met een stagiaire en beiden gingen weer voelen. Ik bleek toen al volledige ontsluiting te hebben, dat was dus supersnel gegaan! Alles werd klaargelegd en gezet en rond kwart over 12 ben ik begonnen met persen. Dit ging erg vlot, en ik mocht eens voelen met mn hand tussen mijn benen en toen voelde ik gewoon het hoofdje al! De vk zei toen, met de volgende wee is je kindje er! En toen kwam er geen wee haha.. Had toen veel pijn omdat het hoofdje al stond natuurlijk en gelukkig kwam er toen toch nog een wee. Even flink persen en daar voelde ik ons meisje naar buiten glijden. Wat een mega gaaf gevoel vond ik dat, gewoon onbeschrijflijk! Ze werd bloot bij me op de borst gelegd en was al meteen hard aan het huilen. Het eerste wat ik zei was; wat een kleintje! Ze was echt heel klein vond ik, en dat bleek dus ook wel. Na een uur bloot bij me te hebben gelegen hebben we haar voor het eerst aangelegd en dat ging meteen goed, ze begon meteen te zuigen. Heel mooi! Daarna werd ze helemaal nagekeken en kreeg een 10 op haar Apgar score. Toen werd er bij mij gekeken en ik was een heel klein beetje ingescheurd, maar echt een haarscheurtje. Voor de mooiigheid 1 hechting. Heb er ook totaal geen last van, alles voelt helemaal normaal daar beneden dus dat is fijn! Inmiddels zijn we ruim 3 dgn verder en ben ik moe, moe en nog eens moe. Maar slapen lukt me niet, ik ben zo druk in mijn hoofd dat ik niet in slaap val. Zie er ook niet uit haha, heb me een kringen onder mn ogen Maar alle cliches zijn waar.. het is het allemaal meer dan waard! Slapen komt wel weer. Elin doet het goed, ze was vandaag 20 gram gegroeid tov gisteren dus dat is super! Ze komt zo om de 3 á 4 uur en drinkt dan erg krachtig. Bv lijkt dus goed te gaan, superfijn! Na de voeding bieden we nog wel steeds 20 cc kv aan, maar daar wil ze steeds minder van hebben dus waarschijnlijk krijgt ze genoeg bv binnen. Nou een heel verhaal haha, ik ben nu voor het eerst even uit bed en dat voelt best gek. Wel lekker om even beneden te zijn, mn slaapkamer heb ik ook wel gezien!
Heftig sasjuh maar wel lekker snel En wat mooi dat je haar gevoeld heb erg bijzonder En das fijn maar heel klein scheurtje Haha geen ramp gebied voor Jou dus Ik mocht Joey er óók zelf uit halen echt een heel apart gevoel Dat gewoon zelf je kindje gehaald heb
Pooh 23-02-2012: controle Vlos Tazzie 23-02-2012: intake kraamzorg JBG 23-02-2012: naar CB; 2e keer prikjes MenP2010 27-02-2012: Controle vk Saxia 27-02-2012: controle vlos Hip1983 02-03-2012 eerste echo! Samantha1 05-03-2012: eerste afspraak cb MenP2010 10-03-2012: 3d/4d echo Tazzie 13-03-2012 : geregistreerd partnerschap Saxia 13-03-2012: cb, eerste keer prikjes JBG 22-03-2012: naar CB; 3e keer prikjes MenP2010 begin mei 2012: Extra echo ivm niertjes Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Zwanger: Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 28 oktober Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens! Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen! Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje! Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december --> bevallen op 28 november 2011, een jongen! Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje! Samantha1 (25 jaar,5e ronde,1e kindje) uitgerekend 25 januari --> bevallen op 03 februari 2012, een meisje! Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart --> bevallen op 20 februari 2012, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP Suusje1979-Saxia