stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Jbg: Wij willen zoiezo wachten totdat Norah 1 jaar is, en daarna denk ik dat wij er weer voor gaan. We willen ze graag dicht op elkaar:) Maar ook wil ik zelf genoeg hersteld zijn dus vind ik dat jaar wel nodig.

Sasjuh: Ik vond het ook zwaar borstvoeding geven, maar ook erg bijzonder. Vind het nog steeds moeilijk dat ik moest stoppen want ik mis het best wel! Ga het bij een tweede echt weer proberen. Zo bijzonder dat een baby groeit op iets wat uit jou komt haha:)

Tazzie: Spannend hoor die onzekerheid zo tegen het einde! Hoop dat de placenta toch nog verschuift!

2. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

heb weer even vluchtig bijgelezen. Momenteel nog steeds ontzettend druk met m'n werk en heel veel verjaardagen.. Morgen ben ik zelf jarig dus van 't weekend ook weer druk..

Maar zag dat er ook naar me werd geïnformeerd over waar ik momenteel weer sta in mijn cyclus.. Als het goed is is afgelopen weekend mijn eisprong weer geweest dus volgend week zou ik weer ergens m'n NOD moeten hebben. Echter tot op de dag van vandaag heb ik geen aanwijzingen dat het nu raak zou zijn :(.. Krijg er toch wel een beetje de balen van op deze manier.. Vooral nu je zo als laatste van het lijstje bent overgebleven. Moet zeggen dat ik me wel kl*te voel daarover.. Maar goed.. Hopelijk komt onze tijd nog!

Meiden ik houdt jullie in de gaten en mocht ik nieuws hebben laat ik het jullie weten!

X

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    tazzie je wordt goed in de gaten gehouden zeg, ach alleen maar goed eigelijk. wanneer gaat je verlof in? hopelijk verschuift de placenta nog, maar stel je maar alvast in op een ks dan kan het alleen maar meevallen.

jbg heerlijk een dagje zonder krampjes lekker genoten van je meisje!

sasjuh jij gelukkig ook weer een betere dag, en lekker doorzetten met de bv dat doe je goed.

ben ik de rest alweer kwijt (is nog te vroeg zeker om het op zwangerschapsdementie te gooien he? hihi)

ik lees nog een x terug en dan reageer ik weer...

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    sam goed van je zeg dat je die doorverwijzing hebt geeist, heb je de goede medicijnen nog ergens kunnen krijgen? en helpen ze al iets? hopelijk word je goed geholpen vrijdag.

saxia jij springt weer bijna terug in het zadel yoehoe you go girl hahaha...ga je voor een mirena spiraaltje? en nog maar 2kg afvallen gaat snel hoor.
    tja en met de info over de pijnbestrijding te laat daar kun je niet veel mee denk ik...mss zien als excuses?

anita fijn om weer wat van je te horen. dat geloof ik dat je je klote voelt dat je de laatste bent. ik hoop echt dat je ook snel zwanger bent. doe je nog steeds acupunctuur?
    en wanneer mag je terug naar het zkh? en ga je dan naar je eigen of naar belgie?
    fijne verjaardag meid! geniet ervan!

carly heftige ziekte hoor copd, had mijn paps ook.
    moeilijk om iemand zo te zien aftakelen vond ik.
    sterkte met je oma hopelijk gaat het wat beter met haar nu ze zuurstof heeft.

pooh schiet je gipsbuik al op?? ben verder niet nieuwsgierig hoor hihi

ik ben vandaag begonnen om een 9 maanden dagboek te maken. had er verschillende gezien in de winkel en via internet, maar heb besloten om em zelf te maken. heb een leuk notitie boekje gehaalt en ga daar vanalles in schrijven en foto's inplakken enzo. denk dat het wel leuk word.
    ik heb ook een boekje van nijntje gehaald voor mijn moeder en daar een gedichtje ingeschreven:
    lieve oma,

je kan me nog niet horen,
    je kan me nog niet zien,
    maar als ik in oktober word geboren,
    wil je me dan voorlezen misschien?

en voor mijn vriend heb ik het boek van kluun gehaald, ga ik dadelijk geven.
    zelf heb ik nog allemaal boeken over zwanger zijn bij de bieb gehaald dus daar ga ik me dadelijk es in verdiepen (als mijn ogen open willen blijven)

heb net wel slecht nieuws gehad, de uitslag van de punctie van de hond van mijn mams was binnen en het is kanker...morgenavond op gesprek over wat het precies is en wat ze kunnen doen. vond het wel schrikken hoor.
    ook erg zielig voor mijn moeder hopelijk komt het allemaal goed.

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Grappig Hip, ik had precies hetzelfde gedaan bij mijn ouders:)

Anita:fijn dat je ons op de hoogte houd. Lijkt me idd moeilijk om als enige nog op het lijstje te staan. Sterkte meid en hoop dat je snel goed nieuws komt brengen

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Tazzie.. hopelijk verschuift de placenta nog. maar aan de andere kant weet je dan wel zeker wanneer je je baby in de armen hebt. Spannend hoor..wel fijn natuurlijk, elke week echo's ;)

Hip.. wat een naar bericht van de hond van je moeder zeg. En wat een leuk gedichtje.. zal ze vast leuk vinden :D

Anita.. fijn dat je weer ff wat van je laat horen. Hoe lang moeten jullie het nu nog zelf proberen? Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Sasjuh.. bv geven lijkt me ook erg pittig. Kan er zelf niet over oordelen, maar hoor het wel in mijn omgeving. Dus vind het erg knap van je dat je gewoon doorzet. Wen je al een beetje aan het moederschap?

Saxia.. nog maar 2 kg. Gaat goed dus! Fijn dat alles verder oke was bij de vlos. Hoe gaat het met Iselin?

JBG.. jeej wat fijn..een dag zonder krampjes bij Nienke. Hopelijk is dat een voorteken dat het vanaf nu de goede kant op gaat! Hoe zijn haar nachten nu?

Troetjuh.. Succes en sterkte vandaag op je eerste werkdag! Hopelijk gaat de dag snel om en kun je weer lekker met Joey knuffelen!

Suusje.. hoe is het met jou en Keano?

Nou verder weet ik het niet meer.. haha.

Vanmorgen begonnen met de medicijnen voor Dylana. Hopelijk werken ze snel, zodat ze minder pijn heeft..en dan morgen naar het ziekenhuis.

Wij gaan vanavond een nieuwe kinderwagen halen. Naja nieuw..via marktplaats. We hebben nu één zonder zwenkwielen en vind dat toch wel heel vervelend. Dus nu hebben we één gezien voor weinig geld met zwenkwielen :)

Ik zal nog even gauw wat doen in huis..zometeen nog kraamvisite. Hopelijk blijft Dylana een beetje rustig. Hoe doen jullie dat trouwens met kraamvisite. Laten jullie je baby bij iedereen op de arm? Ik doe dat niet bij iedereen. Vooral als ze net weer rustig is, dan laat ik haar liever lekker slapen, zodat ze een beetje haar rust krijgt. Maar voel me dan ook weer schuldig tegenover de visite..

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Echt niet dat ik Norah uit bed haalde voor kraambezoek hoor! Alleen als ze wakker was konden ze haar vasthouden, anders hadden ze pech en mochten ze even om het hoekje kijken in haar kamertje:)
    Dat was weer het voordeel bij ons, wij hadden de meeste kraamvisite op het kraamfeest, dat scheelt een hoop!

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik laat de visite Elin niet vasthouden. Heeft de vk hier ook afgeraden omdat ze zo klein is en ze al haar energie nodig heeft om te groeien. Ze kan zich ook nog niet helemaal zelf op temperatuur houden, elke 4 uur maken we nog een kruik.

Ik ben net voor het eerst met haar in de auto weggeweest. Vond het heel spannend maar ging goed :D Vriendinnetje is 3 dgn na mij bevallen en ben even bij haar geweest, was erg leuk!

Hip wat naar van de hond van je moeder! Wij hadden van het zomer hetzelfde met onze kat.. die gaat nu op 3 pootjes door het leven. Hopelijk valt het mee!
    Anita knuf voor jou.. wachten wordt steeds moeilijker kan ik me voorstellen.

9. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Voor de nieuwsgierige onder ons de gipsbuik hebben we met 33 wkn en 3 dgn gemaakt. Het is de bedoeling dat ik m helemaal bedek met spiegel mozaiek en dan voegen met blauw voegmiddel.

10. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Ik heb wel even gauw bijgelezen maar gisteren hele dag met mijn oma in het ziekenhuis gezeten,ging gisterochtend steeds slechter en uiteindelijk met ambulance opgehaald en naar de eerste hulp gebracht, ze heeft een ernstige longonsteking.
    Haar zuurstofgehalte is veel te laag en blijft ondanks zuurstof en zuurstofmaskers met zelfs 10 liter zuurstof te laag en ze mag ook niet te lang heel veel zuurstof i.v.m haar copd.

Dus ze is erg ziek en het is even afwachten of de behandeling aanslaat.
    Ze zei gister wel dat ze nog wel een tijdje mee wil want ze wil onze kleine nog graag leren kennen,ik hoop dat dit gaat lukken.

11. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    mooi Pooh!!

12. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Carly, heel veel succes en sterkte en oppassen dat je zelf niks forceert he, al snap ik dat dat nu voor je gevoel minder "belangrijk" is.

13. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Pooh dank je wel,ik pas op,ik heb besloten om vandaag ook een dag thuis te blijven (als ze niet verslechterd) want ik merk wel dat de afgelopen drie dagen wat te veel geweest zijn,heb wel last van mijn buik

14. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pooh, ziet er mooi uit. maar jeetje wat een werk! je bent dus nog wel even bezig. Het eind resultaat maar er denk ik wel wezen

@sam, succes met de aankoop van de nieuwe kinderwagen, hopelijk is die beter! Je moet je tijdens het lopen inderdaad niet ergeren.

@carly sterkte! En goed dat je om jezelf denkt. Nu duimen dat ze nog een tijd mag blijven.

@hip, slecht nieuws gehoord van de hond. Bah, wat sneu. Sterkte.

@sasjuh leuk dat je naar je vriendin geweest bent! en ook goed van je dat je bent gegaan. Eerste keer is altijd spannend, denk ik.

Verder weet ik even niet meer wat er allemaal was gezegd. Beetje druk geweest vandaag en merk dat mijn hoofd vol zit. Volgende keer beter!

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Woow..Pooh! Wat mooi zeg :D Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Carly.. bah! Wat een vervelend bericht van je oma. Veel sterkte meid!

16. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Rose..doe je niet TE druk? ;) Denk om jezelf en jullie beeb natuurlijk.

Sasjuh..spannend is dat he..voor het eerst alleen weg met de kleine. Ik vind het jammer dat ik overdag zelf geen auto bij de deur heb. Anders was ik ook vaker weggeweest. Wat leuk dat je vriendinnetje 3 dagen na jou bevallen is!

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    sasjuh wat leuk dat je vriendinnetje zo vlak na jouw is bevallen. wat heeft zij gekregen een jongen of meisje?
    lijkt me idd spannend de eerste x in de auto.

carly sterkte meid! hopelijk slaat de behandeling aan. krijgt ze prednison en morfine? zuurstof op 10 is heel erg hoog! heeft ze perslucht nu? sterkte meid en idd pak je rust als het ff kan.

pooh erg leuk je gipsbuik! nu zijn het net 3 disco ballen hahaha ben benieuwd hoe die er uitziet als die klaar is. denk dat het wel mooi word. maar wat een werkje zeg...vind je het nog leuk om te doen of ben je er bijna klaar mee hahaha. ik zou daar denk ik niet genoeg geduld voor hebben.

rose hoe gaat het eigelijk bij jouw?

sam zijn de medicijnen al iets aangeslagen? succes morgen in het zkh!

anita gefeliciteerd!!

saxia hoe gaat het met jouw en iselin?

suusje hoe is het bij jullie? en met het werk van je vriend hoe gaat het daar mee?

jbg nienke vandaag ook geen krampjes of was het een lucky day gisteren?

hier beginnen de zenuwen een klein beetje te komen voor morgen, maar maak me niet te druk gelukkig.. vind het wel spannend en ik denk steeds ohh nee en wat als het er 2 zijn??? hoop maar dat dat er bij hoort en niet dat het een voorgevoel is hahaha.
    al zullen we ook hardstikke blij zijn met een tweeling hoor, maar eentje lijkt me toch fijner om mee te beginnen eerlijk gezegd en de risico's wat een meerlingen zwangerschap met zich mee brengt vind ik toch wel eng.
    ach we wachten maar af voor ik het weet is het morgenvroeg.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pooh wat mooi! Leuke tijdsbesteding zo voor in je verlof.
    Samantha merk je al wat van de medicijnen bij Dylana?
    Hip spannend hoor morgen.. wel vroeg trouwens, een echo voor de 6 wkn. Dus niet in paniek zijn als er morgen nog geen hartje te zien is he, het is daar misschien net iets te vroeg voor.

Vriendinnetje waar ik was geweest ken ik van de Zwangerfit, erg leuk. Zij heeft trouwens ook een meisje gekregen. En daar was de kraamzorg nog dus dat was even lekker.. hihi gewoon op de bank zitten en thee en beschuitjes krijgen ;)

Verder voel ik me nogal down. Ik zit toch met die bv in mijn maag. Heb er ook al een topic over geopend. Ik geniet er echt niet van, vind het voeden gewoon NIET leuk en ben helemaal kapot en gesloopt van het niet slapen. Ze komt 's nachts bijna elke 2 uur en ben per voeding (incl verschonen) zo'n 3 kwartier bezig. En dan slaapt ze soms ook niet tussendoor, alleen huilen dus dan zit ik zo weer 3 uur wakker.. En als ik dan net slaap.. is het weer voedingstijd.
    Stiekem zou ik wel over willen op fv.. dan kan Rick haar ook eens een flesje geven en voor mijn idee geeft het me veel meer rust. Maar ja dan hoor ik weer dat bv het beste is voor een kindje en denk ik.. moet ik nu al wel de beslissing maken om te stoppen?

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Sasjuh: Snap je gevoel heel erg! Ik herken het ook wel. Maar bedenk wel dat de eerste weken echt veel zwaarder zijn he, je bent zelf nog moet en de BV kost veel energie van je. Norah kwam idd ook om de 2 uur en ik was ook 3 kwartier bezig met een voeding. Maar toen alles wat rustiger werd na een paar weken, kwam ze steeds vaker om de 3 uur en dronk ze binnen een kwartier de borst leeg. Je moet echt doen waar je jezelf goed bij voelt natuurlijk, maar ik zou het jammer vinden dat je net als ik spijt krijgt na die tijd dat je niet doorgezet hebt. Want het kan echt wel beter worden! Het is zo'n intiem moment alleen dat duurt wel even omdat het in het begin vooral een 'strijd' is. Ik ging ook steeds tegen de voeding opzien omdat het zo'n gedoe was, maar dit werd wel beter!
    En bij de flesvoeding was het bij ons nog steeds om de 2uur trouwens... ook s nachts.
    Tja, ik geloof wel dat in borstvoeding veel goeie antistoffen zitten, dat is het enige echte verschil, in BV zitten levende antistoffen en dat mist flesvoeding. Maar ja, je kunt daardoor niet zeggen dat een borstgevoed kind gezonder is dan een flesvoeding kind.
    Ik heb vroeger zelf BV gehad, maar ik ben ontzettend veel ziek geweest als kind met van alles en nog wat, dus ja?
    Ik zou het echt proberen nog even aan te kijken, maar meer omdat het na een paar weken meestal echt beter wordt! Dan kun je altijd nog stoppen he? En probeer eens te kolven voor een nachtvoeding, dat jij even iets langer achter elkaar kunt slapen. Je kunt s nachts best een voeding 'overslaan' dat Rick dan afgekolfde melk van eerder geeft. Dat geeft jou misschien ook even wat meer kracht.
    Hoe staat Rick erin?

20. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    Ik had dit topic nog niet eerder gezien, leuk :) meerdere dames die in november getopt zijn. Tenminste ik denk dat dit geldt voor 2011...?

Deel Deze Pagina