@ Hip die tien liter kreeg ze via een non rebreathing masker maar dat deden ze niet te lang ivm het risico op stapelen. Ze hadden haar weer terug gezet naar 2 liter omdat het toch weinig verschil maakte in de waardes,maar vandaag toch weer naar 6 liter. Ze krijgt idd prednison via infuus en 2 verschillende antibiotica ook via infuus,ze krijgt (nog) geen morfine. Spannend hoor morgen de echo,ik hoop dat je een hele mooie echo hebt!! Hoe laat moet je?
Ohw... Nou dan neem ik maar weer afscheid... Sorry ! Alle meiden heel veel succes met zwanger worden, zwanger zijn of net een kindje hebben
Hip alvast veel plezier en succes morgen! Leuk gedichtje. balen van het slechte nieuws van de hond! (snap je daarmee, morgen moet t hondje van mijn ouders naar de kliniek in wageningen voor onderzoeken maar daar gaat t ook niet best mee ) Sam ging vanaaf de nieuwe kinderwagen ophalen. Leuk, welk merk nu? en hopelijk bevalt die goed en succes morgen in het ziekenhuis Carly sterkte. En goed om jzezelf denken inderdaad. pooh erg leuk die gipsbuik met dat mozaiek zo zeg! ben benieuwd als ie helemaal af is Anita gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je leuke dag hebt gehad? Rose niet te druk zijn he (al is dat makkelijk gezegd haha, ben zelf ook nog vaak te druk ) Sasjuh wat leuk met de auto op pad gweest En wat betreft de voeding, inderdaad misschien voor de nacht afkolven? Dat jij zelf dan eventjes wat extra slaap kan pakken? dikke knuf! JBG fijn dat nienke gister een goede dag had, vandaag ook?? Hier beetje dipdagje.. tuurlijk tis fijn dat we nu zo in de gaten gehouden worden. Maar toch als t ks wordt dan wordt pas de laatste week dat ie gehaald word. en zou toch voor mn gevoel liever gewoon bevallen. werd dinsdag ook alweer gebeld door sm hoe t was gegaan bij de gyn en of t al zeker was dat t een ks zou worden. En zoja of dan al bekend was wanneer precies.. pfff had t vandaag met mn eigen moeder erover en die zei dat ik sm dan gewoon gelijk moest laten komen enzo als zij dat zo graag wou.. maar ik wil dat echt niet.. Heb nu wel al redelijk mn vriend zover dat ie achter mij staat (maar hij twijfelt wel) plus dat t hondje van mn ouders ook ziek is morgen wordt ie onderzocht dus wel beetje spannend.. zo dat was mn geklaag.. Beeb is druk aan t duwen in mn buik. gister ook en toen schopte ie in mn zij en voelde ik een voetje tussen mn vingers. en gelijk zn kontje bovenin mn buik duwen. echt apart..
Sasjuh: Lastig hoor! Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Wat anderen vinden of zeggen moet je je niet druk om maken. Misschien wat Norah zegt, eens wat afkolven zodat je man 1 of 2 voedingen in de nacht doet zodat jij even kan bijslapen. En als jij je beter denkt te voelen bij flesvoeding, doen! Hip: Wat ben jij supervrolijk! zo leuk om steeds jou stukjes te lezen. Vind het spannend voor je morgen. Maar denk idd dat het wel vrij vroeg is om wat te zien. Ik ging geloof ik met 6 weken en 5 dagen. Toen was er al een kloppend hartje te zien. Saxia: Heb je inmiddels al een beetje een ritme te pakken? Heb je nog een leuke foto van Iselin? Norah: Hoe ziet jouw schemaatje er tegenwoordig uit? Weer helemaal opgeknapt van de buikgriep? Heb jij ook last (gehad) van wat meer haaruitval als normaal? Carly; Wat rot van je oma zeg! Wil je heel veel sterkte wensen. Ik ben het voor de rest even kwijt Keano heeft wat last van eczeem op zijn wangen, en dat jeukt. De afgelopen 2 weken schuurde hij de plekken steeds open s nachts. De afgelopen drie nachten niet, joepie! Ik dacht dat het nu goed ging, zijn huidje zag er heel goed uit. Nu heeft hij dus vandaag op het kdv weer geschuurd. Ik baal daar zo van! Ik hoop dat hij vannacht zijn wangetjes met rust laat. Hij slaapt altijd wel goed diep als hij naar het kdv is geweest omdat hij daar amper slaapt. We zien het morgen wel. Verder is hij eindelijk niet meer verkouden! Wbt de baan van mijn vriend: Nog steeds mailtjes over en weer. Ik heb nu het idee dat ze zichzelf een beetje vastgel*ld hebben want een reaktie laat al een week op zich wachten. Het lijkt alsof ze de knoop nog niet kunnen of willen doorhakken. Terwijl mijn vriend geen ontslag neemt ivm ww. Met mij gaat het verder wel heel goed hoor! Heb helemaal mijn draai gevonden als moeder hihi.
Sasjuh, mijn vlos heeft me gewaarschuwd dat de 1e 2 a 3 weken investeren is en geloof t zeker als ik je zo hoor. Volhouden dit zijn je 1e dagen ook alleen en er komt veel op je af. En Rick kan toch ook af en toe s nachts verschonen en bij jou brengen/leggen? Verder reageer ik morgen heftige middag achter de rug met ctg en echo maar alles is gelukkig goed.
@Sasjuh tja lastig bv of fv. Qua rust even een spiegel voorhouden. Gisteravond gaf ik om 11 uur de fles. Dan nog verschonen en in een slaapzak peuteren en de boel beneden klaarmaken voor een nieuwe dag. Kortom ik lag er even voor 12 uur in. Om kwart over 2 werd madame al onrustig waardoor ik wakker werd. uiteindelijk gerekt tot kwart voor 3. Weer een fles en verschonen. Om half 4 kon ik weer gaan slapen. Vervolgens begon ze al weer met geluidjes maken om kwart voor 5 Dus ik heb liggen dommelen tot kwart over 6. Toen ben ik er uit gegaan om kleren aan te doen en te ontbijten zodat zij om kwart voor 7 uit bed gehaald kon worden. Al met al heb ik dus in het gunstigste geval 3 en een half uur geslapen vannacht. En nee, dat kan ik niet inhalen overdag. Dus best pittig. Mijn man werkt gewoon full time dus die heeft zijn slaap hard nodig. Slaapt ook geregeld op de logeerkamer en/of gaat vroeg naar bed. Kortom, valt niet mee, ook niet met een flesje en een werkende man. @Hip en wat heb je gezien op de echo? Was er al een hartje en waren het er 2? Ik had ook dat gedichtje in een boekje van nijntje opa en oma pluis. Hoe reageerden ze? @Suusje Ja wij hebben een ritme. 3,7, 11, 3, 7, 11 globaal. Kan hier en daar een half uurtje schelen. Nu komt de overgang naar 5 flessen van 150 ml eraan en moet ik weer gaan bedenken hoe ik de tijden dan laat lopen. Vanaf 's ochtends wil Iselin echt niet slapen na een fles. Ik had bedacht 6, 10.30, 15, 19.30 en 24. Maar ja wanneer ik dan in de kleren moet komen? En die fles om 24 vind ik eigenlijk ook niet echt fijn. Maar langer dan 6 uur mag ze nog niet doorslapen. Hoe heb je dat eczeem weg gekregen bij Keano? Iselin begint ook namelijk. Hoe vaak gaat hij naar het kdv? Hoe loopt dat? Hoe lang is hij verkouden geweest in totaal. Best lang volgens mij. Iselin heeft ook nog een verstopte neus. Niks helpt. Haar flessen gaan goed leeg, dus maak me maar niet al te veel zorgen. @Norah, hoe is het nu met jullie allemaal? @Carly wat en toestand met oma zeg. Veel sterkte voor jullie. Pas je ook een beetje op jullie zelf??? @Sam hoe was het in het zkh? Welk merk wandelwagen hebben jullie nu dan? Fijn he zwenkwielen. Al uitgetest? @Pooh wat een werk!!!! Maar wel bling bling zeg. Waar gaat je kunstwerk komen als het af is? En vertel over je controle meid. Ben toch wat ongerust. @Anita en ben je nog verwend op je verjaardag? @JBG hoe is het met Nienke? Heb jij nog een leuke foto? @Tazzie leuk he als je kunt gaan knuffelen met te traceren onderdelen van je kindje. Nog even en dan kun je ook zien wat je beet hebt. Goed dat je de omstandigheden rondom de bevalling bijna hebt zoals jij het wil. Wat vindt je vriend hier nu allemaal van? Vindt hij het lastig om te "kiezen" tussen jou en zijn moeder? Verder ben ik het even kwijt. Zo kraamvisite van een moeder die aan een vrije opvoeding doet. hoop dat mijn huis en kind heel blijven. Zucht. Oh en spiraaltje is in huis. Over 2 weken wordt ie geplaatst. Ben trouwens nog niet ongi. Kan ik wel verwachten inmiddels toch?
@pooh, voelde je de kleine weinig bewegen dat je daarom onderzoek moest doen? @tazz vooral doen wat voor jou goed voelt. Het gaat er zeker niet om wat andere willen. Dus sm gewoon later opbellen/langs laten komen. Het gaat om jullie! Leuk he dat je de kleine zo goed voelt, geniet er nog maar even van hihi. Wat gaat de tijd toch snel. sterkte verder met hondje. @hip en en?? ik hoop zo dat alles goed is. @suusje, balen van het exceem. Helemaal als het net weer goed gaat. Misschien dat ze op het kdv er beter op kunnen letten? @sasjuh hoe is het nu met je? weet je al wat je voor jezelf gaat doen betreft borstvoeding. je kunt ook altijd even bellen naar de kraamzorg om dit aan te kaarten misschien kunnen ze nog wat advies geven. k denk dat je niet de enige bent met dit gevoel. @saxia leuke foto! sommige meiden worden pas heel laat ongi, ook al geven ze geen borstvoeding. wat als je nog niet ongi ben, kan de spiraal dan wel geplaatst worden? en heb je er één met hormomen of niet? Gisteravond lekker rustig aan gedaan en dat ga ik vandaag ook maar eens doen. Ik zou naar een vriendin gaan maar zij komt nu hier naar toe, scheelt mij weer een rit. En dan vanmiddag misschien nog even tukkie doen. Volgens mij moet ik er dan weer even tegen aan kunnen.
Saxia: lief lief lief!!! @Suusje Ja wij hebben een ritme. 3,7, 11, 3, 7, 11 globaal. Kan hier en daar een half uurtje schelen. Nu komt de overgang naar 5 flessen van 150 ml eraan en moet ik weer gaan bedenken hoe ik de tijden dan laat lopen. Vanaf 's ochtends wil Iselin echt niet slapen na een fles. Ik had bedacht 6, 10.30, 15, 19.30 en 24. Maar ja wanneer ik dan in de kleren moet komen? En die fles om 24 vind ik eigenlijk ook niet echt fijn. Maar langer dan 6 uur mag ze nog niet doorslapen. Hoe heb je dat eczeem weg gekregen bij Keano? Iselin begint ook namelijk. Hoe vaak gaat hij naar het kdv? Hoe loopt dat? Hoe lang is hij verkouden geweest in totaal. Best lang volgens mij. Iselin heeft ook nog een verstopte neus. Niks helpt. Haar flessen gaan goed leeg, dus maak me maar niet al te veel zorgen. Ik heb keano nooit wakker gemaakt na 22:00 voor een fles. Ik ging gewoon naar bed en hoorde wel wanneer hij een fles wilde. Ik probeerde de laatste fles steeds rond dezelfde tijd te geven. Daardoor was elke dag wel wat verschillend. Vaak tussen 1 en 3 een fles en dan weer tussen 5 en 6. Op een gegeven moment verschoof die fles naar 3-4 en toen naar 4-5 enz. Hier nog steeds exceem, helaas. Er is denk ik weinig aan te doen. Ik was zijn kleertjes met neutral en in het laatste spoelwater doe ik azijn. Hou zijn handjes schoon, omdat hij overal aan zit en ook aan zijn ogen, mondje en neus en dan weer aan zijn wangen. Ik maak het exzeem niet nat, smeer crematogolcreme op de plekjes. Verkouden was hij behoorlijk lang. Maar het moet vanzelf over gaan. Nu hoest hij alleen nog af en toe. Geen snot en verstopte neus meer. Hij gaat 1 dag naar kdv. Hij is een echte charmeur, lacht en babbelt met alle leidsters. Maar hij slaapt daar heel slecht. Hij wil alles meemaken en zien. Flesjes gaan er goed leeg en fruithap gaat ook goed. Soms denk ik wel eens dat ik hem eraf wil halen. En dan later naar peuterspeelzaal, maar ik heb die dag geen andere oppas.
Zo net even bijgelezen, kijken wat ik nog weet. Hip, voor de 1e echo spannend, mischien 2 hihi 1 lijkt me ook genoeg om te beginnen en anders komt het vast ook wel goed. zag 2 lieve kruimeltjes voorbij komen. Verder pff hoofd leeg. Nou zal ik nog even vertellen van gisteren. Had controle en dan zit je nog te kletesen en ik voel het van constant de hele dag door naar ongeveer nu 8 x per dag, best een overgang. Door het grote verschil wou de vlos toch het ziekenhuis even bellen voor een extra controle oftewel CTG en echo, die riepen dat ik meteen moest komen dus was spannend moest alleen naar ziekenhuis en vriend kwam daar ook naar toe en dan 45 minuten aan de CTG omdat die kleine het eerste half uur sliep, daarna gelukkig wel bewegingen maar ik voel ze gewoon bijna niet. Met de echo is er gekeken naar het vruchtwater en dat was er ook genoeg. Het is dus gewoon zo dat ik het niet voel ookal beweegt ie wel. Vriend gisteravond met zn hand op mn buik voel je dit? en dit? voelde het gewoon niet. Vreemd maar gelukkig is alles verder goed. Hoop dat het niet een te warrig verhaal is.
Pooh wel een heel herkenbaar verhaal, ik had dat de laatste dgn van mn zwangerschap ook. Vaak op het punt gestaan de vk te bellen maar dan ging R.ick aan mijn buik voelen en die voelde haar dan wel gewoon bewegen, terwijl ik zelf niets voelde. Gelukkig was alles in orde! En voor mij best raar om jou banner te zien nu.. met deze termijn was ik gewoon al bevallen. Bizar! Maandag zou mijn uitgerekende datum zijn.. Suus wat balen van Keano zijn exceem! En wat een knap mannetje Samantha hoe was het bij de kinderarts? Dank jullie voor de reacties op mijn bv perikelen. Ik heb gisteren lekker uitgehuild bij vriendlief, dat helpt altijd goed. En Elin maakte een keurige nacht, 20.45, 0.15, 4.45 en 8.15 dus mama was blij! Ik ga de bv wel doorzetten. Vind het wel zo een bijzonder iets en het is zo mooi om dat kleine mondje naar je tepel te zien happen. En het zal idd zoals veel mensen zeggen alleen maar makkelijker worden. Heb met R.ick afgesproken het tot 6 wkn vol te houden, vind ik er dan niets aan of heb ik er geen fijn gevoel bij, dan gaan we stoppen. Vanmiddag heb ik nog een telefonisch consult met de lactatiekundige, kan ik ook nog even spuien. En mn kolf is binnengekomen dus ben begonnen met kolven, kleine beetjes, zodat R.ick ook eens een flesje kan geven. Vanmiddag mee oefenen, ben benieuwd of ze het wil. Vanmorgen is mn schoonmoeder gezellig geweest, ze heeft Elin voor het eerst vast gehouden. Tranen in dr ogen, zo lief! Nu wacht ik tot R.ick thuis komt, die is lekker vrij vanmiddag en we gaan lekker met zn 3tjes even naar het winkelcentrum!
Ze slaapt al 2 uur boven in haar eigen bed. Ik had kraamvisite zonder kind. Ik heb nog nooit zo veel vrije tijd gehad. En nu had ik dus kunnen slapen, maar ja...visite. Wat raar is dit zeg. heb bijna de behoefte om haar wakker te maken.
Lekker Saxia! Hihi ons mopje slaapt overdag eigenlijk nog van voeding tot voeding haha.. dus meestal zo'n 3 uur achter elkaar. Laten haar ook boven slapen, ze is dus eigenlijk niet beneden. Alleen als ze echt verdrietig is dan halen we haar op. Weet nog niet wat ik doe met kraamvisite, morgenochtend hebben we eigenlijk de 1e echte kraamvisite. Misschien haar dan wel even een uurtje naar beneden in haar wiegmandje. Had nog niet gereageerd maar wat een lieve foto van Iselin!
Pooh, gelukkig is alles goed!! Sasjuh, heerlijk zo'n goede nacht! succes met kolfen hihi. Saxia, lekker hoor even tijd voor jezelf. Ik ben hier zo verwend met Keano zijn goede slaapgedrag, dat ik wel eens baal als hij na 2,5 uur al wakker word haha.
Sasjuh.. wat goed dat je een besluit hebt genomen qua bv of fv. Je kunt idd altijd nog stoppen.. en ik denk dat het voor je eigen rust wel heel erg veel scheelt als Rick ook af en toe de voeding kan geven. En wat Saxia ook al zei.. zelfs als je fv geeft dan ben je soms ook lang bezig.. Zolang jij zelf maar achter jouw besluit staat, dan kun je nooit een verkeerde beslissing maken. Saxia.. wat een vrolijk meisje lijkt ze op de foto. Is ze dat ook in het algemeen? Tazzie.. geniet nog maar even lekker van de bewegingen in je buik. Die ga je echt nog wel missen! Tenminste .. ik wel haha. Pooh.. gelukkig dat alles wel goed is. Wel even schrikken zeg! Suusje.. jullie hebben een charmeurtje dus! Begint al vroeg haha.. Vanmorgen zijn we in het ziekenhuis geweest. De kinderarts heeft haar nagekeken en ze heeft dus idd wel reflux. Maar we moeten eerst wel stoppen met de medicijnen. Ze wil dat we eerst gaan proberen om de voeding in te dikken met nutriton.. dat zou ook al een heel stuk moeten werken tegen het spugen sowieso. Hopelijk krijgt ze dan ook minder last van haar slokdarm, waardoor we overdag een wat vrolijker meisje hebben ipv de hele dag huilen. Over 2 week moeten we terugkomen en kijken of er verbetering in zit en of er verder nog dingen gedaan moeten worden. Ohja.. ze heeft haar ook even gewogen.. en ze weegt nu al 4300 gram ongeveer. Ze groeit dus goed Hihi..