stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Menp leuk, het kamertje besteld! Welke is het geworden? En de Quinny speedi bevalt hier iig prima ;)
    Hip zo gaaf om te zien dat zo'n vaag vlekje op een echo foto uit gaat groeien tot een echt kindje.. Kan me voorstellen dat de lange werkdagen vermoeiend zijn, je moet ook veel staan en lopen natuurlijk. Op tijd aan de bel trekken en aan jezelf denken he meis!
    Taz joepie bijna verlof! Mocht je je vervelen.. je bent hier altijd welkom voor beschuit met muisjes hoor :D Bij mij op stal nog geen maatregelen wbt het Rhino virus, maar we hebben ook maar een klein clubje mensen en die gaan niet vaak van het erf af.
    Suusje fijn dat het beter gaat met het exceem bij Keano. Hopelijk blijft het zo.
    Troetjuh hoe zijn je 1e werkdagen verlopen?
    Norah ooww ik moet gewoon lachen om jou verhaal over de slappe lach met Norah. Wat een prachtig moment moet dat geweest zijn.
    JBG zo dat is een lange werkdag morgen! Lekker genoten dus in de sauna, maar kan me voorstellen dat je je meisje gemist hebt.
    Samantha waarom wil je eigenlijk weg bij de Jumbo? (of heb je dat wel gezegd en heb ik dat gemist) Succes met de solli bij de Zeeman.
    Fijn dat Dylana niet meer gespuugd heeft, nog wel krampjes dus. Arm meisje. Morgen voor het eerst met haar naar het cb dus, spannend!

Hier gaat het idd echt een heel stuk beter! Ik geloof dat ik de kraamtranen kwijt ben en ga met de dag meer genieten van ons meiske. Het is echt zo'n tevreden baby, heerlijk! En ze groeit! Maatje 44 wat vorige week nog prima zat is nu te kort aan het worden bij de armpjes en beentjes, woeiii! Maat 50 zit nog wel erg ruim hoor, behalve van Noppies, dat valt mooi klein.
    De bv gaat ook super! Productie genoeg.. als ik rechts aan het voeden ben moet ik een doekje onder mn linkerborst leggen want het lekt er zo uit :p
    We voeden haar overdag om de 3 uur, werd ook aangeraden door de lactatiekundige, zodat ze 's nachts wat langer slaapt. Als ze overdag eerder dan die 3 uur komt voed ik haar ook gewoon, bv mag je zonder maximum geven dus dat is erg fijn. 's nachts was het de afgelopen nachten om de 4 uur ongeveer, dus meestal 2 nachtvoedingen. Maar afgelopen nacht heeft ze het nog beter gedaan; 21.45 gevoed, 3.15 gevoed en 7.15! Helemaal super dus.
    Net met Rick en haar even boodschapjes gedaan, geboortekaartje ingeleverd bij de C1000 en een leuke tas met allerlei dingetjes gekregen. Tipje dus voor de mensen die dat nog niet wisten!

Morgen heb ik trouwens de intake van het cb, de wijkverpleegkundige komt hier thuis. Wordt ze ook weer gewogen, ben superbenieuwd!

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Suusje fijn dat het goed gaat met de exceem bij Keano!

Menp gaaf t kamertje besteld en mooi dat alles goed was bij de vlos

JBG fijn dagje sauna gehad :)

Sasjuh ik had t wel in gedachten haha om in mn verlof je een bezoekje te komen brengen en je kleine meiske te bewonderen :) Wij hebben ook nog geen maatregelen, wel een noodplan ligt er klaar geloof ik. En alle paarden zijn geent tegen rhino behalve P. (al hoorde ik nu weer dat je beter niet kon enten ofzo dus ik ben al blij dat P. niet geent is)

Sam fijn dat Dylana niet meer gespuugd heeft ..en het eerste lachje gehad :)

ringen zijn gewoon zilveren vriendschapsringen. (vind die echt trouwringen zoooooo duur....) en daar worden onze namen en de datum van het geregistreerd partnerschap in gegraveerd.. zal ff plaatje opzoeken van de winkel haha

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oke, gezellig!
    Wat ik begreep is dat je tegen deze variant van Rhino ook niet eens kan enten. Je kan alleen enten geloof ik tegen de abortus variant en niet tegen de neurologische.
    A. is ook niet geënt en geloof alle andere paarden bij ons ook niet.

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    zeker trotse mama Sas!! Je straalt hoor!!

hm kan de ringen zo gauw niet vinden.. zal vanaaf anders wel ff foto maken ervan..

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    klopt bij ons zijn ze dus ook tegen de abortusvariant geent.(hebben ook 3 drachtige merries staan) ze hebben nu de influenza met de rhino(volgend jaar weer tetanus).. maar P. wordt op t moment helemaal niet geent.. ook geen influenza. Ze komt ook voorlopig toch niet t erf af naar wedstrijden enzo.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    A. heeft alleen de verplichte enting. Dat zal influenza wel zijn dan? Ga ook niet meer op wedstrijd maar straks wel weer buitenritten maken e.d. dus die enting laat ik wel elk jaar doen.

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    verplicht is inderdaad de influenza en vaak zit daar de tetanus bij in. Maar tetanus hoeven ze eigenlijk maar 1 x in de 3 jaar. Dus volgend jaar moet P. wel weer. Maar ze is altijd zowat een week lang echt doodziek van de enting (en echt door de influenza, want vorig jaar had ze die in combi met de rhino en toen was ze zelfs echt apatisch 3 dagen). Dus het is kiezen tussen 2 kwaden eigenlijk. Volgend jaar krijgt ze wel de verplichte enting, maar dan een andere variant wat de dierenarts zei (veel duurder merk ofzo, maar ja als ze daar neit ziek van wordt dan is dat wel fijner)

9. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hip, fijn dat alles goed was. en over een korte periode mag je gewoon weer spieken, leuk hoor! geniet er lekker van

@pooh hoe gaat het nu met je dikke voeten. Al minder dik?

@jbg lekker een dagje weg geweest. en tijd maken voor je gezinnetje, klinkt allemaal goed. Fijn dat het goed gaat.

@sam de eerste lach is een feit, wat leuk! lijkt me echt bijzonder

@anita wat romantisch van je vriend! echt super lief, gefeliciteerd. Hopelijk mag de rest ook gauw volgen.

@tazz bijna verlof. Lekker hoor

@sasjuh goed om te horen dat het weer wat beter met je gaat. en wat een prachtige foto! Zeker een trotse mama maar ook een trotse dochter

@carly mooie kamer! En het hemeltje (als je dat zo noemt) is mooi gelukt. nog even en dan ligt daar jullie kindje daar te slapen.

Hier weer wat rustiger aan gedaan. Beetje bij beetje leer ik er steeds beter mee omgaan. De zon schijnt hier,, ooh wat heerlijK!
    Laat de lente/zomer maar komen.

10. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Jbg, lekker vd sauna genoten dus, lekker hoor af en toe jezelf ff verwennen.

Suusje, leuk dat keano al zo kan omrollen nog even en t kruipen begint

Sasjuh, idd een trotse moeder, en fijn dat het zo goed gaat. Zal mischien nog eens een oppepper nodig hebben als ik aan de bv begin.

Rose, goed bezig zo en echt naar je lichaam luisteren. Vind ik ook nog steeds moeilijk. Mn voeten worden helaas niet minder dik moet steeds meer en vaker met de voeten omhoog.zal pas over zijn na de bevalling.

Menp. Fijn dat iedereen zo positief en blij is. Mn mozaiek is nog niet af doe iedere dag een beetje. Zodra die klaar is komt er een foto.

11. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @suusje: afwachten dus wanneer ze gaat rollen... Ik blijf gewoon Friso Comfort geven.. wil inderdaad niet het risico lopen dat ze weer kramp krijgt.

@Sam: Wat een mooi gezicht he, als ze lacht!

@sasjuh: fijn dat ze zo heerlijk heeft geslapen vannacht, voor jullie ook fijn!

@rose: inderdaad, goed gedaan! Goed naar je eigen lijf luisteren!

12. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hoi meiden ik ga even eat had terug nemen met zwp

Hier valt werk ontzettend zwaar vooral omdat Joey nu 2x per nacht komt
    Half 2 en half 5 dus ik slaap niet meer daarna,
    En mag om half 8 weer op werk staan...
    Verder huilt hij weer best veel
    Ik ga dus even rust voor mezelf inlassen, heb al 3 dagen hoofdpijn en gisteren was ik erg duizelig

Ik lees nog wel mee zo nu en dan, hoop dat snel beter gaat hiero
    Sorry meiden!

13. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Oh, wat vervelend troet! En opeens weer twee keer in de nacht! Wat doe je dan, geef je hem weer voeding? Nienke komt nu ook een paar keer in de nacht maar die geven we een speen en dan kunnen we het rekken tot ongeveer 06.00 uur.

Wat balen dat het zo moeilijk gaat, doet hij het wel goed op het kdv? Hoeveel uur werk je nu?

Sterkte meis!

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ja om half 2 geef ik fles want hij blijft huilen tot hij hem krijg speen helpt niet
    Vannacht sliep hij weer bij me in bed maar dat mag nie van me vriend,
    Snap óók wel maar wil graag slapen
    Half 5 ga ik op de bank hem in slaap wiegen en proberen te rekken tot 6
    Kdv is hij pas 1x geweest...

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Jbg: Norah deed met 2 maanden al pogingen, maar rolde uiteindelijk precies toen ze 4 maanden was om naar haar buik. Ze doet t nu in 2 sec:) Je kijkt even weg en hup ze ligt om haha

Suus: Jij vroeg nog over haaruitval, daar heb ik idd heel lang last van gehad! Het is echt sinds een paar weken wat minder. Gelukkig had ik heel dik haar, dus merk ik daar weinig van. Alleen dat alles onder de haren zat thuis.

Troetjuh: Krijgt Joey overdag dan wel genoeg, aangezien hij s nachts weer komt?Hoop dat het tijdelijk is en dat je snel weer ene beetje tot rust komt zelf.

16. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hij krijg 5 flessen van 170/6
    En nacht fles van 135 cc denk dat hij nu 5500 weegt
    Dus zal wel goed zijn volgens mij..

17. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Zo t is rustig hier iedereen druk, nou dan nog maar ff omdraaien ik heb een baal ochtend.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat is er pooh? Zat van het zwanger zijn?

19. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, het zwanger zijn ben ik nog niet beu, maar de kwaaltjes die steeds meer komen wel. plus dat mn vader af en toe enorm bot kan zijn werkt ook niet mee en ik laat me er door opjutten. heb nu al bijna 45 minuten iets van een harde buik of mn huid scheurt geen idee maar lekker is anders.

20. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden wat een geklets. niet bij te houden.

JBG was naar de sauna en dat is natuurlijk heerlijk jezelf eens verwennen. Ik zou graag wat kleding shoppen en ondergoedjes. Maar wanneer weet ik of de broek die ik in een bepaalde maat koop ook kan blijven dragen. Zelfde geldt voor een bh. Want ja, nu is het misschien nog te vroeg.

Suusje wat knap zeg dat omrollen. Hier een klein begin met overhellen naar een kant wanneer ze op haar buik ligt.

Sasjuh wat een mooi foto zeg van jullie samen. En jullie waren lekker op stap geweest. En een kolf in gebruik genomen. Wow ben benieuwd hoe jouw vriend het gaat ervaren als hij een flesje kan geven. En de nachten gingen ook al wat beter. Super joh.

Rose heeft gas teruggenomen. Heel verstandig!

Pooh is nog bezig met haar kunstwerk. Wat een enorm karwei.En even genoeg van de kwaaltjes. Gerommel in de buik dus. tja meid, niet gek met deze termijn. Doe wat je nog moet doen en verder pak je rust.

Bij Sam hebben ze de eerste lach ook te pakken. Fijn he. Straks doet ze dat ook als je haar uit bedje haalt. Geweldig vind ik dat. Of bij een spelletje. Dat hebben we met onze kleine nu ook.

Troetjuh wat zwaar voor jullie. Heel veel sterkte als je het leest, maar dat denk ik wel. En ik snap het helemaal om even gas terug te nemen qua zp. Ook ik ben niet heel trouw met reageren hoor. Doen wat werkt en waar jij je goed bij voelt. Voel je niet verplicht. Ik hoop zo dat je "de handleiding" van Joey gauw kunt vinden.

Wij hebben de verkleiner uit de Maxi cosi gedaan. Ze zit wat ruim nu, maar anders hoorde je haar wat kreunen. Ze zat er voor mijn gevoel zo opgepropt in. JBG ik snap nu eindelijk wat jij bedoelde met die flessen. Van het weekend over gegaan naar 5x150/5. En een vriendinnetje vertelde dat de kinderarts tegen haar had gezegd z.s.m. van de nachtvoedingen af te gaan als dat lukt. Onze kindjes schelen een week. Heb daar vertrouwen in. Dus... wij geven nu om 22.30 de laatste fles. Om 4.15 wordt ze wakker en krijgt 30 ml, huilt eventjes en valt weer in slaap. Dan krijgt ze de rest, 120 ml omstreeks half 7. En dat werkt de afgelopen twee nachten best aardig. Verder ben ik bezig met een goede slaaproutine inbouwen. Tot van het weekend probeerden we haar wel te volgen, maar hadden ook niet altijd door wanneer ze nou moe was. Dus ik schrijf nu op wat ik zie, tijden erbij en in haar eigen bed leggen en laten huilen totdat het echt niet te houden meer is. Dan pas eruit halen en ik moet zeggen. Ze slaapt nu redelijk ook overdag en niet op schoot. Eens kijken of we dit goed op de rit krijgen. En hoeveel ze nou eigenlijk slaapt per 24 uur. Heb er niet echt zicht op. En nu ze ook echt wakker is overdag en "speelt" lijkt het mij goed dat daar ook wat ritme in komt. Rust regelmaat en reinheid he. Vaar ik zelf ook het wel bij. Gelukkig gaan de nachten hier nog steeds goed. Slapen jullie kindjes overdag ook gewoon in hun kleertjes? Anders ben ik bang dat ik haar weer wakker heb door het omkleden wanneer ik de eerste tekenen van slaap bespeur.

Deel Deze Pagina