stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    carly gecondoleerd. Veel sterkte!

Samantha over het bevallen: ik had dat gevoel meteen de dag erna al. Vond het zoiets moois om mee te maken en wil het heel graag nog eens doen.

2. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @saxia: nienke slaapt inderdaad in de kleertjes van overdag, behalve als ze iets van een spijkerrokje of broekje aan heeft. Moet wel een beetje flexibel liggen in bed vind ik! Fijn dat het slapen met Iselin goed gaat. Gebruik jij een speentje?

@sasjuh: wat goed dat de voeding gaat, maar wel zielig van de krampjes! Het is niet zielig hoor, om haar op haar eigen kamertje te leggen… Alleen voor jou als mama is het meer wennen denk ik ;)! Nienke sliep vanaf dag 1 op haar eigen kamertje.

@norah en suusje: merken jullie al een bepaalde éénkennigheid bij jullie kids? En weten jullie nog hoeveel uur jullie kindjes overdag sliepen rond de 3,5 maand?

@menp: jullie zijn goed geslaagd voor spulletjes zie ik! Wat jammer dat je vriend niet vrij kan zijn, snap best dat je 3 dagen kdv veel vind. Heb je een goed gevoel bij het kdv? Denk dat je baby’tje een eigen ritme heeft, dus probeer je niet teveel zorgen te maken als je de baby niet voelt op een bepaald dagdeel.

@tazzie: wat schrikken zeg, dat bloedverlies! Hopelijk mag je gauw naar huis!

@winnie: volgens mij blijft het moeilijk, maar gelukkig heb je lieve Luc. Wat een lieve dingen zegt hij tegen je en straks een klein zusje erbij, zal hij wel heel gaaf vinden! Is de naam er één die je zelf hebt verzonnen of had je die naam nog verzonnen met je man? Wat een geweldige tekst voor het kaartje, krijg er kippevel van!

@pooh: van harte gefeliciteerd met de kleine Sven! Geniet ervan, ik hoop dat je niet teveel pijn hebt!

@hip; Wat fijn dat het goed gaat met de hond!

@norah: oh, al een eerste tandje!! Wat gaat de tijd dan snel zeg! Slaapt ze wel lekker nu?

@carly: Wat erg, gecondoleerd! En wat een mooie gedachte dat je de naam hebt ingefluisterd.

@sam: mijn zwangerschap was niet leuk en veel pijn na de bevalling, maar toch ben ik blij dat ik nog niet ‘klaar’ ben en hopelijk nog een keer een kindje mag dragen. Dan hoop ik er nog bewuster van te mogen genieten.

Gisteren 12 uur gewerkt, was wel moe. Vandaag ook gewerkt, nu twee dagen vrij. Morgen de belastingaangifte doen, moet ook gebeuren. Nienke slaapt nog steeds slecht, weet niet wat te doen. Ook heeft ze wat lichte verhoging, dus hoop niet dat ze ergens last van krijgt. Fijne avond allemaal!

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Jbg: hier enorme eenkenningheid vanaf 3 maanden. Nog steeds wel.
    En over het slapen: Norah was 1,5 uur wakker en dan sliep ze ongeveer 2 uur. Dan was het ritme: wakker, voeden spelen (in totaal 1,5 uur) en slapen tot de volgende voeding. Dus best wel veel.
    Nu nog steeds is ze vaak na 1,5 uur moe, al begint ze de slaapjes meer te verdelen. s middags soms 3 uur en s ochtends een uurtje bijv.
    Maar goed, het is ook erg verschillend per kind natuurlijk

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

Carly gecondoleerd met je oma.

Sam ik zou mijn bevalling van Luc zo weer doen. Luc is namelijk in 5 minuten geboren met 3 persweeen en heb mij nog nooit zo lekker gevoeld als toen. Leek wel stoned haha.

De naam vond ik altijd al mooi. Maar of Martijn het mooi vond was wat anders.. Wij hadden nog geen namen bedacht voor dit wondertje. Dus heb ik maar gekozen wat ik mooi vind.
    Jullie mogen het best weten hoor.

Roepnaam wordt: Diede
    Daarna vernoemd: Marinde ( De naam van Martijn als hij een meisje zou zijn geweest ) Marianne ( moeder van Martijn ) Dieneke ( mijn moeder )

Nu helemaal: Diede Marinde Marianne Dieneke haha

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Erg leuke naam Winnie, staat ook erg mooi icm met Luc!

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Goedemorgen!

Lig nog even lekker met de laptop in bed, heerlijk!
    Elin heeft het super gedaan vannacht op haar eigen kamer! Half 10 gevoed, kwart over 10 in bedje gelegd. Wel even huilen, maar we hadden zoiets van we wachten 10 min. af. Huilt ze dan nog, halen we haar er even bij. Maar het was al snel stil. En toen heb ik haar om kwart over 3 wakker moeten maken haha, ze sliep nog heerlijk maar ja, zo lang slapen zonder voeding mag ook nog niet. Weer gevoed, en weer even huilen toen ze in bed lag maar wederom binnen 5 minuten stil. En toen werd ze om 7 uur vanmorgen weer wakker. Super, ben trots op haar! En heerlijk, maar 1 nachtvoeding.

Norah wat leuk, het 1e tandje! Nu beginnen met tandenpoetsen dus ;)
    Taz hoe is jou nacht verlopen?
    Winnie mooie naam! Mooie gedachte ook om de naam die Martijn als meisje zou hebben gekregen als 2e naam te geven.
    MenP de ene beeb is de andere niet, en ze bewegen echt niet allemaal hetzelfde. Bij mij was ze meestal 's avonds als ik op bed lag het drukste. Nu ik dit schrijf besef ik me dat ik dat speciale gevoel best mis, raar eigenlijk.
    Pooh hoe is jou 1e nacht als mama verlopen? Heeft Sven al goed aan de borst gedronken? Hopelijk vandaag lekker naar huis, lekker genieten van de kraamweek. Erg bijzonder vond ik die week.
    Mooie foto zag ik idd op facebook, wat een flinke knul zeg! Maar goed dat ie niet tot 40 wkn is blijven zitten. Hihi wat een verschil met ons mini meisje.

Ik ga even douchen, opruimen en dan krijg ik vanmorgen weer kraamvisite! Na deze week is Rick lekker 2 weken vrij, zo'n zin in!

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Carly gecondoleerd met je oma
    Wat bijzonder dat je haar nog wel stiekem der naam heb kunnen vertellen
    Krijgt ze toch nog beetje mee, en ik geloof dat ze van boven af zeker mee kijken

Pooh van harte gefeliciteerd met jullie zoontje sven
    Lekker genieten van jullie mannetje

8. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Sasjuh, wat fijn dat het goed ging vannacht!!

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Winnie.. wat een mooie tekst voor op het geboortekaartje en wat een bijzondere naam zeg! Heel mooi dat je martijn zijn meisjesnaam ook gebruikt.

Sasjuh..wow wat een goede nacht :D Heerlijk is dat he..ff een paar uurtjes door kunnen slapen. En zometeen lekker genieten met zn 3tjes.. leuk!

Norah.. wat gaat het bij jullie ook snel he.. het 1e tandje is een feit.. en straks over op de boterhammen..

Carly.. gecondoleerd!

JBG.. hopelijk word nienke niet ziek!

Pooh.. hoe is de nacht gegaan met Sven? zijn jullie al lekker aan het genieten van elkaar?

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sas fijn zo'n goede nacht zeg. Heerlijk kunnen slapen dus.

Winnie mooi die namen.

Norah heeft haar eerst tandje. Tijd vliegt zeg

Jbg hoe is t met nienke? Nog steeds verhoging

Menp hier beweegt beeb ook niet elke dag op dezelfde tijden.

Vannacht toch weer bloed :( baal echt zo. Net nog weer ctg gehad die was goed. En wel lekker even mogen douchen. Nu maar wachten of er nog artsen langskomen.

11. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @JBG:Het slapen gaat 's nachts wel goed. Vanaf drie uur is ze wel onrustig met geluidjes maar ze huilt niet. Tot vanochtend kwart voor 6. Jeej. Maar overdag blijft een drama qua slapen. Dan denk ik echt wanneer moet ik haar nou naar bed doen en er uit halen. Hoe lang moet ik haar laten huilen. Vanmorgen sliep ze toch weer 3 kwartier op schoot, omdat ze vlak voor de voeding ineens in slaap viel. Dan ben ik zo blij dat ze even slaapt dat ik haar dan toch maar op schoot laat slapen. Als ik haar wegleg, dan wordt ze wakker. Verder slaapt ze 's morgens ongeveer 2 uurtjes verdeelt over 3 momenten. Meestal maar 3 kwartier achter elkaar. 's middags slaapt ze niet tot na de voeding van half 7 en daarna is ze nog even wakker en dan naar bed. Ik vind het echt weinig slaap hoor. Een speentje gebruiken we alleen beneden. Ze is een soort Maggie van de Simpsons met haar speentje dus die vliegt de kamer door. Je moet haar daar dus echt bij helpen. Ze heeft wel enorme zuigbehoefte en zou het liefste aan de pink hangen. Maar vanwege haar gevoeligheid voor spruw toch maar niet doen alleen bij enorme krampen.

@Sasjuh Wat een fantastische nacht zeg. En wat fijn dat het goed gegaan is op haar eigen kamertje. Hoe doe je dat met voeden. Wacht je tot ze huilt als je haar niet wakker moet maken? Heb je dan de babyfoon aan?

@norah wow een tandje! Dat wordt poetsen . En dus eenkennig. Hoe merkten jullie dat? Ook naar je man bijvoorbeeld?

@Suusje omdat er zoveel animo is voor Sven, switchen wij naar Keano i.v.m. daten. Ben vanaf het begin zelf al een beetje verliefd op hem.

@MenP ik voelde de beeb eigenlijk de hele dag door Maar wanneer ik zelf rustiger aan deed wel beter, dus bijv. in de auto, of bij de lunch als je rustig zit.

@Tazzie pokke zeg. Maar misschien ergens wel fijn dat je in de gaten gehouden wordt. Zeker omdat je zelf ook dat gevoel hebt dat het nog niet echt beter zal gaan. Ben benieuwd wat de artsen komen vertellen.

@Winnietje wow dat zijn veel namen. En wat passen ze mooi bij jou, bij Luc, bij Martijn, bij jullie familie. Goed gedaan!

@Pooh en hoe is het gegaan vannacht?

@Hip gelukkig de hond weer mee naar huis.

@Carly och meid wat vreselijk. Gecondoleerd. Wat fijn dat oma de naam uit jouw mond heeft mogen horen. Veel sterkte met regelen.

@Sam hoe gaat het nu met Dylana? Foto?

Ben zo moe zelf, hoewel mijn HB dus nu goed gaat. Gebroken nachten breken mij op. Gelukkig hoefde ik gisteravond de voeding van half 11 niet te doen. Maar ja vanaf 3 uur vannacht heb ik zelf dus ook nauwelijks een oog dicht gedaan. Overdag lukt het me nauwelijks om iets te doen in huis, laat staan bij te slapen. Als ik al even mijn handen vrij heb dan doe ik snel een afwas/was of heb ik even tijd voor de pc. Maar nooit ontspannen met echt tijd voor mezelf al is het maar een kwartiertje. Herkenbaar iemand?
    Ze ligt nu wel in bed, maar huilt al weer. Tja en nu? Wanneer moet ik haar gaan halen? Punt is rust en regelmaat rondom slapen gaat ervan uit dat je je baby uit bed haalt en voedt. Dat lukt hier dus niet. Maar in bed laten krijsen anderhalf uur lang vind ik zelf geen optie. Een speen werkt niet tenzij ik ernaast zit en hem vasthoudt in haar mond. Bovendien blijft zij mij dan aankijken wat niet mag. Ga ik aan de andere kant zitten dan draait zij vrolijk mee, bijdehandje. Beneden in de box is ze ook niet gezellig want dan ligt ze ook te jengelen. En terug naar hele dagen op schoot wil ik ook niet. Oef hier word ik dus onzeker van. Ik zou dan graag een coach naast me willen op de bank die zegt wat ik moet doen. Wel uit bed halen of juist niet bijvoorbeeld. Of wat haar huiltjes betekenen. Goed ik ga maar eens op de bank hangen. Lang leve de tv. Toch nog iets van rust.

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Saxia..moeilijk is dat he! Hier ook een dame die overdag slecht slaapt. Al moet ik zeggen dat het wel iets beter gaat nu.

Wij hielden haar eerst te lang beneden bij ons na de voeding..waardoor ze waarschijnlijk oververmoeid is en dus niet kan of wil slapen.. Dan is het constant huilen. Veel opgezocht op internet en de meeste doen hun baby naar bed zodra ze de eerste tekenen van vermoeidheid zien. Dus na de voeding knuffelen we even of spelen we even en als ze dan 2 of 3 keer heeft gegapen (is dat een goed woord?) dan brengen we haar naar boven. Dan is het vaak wel even jengelen.. en moeten we soms 2 x terug om de speen terug in de mond te doen, maar daarna is het ook stil en slaapt ze goed. Als het nog donker in haar kamer is dan slaapt ze vaak wel 2 tot 3 uurtjes.. maar overdag wanneer het dus licht is blijft het vaak bij een uurtje.

Ze is nu ook vanaf 12 uur wakker..en 2 uur mag ze de fles. Eerst constant met haar in de draagzak gelopen..daar werd ze wel stil van.. dus haar in de box neergelegd, want ja.. mama wil ook wel even rustig eten. En daar is ze dus nu in slaap gevallen. Dan ga ik ook weer twijfelen..moet ik haar nu naar boven brengen in haar bedje? Want ja, de box is eigenlijk om te spelen..maar ik weet nu al dat wanneer ik haar boven neerleg ze gelijk wakker word. Dus heb haar mooi laten slapen.. ze moet toch zo de fles.

Is Iselin de hele tijd aan het huilen als ze wakker is? Of kan ze haarzelf ook wel een beetje vermaken?

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Zo.. kan weer verder.. ze heeft de fles op.
    Kun je Iselin niet even een paar uurtjes bij een familielid brengen? of dat er iemand komt oppassen..zodat jij wat uurtjes bij kan slapen?

Weet niet of ik deze foto's hier al had geplaatst:

Bekijk bijlage 228711

Bekijk bijlage 228713

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha leuke fotoos! Hele dame is het al hihi.
    Saxia balen dat je zo moe bent.. En je komt dus ook niet echt aan je rust toe zo. Lastig dat Iselin overdag zo slecht slaapt en alleen bij jou wil zijn. Kan ze wel gewoon even rustig in de box oid spelen of is het dan ook huilen?
    Qua voeden van Elin; ik heb een soort ingebouwde wekker ofzo, want wordt elke keer wakker als het weer tijd is om te voeden. Zo wordt ik dus nu steeds om half 3 wakker, omdat ik weet dat het dan zo ongeveer wel weer tijd is. Ik probeer haar bij de 1e tekenen van wakker worden en honger hebben al aan te leggen, en zo te voorkomen dat ze gaat huilen. Moet zeggen dat dit eigenlijk wel prima gaat!
    Vandaag slaapt ze ook weer goed. Na de voeding van 7 uur is ze gaan slapen, toen heb ik haar om half 10 weer gevoed. Iets eerder dan normaal maar ik kreeg visite om 10 uur. Haar weer in bedje gelegd en om half 2 werd ze pas wakker, en weer gevoed. En nu ligt ze weer te slapen. Lang leve de babyfoon met camera, heb haar dus lekker boven in bedje slapen.

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Nog 2 dan :p

Zondag hadden we een lekkere luie joggingbroek dag met ons 3en,, dus Dylana ook lekker stoer in haar joggingbroek :D

Bekijk bijlage 228714

Jaja.. ik lach soms al ;) haha.. jammer van die schilfertjes op haar voorhoofd. Word nu gelukkig minder :)

Bekijk bijlage 228715

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Aah die joggingbroek, zo leuk! Elin haar kleding garderobe is erg beperkt, had bijna niets in maat 50 omdat iedereen zei dat ze daar zo snel uit waren gegroeid. Nou ja, zij past ruimschoots in maat 50 en heb nu maar 3 of 4 setjes in die maat haha. In 56 en 62 heb ik superveel al, maar ja dat duurt nog even!
    Die schilfers op het voorhoofd heeft Elin ook trouwens, zij heeft sowieso een hele droge huid. Vooral haar handjes en voetjes, die smeer ik na elke verschoning in met Vaseline Lanette creme, werkt erg goed!

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ja die droge huid gaat vanzelf over hoor. Ze vervellen de eerste weken zei mijn kraamverzorgster. Op haar hoofd heeft Dylana last van "berg". Gebruik daar nu olie van natusan voor..heb het gister voor het eerst erop gedaan..en zie nu al dat het minder word :D

Oh zo'n babyfoon met camera is wel ideaal inderdaad! hoef je ook niet steeds naar boven te lopen om te kijken of alles goed is.. haha..

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Had Elin maat 44 met de geboorte? Ach als het ietsje te groot is maakt het niet uit .. dan kun je de mouwen altijd nog oprollen. Zag op een foto dat jij ook het vestje van de hema hebt..die je op 2 verschillende manieren kan aantrekken..de roze kant en de bloemetjes.. die hebben wij hier ook :D

Dylana zit nu in maat 56. Sommige shirtjes van maat 50 passen nog wel..maar de meeste zijn allemaal te kort.

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Elin had idd maat 44 bij haar geboorte. Past ze nu nog hoor, maar wordt wel kort en krapjes.
    Jaa dat vestje van de Hema is leuk! Heb daar het hele kledingsetje van haha, romper, truitje, broekje, slofjes en mutsje. Was ons 1e pakje. Maat 50, maar veel te groot natuurlijk.

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Leuk! heb jij nog een recente foto van Elin?:D

Oh dames..nog een vraag.. hebben jullie ook wel als jullie hebben gevoed en je hebt je kindje omhoog om het te laten boeren dat ze dan in slaap vallen en er dus geen boertje komt? Wat doen jullie dan of wat zouden jullie doen? Ik heb dat dus wel eens..dat ik haar omhoog hou, maar dat er gewoon geen boertje komt, en dat ze dan dus ook al slaapt.. ik leg haar meestal maar op bed dan.. soms slaapt ze dan door, maar soms word ze ook na 20 min wakker en dan zit haar dus nog iets dwars denk ik dan.. Wachten jullie echt totdat er een boertje komt?

Deel Deze Pagina