Wel naar dat je zo moe bent steeds saxia. Wat al gezegd werd misschien iemand die even 2 uurtjes wil oppassen dat jij kan slapen. Wat een lieve foto's van dylana en elin zeg! Sas ik baal wel hoor, nou kan ik niet bij jou op kraamvisite. Wnt ook al mag ik naar huis dan moet ik ook alleen maar rusten enzo Vanmorgen arts hier gehad. Maar begreep eigenlijk beetje uit zijn verhaal dat ik hier nog wel eventjes lig. En dat de kans zelfs groot is tot aan de geboorte. Dus het is echt afwachten hier. Wel balen, maar liever mn kleine jongen straks gezond op de wereld dan problemen.
Poeeh jakkes Tazzie.. zo had je je verlof echt niet voorgesteld! Maar net wat je zegt.. je hebt op zo'n moment alles over voor een gezonde jongen! Tis dat ik niet in de buurt woon, anders was ik ff bij je op visite gekomen Sasjuh.. och jeetje wat een poppie zeg! Zo klein he!! Zo klein was Dylana niet eens met dr geboorte.. lief hoor
ff een klaag berichtje dames, sinds dat mijn baas weet dat wij met iui bezig zijn/waren deed hij al anders tegen me. vroeg bijv. ook nooit hoe het ging of zo (terwijl ik daar dus al 9 jaar werk en tis een klein bedrijf baas is gewoon collega eigelijk) hij is nu vaak behoorlijk onredelijk waardoor we ook al vaker ruzie hebben gehad en hij het dan eigelijk gooit op mijn hormonen (spoot niet eens hormonen maargoed ik zei er maar niks van want dat hoefde ik me tenminste niet in te houden als ik boos was want tja ..hormonen) ik heb mijn zkh bezoekjes altijd om het werk heen geregeld waardoor hun er het minst last van hadden soms kwam ik een half uurtje later of ging iets eerder maar verder heeft niemand er last van gehad. de iui's zelf waren toevallig 3x op een dag dat ik toch al vrij had 2x heb ik met mijn naaste collega geruild en 1x kon ik niet ruilen dus heb mijn baas opgebeld op het moment dat ik wist dat ik iui zou hebben om dat door te geven kei ruzie dat ik op zijn vrije dag bel en dat ik het me zelf maar moet regelen ik terug gezegd je weet het nu kijk maar wat je doet maar ik ben er morgen niet. de dag dat ik positief teste heb ik het ook meteen verteld tegen mijn baas geen gefeliciteerd of niks alleen wat grapjes van oohh moeder hip hahaha (niet hip natuurlijk maar mijn echte naam) daarna geen een x intresse getoond ook niet es gevraagd hoe of wat nu met werk ivm overwerken ovenreinigers (erg giftig) of zwaar tilwerk (bestellingen opruimen en zo) of pauzes (wij werken eigelijk altijd zonder pauze eten doen we tussendoor.) verder nigeerd hij me behoorlijk dingen wat hij eigelijk met mij moet bespreken want ik ben de chef in de keuken doet hij nu met mijn collega af en toe gewoon waar ik bij sta!!!! met het functioneringsgesprek van mijn collega (toen was ik nog niet zwanger wel iui) heeft die tegen mijn collega gezegd eigelijk weet ik niet hoe ik nu met hip en haar situatie om moet gaan...ook zoiets geks om mijn situatie met hem te bespreken en mij compleet te negeren. nu was ik zondag best beroerd eraan had 's morgens ook overgegeven, maar ik moest werken het was een lange dag van minimaal 12 uur maar denk meer (zonder pauze dus) en stond eigelijk alleen met een stagaire in de keuken. maar omdat ik dus s 's ochtens steeds moest overgeven en wat duizelig was heeft mijn vriend me ziek gemeld hij had zoiets van als je baas niet eens met uren en pauzes en zo rekening met je wil houden nu je zwanger bent dan blijf je maar lekker een dagje thuis. ben normaal niet zo van het ziekmelden probeer altijd te werken ben hooguit 1x per jaar ziek en zelfs dat niet altijd. maar nu is mijn lichaam niet alleen voor mij dus en mijn baas gedraagd zich als een lul dus ja ok ik blijf een dagje thuis. mijn vriend belt begint mijn baas gewoon te flippen dat ik me niet ziek kan melden er is niemand anders dus dat ik maar gewoon moet komen. mijn vriend nee ze komt niet ze is hardstikke duizelig en moet steeds overgeven ik kan haar zo niet de weg op sturen. zegt mijn baas hier ben ik nog niet klaar mee...en hangt gewoon op!!! nu was ik vandaag op mijn werk en hoor ik dus van collega's dat mijn baas volop over mij aan het roddelen is er zijn zelf collega's die van mijn iui en zwangerschap afweten zonder dat ik daat iets over gezegd heb. en tegen mijn naaste collega heeft hij gezegd dat hij vind dat ik hem bedonderd heb... toen ik mijn vast contract kreeg vorig jaar had ik tegen hem moeten zeggen dat ik met de pil was gestopt, maar daar had ik niks over gezegd ik deed alsogf ik deze functie aankon en alsof ik een vastcontract verdiende en nu flik ik em zoiets! hij vind het een rotstreek dat ik nu zwanger ben!! en nu kan die niet van me af... en me dan ook nog ziekmelden omdat ik moet overgeven want meent ze zich wel niet zwanger zijn is geen ziekte!! woensdag is altijd de vrije dag van mijn baas, maar 's ochtends is hij er wel altijd hij heeft me gewoon genegeerd geen hoi of goeie morgen helemaal niks!! echt ik ben zo boos dat kun je je helemaal niet voorstellen. dit is toch niet meer normaal of wel? het is trouwens niet zo dat mijn baas me gevraagd heeft voor hij mij een vaste aanstelling gaf of ik kinderen en wou en dat ik toen nee heb gezegd. hij heeft er nooit naar gevraagd. en als het gewoon onder werktijd eens over kinderen ging dan zei ik altijd ik wil later 3 kinderen en de eerste het liefste voor mijn 30ste maar daar deed mijn baas altijd lacherig over hij dacht dan dat ik grapjes maakte of zo. (volgende week word ik 29 dus volgens mij ben ik best wel eerlijk geweest altijd) ik ga es op internet kijken wat mijn rechten zijn en hoe het zit met een arbo arts of zo (wij hebben geen bedrijfsarts en heb ook nog noit een arboarts gezien of zo als ik ziek was nooit lang ziek geweest max 4 dagen of zo) dan ga ik nog een gesprek aanvragen met mijn baas en als hij niet enorm zijn excuses aan biedt en er veranderingen komen dat ben ik denk ziek wat op deze manier kan ik niet fatsoenlijk mijn werk uitvoeren. na de dood van mijn vader kon ik 2 dagen na de crematie alweer komen werken zonder overleg hoe het met me ging werd gewoon op het rooster gezet. en na mijn miskraam ben ik meteen weer gaan werken (had toen toevallig een paar daagjes vrij) en toen ik vertelde kreeg ik alleen maar te horen ohhtja das vervelend maar komt vanzelf wel een x!. niet de vraag hoe het met me ging en of het werken wel ging of zo helemaal niks. gewoon door. volgens mij best een lang verhaal geworden maar moest het ff kwijt zit me echt hoog! ben zo ontzettend boos en teleurgesteld.
Saxia: Wij merkten eenkenningheid doordat Norah (nog steeds) bij iedere vreemde die hier binnenkomt gaat huilen. Eventjes en dan is het gelukkig goed. Ook zelf soms bij papa heeft ze dat. Bij mij heeft ze dat nog nooit gedaan. ( Stiekum wel leuk ) Ook heeft ze een periode niet bij iemand anders willen zitten als ik ook in de buurt was. Zodra ze weer bij mij zat was ze stil. Hier een recente foto van ons sperziebonen monstertje:
Och Hip wat een ontzettende botte klootzak zeg!!! Ik snap dat je heel erg boos bent, is toch ook niet normaal hoe hij doet, zoek maar goed uit hoe het zit maar denk dat je zeker wel in je recht staat hoor. Heel veel succes en sterkte ermee! Hij mag wel in zijn handjes knijpen met een werknemer die na overlijden van een vader en na een miskraam zo snel alweer komt werken in plaats van je zo te behandelen, wat een idioot....
Nee hoor Sam lekker laten slapen. Had hier net dezelfde situatie. Trouwens nog zo'n dilemma: wat zouden jullie doen? Vanochtend de fles om 5.45 gegeven en daarna weer terug in bed gelegd. ik ook nog even gaan liggen. om 7 uur ineens dreigende poepgeluiden. Echt enorm wat kan ze een kabaal maken dan. Afijn, zucht ik uit bed en mij kleren aan gedaan. Ik dacht opstaan dan maar dan kan ik na haar verkleedpartij ook ontbijten. Ik kom terug van het wassen en aankleden van mezelf en madam ligt prinsesheerlijk te slapen....Heb haar laten liggen, omdat ze toch al zo lekker slaapt, ahum. Toen ze wakker werd, bleek het gelukkig loos alarm te zijn geweest wat de poep betreft. Voel me dan zo rot om haar in haar eigen vuil te laten liggen. Aan de ander kant, ze sliep wel. Kortom, wat zouden jullie doen/gedaan hebben? Wat een leuke foto's weer. Morgen maar weer eens spammen van die van ons. Hip dat is niet oke wat je baas doet. En dat zeg ik dan heel netjes. Heb je geen vertrouwenspersoon op je werk waar je dit verhaal kwijt kunt? Wie staat er boven je baas? Dit is geen normaal gedrag en daar moet hij op aangesproken worden. Door jou en eventueel door iemand hoferop. En anders inderdaad de arbo arts hoor. Of misschien wel allebei. Wat fijn dat je vriend het zo goed opneemt voor je. Tazzie rustig aan meid. Denk aan jezelf en de beeb. leuk, nee dat is het allemaal niet, maar wel voor een goed doel. En nee, heb niemand in de buurt wonen die kan oppassen. Even doorbijten dan maar. Vandaag is het eigenlijk best goed gegaan met haar slaapjes. Heb al van alles over slapen bij baby's gelezen inderdaad. Ik denk dat zij moeite heeft om 2 slaapcycli aan elkaar te koppelen en daarnaast heeft ze denk ik gewoon minder slaap nodig. Ze wil dan alles zien wat er gebeurt in huis. In de box is ze ven stil, een kwartiertje, maar dan wordt het jengelen. In de draagzak die we hebben, lodger shelter (eigenlijk voor buitenshuis) hangt ze nog steeds niet goed. Vandaag het wippertje maar geïntroduceerd. Mag geloof ik eigenlijk nog niet, maar zij zat er heerlijk in. Kon precies zien wat ik aan het doen was in de keuken. Norah dank voor je antwoord.
saxia er staat niemand boven mijn baas het is zijn brasserie hij is de eigenaar. we zijn maar een klein bedrijf dus ik heb de leiding over de keuken en hij regeld alles in de bediening en alles wat er zo nog bij komt kijken als je een eigen zaak hebt. verder is er nog 1 vaste (jaarcontract) jongen in de keuken en 1 vast (ook jaarcontract) meisje in de bediening verder alleen weekendhulpjes en 1 stagaire in de keuken. ik ben de oudste op mijn baas na en de enige met een contract voor onbepaalde tijd. normaal als er iets is ben ik dus eigelijk de gene die met de baas praat of bemiddeld. maar nu heeft hij mij dus letterlijk de rug toe gekeerd onderhand! ik vind het zo'n ontzettende rot streek terwijl ik altijd voor de zaak en voor hem klaar heb gestaan en nog steeds! toen ik 2 weken geleden ziek was 4 dagen (keelontsteking en grieperig) toen had hij vakantie. ik heb dus zelf vervanging geregeld, maar ik ben dus de enige die bestellingen kan doen en zo dus mijn vaste collega heeft die 4 dagen steeds over en weer met mij gebeld en gesmst foto's door gestuurd van het magazijn en de buffetten wat op de planning stonden zodat ik de bestellingen kon doen en hem kon vertellen hoe hij iets moet maken en hoeveel wat wat bij welk buffet zit. omdat dat dus normaal altijd mijn taak is. en als ik dan al es ziek ben dan is mijn baas de de enige wat dat enigzins over kan nemen. maar hij had dus vakantie zodat ik ondanks dat ik in bed lag nog steeds aan het werk was eigelijk. en denk je dat ik daar iets van terug hoor....helemaal niks! mijn collega zou ook wel meer van mij over willen nemen maar mijn baas wil em geen extra uren geven (hij werkt er 32) en geen loonsverhoging waardoor hij dus gezegd heeft van ja dan ga ik ook geen extra werk doen wat ik ook begrijp. ik wil me goed voorbereiden op een gesprek en precies weten wat mijn rechten en plichten zijn, maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus weet ff niet waar te beginnen. ben uberhoupt nog nooit bij een arbo of bedrijfsarts geweest. dames wat een ontzettend knappe en schattige kindjes hebben jullie zeg!
@Tazzie; Hoe is het met je? @Norah; Wouw, een tandje! En wat een stappen die bijna gaan komen. Leuk hoor. Écht een mensje dat steeds meer met jullie mee gaat doen. En dat zie je wel op de foto, wat is ze al groot en nog steeds een lachebekkie! @Rose; Dus niet zo gek dat ik hem overdag nu meer voel... Met jou gaat het lekker volgen mij, fijn zeg! @JBG; Ik heb zo'n 10 jaar geleden stage gelopen op dat kdv. Wil niet zeggen dat het nu nog steeds zo is, maar aan de telefoon klonk het wel fijn. Hetzelfde gevoel als wat ik tijdens mijn stage had. We willen nog een keer langsgaan. Maar hebben gelukkig 'al' 1 dag vastgezet. Hoop dat ik ons mannetje gewoon donderdag een halve dag kan laten gaan (hoewel ik wel voor een hele dag betaal). Dan is het 2,5 dag. Jij een beetje bijgekomen van die lange dagen werken? En hoe is het met Nienke en de verhoging? @Winnietje; Mooie naam hoor! En mooi die vernoemingen erbij. @Sasjuh; Dat zal lekker geweest zijn vannacht. Konden jullie ook mooi even wat bijslapen. En lekker dat Rick straks 2 weekjes vrij is. Kunnen jullie samen genieten! En jullie hebben een babyfoon met camera...welke? Dat wil ik eigenlijk ook wel. Lijkt mij ideaal! Wat een moppie zeg is Elin! @Saxia; Nog een beetje rust gehad vandaag? Ik denk dat jullie meisje gewoon erg graag bij jullie is en niks wil missen van wat er over de dag heen gebeurd in huis. Helpt een wandeling met de wagen misschien. Heb wel eens gehoord dat ze daar lekker rustig van worden en lekker slapen. En daarbij, lekker doen wat je wilt, heb gehoord dat je je kindje tot 6 maanden niet kan verwennen, dus eigenlijk alles mag en kan....weet niet precies hoe het werkt hoor. @Samantha; wat een lekker meisje zeg. En heerlijk met jullie mee gedaan aan de luie joggingbroekendag, haha. @Lieve Hip; Wat een takke baas!!!! Hij is echt onredelijk. Het ligt totaal niet aan jou dat je nu boos bent. Jij moet nu kunnen genieten. Je hebt al zoveel meegemaakt de afgelopen tijd. Waar hij dus gewoon geen rekening mee gehoden heeft. En jij had hem helemaal niet hoeven vertellen dat je kinderen wilt. Dat is niet aan hem. Dat is iets tussen jou en je vriend. Hoop niet dat het zover komt dat je jezelf ziek gaat melden, want daar komt, ben ik bang, alleen meer gezeur door en dat wil je nu niet. Hij moet normaal gaan doen. Via je huisarts kun je misschien ook iets aankaarten. Daar ben ik ook eens voor geweest toen iets me te veel werd. Zij weten ook hoe of wat verder. en belangrijk, in jouw belang!! Bedankt voor jullie reacties! Welterusten
aaaaaaaaaaaaaaaaargggggggggggggg, Heel lang verhaal getypt, gooi ik mijn thee om! Dus ik spring op en trek de daardoor de stekker uit de laptop. Nou heb ik geen zin meer om opnieuw te typen... Morgen weer een poging wagen.
Hee Tazzie hoe is het nou? Pooh mag het lijstje aanpassen. Als ze er aan toe is natuurlijk. Ben zo benieuwd hoe het gaat daar. Ja Carly en dan ben jij de volgende hoewel je hoofd daar waarschijnlijk niet naar staat nu. Tazzie08-03-2012: controle vlos Tazzie09-03-2012: gesprek voorlichtingsverpleegkundige ziekenhuis MenP2010 10-03-2012: 3d/4d echo MenP2010 12-03-2012: Prikken zwangerschapsdiabetes Tazzie 13-03-2012 : geregistreerd partnerschap Saxia 13-03-2012: cb, eerste keer prikjes Sasjuh83 13-03-2012: Weegafspraak wijkverpleegkundige MenP2010 13-03-2012: 14h Erkenning ongeboren kind Hip1983 16-03-2012 2de echo JBG 22-03-2012: naar CB; 3e keer prikjes MenP2010 26-03-2012: 1ste keer cursus 'Samen bevallen' Samantha1 27-03-2012: cb, 1e prikjes Sasjuh83 27-03-2012: 1e afspraak cb MenP2010 29-03-2012: 16.15h controle vk MenP2010 begin mei 2012: Extra echo ivm niertjes Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Zwanger: Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 28 oktober Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens! Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen! Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje! Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december --> bevallen op 28 november 2011, een jongen! Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje! Samantha1 (25 jaar,5e ronde,1e kindje) uitgerekend 25 januari --> bevallen op 03 februari 2012, een meisje! Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart --> bevallen op 20 februari 2012, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip1983-MenP Suusje1979-Saxia
Oh hip..wat een klootzak zeg die baas van je! Als hij zo door blijft gaan, dan zou ik gewoon in de ziektewet gaat . Zwangerschapsgerelateerd.. dat mag hij gewoon niet weigeren.. Bah zeg! Je zult nu wel met tegenzin naar het werk gaan denk ik. Lekker hier gal komen spugen hoor! Lucht soms lekker op! Saxia.. hopelijk vandaag een goede dag met goede slaapjes van Iselin! Dan heb je ook wat meer tijd voor jezelf. Norah.. wat een leuke foto's van je meisje! Suusje..haha.. doet de laptop het nog? Of was de thee niet over de laptop gevallen? Tazzie.. hoe is het met jou meid? Nog bloedverlies? Anita.. zag op fb en hyves dat jullie de datum hebben vastgesteld. Super! Nu lekker regelen en hopen dat jullie gewoon met z'n 3en gaan trouwen! Sasjuh..vannacht weer een goede nacht gehad? Carly.. hoe gaat het met jou? Dylana was gisteravond de hele avond zo onrustig. Heel veel huilen...niks leek te werken. Ben op laatst met haar in ons bed gaan liggen en constant over haar buikje wrijven. Na 3 kwartier zo te hebben gelegen is ze eindelijk in slaap gevallen.. en mama ook een uurtje later was het alweer tijd voor de volgende fles.. vind het dan eigenlijk wel sneu om haar wakker te maken..maar goed, ze heeft die fles wel nodig. Daarna viel ze gelukkig wel snel weer in slaap Het zonnetje schijnt hier.. wou wel even met haar te lopen, maar er komt iemand tussen 9 en 10 onze draagzak halen. We hadden één van babybjorn, maar daar wil ze absoluut niet inzitten..dus dan maar op marktplaats. Fijne dag iedereen!
Even snel vanaf mijn telefoon. Goede nacht, al heeft elin van half 11 tot half 4 bij ons in bed geslapen. Ze was ontroostbaar in dr eigen wieg. Half 4 gevoed en toen is ze wel in de wieg gaan slapen tot kwart over 8 vanmorgen. Keurige nacht dus!
Zo op de laptop gaat het makkelijker. Hip wat een l*l van een baas heb jij.. ik zou er zeker werk van maken, misschien via de huisarts. En anders ziekmelden, zwangerschapsgerelateerd. Snap dat je dat niet wilt, maar die stress die je er nu van hebt is ook niet goed voor jou en je kindje! Sterkte meis. Taz hoe was je nacht? Jammer ja dat je nu niet op kraamvisite kan komen.. Maar dan kom ik in april gewoon bij jou en neem ik Elin mee! Tis dat ze nu nog zo klein is anders was ik even in het zh langs gekomen. Samantha jammer dat Dylana niet in de draagzak wil. Misschien als ze wat ouder is? Wij hebben een draagdoek, ik moet nog oefenen met omknopen haha. Hoe was jullie nacht? Saxia hoe is de nacht met Iselin verlopen? En wanneer moet je eigenlijk weer aan het werk? MenP jij hobbelt ook redelijk makkelijk door de zwangerschap heen geloof ik, lekker he! En bijna 3d/4d echo. Hopelijk ligt jullie mannetje er een beetje goed voor. Hier ligt de kleine dame weer in bed maar denk niet dat ze gaat slapen. Ligt met haar ogen wijd open om haar heen te kijken en te hikken. Dus dat zal zo wel huilen worden haha. Wil straks even met haar naar het werk, mn meisje showen!
Sasjuh.. jullie meisje wil gewoon nog heel graag bij jullie zijn! Leuk ff je meisje gaan showen op het werk. Onze nacht is ook wel goed gegaan hoor. half 4 werd ze wakker na de fles van half 11. Vanmorgen heeft ze een uurtje weer geslapen en nu ligt ze in de box te jengelen. Heb ondertussen mooi kunnen stofzuigen en dweilen en volgens mij is ze nu in slaap gevallen. Wij hebben nu een draagdoek van minimonkey. Daar wil ze wel in gelukkig.. dan word ze ook redelijk snel stil..alleen vind ik haar er zo raar in liggen..maar blijkbaar vind ze het zelf wel lekker liggen haha.
Dan hebben Dylana en Elin ongeveer dezelfde nacht gehad Ja ze wil 's avonds ook echt bij ons zijn. Na de voeding van 7 uur wil ze nooit slapen. Wij zitten dan ook al 2 weken elke avond boven op bed, lekker met zn 3en. Beetje tv kijken enzo. Dan om 10 uur weer voeden en meestal gaat ze dan wel slapen in haar wieg maar gisteravond wilde dat echt niet haha. Dus bij papa op de borst gaan slapen. En net even wezen spieken boven en ze is heerlijk in slaap gevallen dus ga wat doen in huis, zolang het kan!