hallo dames.. wat een leuke foto van keano!! ben weer thuis was nog wel ff spannend want natuurlijk vloog mn bloeddruk omhoog vanmorgen... maar goed mocht toch naar huis.. zondag weer terug voor bloeddrukmeting en ctg.. en heb medicijnen voor mn stoelgang dat gaat niet zo goed en aangezien ik absoluut niet mag persen... ook vanmrgen de voorlichting gehad voor de keizersnede.. en die wordt nu gepland tussen week 38 en 39.. behalve als ik weeen krijg enzo (dat mag ik ook absoluut neit hebben) dan wordt t spoed.
Dus best wel een spannende periode nog de komende tijd Tazzie! Over 4 weekjes heb je gewoon je mannetje in de armen!
jep zeker wel spannend.. want t is ook maar de vraag nu inderdaad of t geregistreerd partnerschap kan doorgaan he.. zolang ik geen bloed verlies wel.. maar anders ook niet maar we doen t maar rustig aan hier
Taz fijn dat je weer thuis bent! Nu dus bed/bank rust tot aan de keizersnee? Balen hoor, je had je verlof ook wel anders voor je gezien! JBG las dat Nienke toch ziek was geworden, beterschap voor haar! En zag nog een knappe Keano voorbij komen, wat groot is ie alweer! Hier wederom 1 nachtvoeding. Wel weer bij ons in bed geslapen na de 10 uur voeding. Na de voeding van half 4 wel in dr eigen bed. Vannacht toch maar weer proberen de hele nacht in dr eigen bed want dit is eigenlijk niet de bedoeling.
Tazzie laat je lekker verwennen. Kijk veel tv, films, dvd's. Lees boeken, tijdschriften. ga laptoppen of op de ds als je die hebt. Maak een legpuzzel. Lees kookboeken en geef opdracht welke boodschappen er moeten komen. Schakel iemand in voor je huishouden. Ontspan onder een douche of een bad. Laat iemand aan huis komen voor een massage van een zwangere bijna moeder. Lak je teennagels voor mijn part. Laat de kapper aan huis komen. Al die dingen lukken misschien nu nog net qua tijd dat je aan jezelf toekomt en zijn minder belastend aan huis. Ik duim voor je partnerschap, maar je beebje is nu belangrijker. Wachten duurt lang op deze manier, maar aan de andere kant...het einde komt zeker in zicht. Oh oke Sam. Ik heb namelijk een meisje dat een fles in 10 minuten leegdrinkt. Wel snel klaar. vervolgens is het vaak huilen, ook bijvoorbeeld als ik tussendoor de speen eruit haal om te boeren. Ik dacht misschien is het daar ook handig voor. Maar ze gebruikt ha voeding dus overschakelen op voeding voor hongerige baby's bijv. is niet te doen dan. Ook overleggen met cb. Ik hoop dat ik het allemaal kan onthouden. Wij hebben namelijk geen spreekuren tussendoor. Alleen een weegspreekuur. En de naam zegt het al...is alleen voor wegen. In een soort colonne trekken moeders met kinderen langs puur en alleen voor een getal. Gisteren hadden we een drama dag qua slapen. Na 8 uur 's ochtends niet meer geslapen tot kwartv oor 7 's avonds. Vandaag beter. Ze sliep al uit dat scheelde. In de wagen met boodschappen doen heeft ze geslapen en ik ben meteen daarna gaan wandelen zodat ze nog door kon slapen. Begin van de middag wilde ze niet slapen, maar was wel moe. Nu na badje en de fles was ze wel moe en ligt weer in bed. Ze kan zich niet overgeven aan de slaap. Iedere keer schrikt ze wakker maait met haar armen alsof ze valt, heb ik zelf ook wel eens dat gevoel vlak voordat ik in slaap val en begint dan hard te huilen. Ik weet niet of het slapen nu gaat lukken. We zien wel. Heb in ieder geval vandaag wat dingen in huis kunnen doen, wat tijd voor mezelf gevonden en ben er meer ontspannen in gegaan. En ach, het is al weer bijna kwart voor 7 's avonds en dat is toch echt wel bedtijd voor haar.
Omdat mama lezen zo belangrijk vindt. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Bekijk bijlage 229171
Aah wat een scheetje Saxia! Wel vervelend dat ze zo vecht tegen haar slaap. Is inbakeren niks voor jullie dan? Dan kan ze niet zo met haar armen maaien..heb er zelf ook wel eens over na zitten te denken. Dylana doet idd hetzelfde.. die schrikt ook zo snel als ze wakker is. Over de voeding.. als ze zo gulzig is zou je het ook idd kunnen verdikken. Volgens mij kan dat jhbm geen kwaad ofzo.. anders ff een briefje schrijven met al je vragen aan het cb haha.. misschien slaapt Iselin daarom ook wel wat moeilijker in.. omdat ze nog zuigbehoefte heeft? Geen idee hoor.. Hier was het gister ook een "ramp" qua slapen en vandaag is ze zo goed bezig Haha.. Vanmorgen een uurtje geslapen.. daarna was het huilen..speentje erin.. hielp 5 minuten daarna weer huilen..dus maar naar beneden.. lekker in de box gespeeld zonder te huilen (oke af en toe beetje jengelen, maar dat mag ) tot de volgende fles.. om 12 uur is ze op bed gegaan.. 13 uur werd ze wakker.. speentje erin.. en ze slaapt nu nog! Ben net maar even gaan kijken haha.. vond het zo stil Eigenlijk mag ze om half 4 de fles.. nu weet ik niet wat ik moet doen.. wakker maken of laten slapen hmmzz.. JBG.. las idd ook dat Nienke ziek is.. beterschap voor haar. Vertroetel haar maar lekker! Sasjuh.. gek dat Elin na haar nachtvoeding wel in haar wiegje wil slapen haha..
@carly: kan me voorstellen dat je baalt dat je toen net niet bij je oma was. Koester alle momenten die jullie wel samen hadden. Heel veel sterkte meid. @sasjuh: Wat leuk dat je naar je werk bent geweest, leuk is dat hé! Kan Rick dan wel een beetje slapen? Het is maar goed dat ze nog niet zoveel weegt ! @tazzie: Sterkte taz, echt sneu voor het hondje! En wat fijn dat je weer thuis bent, hopelijk blijft de beeb nog even zitten! @sam: Net als troet gebruik ik ook Friso Comfort! Daarvoor kan je ook kraanwater gebruiken hoor, wij zelf gebruiken Barle Duc ivm de kramp. @suus: leuke foto! Alsof hij vliegt ! Eindelijk een beetje duidelijkheid. Wel jammer dat ze je niet gelijk goed helpen, maar eerst op je strepen moet gaan staan voor je duidelijkheid hebt! @saxia: Moeilijk hé, als ze overdag niet willen slapen. De eerste tijd deed Nienke dat ook zo weinig, echt moeilijk vond ik dat. Voor haar en voor mezelf. Hopelijk slaapt ze vanavond lekker! Leuke foto! Dames, bedankt voor de beterschapswensen. Nienke is al een paar dagen niet lekker en dat heeft nu doorgezet. Ze heeft diarree, koorts (38.9) en drinkt de flessen niet leeg. Ze slaapt wel veel momenteel daardoor. Vind het zo sneu voor haar, ze is ook zo warm. Vind het wel moeilijk hoor, waar doe je goed aan. Lekker bij me nemen en knuffelen. Hopelijk knapt ze gauw op.
Hoi meiden, wat zag ik toch weer mooie foto's voorbij komen! Wat moeten jullie toch ontzettend trots zijn op die kleintjes en weten dat het echt een geschenk is! Hier zijn we wederom ongesteld geworden deze week. We hebben dan ook besloten om gewoon lekker snel te trouwen! 31-08-2012 gaat ONZE dag worden.. Lokatie, muziek en stadhuis zijn al geregeld.. Heb 2 afspraken staan om jurken te passen! Dus al helemaal zin in! Wat is het leuk om met die voorbereidingen bezig te zijn zeg! Echt helemaal leuk.. Hopelijk gaat onze andere wens ook snel in vervulling maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen. Allemaal nog een fijn weekend! X
Anita wat balen zeg.. Doe je altijd nog aan accupunctuur? En overwegen jullie nog om naar Belgie te gaan om te kijken of ze daar wat voor jullie kunnen doen? JBG hoe is het nu met Nienke, beetje opgeknapt alweer? Saxia leuke foto van Iselin! Vindt ze het leuk in de wipper?
Met Nienke gaat het gelukkig weer iets beter. Ze is weer wat vrolijker en heeft nu verhoging, straks weer even tempen. Ze wil ook weer wat spelen en drinkt weer wat meer. Ook wordt de ontlasting weer wat dikker, dus we gaan de goede kant op!!
Net had Nienke echt een mega diarree luier, net water! Daar is geen luier tegen bestand, het zat helemaal op haar rug... Heb haar helemaal moeten wassen, omkleden en alles maar gelijk in de wasmachine... Dit zijn echt de dagen van de vieze wasjes... Helemaal niet erg, maar in je eentje is het niet echt handig. (JBGman heeft een vrijgezellenfeest)
@Suusje; Hoe is het met de laptop? Wat een stoer mannetje zeg, die Keano! Leuke foto. @Samantha; Nog onrustige avonden met Dylana gehad? @Sasjuh; En al geoefend met omknopen van de draagdoek? Lijkt me een lastig werkje. Ik loop tot nu vrij makkelijk door de zwangerschap heen idd. Had jij ook hè. Ik zou het prettig vinden als het zo blijft, heerlijk. Lees dat het leuk was op je werk met Elin. Kan me goed voorstellen dat je je dan trots voelt! (welke babyfoon hebben jullie?) @Saxia; Fijn dat Iselin 's nachts prima slaapt in haar eigen kamertje. Leuk om met z'n 3en de haptonomische zwangerschapsbegeleiding af te gaan sluiten. En ja, lezen is erg belangrijk, haha, mooie foto! @Carly; Wat een rottige tijd nu zeg en dan moet je rustiger aan gaan doen, snap dat dat niet helemaal lukt en kan. sterkte!!! @JBG; Ik hoor goede verhalen over de Kruidvatluiers. Wij hebben al 2 pakken in huis (leuke aanbieding op de negenmaandenbeurs) Gelukkig gaat het wat beter met Nienke. Op de diaree vandaag na dan. Dat is ff een werkje zeg! Slaapt ze zelf nog wel lekker en krijgt ze weer genoeg vocht binnen? Beterschap. @Tazzie; Jeetje, toch niet goed met de hond. En ook geen afscheid kunnen nemen. Sterkte! Gelukkig ben je wel weer thuis. Hoop dat je geen bloedverlies meer hebt en nog zo'n 4 weken rustig kunt genieten. @Anita; Begrijp dat het heel leuk is om met jullie dag bezig te zijn. En wat hebben jullie al veel geregeld! Leuk jurken passen. 31 augustus, mooie dag wordt dat!!!! Wij hebben vanmorgen de 3d/4d echo gehad. Wat leuk zeg! De oma's vonden het ook helemaal leuk. Voetje was nu 4,6 cm en dat was bij 20w2d 3,1cm dus, wat een voeten! Heeft ie niet van mij. Mooie foto's meegekregen en een dvd waar alles opstaan (ook wat we zeggen, wel handig als ze iets uitlegt). We hadden ook een bon uit een boekje voor eengratis cdrom met alle foto's, dus ook nog iets van 35 foto's die we zelf af kunnen drukken als we dat willen. Dus thuis meteen maar ff gedaan voor de oma's (en opa's). Zal straks even een fototje plaatsen.
Hoi meiden, Ga proberen mn verhaal te doen. Maandag op Dinsdagnacht om 00.16 zijn mn vliezen gebroken meteen al weeen dus vlos gebeld. Die zei begin maar met timen was na 45 minuten duidelijk gemiddeld om de 2 minuten soms korter een wee van gemiddeld een minuut. Vlos weer gebeld en die was er rond half 2 2 uur. Ik had toen 2 cm en ze kon zn haartjes voelen. Gevraagd of ik al naar t ziekenhuis wou maar dacht wacht wel tot 5 a 6 cm. En of ik t ok vond dat ze nog even ging slapen en ze dan om 5u terug kwam. Vond t prima ze woont 10 min bij ons vandaan en kon altijd eerder bellen. Dus zelf weeen opvangen onder de douche maar werd zo heftig rond half 4 gebeld Dat t niet meer ging. Dus tegen 4 was ze er en had ik al een poos persdrang had nog een randje dus mocht nog niet persen en kon niet meer naar ziekenhuis. Kraamzorg was gebeld spullen stonden klaar en persen maar. Dit ging maar niet snel genoeg werkte mezelf een beetje tegen omdat t zo snel al ging. Dus ze zei nog 10 min dan ga ik een ambulance bellen, de pers weeen waren zo sterk en t wou maar niet, echt erg pijnlijk dus helaas ambulance moest komen, zelf nog de trap af gelopen net bij de laatste tree een perswee terwijl de voordeur al open stond ambulance in en met minstens 200 naar ziekenhuis, vriend in auto achter aan maar die heeft zn snelheid op max 170 gehouden en was even na mij rond 5.45 in t ziekenhuis. Om 6.11 is Sven Geert geboren met 55 cm en 4045 gram hierdoor kans op een hypo dus moest een nacht blijven. Ik moest nog gehecht worden en moest mn best doen als ik niet naar de ok wou omdat t bijna een totaal cultuur is. Gelukkig mochten we woensdags naar huis maar lig nu nog steeds op bed beroerd vanwege hechtingen en stuwing en kan alleen maar voeden even douche en verder doet vriend Sven verzorgen. Borstvoeding gaat super en kraamhulp is ook fijn. Heb 49 u voor 7 dagen dus extra hulp erg fijn. Zal snel bannen en foto ed aanpassen.
Hier wat fototjes van de 3d/4d echo. Eerst 1 2d foto. Hierop zie je ons lenige mannetje. Hij ligt helemaal dubbel met zijn kontje naar beneden en zijn beentjes gestrekt voor zijn gezichtje. Daaronder 1 foto van zijn gezichtje.
En nog 1 foto waarop hij zijn middelvinger op lijkt te steken, hij was er klaar mee, haha. (het is volgens mij zijn ringvinger hoor)
@Pooh; Wat een heftig verhaal. Toch bijna thuis bevallen, maar net niet. Jeetje. Het lijkt me fijn dat een ander dan ff voor je beslist. want op zo'n moment denk ik nkiet dat je dat zelf nog 'helder' kunt doen.....of heb jij alles zelf besloten? Hoe gaat het met Sven? En JBG-man kan gelijk zijn verzorgingskunsten laten zien. Doe jij maar even rustig aan. Fijn dat de bv goed gaat en de kraamhulp fijn is. Geniet van Sven!
gaaf hoor menp!! Jeetje pooh, wat een heftige bevalling! En nog zelf van de trap af lopen, sjonge jonge. En bijna een totaal ruptuur, ik hoop dat het snel geneest. Haha saxia! Ik vind het ook een dropje. Iselin mag er ook wezen hoor, wat een poepie. Gisteren weer naar de huisarts geweest. Nu een hormoonzalf voor zijn gezichtje gekregen. Na 1 dag ziet hij er al een heel stuk beter uit. De jeuk was gelijk weg, hij krabde niet meer en sliep weer klokje rond van 20.00 tot 7:45! Wat een opluchting. Voor het hoesten heeft hij een babypuf gekregen van Ventolin. Ik was de bijsluiter aan het bestuderen staat er: Niet gebruiken in combinatie met een betablokker! Laat het medicijn voor zijn lip nu een betablokker zijn... Dus de puf niet gebruikt, maandag maar weer even de huisarts bellen:x.
@pooh: dat klinkt heftig, vind het ook zo rot voor de papa's die er dan alleen achteraan moeten! Die maken zich ook zo'n zorgen! Gelukkig is het goed met je, nu maar hopen dat de pijn snel over gaat! @menp: kan nu al zien dat het een knap kind is ! Ik gebruik trouwens de kruidvat luiers, vind dat echt de fijnste. Niet maatje 1 de newborn, ik ben fan vanaf maatje 2. Toen ze net geboren was vond ik de pamper 2-5kg erg fijn, daarna over naar kruidvat, maatje 2, super! Nu inmiddels al nr maatje 3 van kruidvat!