stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door samantha1, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Oh wat goed dat hij door heeft geslapen taz!! Hopelijk blijft dat zo :D!

Ik pureer niet meer, wel gedaan maar dat hielp niet. Smaak van vers fruit is toch anders als die potjes. Banaan ook geprobeerd, wil ze niet, echt een miepie hoor!

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Das wel jammer dat zelfs gepureerd ook niet werkt :( en ja de smaak is zeker anders. geef mij maar vers haha..

nou afgelopen nacht weer doorgeslapen. rond 2 uur ofzo gaf ie een klein huiltje maar toen ik overeind wilde komen was ie alweer stil.. Daarna pas tegen half 6 weer gehoord, lag ie half in zn slaap op zn buik te huilen. Op zn rug gelegd, gelijk stil en sliep verder.. Helaas maar voor een kwartiertje.. Maar bij ons genomen en heeft ie nog doorgeslapen tot 7 uur..

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    carly ik zie je onderin staan. Hoe gaat ie?

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Taz.. fijn dat de nachten iets beter worden!

JBG.. helpt het ook niet als je haar het zelf laat eten? of doe je dat al? Dylana wou eerst ook geen vers, totdat ik haar het zelf liet eten.. en nu wil ze dat ook wel. Ik wissel het hier af. Soms vers, maar soms ook van die zakjes knijpfruit enzo.. vind ze heerlijk!

Wat knap van Nienke dat ze al een paar stapjes los heeft gelopen! Zo leuk he, al die nieuwe dingen die ze nog steeds leren. Praat ze al een beetje? Dylana praat alleen nog maar in haar eigen taal haha... ik kan er nog niks van verstaan ;)

Het kaartje heb ik idd van kaartje2go.nl hele leuke ontwerpen staan daar. Wat hebben jullie op tafel gezet met de verjaardag. Gewoon de zelfde hapjes als normaal bij een verjaardag?

Ik ben nu al zenuwachtig voor Dylana haar verjaardag haha. Ben nu al af en toe zo emotioneel.. straks ga ik dan de hele dag huilen haha.. Moet nu steeds denken aan hoe het vorig jaar was enzo...

Lieke.. hoe is het met jou?

5. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hey meiden,

Het gaat goed hoor hier,zal weer wat meer gaan reageren,ik merk dat ik nu meer een meelezer ben haha.

Met Tess gaat het ook heel goed,heerlijk vrolijk en makkelijk meisje op het moment alleen wel met een lekker eigenwijs karaktertje haha ( heeft ze niet van een vreemde hoor ;) drinken weigert ze nog steeds ,ze krijgt wel genoeg vocht binnen met de melkflessen en fruit enzo maar sap,water,thee of wat dan ook ze blijft het weigeren,heel apart

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Carly.. Heel herkenbaar! Dylana drinkt ook eigenlijk niks anders. Ik denk dat als ik 50 ml erin krijg op een dag qua ander drinken dat ik blij mag zijn haha. Ik moet echt constant met de tuitbeker achter haar aan lopen zodat ze dan weer een slokje neemt.

Wij zitten nu op 300 ml zuivel op een dag en dan dus een paar slokjes ander drinken.
    De fles wil ze echt niet meer! Dan is het 1 slokje en gaat ze huilen.
    Dus nu doen we 's ochtends : 150 +5 melk en dan pap er doorheen en dat met een lepeltje geven. Tussen de middag krijgt ze 50 ml melk uit een bekertje. Dat drinkt ze wel op. En dan 's avonds maar 100 ml soyayoghurt na haar eten.. zo zitten we in ieder geval op die 300 ml.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Fijn dat het goed gaat met Tess!
    Lucas drinkt ook wisselend zn "gewone" drinken. ene x wil hij wel graag drinken (vooral roosvicee, vind ie heerlijk) andere x amper.

Hoe ziet jullie eetschema voor Tess er eigenlijk ong uit carly?

Lucas krijgt nu :
    7:00/8:00 180/6 waarvan +/-140 cc als pap(bambix, rest als drinken.
    9:00/9:30 fruit + roosvicee/water/thee
    12:00 1,5 boterham + 120/4 cc melk
    15/15:30 halve banaan + roosvicee/water/thee
    17:30 groente plus ong 100 gram yoghurt/kwark
    20:15 fles 180/6
    En dan slaapt hij tussen half 10 en 12 uur gem. 1,5 uur (soms 2 uur soms maar een uurtje ;)
    en ''s middags tussen half 2 en 4 ook gem 1,5 uur.
    en dan om half 7 naar bed en kwart over 8 maken we m even wakker voor zn laatste fles. Van t cb zou hij dus al een fles minder moeten hebben maar die laatste fles kan er zowiezo nog niet af.. Dan komt hij 's ochtends als heel erg vroeg (oa 4/5 uur) dat ie honger heeft.
    die van tussen de middag kan nog wel naar 90/3 want laatste dagen drinkt ie m niet altijd meer leeg.

Sam nu al zenuwachtig voor Dylana haar verjaardag :) t gaat zo hard he! Ik zat gisteravond nog te bedenken dat ik nu nog met een dikke buik rondliep en vanmorgen vroeg toen Lucas in mijn armen lag te slapen lag hij net zo als dat ik hem voor het eerst vast kon houden na de geboorte.. moest er bijna van huilen ;) haha
    Vier je het eigenlijk op de dag zelf?

8. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Samantha, ik blijf het bij Tess ook maar elke keer aanbieden,meer kan ik ook niet doen ben ik bang haha,maar ze drinkt ook niet uit de andere bekers ze speelt er alleen mee,ik heb tuitbeker geprobeerd en rietjesbeker,nog andere tips?

Tazzie,Tess schema ziet er zo uit:

Tussen 8 en 9: pap ( 180 water met 6 scheppen voeding en 6 scheppen bambix)

Rond 10:30/11:00 gaat ze naar bed en dan slaapt ze tot 12:00/12:30

12:30: een boterham,half vleeswaren en half zoet beleg
    + een fles (180/6)

Rond twee uur gaat ze weer naar bed en slaapt tot half vier/ vier uur en dan krijgt ze fruit

Soms gaat ze dan nog even naar bed van 5 tot 6 maar soms wil ze dan niet meer slapen en dan is ze wakker tot 8 uur.

Om 18:00 krijgt ze warm eten ( groente,aardappels en vlees) en 200 ml yoghurt

En om 20:00 gaat ze naar bed.

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Is Tess altijd rond 8 uur wakker? Heerlijk lijkt me dat haha..

ik zie dat ik bij Lucas zn tussendoortje alleen banaan heb staan haha.. maar als ik geen bananen heb of als hij op t kdv is is dat vaak een koekje/cracker of soepstengel. op t kdv geven ze m nog weleens extra fruithapje als dat over is.

Op zich mogen we eigenlijk niet klagen. Tot nu toe is Lucas een behoorlijk goede eter.. En als we niet snel genoeg zn brood of groente/fruit geven dan gaat ie zitten hmuhhmuh-en in zn stoel haha. En als we groente hebben die hij ook zo uit zn handje kan eten, krijgt ie eerst zn gewone hap gevoerd en daarna zn eigen bordje met wat stukjes groente en aardappel en dan kan hij dat zelf uitproberen haha.. (9 van de 10 x gaat t bordje gewoon ondersteboven ;) gelukkig hebben we een stofzuigerkat ;) die alles lust. die zit al klaar vaak en maakt de vloer leeg..

oh ja ook nog vergeten te vertellen Lucas kan dus via de wipstoel van buik naar zit (of via mijn benen als ik op de grond zit) en hij kan nu ook al heel goed van zit naar kruip/tijgerhouding.

10. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Het is zelfs nog vaker tegen half negen dan achten Tazzie,ik ben echt verwend hoor haha

Wat knap dat Lucas dat al kan allemaal,Tess die vind het zitten allemaal nog prima doet nog steeds geen pogingen tot tijgeren, kruipen,optrekken ofzo.

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Oh heerlijk is dat Carly. Hier vaak half 7/7 uur.. af en toe eens half 8 haha.. En het komt allemaal vanzelf wel bij Tess joh.. Voor je t weet moet je er achteraan vangen.

Hier trok Luc zich vanmiddag zich ineens aan de box vanuit zit naar op zn knieen. En net voor ie naar bed moest zat ie in zn slaapzak hier op de bank. trok ie zich aan de rugkussens weer op.. Denk als ie zonder slaapzak had gezeten dat ie dan gestaan had..

12. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ik laat Nienke zelf haar fruit eten maar het is allemaal geen succes. Moet gewoon geduld hebben en dagelijks vers fruit aanbieden. Houd Dylana zelf het zakje knijpfruit vast?

Nienke zegt al heel veel woordjes, die is er echt op tijd bij... Ze zegt: papa, mama, poes, thuis, klaar, nee, op, uit, lamp... en ze doet ook een hoop dierengeluiden na: eend->kwaak, koe-> boe, paard->ihihi, schaap-> beehh, hond->waf, muis->piep.. Volgens mij vergeet ik er een paar maar het is echt lief:).

Met de verjaardag kwamen volwassenen en best wat kindjes.. dus niet te gek gedaan, chipjes, m&m's, spekjes, krentjes, pepernoten(dat is handig in november:p)....

Ik had dat niet zo van dat huilerige maar wel zo van, weet je nog vorig jaar rond deze tijd... hihi.. ja je word er een beetje wollig van:)

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Tazzie.. wat goed van Lucas dat hij zich al optrekt tot op de knieeen!! Nog ff en hij gaat staan.. gaat snel nu hoor!

Hoe ging vannacht?

JBG..Wow, wat zegt Nienke al veel! Leuk hoor!! Hoop dat Dylana ook snel wat woordjes begint te zeggen.. lijkt me erg leuk :)
    Dylana houd soms zelf haar knijpfruit vast en soms moet ik het doen. Ligt er net aan in wat voor bui ze is haha. Net als het gewone eten. Ene keer wil ze absoluut niet dat wij haar voeren zeg maar, terwijl ze de andere keer echt al met de mond open zit... zo van, toe maar..geef me nou maar eten ;)

Drinkt Nienke inmiddels al zelf uit een beker? Of wil ze dat nog steeds niet?

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Jbg: En als je haar fruit in stukjes snijd en haar zelf laat prikken met een vorkje? Dan werkt bij Norah echt frantastisch sinds ze zelf geen gepureerd fruit meer wil eten.

Sam: hier gaat het allemaal goed gelukkig!

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Lieke weet je al wanneer je naar de internist kan?

16. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: dat is handig dat ze zo soms haar knijpfruit zelf vasthoud. Misschien een idee om dat ook eens te kopen! Nienke die drinkt inderdaad nu sinds ongeveer een week of 4 zelf uit de tuitbeker gelukkig. Ze krijgt bij de melk nog wel de fles. Weet niet zo goed hoe ik dat zal veranderen... ook gewoon in een tuitbeker doen ofzo..

@lieke; bedankt voor de tip wat betreft het vorkje, zal het eens proberen!

@taz: wat leuk dat hij zich zo optrok zeg, vandaag ook al gedaan?

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam de nacht ging goed.. zelfs tot half 8 geslapen de knapperd :D

Dylana wil dus wisselend zelf eten en gevoerd worden..
    dta knijpfruit is dat gewoon van die zakjes uit de supermarkt of speciaal voor baby's/dreumessen?

Lieke fijn dat alles goed gaat bij jullie!

JBG wow idd wat zegt Nienke al veel woordjes! goed hoor! (lucas alleen nog papa en mama rest is onverstaanbaar haha)

En ja Lucas trekt zich aan onze handen alwel op tot staan :) zie foto dus (let niet op mij :) kwam net van mijn paard af ;) ) En net ineens aan de salontafel op zn knieen.. En trots kijken dat ie deed haha.. Alleen dan valt ie half om en dan moet ie huilen van schrik..

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Zoo.. Vandaag ff naar de action geweest voor wat slingers en ballonnen enzo.. Wat was het koud!!We vieren haar verjaardag idd gewoon de dag zelf. Ze is op een zondag jarig namelijk. Sochtends 2 uurtjes en smiddags 2 uurtjes. Zodat ze gewoon haar slaapjes kan houden.

Lieke.. Fijn dat het goed gaat bij jullie.

Tazzie.. Ja die knijpfruit staat bij ons gewoon tussen de groentepotjes. Je hebt verschillende soorten en smaken. Ik neem verschillende smaken en dan die waar geen suiker aan toe is gevoegd.

Wat knap van lucas zeg!

19. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Joey drinkt uit een rietjes beker ma zen laaste melk ook uit de fles nog
    Ach ik vind wel best hihi als die dat wil lekker kroelen voor slapen gaan :)

Heb hem vadaag fristini gegeven yogi aarbei vond die lekker hihi

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kom ff langs waaien..

Voor de mensen die het nog niet op fb gezien hebben; Elin krijgt een zusje! Superleuk nog een meisje, heerlijk weer alles roze :D

Deel Deze Pagina