stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door samantha1, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hip wauw mooi buikje hoor! Zal zo even naar je andere foto's kijken :D

Lieke fijn dat Norah het zo goed doet! :) Ze klinkt idd al erg groot zoals hip zegt

Menp minder dat jullie met kerst naar t ziekenhuis moesten. Maar hopelijk wordt t nu alleen maar beter met Lyam zn gezondheid..

wat betreft eten, Lucas eet al regelmatig met de pot mee en dan kook ik idd zoutloos.. Of ik kook zijn eten apart. Tot nu toe eet hij ook vrijwel alles nog,das wel prettig :D
    Vandaag een mama fiets gekocht een 2e hands sparta amazone :) met een yepp fietszitje (dies wel nieuw :p )

voor de oudere kindjes zijn zij al over naar 1 slaapje? En sinds wanneer? Lucas wilde vanmorgen niet slapen op t kdv. "S middags wel en toen tukte ie ook gewoon 3 uur weg haha.. En we hebben zn laatste fles vervroegd naar kwart voor 7 zodat ie om 7 uur echt in bed ligt en we m niet meer wakker hoeven te maken. Ben benieuwd hoe de nacht gaat..

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    zn melk wil ie trouwens absoluut niet meer uit de fles drinken.. Zn sap weer wel :( melk krijgen we er wel in met zn oefenbeker (en op t kdv hebben ze t vandaag met de tuitbeker voor elkaar gekregen)

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hip.. wat een mooie buik!! Het duurt nu niet zo lang meer he.. die laatste weken gaan echt voor bij vliegen! Nog lekker van genieten!

Lieke.. aah wat lief dat Norah al zo lekker kan spelen en al zoveel dingen snapt. Fijn is dat he, dat je nu gewoon beter met haar kan communiceren!

MenP.. leuk weer iets van je te horen. Al is het nieuws niet echt leuk natuurlijk.. arme lyam, steeds ziek! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter.

Tazzie.. ik had je fiets gezien op fb. leuk hoor!! Fijn dat Lucas alles al zo goed eet!
    Dylana heeft nog steeds 2 slaapjes. Sochtends van half 10 tot 11. en smiddags van 1 tot half 3.. en dan ligt ze er savonds meestal weer tussen 6 en half 7 erin tot de volgende ochtend.

wat betreft de fles.. herkenbaar! Dylana wil ook niks meer uit de fles.. kheb me er lang druk om gemaakt.. maar nu niet meer. kan haar ook niet gaan dwingen..

Gister zijn we met Dylana naar de kinderarts geweest. We moeten over anderhalve maand terugkomen, omdat ze niks was gegroeid vanaf oktober. ze weegt nog steeds 8020 gram. en in oktober ook...wel was ze 2 cm gegroeid... ze is nu 71 cm.

Verder moeten we nu steeds een beetje meer producten met koemelk geven.. kijken hoe ze daar op reageerd.

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam ben benieuwd hoe dat gaat met neer koemelk introduceren. Hopellijk erg goed! Jammer dat ze niets was aangqekomen.

Wat betreft fles gister dronk hij zn roosvicee wel uit zn fles. Dat vind ik t rare. Maar goed hij wil zn melk wel uit een beker dus dan maar zo ;)

Zo meneertje heeft uitgeslapen tot 8 uur.. En wel in zn eigen bedje!! Wel 3 x eruit gemoeten omdat ie huilde. De eerste x lag ie ook obverdwars in zn bed haha. Maar recht gelegd en hij ging weer lief slapen. De ndere xen had ie zn ogen nog dicht. Alleen ff susseb en hij sliep weer verder.
    Sorry voor de fouten zit via mn telefoon

5. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: wat ga je nu geven qua producten aan Dylana? Ze is dus hetzelfde gebleven qua gewicht, maar ze eet wel goed toch? Ach, ze bewegen steeds meer dus zo snel komen ze niet meer aan!

@taz: fijn dat hij lekker heeft geslapen, hopelijk vannacht weer maar dan wel dat hij minder wakker wordt! Nienke slaapt trouwens nog steeds 2x, dit heeft ze wel echt nodig! Soms kan ze wel eens door met 1 slaapje, maar dat is net hoe het loopt op de dag.

@hip; wat een mooi buikje weer zeg! En gaat gelukkig goed met Nienke na de prikjes, maar ze kan volgende week nog last van 1 prik krijgen hebben ze gezegd, dus dat is afwachten.

@menp; dat zijn pittige tijden geweest lees ik, jeetje zeg. Hopelijk mag het nu allemaal beter gaan voor jullie!

Mag ik even trots zijn....:)... Nienke heeft nu 4 dagen al mee gegeten met de pot, jee!!! Niet superveel en van het ene meer als van het andere, maar ben zo blij ermee! Ik hoop dat we dit vol kunnen houden en voor het avondeten van die potjes af zijn:D!

@lieke, suus, troet, marlijn: hoeveel eten jullie kindjes ongeveer 's avonds? En daar bedoel ik mee qua opscheplepels (eetlepels) of bijv. 2 aardappelen of wat vlees?

6. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    JBG; Heel goed van Nienke! Wij eten eigenlijk iedere dag dus gewoon aardappels, vlees en groente.. Op het moment krijg ik er bij Jesse geen ander eten in.. Spaghetti en macaroni laatst een geprobeerd maar dat spuugt hij uit.. Hij eet een aardappel (middel grootte) een stukje vlees/vis en dan groenten. Dat varieert van een tomaat tot een stuk komkommer of wortel. Net wat ik in huis heb. Maar hij begint meer zijn eigen smaak te ontwikkelen merk ik.. Want hij duwt steeds vaker van alles uit zijn mond met zijn tong. Voorbeeldje; hij vond bloemkool lekker, gisteren dus ineens niet!
    Maar door de dag heen eet hij ook best goed hoor.. Ff een schemaatje spammen?? :D

8.00 beetje melk (nog uit de fles :)) Meestal rond de 100cc
    Daarna een boterham en een stuk ontbijtkoek
    10 uur; stuk fruit en wat drinken uit de beker (roosvicee of water)
    11 uur slapen tot een uur of half een
    Dan 2 boterhammen met wat drinken
    15 uur; fruit of een koekje met wat drinken
    Rond 16 uur nog een uurtje slapen..
    Dan rond 1730 u met ons mee eten zoals ik hierboven schreef met een toetje na..
    Voor het slapen gaan rond 19u nog een klein flesje melk (pap)
    En dan dus naar bed tot gemiddeld half 8 acht uur..

Maaruh zelf drinken of eten doet onze man niet hoor.. Gewoon mond open en schuif het er maar in:D:cool:.. Tja beetje lui??

7. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Leuk om weer te lezen hoe het met jullie en de kindjes gaat.

Het 'commuiceren' met je kleintje lijkt me ook mooi. Krijg nu al wel reacties en volgens mij gaat hij de oren van mijn hoofd kletsen als hij echt gaat praten. Zie het aan ons buurmeisje van 1jaar en 9 maanden. Die begrijpt echt wat je bedoeld en praat ook zelf al wat mee. En dan ineens ook een zinnetje er tussen door.

Hip, wat een mooie buik! Voelt het fijn?
    Ik heb vandeweek eindelijk een fotoboek met buikfoto's laten afrdrukken. Ecvht grappig als je dat terug ziet. Ik dacht dat het wel meeviel, maar nu ik ze nog een keer keek, ik was echt dik, hahaha!

En die schema's....manman...lastig hoor. Ik ga gewoon helemaal met Lyam mee, wil hij niet, dan niet, wil hij een keer eerder zijn fles, dan eerder....
    Ik was de vorige keer bij cb en ik zei trots dat hij niet meer op 5 maar op 4 flessen zat (hij wilde het liefst elke 2,5/3h een fles, dan kom je op 5 uit, maar hij sliep al hele nacht door)....tja, zei zij, maar hij moet naar 3....en bedankt. We zien wel. Ene dag 4 andere 5. Maar hij drinkt voor de rest niet zo veel en dan wordt zijn poep weer wat vast. Hij vindt de tuitbeker met water/slappe thee erg leuk, maar er veel van binnen krijgen...
    Hij lijkt tevreden en ziet er prima uit, dus wij vinden het prima.
    Hij heeft nu; (zo ongeveer, want hij ligt nu al 1,5 uur te slapen, dus die fles wordt al later)
    7h papfles, 180+6+2 pap
    10.30h 2 stuks fruit
    11/11.30h fles, 180+6
    Ergens tussendoor een broodkorst (waar hij de ene keer wel iets van op eet en de andere keer alleen sabbelt/kauwt)
    15.30h fles
    18h warm eten + tuitbeker water/slappe thee

Als hij weinig warm eet, krijgt hij een fles (vooral rond de periode dat er tandjes door komen)

Ergens tussen 19-20h naar bed.

Op kdv krijgt hij 's middags fruit. Eigenlijk vind ik dat maar vreemd. Snap het wel, 's morgens is lastig, want rond 11h móeten alle kindjes een fles (vinden zij). Lyam kan best gille en boos worden als hij niet op zijn tijd iets krijgt en dat hoor ik ook wel eens trug van daar. Tja, dan moeten ze met zijn ritme mee gaan en hem zich niet aan laten passen aan hen. Zo zou hij flesvoeding op verzoek krijgen, nou, dat heeft hij volgens mij nooit gekregen. Tja, dan wordt hij boos, haha.

Bijgevoegde bestanden:

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ohh wat een stoer kereltje menp!! en al groot he...
    de laatste foto was het nog echt een babietje..wat gaat het toch snel!

ik vind mijn buik ook echt leuk hihi..en het getrappel daar geniet ik volop van denk wel dat ik dat ga missen ff hoor straks als mijn meisje er is.

ik voel me opzich goed kan gelukkig ook echt genieten van de zwangerschap :D
    alleen de bekkenpijn is echt niet fijn en word steeds erger.
    en nu komen weer wat kleine kwaaltjes..af en toe weer misselijk en erg veel last van maagzuur. soms wat benauwd, maar dat ligt eraan hoe ze ligt.
    maar er is allemaal goed mee te leven en als ik me aanpas aan mijn bekken dan is de pijn goed te verdragen. dus het genieten overheerst gelukkig!

vind het wel steeds sneller gaan en dat geeft gemengde gevoelens haha..van 1 kant kan ik niet wachten tot ik nijn kleintje in de armen heb ik ben zo benieuwd! Maar van de andere kant soms ook een beetje angst of alles wel goed zal gaan en of ze helemaal gezond is.
    ook de bevalling geeft me een dubbel gevoel ik kijk er naar uit ben benieuwd hoe het is en hoe het zal gaan. en natuurlijk hoe ik het doe. maar vind het ook wel enng hoor! Doet het veel pijn trek ik dat wel noem maar op.
    Toch weer een heel nieuw iets het laatste trimester..grappig hoe je automathisch alles verdeeld en je niet in 1x over alles druk maakt enzo.

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Marlijn.. heeel veeeeeel succes vandaag met je 2e gesprek!!! Ik ga voor je duimen!!!

Aah.. wat een mooi mannetje is Lyam. Alweer zo erg veranderd zeg! Goed dat jij hem gewoon volgt! Ook al krijgt hij nog 7 flessen..boeie! als hij daar tevreden mee is en lekker vrolijk is.. Bij het cb hebben ze toch altijd wel wat te zeuren denk ik.

Hoeveel tandjes heeft Lyam nu?

Hip.. Het laatste trimester. Mijn buik maakte toen nog weer een groeispurt.. dus mss bij jou ook wel ;) Fijn dat je zo lekker kunt genieten van je zwangerschap!! Ik mis het soms echt heel erg! Dan bekijk ik weer foto's van mijn buik... haha..

Heb je ook een zwangerschapscursus gedaan? of ga je die doen?
    Dat kan soms ook wel helpen om je een beetje voor te bereiden op de bevalling. En de pijn, tsja.. jouw lichaam neemt het gewoon helemaal over op dat moment. Als je gewoon goed op de weeen gaat concentreren en rustig blijven zuchten dan zijn ze echt wel goed te doen. Tenminste.. dat vond ik. En dan heb ik ook nog een weeenstorm gehad en rugweeen.

Maar dat is denk ik toch per persoon anders. Het blijft hoe dan ook spannend!

JBG.. Qua producten gaf ik steeds al een klein beetje smeerkaas bv of potjes voeding waar koemelk in zat.. en daar reageerde ze al niet echt op.. dus nu maak ik de porties gewoon groter. Ook geef ik haar tussen de middag gewone halfvolle melk om te proberen. Maar dat vind ze echt heel erg vies! Lust Nienke dat wel?

Hier ons schema met ongeveer 12 maanden dus :

07.30: 150+5 met 6 schepjes pap uit een bordje
    09.00: fruit (soms vers, soms knijpfruit)
    09.30: slapen tot 10.30/11.00
    11.30: 1-2 boterhammen met een paar slokjes melk. (soms nog een cracker)
    13.00: slapen tot 14.00/14.30
    15.00: koekje/rijstwafel/soepstengel/fruit ( dat verschilt per dag)
    17.00: warm eten + 100 ml sojayoghurt als toetje ( dit gaan we langzaam veranderen in gewone yoghurt)
    18.00/18.30: slapen tot de volgende ochtend.

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    JBG: Norah at eerst echt heel veel 's avonds, maar momenteel is ze een beetje dwars.
    Ze eet de ene keer gewoon een halve aardappel, een grote lepel groente en stukje vlees, maar soms geeft ze na 2 happen haar bord terug. ( Wel erg netjes trouwens, met 2 handjes geeft ze het heel netjes terug hihi) Niet dat we daar blij mee zijn, maar dan is het gewoon echt klaar. Pasta was ze eerder gek op, maar nu ook niet meer. Ze wil ook perse met een vork eten, wat het soms ook lastiger maakt en ik mag niet helpen. Oh ja, en het eten moet eerst van ons bord af komen, dat moet ze zien, anders eet ze ook niet. (Had ik al gezegd dat ze dwars was:p)
    Als ze niet veel eet geven we haar vaak een bordje pap of een kale boterham, heeft ze toch nog wat binnen. Zal vast wel weer een periode zijn. Fruit eet ze gelukkig wel altijd goed, dus zo compenseert het een beetje.

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    menp wat een lekker mannetje zeg!
    en idd gewoon je kleintje volgen hoor. Hij gooit er vanzelf wel weer een fles af..

Hip leuk hge dat getrappel in je buik! dat mis ik best wel.. (eigenlijk ook gewoon het gevoel dat alleen jijzelf je kleintje zoveel kan voelen :) nu moet ik m delen :) en soms vind ik dat niet erg leuk. erg ben ik he :):):)

Norah is lekker dwars met eten.. wel lief dat ze der bordje teruggeeft dan :D

Leuk om jullie schema's te lezen. Lucas drinkt op t moment wisselend zn melk uit zn fles. Zo de laatste fles wil ie hangend in de wipstoel en babytv/thomas de trein kijkend redelijk drinken. Anders alleen maar uit een tuitbeker of zijn oefenbeker. roosvicee gaat er wel goed in met de fles..gek kind :D
    oh ja zaterdag op zondag heeft ie zonder een kik te geven doorgeslapen van 7 uur tot kwart voor 8! gisteravond helaas weer een huilbuitje, maar zn iejoor in zn hand gedaan en kusje gegeven en hij sliep weer verder. vanmorgen was het kwart voor 6 en toen maar lekke rbij ons in bed genomen tot 7 uur :D. Oh ja tandje nummer 5 is ook door

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Haha tazzie je beschrijft precies hoe ik soms ook denk...nu is ze nog alleen van mij! als ik gewoon helemaal alleen wil genieten van alle bewegingen dan zeg ik gewoon niks haha.
    En ze is altijd bij me hihi...strakjes moet ik haar toch delen.

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ja inderdaad hip... Heb er nog best moeite mee om hem te delen (vooral met mijn so haha ;) Al gaat dat wel stukkie beter. Probeer me maar niet teveel aan te trekken van wat sm doet.. Al irriteer ik me dood aan haar overdreven lachje als ze om/tegen lucas lacht brrrrrr)

Soms is bij mij de wens voor een 2e alwel sterk :) maar manlief wil het zowiezo nog niet.. wel jammer want ik wil wel graag t nog een x mee mogen maken haha..

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hahaha tazzie..ik zie je schoonmoeder al helemaal voor m met een overdreven lach haha..

Wil manlief helemaal geen 2e? Of nu niet?

Ik wil ook heeeel graag een 2e. Eerst wou ik gelijk weer.. Toen was dat gevoel weer weg. Toen vond ik dat 3 à 4 jaar verschil wel leuk zou zijn.. Maar ben vanmiddag bij een vriendin geweest die een kleintje heeft van 8 weekjes.. En nu heb ik gelijk weer de kriebels.

Rick wil het ook nog niet.. En het kan nu ook gewoon niet ivm financiën enzo.. Maar ik hoop toch ook echt nog een keer alles mee te mogen maken.

Doordat Dylana de eerste maanden een huilbaby was heb ik echt niet kunnen genieten van haar als baby. Ik vond het echt heel zwaar..
    Nou is het natuurlijk geen garantie dat het met een 2e heel anders gaat. Maar ik voel me nu veel zekerder als moeder en ik denk dat je dan heel anders met zo'n huilbaby omgaat.

We blijven maar afwachten hihi en eerst gewoon volop genieten van ons meisje!

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier ook voorlopig nog niet. We wonen nu ook in een flat zonder lift bovenste verdieping en dat zou ook we lerg lastig zijn met 2 vrij kleine humpies. Dan zou Lucas eerst zelf goed moeten kunnen lopen en die trappen aan kunnen. En mike wil graag naar een eengezinswoning (ik ook natuurlijk) maar dat is voorlopig financieel ook niet haalbaar..

Ik kan me voorstellen dat je niet goed hebt kunnen genieten in het begin. (ikzelf heb dat ook gehad eigenlijk, voordal die eerste week in het ziekenhuis en direct nadat Lucas thuis was dat gezeik met mijn sm.. ik blijf erbij dat mede daardoor de bv totaal mislukt is :) en daar baal ik nog steeds van.

16. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hai meiden!
    Vanmorgen bij Ballorig geweest! Ze vond het echt geweldig!!

Oh, en morgen moet ik naar het ZH. Afhankelijk van wat daaruit komt kijken we of we vanaf deze maand weer gaan stoppen met ac.
    Wil zó graag!

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    lieke hoe was het in het ziekenhuis? mogen/kunnen jullie er weer voor gaan? ik hoop het voor jullie! En leuke foto's! knap meisje is het toch!~

Hier even bij de huisarts geweest voor plekjes op Lucas zn rug.. wrs soort schimmel, nu 2 x daags smeren. Met een week niet minder even bellen krijg ik ander zalfje want dat is het wrs exzeem
    en net heeft Lucas voor het eerst een stukje gekropen! :D zo gaaf

18. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Tazzie heb je een koop flat? Of huur?

Ik heb de eerste periode ook nie van joey kunnen genieten voel me daar ook zo schuldig over

Zou graag een 2 willen maar vind stik eng heb ik nog wel genoeg tijd en aandacht voor joey doe ik hem nie te kort daarmee
    En kwa finaceel staan we nie zo slecht maar vind wel eng toch 2 kids na kdv... :(
    Van roy ma ik wel stoppen met de pil haha durf alleen niet :)

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    troetjuh we hebben een koopflat. Wel op basis van koopgarant hier met de woningbouw. Zij moeten de woning dus van ons terugkopen, wij mogen t niet zomaar op de woningmarkt aanbieden.

kan me goed voorstellen dta je t nog eng vind.. ik heb dat ook wel. maar toch dat gevoel van nog een x een mensje in je buik lijkt me super.

zo hier kunnen we komend jaar lekker vaak naar de apenheul. Net abonnementje besteld (nu nog met korting tot morgen :D )

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Lieke.. Hoe was het in het ziekenhuis?Wat een mooi meisje hebben jullie.. Wat lijkt ze al groot!

Taz.. Lekker vaak naar de apenheul.. Leuk!!

Troetjuh.. Jaa het lijkt mij ook wel eng hoor. Maar ik denk dat als een 2e kindje eenmaal geboren is dat alles dan ineens weer vanzelf gaat.

Marlijn.. Heb je al nieuws over die baan?

Deel Deze Pagina