stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door samantha1, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @taz: Lekker dat hij gisteren zo goed heeft geslapen! En afgelopen nacht?

@pooh: vind het echt zo rot voor jullie hoe het gaat met het huis!

@sam: fijn dat Dylana over is naar 1 slaapje, is het wat makkelijk om er dingen omheen te plannen. Nienke slaapt echt nog twee keer.

Nienke is de laatste dagen zo dwars! Ze zeggen twee is nee, nou 14 maanden is ook nee... als ik iets tegen haar zeg wat ze niet mag, begint ze te lachen om vervolgens weer door te gaan met dat wat ze niet mag. Ze wil persé zelf eten 's avonds, met gevolg dat ze niet altijd genoeg binnen krijgt, want dat gaat dan met de handen. Ze krijgt wel een lepel erbij, maar daar stampt ze der eten mee plat :D. Melk drinken tussen de middag weigert ze pertinent en ze hangt momenteel continu aan me en wil niet zelf spelen. Tevens kan ze lopen, maar ze doet het niet uit zichzelf zonder dat wij ervoor gaan staan, lijkt ze wel eng te vinden ofzo.. pfff, heb mijn handen er nu vol aan ;).

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Jbg.. Whaah.. Het lijkt dylana wel haha. Hier hangt ze ook heel erg aan mij. Zelfs papa is niet leuk meer.. Dan wil ze gelijk naar mij. En hier ook zelf willen eten en met de lepel alles plat staan of gelijk op de grond gooien. En idd, alles doen wat niet mag en dan gaan lachen haha.. Soms vind ik het wel grappig, want ze kijkt er dan ook zo ondeugend bij.. Maja ze moeten natuurlijk wel leren om te luisteren en dan moet ik me dus soms wel inhouden om niet te lachen haha

3. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: nou dat heb ik dus ook. Soms moet ik ook lachen, maar soms frustreert het me echt! ik weet wel dat alles met fases gaat, maar pff... het echte opvoeden is begonnen ;)

Ga morgen trouwens naar de huisarts, Nienke haar hele benen zitten opeens onder de uitslag, eczeem of wat dan ook! Erg raar!

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik les hier over 2 kleine ukkies die lekker eigenwijs zijn :D Kan me goed voorstellen dat het frustreert, maar ergens heeft t ook wel wat ;)
    (Lucas begint ook al hoor, hij weet dondersgoed dat hij niet aan de dvdspler en kpnkastje mag komen maar toch elke x proberen. En als wij dan nee niet doen zeggen ons aankijken, lachen en weer doen)

zag lieve foto's van nienke met die bloem op fb :D
    en ineens uitslag wat raar? als in rode vlekken ofzo?

Hier Afgelopen nacht weer goed geslapen tot half 6 (alleen wel om 9 uur hoorden we een gebonk. Lag ie op zn buik te slapen maar wilde blijkbaar anders liggen. Was helemaal naar boven gekropen en stootte dus iedere x zn koppie. Maar weer op zn rug gedraaid en ingestopt. Hij sliep zo verder :D vanmorgen half 6 zat ie slapend te huilen rechtop in zn bedje. Weer neergelegd en toen heeft ie nog geslapen tot half 7! Vanmorgen bijna 2 :$ uur geslapen en vanmiddag na eerst m 3 x weer op zn rug gelegd te hebben ruim een half uur. Meneer gaat nu ook echt staan in zn bed.
    Hij eet wat ie mag hebben met de pot mee. Ik kook gewoon zoutloos nu (en voeg wel zout toe voor mike en mij als t klaar is, maar ach zoutloos smaakt ook best haha) Wel makkelijker om gelijk hetzelfde voor iedereen te koken haha.
    Melkflessen gaan aardig goed. Hij wil wel weer uit de fles drinken. Op kdv drinkt hij zn melk uit de tuitbeker, ook prima als ie maar drinkt :D
    "S ochtends trouwens pap uit en bord van zn melk(180/6.Dus dan heeft hij al geen fles meer. na zn brood wil hij soms de hele fles (120/4), soms de helft uit de fles. Dan gaat de andere helft met zijn oefenbeker. Vind ie prachtig. En zn laatste fles (180/6) gaat weer normaal gelukkig :) Ik gef trouwnes nog steeds de opvolg 2. omdat dat wel HA is en de nummer 3 niet in HA uitvoering is (ivm zn exzeem)

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Jbg.. Soms best wel zwaar al he.. Opvoeden haha. Ik maak mijn borst al nat voor de periode van: ik ben 2 en zeg alleen maar nee haha.

Tazz.. Dat staan in bed is erg vermoeiend he! Ik hoefde soms de kamer maar uit te gaan en daar stond mevrouw meer.
    Wat fijn dat alles verder goed gaat qua eten/melkflessen.
    Ik wist niet eens dat er opvolgmelk 3 was haha.. Ik geef nog steeds nutramigen 2 en soms probeer ik een slokje gewone halfvolle melk.

6. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Pooh, wat een gedoe met het huis zeg!

Tazzie, fijn dat het slapen de afgelopen nachten weer beter gaat!

Marlijn, bijna aan het werk...spannend

JBG, jullie ook al aan een 2de aan het denken....van mij/ons mag er best wel 2 of 3 jaar tussen zitten. Dus duurt nog even.

En eigenwijze kindjes.....begint vroeg hè. Hier ook een eigenwijsje en dondersteen. Alles op de grond gooien en je dan aankijken van, raap maar op. Ze hadden vorige week om hem gelachen op het kdv. Hij had zijn broodkorst op de grond gegooid en toen hadden ze het ongemerkt weer voor hem gelegd. Toen geroepen. Dus hij kijkt naar die korst, naar de grond, weer naar de korst, zo van hè? Die lag toch daar? Haha.

Vraagje; HA 2 is toch in ieder geval tot 1 jaar? Of ook nog voor langer. Na 1 jaar mogen ze toch gewone melk? En is het met nummer 2 nou eigenlijk ook zo dat ze 15 tot 20 minuten over een fles moeten doen?
    En is er iemand bekend met de Difrax fles (de s-bottle). Lyam heeft de s speen voor zijn gewone melkflessen en de m had hij voor de rijstebloem pap. Nu krijgt hij ook van die vezel pap, maar dat zit nogal vaak voor dat gaatje. Toen hebben we de l speen geprobeerd, maar dat gaat hem veel te snel en dan drinkt hij maar een paar slokken. Met de m speen drinkt hij in ieder geval nog ruim de helft. Misschien vindt hij die pap gewoon niets, maar hebben jullie kindjes dat ook gehad en hoe hebben jullie dat opgelost met spenen?

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    menp ff snel ben nog aan t werk. de difrax s fles hebben wij ook. maar je zou de 123 speen kunnen proberen? lucas krijgt zn pap gewoon uit een bord gelepeld. heb ook elke x ruzie met die spenen ;)

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    zo lange werkdag hier pff blij dat ik lekker op de bank hang. Lucas ligt lekker te slapen..

Geweldig dat met die broodkorst. :D

voor dat met de opvolgmelk.. volgens mij is officieel de nummer 2 tot 10 maanden en dan van 10 tot 12 maanden nummer 3. Alleen van HA is alleen maar 1 en 2 volgens mij..

Nou hier dus druk dagje, 2 kantoorpanden en een huisje van een stalgenootje gepoetst. Lucas de hele dag bij mn so. En t geeft me weer een slecht gevoel :( bah. Kwam m ophalen en hij had weer een mooie plek en bult op zn hoofd :( vorige week ook al aan de zijkant. Toen had hij schijnbaar zijn hoofd tegen de deur gestoten. En nu zei ze dat hij zat en zich voorover boog om een speeltje te pakken en toen keihard met zn voorhoofd op de grond is gekomen. (en thuis gebeurd dat ook weleens maar dan heeft ie echt niet zo'n flinke plek op zn voorhoofd.) Ik wil ze nergens van beschuldigen ofzo hoor en ik weet dat kinderen die net kruipen/zitten en gaan staan regelmatig kunnen vallen, gebeurd hier ook vaak, alleen dat valt ie hard achterover. (gebeurde prompt toen we thuis waren ook weer :( hopelijk heeft ie geen last van zn hoofd of een hersenschudding verder, zal vannacht paar x bij hem gaan kijken) Het zit me gewoon niet lekker, moest er ook nog eens zelf om vragen of hij zn hoofd had gestoten :( zij vertelde der niks over :(
    zo dat was ff mijn klaaguurtje :p
    Ik schreef al dat ik straks wel ff paar x bij Lucas ga kijken. Want hij ging in zn bad ook ineens koppie onder en ik was te laat om zn hoofd boven water te houden :( wel direct naar boven getrokken hoor, maar pff mijn hart zat in mn keel. Hij hgeeft volgens mij geen water binnen gehad. Ging gewoon verder spelen en spetteren..
    Voelde me echt even totaal een slechte moeder en kon wel janken :(

9. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Haha tazzie sorry hoor moe soms wel om je lachen,
    Je kan zo lekker op je so afgeven :) maar zoals je schrijf helaas de periode met vallen en opstaan. Joey valt ook vaak nie altijd gelijk wat tezien. Tja euhm ik vertel me vriend ook nie altijd dat die vallen is...

En van da bad is schrikken ja heeft joey ook wel is gehad
    Maar toen was die veel kleiner
    Haha nu als we in zwembad gaan gaat die ook wel is koppie onder
    Denk dat je ook zo moet zien!

En een slechte moeder ben je helemaal niet maar erg zorgzaam :)
    Komt allemaal wel weer goed hoor
    Zoals de tv reclame komt wel goed schatje hihi

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ja maar goed mijn sm vertelde t vorige week wel gelijk toen hij zn koppie had gestoten aan de deur (en toen had ik t plekje niet nog niet eens gezien) Kdv verteld t ook als er wat gebeurd is en ze bellen als hij koorts heeft voor overleg/eventueel ophalen. Nu was t duidelijk zichtbaar dat er wat gebeurd was en dan houdt ze der mond dicht :( bedoel een dikke rode bult net boven zn wenkbrouwen valt wel op. Ik moest er echt zelf over beginnen of er iets gebeurd was>
    Van het badje maak ik me ook niet zoveel zorgen. Hij ging gelijk verder spelen en spetteren toen ik m weer op zn billen had gezet.

11. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Tazzie; Net zoals troetjuh schrijft, je bent geen slechte moeder, maar een zorgzame.
    Ik verwacht ook van mijn ouders dat ze het meteen zeggen als er iets gebeurd is met Lyam. En kopje onder in bad.....tja, is bij mij ook wel eens gebeurd en bij mijn vriend ook....ze maken af en toe bewegingen die je echt niet voor kunt zijn. En Lyam leek het totaal niet erg te vinden. Dus....ze kunnen wat hebben hoor!

Die 1,2,3 speen.....zal eens kijken hoe dat werkt...moet wel zeggen dat hij ineens al 2 ochtenden zo goed als zijn hele papfles leeg heeft gedronken met de m speen....

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ach lieve Tazzie toch.. moeder zijn valt soms echt niet mee he! Je hoofd en hart maken soms overuren.. Ik kom er ook regelmatig weer achter dat mijn hart het nog doet hoor.. omdat ik dan weer schrik als er iets met Dylana gebeurt.

Dylana zit altijd in het grote bad bij ons. Klein bodempje water erin.. en ze vermaakt zich prima alleen ( ik sta er wel naast uiteraard) Alleen sinds ze kan staan enzo.. wil ze dat dus ook in het bad. En ja.. daar is het dus ook al eens mis gegaan.. dat ze dus viel met haar kopje onder water.

En ik stond er naast.. maar was gewoon net te laat. Die kindjes zijn ook zo vliegensvlug! En ja, ik kan wel keer op keer zeggen dat ze niet mag staan. Maar ze luistert even.. en dan is ze het alweer vergeten.

En dan je schoonouders. Ik vind inderdaad wel dat ze even hadden mogen zeggen dat hij weer zijn hoofd had gestoten. Hij zal niet gelijk een hersenschudding krijgen ofzo. Maar het is wel jouw kind! En alles wat daarmee gebeurt, dat hoor jij te weten vind ik. Kan me dan wel voorstellen dat je daar kwaad om word. En omdat het je schoonmoeder is.. denk ik dat je misschien ook wel iets sneller boos word, dan wanneer het bv het kinderdagverblijf zou zijn. Omdat je al niet zo'n goede band hebt met hun.

Maar nogmaals.. je bent absoluut geen slechte mama.. ik ben het met de andere dames eens. Gewoon een bezorgde mama.. En daar is helemaal niks mis mee! Lucas treft het gewoon enorm met een mama die zo ontzettend veel van hem houd en die hem goed beschermd!

Dikke knuffel voor jou meissie! <3

MenP.. wat betreft de difrax spenen.. oeehhh daar heb ik ook heel lang gedonder mee gehad. De L speen was hier te groot.. maar de M weer te klein.. Dus heb ik op den duur de M speen maar groter gemaakt door er een groter gat in te prikken met een naald.. Dit hielp wel. De pap krijgt Dylana ook van een lepel hier. Weet niet of dat iets voor Lyam is? Heeft heir ook wel een tijdje geduurd voordat dat goed werkte hoor..

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hip... Hoe gaat t met jou?? Hou je t nog een beetje vol?Lieke.. Zijn jullie weer begonnen voor een broertje of zusje?

Fijn weekend meiden!!

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Sam, ja ja, en morgen is het alweer de 10e dag. Moet me echt inhouden om niet te gaan testen morgen. Bij Noor teste ik na 10 dagen al positief! Maar ik voel me nou niet echt anders ofzo..

15. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ow Lieke wat spannend!

Hier zijn we vandaag begonnen met nog maar 1 slaapje aan te bieden. Het was de laatste weken iedere keer maar 20 minuten slapen en dat schiet natuurlijk niet op. Hij ligt nu al weer 1,5 uur in bed dus hij doet het goed! Hoe ging die overstap bij jullie Lieke?

En Tazz; je bent een super mama! En dat je bezorgd bent is niet meer dan normaal, dan wil je mij niet meemaken hoor :D..

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hoi hoi!

met mij gaat het wel goed, nou ja op mijn bekken na dan. ik doe 1 of 2 dingetjes op een dag en verder lig ik in bed of op de bank. hoop dat ik dit vol kan houden zo. zodat ik niet volledig hoef te liggen.
    Als ik iets buiten de deur ga doen is het wel echt plannen hoor. waar kan ik parkeren zodat ik niet te ver hoef te lopen en zorgen dat ik van te voren en erna genoeg gerust heb/kan rusten anders is het niet te doen.

verder niet veel te melden, lees wel mee hoor!!

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Marlijn, hier duurde het echt wel even! Ik denk een wel 1,5 maand voordat we echt in het ritme zaten en ik geen tijd meer hoefde te 'rekken' om haar rond 12.00 op bed te doen.
    Het nadeel was dat als ze om 6.00 wakker was (en dat gebeurde nogal eens) dan redde ze het echt niet en ging ze vaak slapen in de wandelwagen, waardoor ze ook weer in de war was. Maargoed, nu is het meestal van 12.00 -15.00, soms eerder en soms later. Als ze vroeg wakker is, is het nog steeds wel lastig om tot 12.00 te wachten, maar dan laat ik haar vaak nog een half uurtje zandkasteel kijken ofzo.

18. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Thanks Lieke! Nou Jesse heeft het heel goed gedaan, maar het is ook wel zo dat hij om 8u pas wakker word s'morgens! Dus dan is 13u wel te doen om naar bed te gaan. Ik wil dat straks wel terug halen naar half 1.. En vandaag sliep hij meteen tot 15u! Dus ben super trots op hem. Heb wel het idee dat hij er aan toe is. Dus we zetten door.. Hij ligt nu net weer in bed..
    *snik* waar blijft mijn kleine mannetje? Word ie ineens wel heel groot hoor!

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @taz: fijn dat hij ook zijn melk uit de tuitbeker drinkt. Nienke weigert melk te drinken uit iets anders als haar fles. En wat een ondeugd zo gaan staan in bed, dan kan je vaak eruit om hem weer neer te leggen!

@Menp: ik gebruik ook difrax flessen alleen voor de rijstebloem gebruikte ik de avent fles met 3standen speen, op het eerste standje was het ideaal om haar dat te geven.

@tazzie; allereerst je bent echt geen slechte moeder! En ja ik vind dat je SO wel je mag vertellen wat er is gebeurd op zo’n dag. Maar vallen doen ze helaas. En natuurlijk baal je van die bult, maar dat zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn. De enige oplossing is de dag dat je SO oppassen, zelf thuis blijven maar als dat geen optie is, is acceptatie je enige mogelijkheid. Kan je hier met iemand over praten, wat het is duidelijk een probleem voor je. Had je voor de geboorte ook al een slechte relatie met je SO? Hoe staat je vriend erin?

@lieke: spannend!!

@hip: wanneer heb je de intake van de kraamzorg?

@marlijn: zou top zijn als hij nu dit ritme volhoud!

Nienke heeft wat droog eczeem op haar benen, dus van de arts een zalfje gekregen. Tevens heeft ze nog steeds 1 opgezwollen borstje, als het over een half jaar nog zo is, moet ik even terug. We hebben onze vakantie geboekt naar Frankrijk, begin september! Heb er zin in.

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Lieke spannend joh! Ga je nog wel testen of wacht je even een paar dagen af?

Hip fijn dat het goed gaat verder. Goed dat je jezelf wel zo in acht neemt! Hoe was je weekendje weg trouwens? Of heb ik dat gemist dat je daarover al verteld hebt?

Marlijn goed van Jesse dat hgij goed geslapen heeft vandaag!

JBG minder dat Nienke wat exzeem heeft. WElk zalfje heb je gekregen?
    En lekker jullie vakantie geboekt!

Thnx lady's voor jullie lieve berichten!
    Sam hij is echt voorover gevallen, dat ie een x zn hoofd stoot aan de deur, ach dat gebeurd hier ook wel en op t kdv ook. Maar nu was hij voorover aan t buigen (hij zat wel volgens sm) en viel toen door voorover. En hard ook gezien de plek op zn hoofd.
    JBG ik probeer op de oppasdag van mn sm zo weinig mogelijk te werken ;) Heb nu 2 kantoorpanden op die dag en dan breng ik m om kwart voor 8 (moet 8 uur beginnen op t eerste pand, 5 minuutjes met de auto daarvandaan ;) ) en dan gelijk door naar t 2e pand. Dan red ik t altijd net om hem voor zn middagslaapje op te halen en de rest van de middag lekker thuis te zijn met hem ;) Ik laat m zo kort mogelijk bij hun. Vandaag wou alleen manlief perse naar hun toe :( met Lucas. Ik had een afspraak dus kon niet mee. Maar moet manlief dan wel op t hart drukken dat HIJ de papa is en dus beslist.. (anders laat ie zich echt omlullen door zn moeder :( Zn moeder is heilig dus dat is helaas voor mij best lastig) En nee voor de zwnagerschap konden we heel goed. Maar ze heeft zich zo op lopen dringen in de zwangerschap met allerlei eisen en gooide echt alles op facebook van echofoto's en zelfs direct nadat ze wist dat de 20 weken echo goed was en we een jochie kregen. We hadden t zelf net amper 5 minuten bekend gemaakt op fb.. En dan na de geboorte dat rare gedoe om mij midden in de nacht te bellen hoe ik t ervaren had, terwijl ze een uur ervoor Manlief aan de tel had gehad die alles al verteld had enzo. En dat gedoe met t norovirus dat ze bewust t risico wilde nemen om hem te kunnen besmetten terwijl hij net een week oud was en 1 dag uit t ziekenhuis. DAt vreet aan mij ja :( en daar ben ik ook totaal niet trots op hoor. En ik kan er neit met manlief over praten want dan krijgen we alleen maar ruzie omdat ik t waag zn moeder "aan te vallen" in zijn ogen. Vandaar dat ik t hier op t forum neer zet om t kwijt te kunnen. (kan er wel met aantal andere mensen over praten hoor ;)

Deel Deze Pagina