stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door samantha1, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nachtvoeding weg bij 2 weken is erg vlot hoor ;)
    Elin sliep door toen ze 6 weken was, laatste fles om 22.30 en de 1e om 7.00. Maar dat is nog snel hoor, vaak hebben kindjes nog wel langer een nachtvoeding nodig.
    Je zou een puckababy kunnen proberen. Echt inbakeren mag geloof ik pas vanaf 6 weken en zou dat in overleg met het cb doen. Ze kijken dan ook altijd eerst de heupjes e.d. na, eerder zou ik er zelf niet aan beginnen. Maar puckababy is een goede optie!

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Is idd ook erg snel, bedoel ook niet helemaal weg, maar dat er wat meer tijd tussen de laatste voeding en de nachtvoeding zit. Ze mag er nu 6 uur tussen hebben, maar meestal zit er maar 3 tussen en het duurt vaak een uur voor ze weer slaapt.

De kraamverzorgster had ne geleerd hoe ik met een hydrofiel haar in kon bakeren..weet niet of dit echt inbakeren is eigelijk. Je legt gewoon de hydrofiel met de punt naar boven de sla je dan om dan is het recht aan de bovenkant. Leg de baby erop 1 armpje naast het lichaam dan sla je de hydro on haar heen ander armpje naast het lichaam en daar sla je de andere jant van de hydro overheen. Dat is het.

Heb het net na de fles van 17.00 geprobeert en haar wakker in haar bedje gelegd ( overdag leg ik haar slapend in bed omdat ze met knuffelen of wandelen of zo al in slaap valt.) en ze was wel nog een tijdje wakker, maar ging niet huilen zelfs niet tijdens de hik. Normaal gaat ze dan druk met haar armpjes doen en priberen haar duim in de mond te steken wat niet lukt messtal en dan raakt ze gefrustreerd en gaat hysterisch huilen..nu dus niks ze slaapt heerlijk rustig.
    Als ik haar overdag slapend in bed doe zif er ruim 4 uur tussen de flesjes. Hopelijk nu ook en hopelijk werkt dit dan ook voor de nacht.
    Vind het zo zielig als ze snachts steeds zo moet huilen en als ik haarr bij me pak is het goed, maar ben dan bang dat ik in slaap val en ze dan stikt in het dekbed dus dan zit ik incl. Voeden zo'n dik uur op. En 2 uur later is ze dan weer wakker met knuffelen kan ik de fles dan nog ff rekken zodat ze weef inslaap valt maarja ik ben dan wel wakker.

De eerste week sliep ze beter door 's nachts, maar toen was ze minder druk met haaf armen en ze had toen nog een kruik in bed.
    Probeer het gewoon vanacht ook in de hydrofiel kijken hoe dat gaat...ach opzich heb ik niks te klagen ze doet het erg goed en is zeker overdag een erg tevreden meisje.

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hip, wij hebben vanaf een week ingebakerd op advies van de wijkverpleegkundige en omdat wij het zelf nodig vonden.
    Echt een hele goede keus geweest! Je kunt echt al wel zo vroeg beginnen. Ik zou even de wijkverpleegkundige bellen, daar kun je die inbakerdoeken en het hele principe achter het inbakeren uitgelegd krijgen. Wij kregen de doeken ook 2 weken te leen. Daarna hebben we zelf de pacco gekocht.

Oh, en hier hadden we in ieder geval tot 4 maanden 3 voedingen per nacht! 00.00 3.00 en 5.00.
    Erg zwaar en vermoeiend, maar helaas weinig aan te doen.

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hip ik heb lucas precies op de manier die ju zegt met hydrofiel ingebakerd ;) of een badcape werkt ook. werkte bij lucas perfect.. puckababy raakte hij alleen maar overstuur van. wat de rest inderdaad ook zegt.. ff bllen met je wijkverpleegkundige/cb.

5. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Zo… het is weer even geleden dat ik een reactie heb gezet zie ik, time flies…

@Marlijn: hoe is je eerste week in de slagerij bevallen? Leuke collega’s?

@Sam: hoe is het met Dylana, maakt ze nog steeds van die bewegingen? Wat super dat ze geen gluten allergie heeft! En een nieuwe baan, yes!!! Gefeliciteerd meid, fijn voor jullie! Fijn dat je schoenmoeder gaat oppassen, ze zal dat vast leuk vinden!

@hip: wat fijn dat Tess het zo goed doet! Jammer dat ze ’s nachts niet snel weer slaapt, pff zit weer terug te denken, voelt alsof het eeuwen geleden is, haha! Wat sasjuh erover zegt klopt wel! Ik zal straks is kijken wanneer er wat langer ’s nachts tussen de flessen zat.

@sasjuh: vind het ook raar dat ze niet in de keel van Elin wilde kijken. Het belangrijkste is dat ze beter wordt toch?! Mooie foto’s van jouw en je meisje! Mooi zwanger buikje!

@taz: Wij hebben met ongeveer 11 maanden schoentjes gekocht. Ze liep nog niet, maar wel samen aan de hand of zo langs de tafel. Vond het toch wel belangrijk om goed te leren lopen en het was wel stabiel voor haar. Jammer dat je paard weg moet, maar als het beter is… Wat een leuke foto met die zure bom, haha!

@lieke: wat heb je toch een mooi meisje en alweer een mooi buikje met 12 weken!

@Mara en Carly; hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed. Nienke is met de laatste tandjes bezig, kies 16 t/m 20… dus ze is bijna klaar. Ze is erg Bumba verslaafd, haha.. erg schattig. Wel irritant is dat ze gewoon niet alleen wil spelen. Hebben jullie daar misschien tips voor, wordt er een beetje gek van! Ze is wel erg van het buiten spelen en dat vind ik genieten. Ze wil niet te lang in de kinderwagen, dus uitgebreid wandelen is er niet altijd meer bij. Volgende week naar mijn oom, die heeft nog buitenspeelgoed zoals een glijbaan die wij mogen gebruiken, echt heel tof!

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Nienke al bijna klaar met der tandjes.. Is hard gegaan zeg.

Inmiddels ook Luc zn voetjes laten opmeten en schoentjes voor hem gekocht. Hij liep alwel op leren aapies slofjes, maar nu ook schoentjes met flex zool.

en nog iets :D wij krijgen gezinsuitbreiding :D

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    maar geen mensenbaby :p
    wel een poezenbaby :D

Bijgevoegde bestanden:

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat voor schoentjes zijn goed dan om mee te beginnen? Ik zie zoveel keus dat ik het niet meer weet.
    Elin loopt ook nog niet los, ook wel langs de tafel, aan de hand en achter de loopwagen idd. En gisteren ging ze voor het eerst los staan.. ze was helemaal trots op dr zelf.

Ooo wat een lieve poezenbeeb!

Nienke is idd vlot met dr gebitje. Wat een verschil met Elin haha...

Jee nog een weekje en dan ben ik alweer 30 weken. Niet normaal hoe de tijd vliegt. Nog maar 6 wkn en ik heb alweer verlof.. Een jaar geleden begon ik op 21 mei weer met werken, nu ga ik 30 mei met verlof haha :D

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    met een flexibele zool zijn goed. Die je dus kunt dubbelbuigen zeg maar.
    Ik ben naar de stad gegaan hier en naar schoenenwinkels met Lucas. (toevallig gelijk geslaagd bij de eerste en duurste zo'n beetje ;) haha.. oxener for kids) laten opmeten en zij lieten gelijk schoentjes zien die geschikt zijn en helpen met passen enzo.

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    alweer bijna 30 weken! de tijd vlieg t echt Sas!

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja ik had Elin dr voetjes van de week op laten meten bij Schuurman schoenen, maat 20 heeft ze. Dus het is al wel een 'stevige' zool zeg maar, geen stoffen zooltje?

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ja bij lucas is het een flexibele rubberen zool.. zal je zo anders wel ff fotootje appen van luc zn schoenzool

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ja ik denk het wel. als je de zool maar kunt buigen ;)

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik heb gewoon schoentjes bij de van haren gekocht voor joey
    Loopt er super goed op

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    de van haren heeft ook goeie schoentjes inderdaad :) Was ook op weg daarna toe haha, bleef alleen steken bij de oxener 4 kids hier..

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    BABY-PROOF / eerste stap

Deze hebben wij, maar dan bij een andere winkel in maat 21.
    Zijn heel erg makkelijk aan te doen( ze kan ze zelf al aandoen!)
    En erg flexibele zool
    Ben er erg tevreden mee

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Lieke zijn dat ook echt schoenen? Want er staat bij babyslofjes.. Zag dat je van Shoesme eerst babyproof hebt, en dan first step. En zijn die babyproof niet met een zacht zooltje?

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Geen idee waarom er 'babyslofjes' bij staat eigenlijk want het zijn wel echt schoentjes. Als ik op die site kijk zie ik namelijk dat de schoentjes waar jij de link van deelde ook onder babyslofjes vallen.

Volgens mij is het juist 'babyproof first step' als 1 stap en daarna krijg je de baby-flex 1e stap

Ik heb ze op internet besteld, dus dan kun je ze altijd makkelijk terugsturen als ze toch tegenvallen.

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36

Deel Deze Pagina