stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door samantha1, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hihi ik ben meer van de sneakertjes e.d., ook nu t voorjaar eraan komt.

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik vond de sneakertjes die in de winkel stonden niet zo mooi voor Lucas.. Maar op de site van oxener zie ik er nu een die wel mooi is haha.. MAar goed, die heb ik daar niet gezien (of overheen gekeken ;) )

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Leuke schoentjes zie ik voorbij komen.

Hip.. gaan de nachten al wat beter?

Pooh.. hoe is het bij jullie? Bevalt het wat in het nieuwe huis?

Jbg.. vervelend dat Nienke nog steeds niet alleen wil spelen. Dylana ook niet! Buiten gaat het wel goed idd..maar binnen, moet ik haar constant bezig houden..

Aankomende vrijdag is mijn eerste "werkdag" Begin om 16.00 uur tot ongeveer 20.00/21.00 ligt er aan hoe druk het is.

Net ff in de tuin bezig geweest.. bah wat een rotwerk is dat! Manlief mag nog ff grasmaaien.. en dan ziet het er weer redelijk netjes uit :)

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ohh sam ik dacht dat je afgelopen vrijdag al was begonnen. Vind je het zo shit om in de tuin te werken? Ik vind het af en toe best lekker met mooi weer.

Leuke schoentjes dames!

Jbg nienke al aan haar laatste tandjes bezig niet normaal hoe snel ze dat gedaan heeft. Daarna een paar jaartjes rust gelukkig. Ze heeft ook al mooi lange haartjes he!

Nou ik doe tess nu inbakeren sinds vrijdag eerste met de hydrofiel en heb nu een puckababy van een vriendin. Ze slaapt een stuk rustiger en langer!! Moet met de puckababy alleen opletten want aan de zijkant zit de rits met zo'n flapje met klittenband erover en heb het idee dat ze daardoor haar hoofd niet meer die kant op legt.
    Alleen het huilen na de fles bleef en werd steeds erger waardoor het vaak 2 uur na de fles duirde voordat ze ging slapen.
    Ze ging ook steeds meer spugen en hikken en steeds zo haar tong naar buiten duwen.
    Had al een handoek onder het matrasje gelegd zodat ze niet helemaal plat ligt, maar nog gaf ze voeding terug en dan meteen gillen.
    Dacht zelf al aan reflux en gistermorgen met de wijkverpleegkundige overlegd en ze dacht dat ook. Dus doe nu nutriton bij de fles en het gaat stukken beter al!! Ze huilt soms nog heel ff na de fles denk dat de slokdarm nog wat geirriteerd is, maar verder gaat het prima!
    Ze krijgt om 0.00u de laatste fles en slaapt dan door tot 5.30/6.00u en dan rond 9.00/9.30 weer een fles. Heerlijk!
    Moest haar gisteravond zelfs voor 2 flessen wakker maken anders zou ik niet uitkomen en zou ze maar 5 flessen krijgen, dat lijkt me wat weinig nog.

Nu met die nutriton heeft ze wel wat meer last van buikkrampjes. (Kan ook komen door de fles, had eerst de dr. Brown, maar met de nutriton krijgt ze daar niks uit) zie het ff aan mss moeten de darmen wennen aan dr nutriton en anders ga ik bij de natuurwinkel gewoon johannesbroodpitmeel halen bij nutriton zitten toch allemaal kunstmatige toevoegingen.

Maar wij zijn weer lekker bijgeslapen! Tess ook ze zag er zo moe uit de afgelopen dagen van al dat gehuil en die pijn zo zielig!
    Ben benieuwd hoeveel ze weegt, vrijdag voor het eerst naar het cb.
    2 pakjes in 44 passen niet meer dus ze groeit in ieder geval.

Oww en gisteren heb ik lekker achter in de tuin in het zonnetje gezeten en ben al iets verkleurd! Jeeeej!!

Marlijn hoe bevalt je baan?

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hip.. de spenen van difrax passen ook op de dr brown flessen! Ik deed ook altijd nutriton door Dylana haar flessen.. en gebruikte ook de dr brown flessen met difrax speen.

Het is wat uitproberen he! Gewoon na de voeding wat langer tegen je aan houden.. en het bedje iets schuin zetten. Zou geen handdoekje onder het matrasje doen, maar bijvoorbeeld boeken onder de poten..

Fijn dat ze het verder goed doet! En van 00.00 tot de volgende ochtend slapen! Knappe meid hoor :D

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wauw hip wat kan ze al goed slapen 's nachts!
    Klinkt inderdaad als reflux, fijn dat nutriton helpt. idd de difraxspenen werken best goed met nutriton (ook de melk en nutriton even goed schudden ;) ). En kan kloppen dat ze even wat meer last heeft van darmpkrampjes. Had Lucas ook maar dat ging al vrij snel over. (en even infacol halen, helpt ook)

En wat Sam zegt , boeken oid onder de poten van t bedje doen. zodat het bedje in het geheel iets schuin staat. Lucas heeft wel heel lang zo geslapen. En wij moesten Lucas echt wel 10/15 minuten rechtop houden na zijn voeding.

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hou tess idd rechtop na de voeding toch wel een kwartier tot half uur...maar was voor de nutriton dus echt bijna 2 uur. Tess slaapt nog in het wiegje bij ons op de kamer dus met een handoek staat het hele matrasje schuin zelfde als met het bedje zelf verhogen...bij het ledikantje werkt dat idd niet.
    Ik gebruik nu de MAM fles drinkt ze ook goed uit ff afwachten of de darmkrampjes minder worden anders ga ik een difraxspeen halen voor de dr brown fles.

Ik gebruik voor de krampjes sap simplex werkt echt veel beter dan inflacol weet niet of jullie dat kennen is uit duitsland in limburg verkopen ze het nu ook maar weet niet of het overal al verkrijgbaar is.
    Tot nu toe had ze sinds ik die sap simplex gebruik geen krampjes meer, maar nu weer wel met de nutriton zal ook wel ff wennen zijn voor de darmen denk ik...vandaag heeft ze tot nu toe ak minder last dan gisteren...vanavond ff afwachten dan heeft ze sowieso wat meer last van krampjes dan overdag.

Is idd ff uitzoeken allemaal met zo'n kleintje. Maar ik vind dat we het allemaal wel goed doen tot nu toe :) kan gelukkig ook echt genieten van mijn kraamtijd je hoort/leest zovaak dat dat in het begin niet lukt.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip fijn hoor, dat je zo geniet van je kraamtijd!
    En het puzzelen van wat en hoe het beste werkt.. dat blijft ;) Haha zelfs nu Elin 14 maanden is is het elke dag nog weer kijken van wat wil ze, hoe wil ze het enz.

Ik ga nu ook gelijk flesvoeding geven en geen bv meer. Hoop op deze manier ook meer van mn kraamtijd te kunnen gaan genieten.

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ja dat liep echt niet goed in het begin he die bv...zo jammer dat die eerste weken dan voorbij gaan met het druk maken om de bv daar gaat zoveel tijd, frustatie en verdriet in zitten. Hoop dat je met de fv vanaf het eerste moment kan genieten!
    Het is zo'n bijzondere tijd en het gaat zo snel...de tijd is in mijn leven nog nooit zo snel gegaan als nu hopelijk gaat die dadelijk weer wat langzamer anders is tess al groot voordat ik het weet. ;)

10. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hip fijn dat het al wat beter gaat nu met Tess,klinkt mij idd ook als reflux in de oren, bij onze Tess (haha) hebben we ook eerst nutriton gebruikt maar zij raakte er helemaal verstopt van en kon niet meer poepen. Wij zijn toen ook over gegaan op jbpm van de natuurwinkel en dat ging beter.

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Heb ik nu al een paar x gehoord van de nutriton idd carly dus ik hou het ff in de gaten en anders kan ik jbpmeel halen bij de natuurwinkel.

Vanmiddag belde de kraamverzorgster om te vragen hoe het hier gaat zo lief!

12. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Hey meiden,
    Allereerst even sorry dat ik al zo lang niks meer van mijzelf heb laten horen!! Beetje heel erg druk, maar dat is alleen maar positief hoor.
    Mijn nieuwe baan bevalt echt super, het is ff wennen dat ik ineens hard moet werken :D maar echt, ik vind het heerlijk om te doen.
    Met de fotografie gaat het ook lekker, moederdag komt eraan en dat merk ik aan de afspraken :)
    Jesse doet het super, word al een heel mannetje. Kan al hele stukken met mij meewandelen.. Heerlijk niet meer iedere keer in de kinderwagen. Volgens mij komen bij hem nu ook de hoektanden door want hij is wat chagie..

Hip; Wat zijn dat Tess het goed doet.. Fijn spul hè die Sab simplex.. Hebben wij toen bij Jesse ook gebruikt.. Wbt die Nutriton, geef het de tijd om haar te laten wennen eraan. Wij maakte de melk in het begin (blijkbaar) nog te dun en daardoor gaf hij nog alles terug.. Maar uiteindelijk is hij er een heel tevreden mannetje door geworden. En de Puckababy helpt dus voldoende?

Sasjuh; groot gelijk wbt de fv hoor. Genieten van de je kraamtijd is gewoon zo belangrijk!

Zag trouwens leuke schoentjes voorbij komen.. Hier ook nog steeds flexzooltjes hoor :)..

Sam; vrijdag is de grote dag dat je weer gaat werken! Heel veel succes meid.. Geniet er ook maar van, doet je goed.. :)

Hoop dat ik iedereen een beetje gehad heb??

Tazzie; hoe is het met Lucas?

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Net cb geweest. Elin weegt nu 8905 gr en is 76 cm. Klein maar fijn ;) ze hoefde niet eens te huilen bij dr prikjes!

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wat goed dat Elin niet hoefde te huilen.. Heeft ze er nog last van gehad van de prikjes?

Hier vannacht een ziek mannetje.. Zijn bedje ondergespuugd en later nog een xtje spugen.. Verder de nacht maar bij ons geslapen.. was kort en druk nachtje :( vanmorgen verder wel vrolijk en geen verhoging. gewoon gegeten etc dus wel naar t kdv

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Sam hoe was je eerste werk daggie?

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hey meiden wat zijn we stilletjes?

Sam hoe was je eerste werkdag?

Marlijn hoe gaat het nu op je werk? wel fijn dat het goed bevalt :) en de fotografie ook goed gaat lopen

Carly hoe is het met Tess?

Troetjuh en met Joey?

Mara hoe gaat het bij jou en met je sv?

Lieke en jbg hoe is het met jullie knappe meiden?

Sasjuh en met Elin en je beebje in je buik?

Hip hoe gaat het nu met jullie? met de voedingen en de nachten?

Ff denken ben ik nu nog iemand vergeten??

@ hier, gelukkig maar 1 nacht gehad dat Lucas gespuugd heeft. Vrijdag op zaterdagnacht ging redelijk.. en afgelopen nacht supergoed! Niet een x eruit gehoeven of hoeven sussen via de babyfoon :D heerlijk :D
    Vandaag even lekker naar de apenheul geweest :D was erg druk maar wel heel leuk :)

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Leuk man tazzie wou dat ik bij een dierentuin zou wonen :(

Hier gaat alles goed, joey is een gezellig maar temperament vol mannetje die wel weet wat die wil

Merk ook heel goed als die paar dagen nie ma kdv is geweest
    Het echt tijd word dat hij gaat haha ( word die wat vervelender)
    Hij heeft erg naar zijn zin daaro

We zijn net weer alle 2 ziek geweest
    Joey heeft hoog waarschijnlijk ook astma net als mij
    Helaas hebben we dus nog wel een zorgen kindje :(
    Maak me er vaak wel druk over, maarja hopelijk groeit hij er snel overheen

Ik zal een fototje toevoegen hihi

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    leuke foto van een lekker mannetje troet! balen dat hij wrs ook astma heeft :(

ja ik woon met de auto gewoon nog geen 5 minuten van apenheul af echt ideaal haha.. Zeker nu we een abbonnement hebben ervoor. Ook ivm Lucas zijn slaapjes, aangezien hij het vertikt in de wandelwagen te slapen, en wel echt moet slapen overdag.. Dus we kunnen gewoon ff tussen zn slaapjes door heen en weer haha..

Vandaag bij mijn kitten wezen kijken, tis echt zo'n schatje! <3 helemaal verliefd haha..

Bijgevoegde bestanden:

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ohh tazzie wat een droppie! Zo leuk he katten!
    En wat leuk dat jullie zovaak naar apenheul kunnen. Als je wil wandelen dan wandel je gewoon ff door de apenheul heerlijk zeg.

Troet wat een vrolijk stoer mannetje. Hopelijk heeft die geen astma of groeit hij er nog overheen.

Sam hoe bevalt het werken?

Wij zijn vrijdag voor het eerst op het bureau geweest tess is nu 50,5 cm en 3290 gr. Alles was goed ze volgt mooi haar eigen lijn.

Vrijdagmiddag begon tess opeens erg huilerig te worden sliep steeds maar een half uur of wen uurtje en dan begon ze weer en zaterdag had ze weer zo'n dag. Kon ghaar alleen maar troosten met een fles. Had ik gegoogeld en blijkt dus dat met fv evengoed regeldagen voorkomen. Dat wist ik niet dacht alleen bij bv. Ze had gisteren ging het al weer een stuk beter en vandaag weer iets beter alleen komt ze nu opeens weer om de 3 uur. Achja zal vanzelf wel weer veranderen ze zal de extra fles wel nodig hebben op het monent.

Met de nutriton gaat het nu een stuk beter, ze geeft bijna nooit meer voeding terug ook met drinken knoeit ze helemaal niet meer. We moeten haar wel nog goed rechtop houden na de voeding toch zeker nog een halfuurtje. Sinds vandaag heeft ze ook opeens diarree of dat van de nutriton is of gewoon om iets anders dat weet ik niet. Ze heeft vandaag al 3 poepluiers gehad zelfs 2 in een uur vanmiddag en vannacht had ze er ook al 1tje, maar die was nog niet zo dun als die van overdag.
    Ze heeft geen koorts en ze drinkt al haar flessen goed leeg. Ze plast ook nog goed. Dus hoef nog geen ors te geven toch?
    Hoop dat het snel over is want vind het wel zielih ze heeft er toch wat buikpijn van geloof ik en voor ons ook niet fijn want het stinkt niet normaal haha en als ik niet snel genoeg ben dan gaat het naast de luier en zit ik weer poep uit de kleren te wassen haha.
    Verder gaat het goed. Ben al erg gewend aan het mama zijn gaat heel natuurlijk vind ik.

Gaan jullie nog iets leuks doen morgen met koninginnedag? Wij gaan ff de stad in daar is vanalles te doen. Mss ff op het terras als het warm genoeg is. Hopelijk is tess niet erg huilerig dan. Voor de zekerheid ook maar ff schone kleren mee mocht ze zichzelf onder poepen.

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hip er heerst ook buikgriep dus dat kan het ook zijn. zorgen/kijken dat ze goed blijft drinken, desnoods wat extra water in de flesjes doen (of wat water tussendoor geven)

Hier Lucas ook sinds gister aan de diaree. vannacht 3x poepluier moeten verschonen.. :( wel beetje balen, wilden vanmiddag met hem naar de kermis enzo. maar met deze spuitluiers is het niet fijn weggaam in de drukte

Deel Deze Pagina