@menp: ik heb 13 jaar microgynon geslikt en was afgelopen maand na precies 28 dagen ongesteld geworden, daar was ik erg blij mee, was er toch wat onzeker over! @norah; ik herken dat wel.. had het met mijn man erover wat we zouden doen en wanneer we het zouden vertellen aan iedereen als ik zwanger zou zijn! mijn man wil het al wel aan de ouders en broer/zus vertellen en de rest pas na 12 weken...! Hoewel de kans klein is de 1e ronde zwanger te raken, zou het toch leuk zijn om het met de kerst te vertellen!
drink ook heeeel soms maar eigenlijk nooit hou der niet zo van ik rook ook niet (ben man lief ook zo ver aan krijgen dat die stopt) ik slik ook nu bijna een maand foliumzuur het kan in elk geval geeen kwaad he om het nu alvast te gebruiken, ik heb microgynon wel een tijdje gebruikt ben daarna over gegaan op de pleisterpil van evran ik zit nu ook te wachten op me eerste echte ei-sprong (of zwangerschap natuurlijk) ik wil denk ik ook een paar keer ovalutie sticks gebruiken maar dat is meer om is te kijken hoe me cyclus gaat lopen spannend spannend allemaal
JBG wat lief dat je man dat zo zegt En die van Troetjuh ook al zo lief.. Het vertellen ik denk dat we het eerst alleen aan onze ouders vertellen en pas later aan de rest.. zeker neit aa nde rest voor de 12 weken denk ik. marlijn succes! Hebben jullie in de eerste cyclus na de pil ook wat last gehad van maag/darmen? door het ontpillen? (of zou ik toch tegen een buikgriepje aanzitten hoop het niet) maar heb al een paar dagen beetje weeig gevoel in mn buik/darmen. ga vanavond op kraamvisite bij een stalgenootje van me. ERg leuk, tis een prachtig meiske... maar dan wordt dat gevoel weer zoveel sterker dat ik zelf ook zo graag wil
@JBG Ik ben er ook wat onzeker over...toch zolang aan de pil die vanalles in je lichaam stillegt...Je stelt me toch enigszins gerust, hoewel elk lichaam weer anders reageert. @Tazzie ik heb nog geen ervaring met ontpillen, maar ik heb sinds ik foliumzuur slik wat last van mijn darmen (lucht over zegmaar)
Ik rook niet dus dat scheelt al. Drinken doe ik nauwelijks. Soms een wijntje maar ik ben meestal de bob als we samen of met de vriendengroep ergens heen gaan, dus het zal ook niet opvallen dat ik ineens stop. Vanaf het moment dat we getrouwd zijn, zijn er in onze omgeving bepaalde mensen die mij en mijn buik in de gaten houden. @norah: kerst lijkt me ook heel leuk om het te vertellen, maar dat ga ik denk ik niet halen. Dus hoop op eind maart als mijn schoonmoeder haar 76ste verjaardag viert. Lijkt me zo leuk om haar te vertellen dat ze na 14 jaar weer oma wordt! Maar eerst maar eens goed klussen zodat het dan ook misschien zover is. @menp: ik heb 16 jaar microgynon geslikt dus ben ook heel benieuwd hoe en wat met mijn cyclus dadelijk. Hoop dat het snel regelmatig is of snel raak natuutlijk. Heb zaterdag mijn laatste pil geslikt en nu nog niks... Dus we wachten braaf af.
@Marije Heb je wel al je 'ontrekkingsbloeding' na je pil gehad? Die begint bij mij meestal 3 dagen na de pil. Vind je het niet heel vervelend dat iedereen zo op je let? Ik vertelde laatst een vriendin dat wij binnen een half jaar wel aan kinderen wilden 'beginnen', dat had ze nog helemaal niet verwacht bij ons. Dus misschien dat er niemand op ons let??!! Mijn ouders en mijn vriend zijn ouders weten dat we wel willen binnenkort, maar verder eigenlijk niemand. Ben een beetje bang voor steeds dezelfde vraag; 'Is het al gelukt??' Daar heb ik niet zo veel zin in. Namen zijn trouwens wel al een beetje besproken. Meisjesnaam vinden wij een stuk makkelijker.
Wij hebben ook al namen in ons hoofd. Weet het alleen nog niet zeker. Wil namelijk graag een dubbele naam, maar ben er nog niet helemaal over uit of dat mooi is! Jongensnamen vind ik ook lastig, vroeger had ik allemaal leuke namen bedacht, maar ken inmiddels al die namen al wel in mijn omgeving. Agh dat komt ook wel! Ik slik trouwens naast multi zwanger worden van etos ook visolie tabletten, schijnt ook goed te zijn!
@ Tazzie.... Thanks Maar heeft er nog iemand ervaring met mijn verhaal? 5 jr spiraal, geen ongesteld meer gehad in die tijd, nu 2 mnd pil en nu sinds 22-11 gestopt.. En ook in die 2 maanden geen ongi gehad.. ook al testen gedaan, allemaal negatief.. Ben zo benieuwd hoe mijn cyclus verloopt... :-S
@MenP: nee ik heb nog geen bloeding gehad. Nou duurt dat bij mij meestal vier dagen. En ik heb heel slim zitten schuiven in mijn startdatum van de strip (naar voren want ik wilde niet met de kerst een bloeding hebben) de laatste twee strips dus misschien dat het daar ook door komt Het is soms best irritant dat er zo op gelet wordt. We hebben bij sommige mensen expres tussen neus en lippen door aangegeven dat we voorlopig niet aan kinderen beginnen. Volgens mij zijn we best overtuigend geweest, want ik krijg wel minder blikken richting mijn buik We denken dat er een kans is dat we een tweeling kunnen krijgen (mijn man is een tweeling en mijn moeder ook...) en willen dus vier namen hebben maar die moeten dan dus in tweetallen leuk klinken... Erg leuk om te merken dat mijn man daar ook al echt over na aan het denken is.
Nog een klein berichtje.. Vind het wel heel leuk om al die berichtjes hier te lezen, hoop dat ik voor een ieder misschien ooit wat kan toevoegen en zij voor mij
Hoi meiden, na een drukke werkdag weer even al jullie berichtjes gelezen. Ten eerste welkom Esli4, Jo85 en Marlijn83 leuk dat jullie hier komen meekletsen. @Marije007, dat is handig. Dat je het forum ook kunt bereiken met je mobiel! En dat is wel ontzettend bijzonder om zelf de meubeltjes te maken voor de babykamer. @troetjuh, echt leuk zeg dat je partner zo reageert. Ben ook van mening dat die mannen er allemaal ook meer mee bezig zijn dan ze laten merken. Heb dat idee zelf ook bij die van mij. Maar af en toe komt er dan ineens uit het niet een opmerking. En moet zeggen dat dat toch wel ontzettend leuk is. @Marlijn83, jeetje. Hoop voor je dat je cyclus snel op gang komt. Heb zelf geen ervaring met een spiraal. Heb zelf bijna tien jaar de Diane pil geslikt. En ben nu voor de eerste keer na 35 dagen spontaan ongesteld geworden. @Norah12, is de kerst dan nog niet een beetje vroeg om het echt te vertellen? Het is inderdaad wel een heel leuk cadeau! Maar jij gaat dus echt beginnen met temperaturen. Zat te twijfelen, maar vindt het toch teveel werk. Wekker gaat elke dag al om 6 uur dus ben er maar niet mee begonnen. @Tazzie, heb zelf nog niet echt veel last gehad van het ontpillen. Was er wel bang voor. Vooral om acne terug te krijgen. Dat was één van de redenen dat ik destijds met de pil ben begonnen. Maar tot nu toe kan ik dat gelukkig nog afkloppen. Verder voel ik me eigenlijk hartstikke goed! O jah, en drinken en roken doe ik niet. De buitenwereld zal het daar dan ook niet aan kunnen merken .
bij ons word er ook al veel opgelet en naar gevraagd heeel irritant opzich ook wel logisch we hebben de leeftijd ervoor een huis en we zijn al dik 9 jaar samen maar toch. zei altijd nee ben nog lang niet toe aan kinderen dat gehuil en zo nog niks voor mij. maar nu we er voor bezig zijn vind ik het wel moeilijk om vol te houden dat we nog geen kinderen willen want eigelijk wil je het van de daken schreeuwen, maar wil ook niet dat iedereen het weet. @marije volgens mij is de kans wel groot bij jullie voor een tweeling of niet, spannend.... ik wil komende cyclus denk ik es gaan proberen met ovulatietests (hoop natuurlijk dat er geen meer komt hihi) ben gewoon benieuwd wanneer ik mijn ei heb, overal lees je dat je ei 14 dagen voor je menstruatie is maar volgens mij was bij mij de vorige cyclus mijn ei 9 dagen voor de menstruatie(als ik keek naar mijn afscheiding) iemand ervaring met ovulatie tests?
Marlijn sorry nee geen ervaring met spiraal en dan pil (zelf alleen pil geslikt, de mercilon) hip geen ervaring mee, maar ben ook wel nieuwsgierig hoe of wat met die tests.. marije wel spannend als t een tweeling kan worden net op kraamvisite geweest, mocht de kleine meid ook nog even vasthouden. Maar altijd gaat zo'n kleintje dan huilen (dan heb ik zo'n kleintje wel vast als ze al eerst bij een aar anderen op schoot heeft gezeten) maar t maakt me verrekte onzeker stel straks, mn eigen kindje en dan kan ik dr niet stil krijgen
@tazzie; zo moet je echt niet denken hoor!! Een kindje van jezelf is zo anders als van een ander... Als je straks je eigen kindje zal vasthouden dan is er sprake van één en al liefde en zekerheid ...
@ Anita, Nou ik bedoelde om het dan te gaan vertellen aan mijn ouders enzo Verder niet hoor! Ik zou dan iets verder dan 5 weken zijn hoor. Enne wat betreft tempraturen. Ik doe het echt niet altijd rond dezelfde tijd s ochtends hoor, gewoon wanneer ik opsta. Heb zelfs dan wel een goed idee wanneer mijn eisprong is. Ik zie mijn temp dalen dan namelijk! Groetjes
@Tazzie gekkie je moet je zelf niet gek maken je eigen kindje ligt straks het liefste bij jouw. @nora je temp dalen? overal lees je dat je temp juist met zo'n halve graad omhoog gaat vanaf je eisprong tot aan je menstruatie. als je zwanger bent blijft die zo anders daalt die weer en wordt je ongesteld. aan tempen heb jee ook alleen iets als je een hele regelmatige cyclus hebt want je ziet het pas aan je temp als je eisprong plaats vindt of is geweest en dan ben je dus te laat met klussen. oja en voor alle nieuwe dames welkom!! we zijn al met veel he. hopelijk kunnen we allemaal met de feestdagen aan de jip&janneke champagne ipv het echte werk.
Jeetje wat gaat dit forum snel! Moet echt elke dag blijven lezen, haha. Ik heb gisteravond mijn laatste pil geslikt! Ik moest er vanavond eigenlijk nog 1 maar kon gewoon niet meer wachten . Ik ga heel hard duimen dat ik, na de ontrekkingsbloeding aankomende week, in december ongesteld word. Dan kunnen we beginnen! Heb net als meerdere dames hier behoorlijk lang de pil geslikt, 16 jaar microgynon 30.
Ik weet dat er al veel over is gesproken maar ik wil het toch ook aan jullie vragen. Nemen jullie een uitgebreidere zorgverzekering omdat je hoopt dit jaar zwanger te worden? Of houden jullie het bij wat je nu al hebt. Ik zit zo te twijfelen of ik moet uitbreiden, maar wat als ik niet zwanger word, dan betaal ik het komende jaar te veel geld. En wat als ik wel zwanger word, ben ik dan wel goed genoeg verzekerd (met alleen basis en tandarts)? Zo moeilijk, maar moet wel snel de knoop door hakken.
@ tazzie en hip: inderdaad spannend of het een tweeling wordt. Denken dat de kans best groot is maar aan de andere kant: een coillega van me is een tweeling en haar vriend ook en zijn nu de trotse ouders van een mooie dochter. Dus hoe dat precies zit? We wachten braaf af en houden er in ons achterhoofd wel stiekem rekening mee. Maar eerst maar eens zwanger worden. Vannacht toch mijn laatste onttrekkingsbloeding gekregen, dus volgende week aan de klus
@ Hip Het klopt dat je temp stijgt NA je eisprong, maar voor je eisprong gaat hij naar beneden. Op dat moment is je eisprong. Dus ergens kun je het wel zien. Als ik die ochtend een lage temp heb, heb ik vaak die avond de eisprong. Ik kan het dan controleren aan of mn temp daarna omhoog gaat. Zo niet, moeten we nog even doorklusse Zo weet je wel zeker dat je je eisprong niet gemist zal hebben snap je? Ik heb zelf namelijk veel buikklachten, dus dacht m soms te voelen en ging dan daarna wat minder enthousiast klussen. Door te tempen weet ik zeker dat ik hem gehad heb!