stoppen met de pil in november wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by troetjuh, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    suus kan me je angst wel een beetje voorstellen inderdaad.. maar zoals je zelf ook al zegt, bij jou hoeft t niet zo te zijn natuurlijk :)

menp ja hij zit bij de vrijwillige brandweer :)

2. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Suusje ik snap wel wat je bedoeld hoor! Maar ik hoop gewoon dat jij snel zwanger bent van een mooie plakbeeb.

De angst voor een miskraam heb ik niet echt (misschien wel als ik zwanger ben). Ik ben meer steeds bang dat wij niet zwanger kunnen worden, maak me helemaal gek daarover. Ook nu het weer zo lang duurt voordat ik een eisprong heb enzo..
    Ik wil het gewoon veel te graag, en hoe meer ik probeer er niet zoveel mee bezig te zijn hoe erger het wordt!

3. Pooh

Pooh Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    1,028
    0
    0
    Zeeland
    @ sas, snap wat je bedoeld we willen graag zwanger zijn en weten dat je t toch wel 3 maanden moet geven maar wat als t niet kan

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    sterker nog de meeste vrouwen worden pas na 6 maanden of langer zwanger..Voor ons allemaal niet te hopen hoor ;) hoop da twe allemaal heel snel zwanger zijn..

en wat je zegt sas datzelfde heb ik ook wel, stel dat ik helemaal niet zwanger kan worden :( Zou ik best tijdje goed ongelukkig van zijn denk ik..

nou ik ga hier even aan de strijk en daarna naar paardenbeest..
    fijne dag allemaal

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Mm.. ik weet niet of dat waar is Suusje, dat de kans nog maar 1 procent is als het hartje klopt!
    Nog nooit ergens gelezen.
    Ik hoop dat t waar is....

Zoiezo gaat het hartje kloppen in week 6. Heb overal gelezen dat je kans op een miskraam 10 procent is in de 1e - 12e week.
    ( En..., ik heb er veel over gelezen)

6. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

Nov 10, 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    30 januari: Suusje1979 (31 jaar, 1e ronde, 1e kindje)
    02 februari: Samantha1 (24 jaar,2e ronde,1e kindje)
    03 februari: Pooh (26 jaar, 2e ronde, 1e kindje)
    03 februari: Sandra2 (25 jaar 1e ronde, 1e kindje)
    05 februari: Saxia (33 jaar, 2e ronde, 1e kindje)
    07 februari: Tazzie (31 jaar, 2e ronde, 1e kindje)
    07 februari: rose83 (27 jaar, 2e ronde, 1e kindje)
    07 februari: Marije007 (32 jaar, 2e ronde, 1e kindje) Limburg
    08 februari: MenP2010 (27 jaar, 1e ronde, 1e kindje) Zuid-Holland
    08 februari: troetjuh (26 jaar, 2 ronde, 1e kindje)
    11 februari: Sasjuh83 (27 jaar), 2e ronde, 1e kindje)
    13 februari: Winnietje (24 jaar), 3de ronde, 2e kindje)
    15 februari: JBG (25 jaar, 3e ronde, 1e kindje)
    15 februari: Patriesjuh ( 25 jaar, 3e ronde, 2e kindje)
    15 februari: Anita1985 (25 jaar, 3e ronde, 1e kindje) Brabant
    18 februari: Hip1983 (27 jaar, 5de ronde, 1 kindje)

Zwanger:
    Mout83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 4 Sept
    Liesed (28 jaar, 1e ronde, 2e kindje) uitgerekend 17 sept
    Norah12 (21 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 23 sept
    Marlijn83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 27 sept
    Esli4 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 6 oktober.
    Dora (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober

Heb even het lijstje aangepast. Mezelf even van 1 februari naar 15 februari geplaatst! Of het klopt weet ik niet want tot op heden nog steeds geen ei gespot.

Suusje, voor jou spannend zeg! En mooi dat je je zo kalm kunt houden. Wat betreft je angst begrijp ik je goed! Ik denk dat die angst er ook gewoon bij hoort op één of andere manier. Ik denk altijd maar zo: Kinderen neem je niet maar je krijgt ze. Het is en blijft een wondertje!

Net als Sasjuh ben ik af en toe ook weleens bang dat het zwanger worden gewoon niet gaat lukken. Maar we blijven gewoon goede hoop houden!

Wat ik me trouwens afvroeg, en dan met name voor degene van ons zwangere lijstje (en de rest natuurlijk ook). Hoe denken jullie over prenatale screening?

Fijne dag allemaal!

7. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Anita je hebt wel weer een temperatuurdaling vandaag.. wie weet komt je ei er wel aan?

Verder ben ik een beetje van slag.. jullie hebben vast het berichtje wel gelezen op de voorpagina over dat meisje dat is overleden? Ik kom er net achter dat ik haar ken...
    Haar man is de exvriend van mn zusje, mn zusje en hij zijn behoorlijk lang samen geweest en zag hem ook vaak. Ik heb hem ook op Hyves en daar las ik het vanmorgen.. en nu dit berichtje op zwangerschapspagina! Ze wonen ook hier bij mij in de stad, kwam die jongen nog vaak tegen in de stad met zn dochtertje..
    Bah zo onwerkelijk, het ene moment heb je een gelukkig gezinnetje en zo ineens ben je je vrouw kwijt!

8. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh ik begrijp helemaal wat je voelt. Ook ik ben wel eens bang dat ik niet zwanger kan worden. Maar ik heb inderdaad ook gelezen dat het vaak minimaal 6 mnd duurt. Die meiden die nu op de roze lijst staan hebben echt geluk dat het zo snel raak was.

@suus spannend joh!

Ik heb tot nu toe geen last van mijn borsten terwijll ik dat normaal wel heb. Misschien dat het nog komt aankomende week.

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    @ Sasjuh, waar staat het dan? Ik zie het nergens! Wel heftig...

@ Anita,

Over die prenatale screening, daar moest ik ook al over na denken van de VK. Maar ik hoefde er niet lang over na te denken, ik ga het echt niet doen. Mn kind is zoiezo welkom, met down of niet. Dus daarom zie ik het nut er niet van in. Zeker niet omdat het een percentage is wat je gegeven wordt. Dus geldt voor mij het argument dat je je erop kunt voorbereiden ook niet. Want dat kun je ook niet met een percentage. Dat zou mij alleen maar meer spanning geven namelijk. Dus nee, ik doe het niet.

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Even nog een aanvulling:

We zijn hier met 22 ( in het lijstje iig)
    6 daarvan zijn er al zwanger!

Dat is al 27% van de meiden die in de 1e of 2e ronde zwanger is geworden.

Bedenk dan dat gemiddeld er 6 maanden voor staat!!
    Moet je nagaan hoeveel het er dan misschien zullen zijn als we op dat half jaar zitten!

Best bijzonder als je dit zo leest vind ik!

( En dit betekent niet dat ik jullie angst niet begrijp, dat doe ik zeker, dat had ik al voor ik zwanger wilde worden nml! Maar realistisch gezien is die kans echt wel klein!)

11. Pooh

Pooh Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    1,028
    0
    0
    Zeeland
    @norah, je hebt helemaal gelijk en dat weet ik ook hoor dat t bijzonder is zo snel maar wil t zo graag en ben ongeduldig haha zal me er bij neer moeten leggen dat t komt als t komt

12. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Norah tuurlijk is de kans realistisch gezien groter dan je wel zwanger kan raken dan niet, maar er zijn dus wel mensen die wel bij het percentage horen die niet zwanger kunnen worden..
    En dan denk ik wel eens, waarom zou ik dat niet zijn?
    Beetje doemdenken, ik weet het, en dat wil ik ook loslaten. Ben daarom ook ff met testen gestopt, we vrijen gewoon wanneer we zin hebben. Heb ook even overwogen om misschien niet meer op zwangerschapspagina te komen, omdat ik er door hier ook veel mee bezig ben maar vind het ook veel te leuk om jullie hier allemaal te volgen :)
    Ik hoop dat over een half jaar iedereen in ons lijstje op roze staat, daar gaan we voor!!

Net lekker bij paardje geweest, even in de bak geweest en toen buiten rondje gestapt. Het is wel koud, maar zoooo heerlijk in het zonnetje, even lekker helemaal uitwaaien!

13. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Ja dat zou echt heel mooi zijn!
    Maar weetje, die angst gaat eigenlijk ook niet over. Het feit dat ik nu zwanger ben is ook geen garantie natuurlijk. Het kan nog misgaan en miss daarna helemaal niet meer lukken.
    Eerst dacht ik: Als ik zwanger wordt heb ik zekerheid.... Maar eigenlijk heb je dat nooit...
    Best wel lastig:(

14. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Norah je hebt dan iig wel de zekerheid dat je zwanger kán worden. Maar snap dat als je eenmaal zwanger bent het ook ineens allemaal weer eng is hoor.

Een raar iets, dat hele zwanger worden en zijn!

15. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
  16. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

Nov 23, 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
  17. doradiego

doradiego Bekend lid

Dec 28, 2010
    684
    0
    0
    Ik herken die onzekerheid zo enorm!
    Ik ben namelijk een controle-freak en een feitenmens en daar is dit proces niet aan te koppelen.

Bij de vorige zwangerschap dacht ik "als ik maar eenmaal zwanger ben, dan ben ik al tevreden", maar je verlegd jouw grenzen, want ik kreeg een mk, daarna dacht ik "als ik maar zwanger mag worden en de eerste 12 weken haal". Maar toen verloor mijn vriendin haar kindje met 27 weken en begon de onzekerheid weer.....
    En ook voor deze zwangerschap dacht ik niet "oh, ben al een keer zwanger geweest, dus zit wel goed".
    Nee ik dacht "stel dat de curretage (10dgn na de bevalling)iets blijvends heeft beschadigd....".

Vreselijk die twijfels en onzekerheid en ik wens dan ook iedereen veel succes met het telkens weer overwinnen van al die twijfels en onzekerheden.

18. doradiego

doradiego Bekend lid

Dec 28, 2010
    684
    0
    0
    Jeetje, heftig zeg.
    Kan me voorstellen dat je daar goed van schrikt!

19. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

Nov 23, 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Ik hou me er niet bewust mee bezig dat ik niet zwanger zou kunnen raken, maar onbewust weet ik dat het een mogelijkheid is. Ik wil daar niet te veel mee bezig zijn. Nu nog niet in ieder geval.
    Eigenlijk is het een hoog percentage dat al zwanger is van ons cluppie!

Of ik onderzoek wil laten doen....daar denk ik op dit moment hetzelfde over als Norah. Een kind is welkom, mét of zónder Down.

20. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh, heftig ja. Kan me voorstellen dat het erg dichtbij komt! Sterkte ermee.

@dora inderdaad er is altijd wel iets waardoor je onzeker wordt. Mooi hoe je dat zo beschrijft. Daarom maar ook genieten van het hier en nu!

Share This Page