stoppen met de pil in november wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    En voor het verzekeringsvraagje:
    Ik ben verzekerd bij DSW, de AV top. Daarin zitten goede vergoeidingen voor kraamzorg en bevalling, fysiotherapie onbeperkt ( je weet maar nooit of je bekkenklachten krijgt)en tandarts ook uitgebreid.
    Kijk maar es op de site:

www.dswzorgverzekeraar.nl

Je betaald hier uit mijn hoofd 129.95 voor.

Ik had deze verzekering al omdat ik veel ziektekosten maak ivm mijn reuma, maar wilde eerst toch naar de basis alleen kijken.
    Maar als je dan vergelijkt, dan je binnen 3 maand zwanger wordt ( dan beval je nog in 2011) ben je echt wel meer geld kwijt. Dus ik neem het risico gewoon. Zou het ook jammer vinden als ik er op dat moment spijt van heb en veel eigen bijdrage moet betalen. Dan ben je echt wel duurder uit!

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    #222 tazzie, 25 nov 2010
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010
    JBG en Hip thnx... nicht van mijn vriend zei ook al dat doet niet elke baby en als jezelf ooit krijgt ook niet zo gauw hoor (ze weet nog van niks, maar we hadden t over de baby van gister en dat ik dan maar snel eens haar dochtertje moet komen knuffelen, die is ook alweer 6 weekjes)

suus, ik zit bij agis en heb basis en extra av comfort en tandcompleet. die heb ik al een paar jaar, tis wel ee nhoop geld maar bij de av comfort zit nog behoorlijk veel bij voor zwangerschap wat vergoed wordt.

3. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Zo moest weer even flink bijlezen zeg!
    Ik weet eigenlijk niet precies hoe mijn cyclus loopt na het stoppen met de pil, dus weet eigenlijk niet precies wanneer ik overtijd ben. Dus het is voor mij gewoon even afwachten.

Ik heb alleen wel verschrikkelijke last van buikpijn en stekende pijn onderin.. Maar ook diaree en dan weer verstoppingen.. Pijn in de rug.. Ik weet niet of dit met het ontpillen te maken kan hebben of dat ik een griepje te pakken heb??

Ik wilde met mijn zorgverzekering ook overstappen zodat ik goedkoper uit zou zijn, maar waar ik nu zit, dekt alles veel beter. Dus blijf dit jaar toch nog maar even bij de zelfde verzekering..

Zijn er al meiden die positief hebben getest?

4. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Dan mag ik wel heel snel positief testen....neem morgen mijn laastste pil en daarna maar afwachten of mijn cyclus nog wel klopt....gewoon maar beginnen en hopen dan maar.
    Maar het zou erg leuk zijn als iedereen aan J&J gaat met oud&nieuw...dat zou een goed teken zijn!

Ik vind het erg leuk dat we allemaal zo actief zijn met dit onderwerp.

5. mout83

mout83 Actief lid

17 nov 2010
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben ook gestopt met de pil (eigenlijk op 30 oktober) en wij willen er voor gaan.
    Wel leuk om via deze manier iedereens ervaringen te lezen. Ik lees lekker mee.

Groetjes

6. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Hoi Mout83, leuk dat je ook mee komt kletsen!
    Zijn jullie er deze maand al voor gegaan of gaan jullie er voor na een eigen menstruatie?

Ik heb morgen mijn laatste pil en we willen er meteen voor gaan. Kijken hoe dat loopt.

Wij gaan trouwens voor een eerste

7. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @suusje en Menp: Spannend dat jullie nu ook met de laatste pilletjes bezig zijn!

@suusje: ik heb dezelfde verzekering gehouden, maar ik was dan ook al erg uitgebreid verzekerd!

Hoe snel zou je eigenlijk al aan je lijf gaan merken dat je zwanger bent, iemand een idee?

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    he dames,

@Mout welkom!

@suusje en eline idd gaat erg snel hier!moet steeds zo'n 2 blz bijlezen na een dag werken, maar wel gezellig

@norah ohh ok wist ik niet heb zelf nog niet getempt alleen over gelezen maar lijkt mij persoonlijk te veel gedoe.

@marije ik heb wel es gehoord dat tweelingen altijd een generatie overslaan dus 1 van je ouders is tweeling dan ben jij dat niet maar je kinderen weer wel!
    weet natuurlijk niet of dat klopt.

@jbg geen idee eigelijk denk dat dat ook per persoon en zelfs per zwangerschap verschillend is.

en van die verzekering ik stap ook over naar een hoger a.v. pakket wil toch dat alles goed verzekerd is, maar ik wou zowiezo al overstappen omdat ik nu maar 9xfisio heb maar daar helaas vaker kom.

heb vanacht gedroomt dat ik zwanger was....ik weet wel dat de meeste dromen bedrog zijn, maar ik hoop deze niet:p

ze zeggen dat het vaak niet lukt als je er teveel mee bezig bent hoe kun je er nu niet mee bezig zijn vraag ik me af is zo spannend en leuk allemaal:D

9. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Meiden bedankt voor de reakties op de zorgverzekering.
    Ik ga dit weekend het een en ander uitpluizen en dan kom ik er wel uit!

10. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Op de site van Clearblue staat het volgende over zwangerschapsverschijnselen
    Klassieke verschijnselen

Uitblijven van de menstruatie.
    Je moe voelen.(1ste paar weken)
    Misselijkheid. (2e tot 8ste week)
    Veranderingen in je borsten. (1ste weken)
    Vaker naar de wc gaan. (vanaf 6 tot 8 weken)Stemmingswisselingen en stress. (Beginstadium)
    Verandering van de smaak van voedsel.

wbt verzekering; ik ben al redelijk uitgebreid verzekerd bij Trias en daar zit volgens mij best veel bij.

Ik heb de laatste tijd steeds het idee dat ik een tweeling zal krijgen....waarom??? Het zit niet in de fam.

11. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Pff, wat een dag zeg. Nu lekker op de bank met m'n laptopje op schoot aan het bijlezen en natuurlijk aan het antwoorden.

Bij ons is het nog niet echt zo dat mensen het bij ons verwachten. Voor de meeste zal het een complete verrassing zijn. Veel bij ons zullen verwachten dat we wellicht eerst zullen trouwen.. (En dat is dus iets wat we niet doen :D).

@norah12, ja das waar ook, dan zit je inderdaad al rond de 5 weken. En wat dat temperaturen heb je me toch even aan het denken gezet. Heb toch ook maar even de thermometer opgezocht ;). Las namelijk ook ergens op het internet dat wanneer het niet wilt lukken en je naar een arts gaat hij waarschijnlijk om deze dingen zal vragen. Dus bij deze thnx!

@JBG, zou het zelf niet weten of je snel merkt aan je lichaam of je zwangerschap. Hoorde van mijn moeder dat je eigenlijk geen test hoeft te doen want als het zo is dan weet je het gewoon.. Maar dat zullen we allemaal zelf moeten ervaren.

en ten slotte voor de nieuwe onder ons WELKOM!

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @ Anita,

Klopt, dat heb ik ook gelezen. Dan kun je in ieder geval al inzicht geven in je cyclussen en zien of er een eisprong is geweest ( meestal)
    Het is gewoon een kwestie van wennen. Ik kom uit bed, loop naar de badkamer, steek dat ding in mn..... :) en klaar... Hoort nu bij mijn vaste ritueel!
    Maar je moet het wel echt rectaal doen hoor, want met een oorthermometer had ik zulke rare resultaten, daar klopte echt niets van! Vaak verschilde mijn ene oor al 0.4 graden vergeleken met mijn andere oor. ( waarschijnlijk sliep ik erop)
    Ik hou mijn templijst gewoon zelf bij op papier. Vind ik zelf het makkelijkst. Gewoon ff streepje in een tabelletje zetten en klaar!
    Ook kun je zien wanneer je ongesteld wordt, op die ochtend daalt mijn temp dan namelijk...

13. mout83

mout83 Actief lid

17 nov 2010
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ MenP2010 wij gaan ook voor de eerste, en zijn er meteen voor gegaan. Vanaf maandag zou mijn menstruatie moeten komen dus duimen dat dat uitblijft :)
    Ik verwacht niet dat het de eerste ronde direct raak is maar je weet maar nooit.:)

14. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ook ik ben gestopt met de pil. 12 november mijn laatste pil gehad. heb 11 jaar microgynon geslikt. Ben erg benieuwd hoe mijn lichaam hierop gaat reageren. Ik voel mij tot nu toe erg goed,, en vooral mijn libido is erg om hoog gegaan. Herkennen jullie dat ook?
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen en vooral natuurlijk erg spannend hoe het allemaal gaat lopen! ik wil zelf nog 1 a 2 maanden wachten ivm contractverlenning. Maar merk dat dit wel lastig is. Voorlopig blijft het dus bij oefenen.:)

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hoi Rose83!

Welkom hier!
    Ben je al ongesteld geweest na de pil?
    Jammer dat je nog heel even moet wachten, ben je bang dat wanneer je zwanger bent, je contract niet verlengt wordt?

Succes met oefenen

16. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @rose, welkom! Zou net als norah zeggen succes dan maar met oefenen!

@norah, bedankt voor je info. Heb mijn vriend ook even zo'n kaartje laten maken zodat ik het ook gewoon op papier kan tekenen ;). Is makkelijker dan wanneer je telkens de pc moet opstarten of het eerst weer afzonderlijk ergens moet opschrijven.

Verder nog even een vraagje aan jullie. Ben maandag voor het eerst spontaan na 35 dagen ongi geworden. Op zich wel een fijn idee dat je lichaam het zonder de pil na 10 jaar allemaal nog snapt. Alleen nu was ik er gisteren dus al vanaf. Helemaal niets meer aan de hand en toen ik vanmiddag naar het toilet ging (gelukkig op tijd) bleek het weer begonnen te zijn:$. Hebben jullie dit toevallig ook al meegemaakt? Of zal het gewoon bij het ontpillen horen??

Hoor graag jullie reactie..

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @ anita

Ik denk dat dat echt nog met ontpillen te maken heeft. Je hormonen zijn in de war, dus misschien is er ook niet veel slijmvlies opgebouwd in je baarmoeder, misschien dat het daardoor snel over is? Ik was ook wel korter ongesteld toen ik gestopt was, maar ik heb maar 1 jaar de pil geslikt.

Nu kun je er wel mooi voor gaan:)

18. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Ik heb toch iets raars...ik heb vandaag mijn laatste pil genomen en had vanmorgen opeens licht bloedverlies??? (normaal pas 3 dagen na laatste pil)
    En ik had 2 weken geleden (wanneer je normaal gesproken je eisprong hoort te hebben als je de pil NIET slikt) ook donkerbruin bloedverlies....
    Heeft mijn lichaam door dat er misschien iets gaat veranderen ofzo....
    Herkent iemand dit???
    Of ben ik er gewoon te veel mee bezig?

19. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Mout83
    Ik hoop voor jullie dat je niet ongesteld zult worden, omdat je zwanger bent!!!
    Laat je het wel weten!!??

20. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @menp: Ik weet niet waarom dat zou zijn en je nu al bloedverlies hebt...! Laat het hopelijk 1 van de laatste keren zijn! nog bedankt voor de symptomenlijst!

@anita; dan is de verrassing juist extra leuk als men het niet verwacht! Je menstruatie zal denk ik bij het ontpillen horen!

@allemaal: Ik vind het echt leuk dat we met een groep mensen hierover kunnen praten, de komende maand wordt spannend, wel of niet zwanger! Was vanmorgen even misselijk, dan denk je gelijk, zou het toch nu al zijn? Maarrr.... Ben nuchter hoor, kans is klein :p

Deel Deze Pagina