hallo, Ja, echt spannend. Ik ben ook begin november gestopt met de pil. De laatste dagen heb ik last van mijn onderbuik, en bruin slijm verlies. Herkent iemand dit? Volgende week zou ik ongesteld moeten worden, als ik de pil nog zou slikken. Ben erg benieuwd. gr. en succes
hoi dames, Ik wil ff me verhaaltje kwijt. 2 nov. heb ik me laaste pil op, normaal hoorde ik dan rond de 5 a 6 ongie te worden, maar das niet gebeurd. Heel mijn menstruatie is uitgebleven. Omdat ik die maand me pil 3 of 4 x was vergeten heb ik 2 x getest (3dagen er tussen) bijde negatief. En ben er ook van overtuigd toen niet zwanger te zijn (heb al een dochter en toen teste ik een week voor me nod al positief) Me lichaam is denk een beetje vanslag. Ik heb gevoeld dat ik de 23e een eisprong had (hebben toen ook geklust) Nu had ik gisteren was oud bloed met afvegen, dus dacht eindelijk m'n ongie, dus hup tampon derin. Na tijdje tampon verversen toen zat er een druppeltje wat roder bloed op, toen weer nieuwe in......later weer verversen en ......helemaal niks! M'n ongie is helemaal weg. Snap er niks van. kan dit nou een inestelling zijn geweest? Heb dat bij mijn vorige zwangerschap nooit gehad. En kan ik wel al zwanger raken terwijl ik de laaste keer geen menstruatie heb gehad? Ik voel me wel erg moe de laaste dag, en heb ook veel hoofdpijn. En heb ook veel pijn in m'n onderbuik......soort menstuatie pijn maja er komt niks. Snap er echt ff niks meer van. Iemand een idee, of het zelfde meegemaakt?
he patriesjuh wat gek zeg ik heb hier geen ervaring mee zou het toch ff in de gaten houden want eigelijk kan die menstruatie niet wegblijven ivm ontpillen want zou gewoon onttrekkingsbloed moeten zijn. mss omdat je de pil een paar x was vergeten dat je daarom een beetje ontregeld bent. je klachten van bruinverlies lijken wel op een innestelling! hoop het voor je als je het niet vertrouwd en je komende menstruatie laat op zich wachten zonder dat je zwanger bent dan zou ik toch ff langs de ha gaan. kan er eigelijk al bijna iemand van ons testen? ik 5 dec maar ik denk eerlijk gezegd dat mijn cyclus deze x langer duurt heb volgens mij ook nog geen eisprong gehad. dus weet nog niet of ik wel meteen ga testen 5 dec (wel een leuk sinterklaascadeautje als ik positief zou testen)
patries wat raar zeg heb er ook geen ervaring mee. JBG wel spannend hoor.. pff ik kan ook haast niet wachten.. maar geloof dat vriendlief wel meer om is om zonder rubbertjes gewoon te gaan.. ipv pas vanaf januari.. vind t wel heel erg spannend..
@patriesjuh: ik herken daar helaas niets in, dus kan je helaas niet adviseren! Hoe is het vandaag, nog wel bloedverlies gehad? @tazzie: zou wel heel leuk zijn als je vriend om is, kan je echt lekker aan de klus @hip; dat zou idd een leuke sinterklaascadeautje zijn! Helaas moet ik nog 2 weken wachten, dus moet gewoon geduld hebben! Gelukkig gaat de tijd best snel, mede door mijn drukke werk, dus des te sneller kunnen we testen Vind het allemaal zo spannend en leuk om er mee bezig te zijn. Wij liepen net in de stad om een cadeautje te kopen voor het kindje van bekenden van ons, en toen kwam manlief aan met een winnie the pooh knuffel met dekentje eraan.. Zo lief. Hij vond het zo leuk, maar ik vond het niks als cadeautje omdat ze dat al hebben, maar hij had het haast zelf gekocht... Dat beloofd nog wat als ik echt zwanger ben, dan zal ik denk ik niet als enige een shoptic hebben, hihi LOL
Ik heb Geen echt bloed verlies meer gehad......heb wel het idee wat rosig te zien met afvegen, maar das echt minimaal (misschien verbeeld ik het me) Zat al te denken dat het misschien een voor het oog niet zichtbare menstruatie is of bestaat zoiets niet? Heb wel echt zware buikpijn, en dat voelt als menstruatie pijn. Als de pijn blijft en de menstruatie blijf uit, dan doe ik van de week voor de zekerheid maar ff een testje. Als ik na m'n laaste pil gwn ongie was geworden en cyclus hetzelfde zou zijn zou ik het rond 1 dec weer moeten worden.....maja daar klopt nu niks meer van. Ik wacht het maar even af... En anders ff langs de dokter. @ Tazzie, wat fijn dat je vriend om is....nu kan het echte werk beginnen haha, suc6. En wat fijn dat de meesten van jullie mannen er ook zo mee bezig zijn!! De mijne word nu al weer gek van me haha, heb het bijna over niks anders meer. We houden het ook geheim voor derest, alleen mijn zus weet het en die heeft zwijplicht haha. Bij de eerste hebben we ook niemand verteld dat we er mee bezig waren, en toen ik zwanger was hebben we het pas verteld na de 1e echo(via dvd) (zelfs onze ouders enzo) Hoop dat iedereen snel een postieve test in handen heeft!
@patriesjuh: die man van mij wordt er inderdaad ook gek van... Het is baby voor en baby na! De zus van mijn man is zwanger, dus onder het mom van, cadeautjes voor hun baby, kan ik lekker neuzen
@norah; Ben inderdaad bang dat als ik nu zwanger zou worden dat ze mijn contract niet verder verlengen. Ik krijkg 1 mrt een nieuw contract, als het goed is. Dus zouden we vanaf januari in ieder geval echt kunnen beginnen met klussen. Ik zou nu wel heel graag zwanger willen worden maar mijn verstand zegt wat anders. Dit terwijl mijn vriend er weer anders overdenkt. Hij zou er het liefst voor gaan. keuzes maken kan soms erg lastig zijn! Ik ben verder nog niet ongesteld geworden ben ook erg benieuwd hoe mijn eigen echte cyclus zal zijn. @Patriesjuh Klinkt allemaal wel wat vreemd. Ik kan er ook geen advies in geven heb het zelf niet meegemaakt. Maar als je zo'n buikpin hebt dan lijkt me dat niet fijn. Misschien toch maar de huisarts? mocht het na 1 dec nog niet duidelijk zijn? Leuk om alle verhalen zo te lezen. Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste het heugelijke nieuws zal vertellen.
Wat leuk dat steeds meer mannen er ook mee bezig zijn! Hier gaat het steeds vaker over "straks als het kleintje er is" en ik ben niet de enige die dat zegt!!! Volgens mij vindt mijn man het stiekem ook steeds leuker en spannender worden. Vanmorgen wilde hij ineens weten wanneer het de beste periode is om te "klussen". Dus hij is er toch ook wel echt mee bezig en kan ook niet meer wachten!!!
JBG wat schattig dat ie daar al zo naar kijkt enzo.. lekker samen shoppen dus straks als het zo ver is marije ook fijn dat jouw mannetje al zo denkt en er voor gaat.. rose lastig is dat he.. ik denk zo ook een beetje voor mn werk, maar aan de andere kant wil ik liever voor de kleine gaan.. pff ik snap niks van mn vent, de ene keer laat ie blijken dat ie wel om is en de andere keer weer dat ie wil wachten tot januari vandaag trouwens steken links in mn zij/heup gehad (net bij je heupbot die omgeving. trok later door mn hele onderbuik. En last van lage rugpijn (al heb ik dat al snel) zou dat met de eispong te maken kunnen hebben? als mijn cyclus zo loopt zoals bij de pil qua dagen dan heb ik dinsdag geloof ik mn eisprong volgens de banner..
Mijn vriend is er ook steeds wat meer mee bezig. Hij is er ook wel klaar voor zei hij gisteravond. Maar ik moet het er niet te lang over hebben, maar zo af en toe even en dan weer even niet zegmaar. Toevallig zei hij net nog iets over een kast verplaatsen. Of dat nu al moest, Ik zo, waarom nu? Nou het bed uit de 'kinderkamer' moet toch naar deze kamer? Ik zo, maar zover is het toch nog niet. Maar hij wil niet dat ik nog zwaar ga tillen zodra ik zwanger ben.....ik kan dan alleen nog maar zeggen wat er moet gebeuren en dan moet hij het alleen doen, denkt ie....haha!!! Hij denkt wel dat vrouwen er meer bezig zijn, omdat het uiteindelijk in ons gaat groeien, wij voelen het. Hij nog niet. Dat vindt hij eigenlijk best lastig. Hij denkt dat wij vrouwen daardoor een voorsprong hebben op de mannen. Best lief en aandoenlijk....toch?!
@tazzie; Lastig zeg zo'n man. Maar zoals in mijn stukje, mijn vriend vindt het soms ook lastig/eng/spannend, maar hij heeft er de woorden voor kunnen vinden, misschien jouw man nog niet?? @rose; ze mogen je officieel niet ontslaan als je zwanger bent, in ieder geval niet, omdat je zwanger bent. Hoop dat jouw werkgever er ook zo over denkt en jullie er fijn voor kunnen gaan! Weet je toevallig hoe er op zwangerschappen van collega's is gereageerd?
@Norah, bedankt voor je reactie. Zal inderdaad wel te maken hebben met het ontpillen. Ongi was vandaag weer over dus laten we hopen dat het nu 9 maanden weg gaat blijven . Dat zou natuurlijk heel mooi zijn en we zullen er dan ook zeker weer voor gaan. @MenP, beetje vreemd hoor. Herken het zelf niet. @JBG, is inderdaad leuk dat het bij iedereen als een echte verrassing zal komen. En bij jou spannend hoor, zie aan je banner dat je eisprong al nadert. En wat leuk dat manlief er ook zo mee bezig is! @Patriesjuh, wat een vreemd verhaal zeg. Hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent. Wellicht dat het dan komt doordat je de pil een paar keer bent vergeten. Ben benieuwd hoor. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen! @Hip1983, helaas moet ik nog even wachten voordat er getest kan worden. Zie dat het bij jou nu al gaat opschieten, hoop voor je dat het raak is! @Tazzie, lastig dat je vriend zo wisselt van mening! Hoop voor je dat hij er op zeer korte termijn 100% zeker voor wil gaan. Nog een fijn weekend allemaal!
Pff nou denk dat deze ronde aan onze neus voor bij gaat we zijn op dam bezoek/ het huis moet maandag opgeleverd worden dus slapen bij mijn vriend Zen zus. Vind dat raar om dan teklusssen wat jullie? Men vriend is wel poep ik kreeg een zwitsal doos van hem met allemaal baby dingetjes. Maar ja nu zegt ineens weer nog maar effe wachten. Je vader zei ook nog maar effe wachten tis tevroeg pffff mannen wat mot je ermee.......
@troetjuh als er zoveel twijfel is vanuit je vriend meerdere keren zou ik nog even wachten denk ik. Je moet er wel beide 100% voor gaan.
Meiden heb even een vraagje. Ik ben eigenlijk voorheen nooit heel erg bezig geweest met eisprongen e.d. Nu heb ik veel last van mijn onderbuik, soort van ongesteldbuikpijn, kan dat zijn dat er een eisprong is? Hebben jullie een bepaald gevoel tijdens de eisprong?
@jbg kan dat dat je eisprong is die kun je wel voelen wel shit dat je dan nu niet kunt klussen zou ik ook niet doen bij vrienden. heb zelf al de hele morgen pijn rechts onder in mijn buik en trekt ook naar mijn rug is mss ook de eisprong volgens de banner zou ik em al gehad moeten hebben maar ja je weet nooit. voor iedereen een fijn weekend!
Vanmorgen gestest....negatief....Ik dacht in de verte wat te zien (in het licht) maar dat zal wel tussen mijn oren zitten....had ik ook wel verwacht dat hij negatief zou zijn, maar voel me zo raar dus wou het toch ff chekken. Ik zat nu eens ff te denken, als het goed is heb ik de 22 een eisprong gehad (altans dat dacht ik te voelen) dus eigelijk zou ik pas rond 6 dec kunnen testen, dus miss ben ik wel te vroeg geweest. Ik hoop echt dat die uitblijvende menstruatie van afgelopen maand me niet in de weg gaat zitten. @ JBG...dat zou heel goed kunnen hoor, ik heb met m'n eisprong ook altijd pijn recht onderin m'n buik... @ hip1983...het kan zijn dat je cyclus dit keer langer is en dus later je ei sprong heb....zou voor de zekerheid klussen (alleen maar leuk toch) als ik jou was
@Patriesjuh; balen zeg dat je test negatief was...misschien nog eens op 6 december testen?? Mijn lichte bloedverlies was alleen vrijdagochtend....daarna niet meer. Hoop morgen mijn onttrekkingsbloeding te hebben....daarna klussen maar!!! Voel me wel verkouden en ben iets benauwder. Gebruik normaal medicijnen voor astma en daar moest ik mee stoppen. Hoop niet dat dat te veel door gaat zetten. Dan moet ik toch weer 'iets' gaan gebruiken en dat wil ik liever niet. Iemand ervaring mee??