stoppen met de pil in november wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by troetjuh, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marije007

Marije007 Niet meer actief

Mijn onttrekkingsbloeding is bijna voorbij. Ik had gisteren eigenlijk moeten beginnen met een nieuwe strip. Raar gevoel hoor om niet te beginnen. Net bij de etos etos zwanger worden gekocht in plaats van de tabletten die ik al had... Deze week gaan we "klussen"!

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    @marije spannend he heel veel succes met klussen.

heb nog steeds last van mijn buik dadelijk toch maar ff klussen voor de zekerheid:p

mijn vriend kletst gezellig mee over baby's en had ook al online naar kamertjes gekeken wij kijken er alletwee er naar uit.

dadelijk naar harry potter @ de bios:)

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    @Marije,

Spannend! Wij zijn ook begonnen met serieus klussen:) Leuk is dat idee! We vinden het allebei echt enorm leuk om te weten dat het tot een baby zou kunnen leiden. Best bizar idee!

@ Hip
    Het lijk wel op een eisprong hoor, zo heb ik dat ook altijd! Zou inderdaad voor de zekerheid nog even gaan klussen, zonde als je hem zou missen!

Hier gaat het allemaal goed. Net bij een zwangere vriendin op bezoek geweest. Dan kriebelt het zo als ik er bij na denk dat ik er misschien over een tijdje ook bijloop met zo'n zwangere buik!
    Deze week gaan we gewoon om de dag klussen, en verwacht vrijdag mijn eisprong, dus dan even elke dag. ( als dat lukt)
    We willen wel zorgen dat we de eisprong 'benutten' maar hebben we afgesproken om niet te verplicht te gaan klussen. We zitten nog maar in de 1e ronde, en als we na een aantal maand nog niet zwanger zijn word dat anders denk ik.
    Hoe doen jullie dat?
    Mijn man zou het niet fijn vinden als hij merkt dat ik zou klussen terwijl ik niet veel zin had, maar het vanwege de eisprong doe!

4. Tum83

Tum83 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wat leuk om alle verhalen te lezen. Het is allemaal zo herkenbaar.
    En dat terwijl je eigenlijk denkt dat jij de enige op de wereld bent die dit meemaakt en niemand het begrijpen kan! jajjjajaaja, de mens is een egocentrisch wezen! hihihi.

Mijn vriend is 35 en ik 27 jaar. we zijn ruim 7 jaar samen en wonen ruim 6 jaar samen. Hij was er al eerder klaar voor dan ik maar heeft geduldig gewacht tot ik er klaar voor was.

Hier een overzichtje van de voor mij belangrijke data:
    20 oktober gestopt met roken
    5 november gestopt met de pil begonnen met foliumzuur slikken

Voor het stoppen met roken en de pil heb ik een afspraak met mijn ha gemaakt om beide onderwerpen te bespreken, volgens haar kon ik gelijk na mijn stopweek veilig helemaal stoppen met de pil en beginnen met de "eerste ronde". Bij deze dus!

Heb tot nu toe niet zo heel veel last van ontpillen, al kan het natuurlijk zijn dat ik symptomen van het ontpillen toeschrijf aan het stoppen met roken. Geloof me, daar heb je genoeg bijwerkingen van.
    Maar de kinderwens is zo sterk, dat ik nagenoeg geen moeite heb gehad met het stoppen, de eerste week was een hel, maar nu het ik 0,0 last!
    Zijn er nog meer ex rokers op dit forum?

Ik denk dat ik mijn eisprong gister gehad heb. do en vrijdag hele aparte afscheiding, wat ik tijdens de 12 jaar pilgebruik nooit heb gehad en gister pittige krampen in mijn rechter onderbuik.
    ook tot nu toe onbekend terrein. Voel me net een onderzoeker van mijn eigen lichaam hihih. Een full time studie!

Ben benieuwd of jullie het ook zo ervaren.

5. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

Nov 23, 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Ireen83; Leuk dat je ook gezellig mee komt kletsen!
    Grappig om te lezen dat jij naar de ha bent geweest. Ik ben zelf ook naar de ha geweest, omdat ik met astma medicijnen zat en daar onder andere gewoon vragen over had. Toch 11 jaar de pil geslikt. Moest stoppen met aantal medicijnen en beginnen met foliumzuur wanneer ik met de pil zou stoppen(maar ben eerder begonnen). En mocht ook gewoon gaan.
    Morgen denk onttrekkingsbloeding en volgende week (hoop dat dat allemaal gewoon uit zichzelf stopt na een week ofzo, anders begin je met de pil en stopt het wel) 1ste ronde.......

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    @ireen ik ben in februari gestopt met roken gaat me best wel goed af maar blijft af en toe toch moeilijk. ik dacht ohh een paar weekjes niet roken en het is alsof je nooit meer hebt gerookt maar zo werkt dat niet jammer genoeg haha. blijft toch altijd zin houden in een sigaret wordt wel minder maar toch. af en toe als ik op stap ben en iets gedronken heb dan neem ik nog wel es een heisje maar daar blijft het ook bij. als ik straks zwanger ben doe ik daat natuurlijk niet meer. maar dan drink ik ook niet dus das wel makkelijker.
    dus meid heel veel succes met het stoppen en heel veel plezier met klussen!

7. mout83

mout83 Actief lid

Nov 17, 2010
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MenP2010
    Gisteravond ben ik ongie geworden dus de 1e ronde is het niet gelukt.:(
    De kans was ook erg klein dat het gelijk raak zou zijn als je een lange tijd de pil hebt geslikt wat ik begrepen heb.
    Op naar de volgende ronde :) hopen dat het dan wel positief is.
    Wat ik wel heb is dat mijn menstruatie erger is dan toen ik de pil slikte.

Ik ga nu maar eens uitvogelen hoe zo'n banner werkt.

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    mout jammer zeg! maar ja op naar de volgende ronde..

ireen en hip wel knap dat jullie zijn gestopt met roken. en nu zo af en toe een wijsje moet wel kunnen toch, tot je zwanger bent.. ;)

marije spannend, lekker veel klussen dus ;)

ik heb nu al een paar daagjes links onderin mn buik steken :S daardoor ook niet veel zin om echt met mn paardje lekker te gaan rijden, dat dreunt wat door. volgens de berekening ben ik vandaag op t vruchtbaarst, vanaaf nog maar eens met vriendlief praten hoe zijn mening vandaag is.. anders mooi even klussen ;) van de week ook al x zonder gedaan.. dat wou ie zelf ;)

9. mout83

mout83 Actief lid

Nov 17, 2010
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ iedereen die gestopt is met roken, KNAP HOOR!!!! Ik was zelf 2 dagen gestopt met roken en vloog tegen de muren op.
    Ben nu weer begonnen :), wel al een stuk minder, maar heb veel stress gehad de laatste weken dat mijnvriend zei: Ga alsjeblieft weer roken, je bent toch nog niet zwanger.

Als alles straks rustiger is stop ik gewoon weer en als ik zwaner mocht raken direct!

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je zo'n cyclusbanner kan instellen???

10. Marije007

Marije007 Niet meer actief

Iedereen die gestopt is met roken: SUPER!!! Gelukkig nooit begonnen, maar kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om te stoppen.

Hier is de bloeding inderdaad gestopt en gaat het klussen beginnen... Nouja we gaan gewoon doen wat we altijd deden en we zien wel. We willen er niet te krampachtig mee bezig zijn.
    Trouwens ook nog geen ontpil-verschijnselen maar ja dat zal ook nog wel niet kunnen denk ik aangezien ik zaterdag eigenlijk weer met een strip had moeten beginnen. Of hoe lang duurt het eigenlijk voordat je daar last van kunt krijgen?

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bij mij was ontpillen het geval al een paar dagen na mn ontrekkingsbloeding, dacht dat ik al zwanger was zo voelde het maar was natuurlijk niet zo

Hopelijk komende ronde meer geluk!

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    @marije volgens mij is dat bij iedereen verschillend een vriendin van mij had pas na een jaar last van het ontpillen daar voor niks.
    ik had een paar dagen na mijn eerste echte menstruatie last van duizeligheid (best erg vooral 's nachts) en was misselijk, hoofdpijn en beetje futloos na een week was het weer weg.
    ik weet niet of dat met het ontpillen te maken heeft en of dit het was(hoop het) of dat me nog meer te wachten staat.
    verder moet ik eigelijk zeggen dat ik me beter voel zonder pil. veel hoger libido.
    menstruatie viel mee (was bang dat ik veel klachten zou krijgen voor de pil ook heel veel last van) beetje buikpijn en wat chaggie en dat was het duurde ook gewoon 5 dagen net als met de pil.
    hoop dat het voor jouw ook meevalt.
    en veel plezier met klussen hopelijk is het snel raak!

13. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

Nov 10, 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Troetjuh, echt balen joh. Zou zelf ook niet zo makkelijk m'n gang gaan als we bij vrienden zijn.

@Patriesjuh, jammer dat je test negatief was. Hoop voor je dat de volgende test positief gaat uitpakken! Net als hopelijk bij ons allemaal.

@Marije007, vond het zelf ook een heel raar idee, dat moment dat je eigenlijk met een nieuwe strip zou moeten beginnen en dat dan dus lekker niet doe. Echt heel vreemd, wij hadden het zelf zo gepland dat ik dan mijn onttrekkingsbloeding had en dan lekker pilloos op vakantie. Tot op heden heb ik nog niet echt ontpillingsverschijnselen. Begin alleen wel wat meer puistjes te krijgen :( (dat was destijds ook de reden dat ik met de pil was begonnen). Maar goed, het is voor een goed doel!

Nu ging ik afgelopen weekend eens terugtellen wanneer ik dus eigenlijk mijn eisprong gehad zou moeten hebben en wat denk jullie. Is dat waarschijnlijk geweest op de dag dat we terug zijn gekomen van vakantie :$. En tja, in het vliegtuig en de dag voor vertrek niet geklust.. Wist toen ook echt niet wanneer ik mijn ei moest verwachten. Hopen dat we het de volgende keer wat beter in kunnen schatten.. Alleen moet vriendlief volgende week 2 dagen op zakenreis :(.

@Ireen83, welkom! Echt goed joh dat stoppen met roken! Ook voor de andere natuurlijk die zijn gestopt! Heb zelf nooit gerookt maar als je af en toe ziet hoe moeilijk mensen het hebben met stoppen petje af hoor. Zou zeggen veel suc6 en nu natuurlijk volhouden.

14. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

Nov 23, 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @ Mout; hoop dat het wat rustiger wordt om je heen en het stoppen zal lukken!
    de banner; bovenaan deze site in het rijtje home, forum...staat banner. Klik aan en maak je banner. Kopieer de code en zet deze bij je instellingen onder handtekening. Succes!

@ Marije; succes met klussen!!!

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Alle verhalen weer even gelezen, maar heb even de energie niet om overal op te reageren, en op de meeste is al gereageerd:)

Hier komt de eisprong steeds dichterbij! Begin het best spannend te vinden. Hoe klein de kans ook is de 1e ronde, toch kan het. Dat idee vind ik spannend, hoe graag ik ook wil!
    Vind het vooral spannend hoe ik me zal voelen. Heb bewust de keus gemaakt om er nu voor te kiezen, maar moet nog wel tot mei afstuderen.
    Ergens loop je meer risico dat ik het niet haal door zwanger te zijn, maar ja ik kan ook gewoon ziek worden. Ben wel benieuwd hoe mijn begeleiders over deze keus denken.
    Ik dacht zelf, ( even uitgerekend als ik deze ronde zwanger zou zijn) zou ik 1 sept uitgerekend zijn. Als ik aan het werk zou zijn zou ik pas 19 juli verlof hebben. Nu krijg ik eind juni diploma. Dus opzich....
    Wat vinden jullie van deze keus? Zijn er meer die zo'n keus hebben moeten maken?

Liefs Norah

16. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

Nov 23, 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Norah; Ik ben nu gestopt met de pil, want als ik eerder gestopt zou zijn en meteen zwanger, dan had ik mijn opleiding niet af kunnen maken. Ik werk parttime en volg een 1jarige opleiding via mn werk. Deze moet ik dus wel afmaken. Als het goed is, moet dat gewoon lukken nu. Ook als ik meteen zwanger zou worden....hoewel dat wel erg positief is.

17. Tum83

Tum83 Niet meer actief

@ Norah12 lijkt me een moeilijk keuze, maar ook weer niet...... (Heerlijk die logische antwoorden! hahah.) Wat ik bedoel is dat ik heb gemerkt dat het een gevoels kwestie is. Mijn werkgerelateerde positie is niet ideaal, Ik zou kunnen wachten tot maart volgend jaar (Mogelijk vast contract) maar het voelt nu goed en we willen niet wachten met proberen. Bovendien heeft mijn vriend een goede baan Duuuuussssss ronde 1!
    Heb je misschien iemand in je omgeving die je genoeg vertrouwd om advies te vragen? Iemand die je goed kent? Het is denk ik heel belangrijk dat je 100% achter je keuze staat. (Sorry, te veel gepreek)
    Hoop dat je hier iets aan hebt....maar ik meen te voelen aan je berricht dat je je keuze al hebt gemaakt... dus succes deze maand!!!!!!!!

@ Mout83, heee leeftijds genoot?
    Geloof me het gaat je lukken! echt waar! De eerste vier dagen waren bij mij een hel, toen heb ik een fikse break down gehad. Janken (ik huil misschien 1x per jaar onder normale omstandigheden) vloeken tieren etc... eerste gedachte bij het wakker worden: shit ben gestopt waarom doe ik dit! Maar het wordt beter. Nu ruim 5 weken verder en het gaat prima. Ik mis iets, ben iets kwijt. Maar het is niet die peuk.
    Maar eerlijk is eerlijk. De eerste twee weken geloof je echt niet dat het leven ooit nog leuk wordt zonder die heerlijk camel!
    Met drinken is het nog moeilijk dat wel. Maar durf dat ene trekje niet te nemen. Ben te bang dat ik weer begin.

Pfffff, wat een verhaal! sorry! en dat terwijl ik hier eigenlijk kwam stressen........
    Ben de hele dag al misselijk (normaal nooit last van). En heb al twee dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Volgens mijn berekeningen moet dat op zijn vroegst pas over een week, waarschijnlijker is over anderhalve week.
    Maar heb al drie dagen krampen in mijn onderbuik en last van mijn onderrug, bekken en liezen.

Symptomen van het ontpillen? wat denken jullie?
    Het is hoe dan ook te vroeg voor een test toch? :(
    Pfff, waarom is dit wachten zo moeilijk, maar stiekem ook heel spannend!

18. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Ireen: Leuk dat je komt meekletsen! Ik herken dat heel goed, dat wachten is zo vervelend! Maar goed, zal toch nog 2 weken geduld moeten hebben tot ik mag testen :p

@norah; ik denk dat als je een goed gevoel erbij hebt, je een goede keus hebt gemaakt.

@hip: nog 6 daagjes voor je kan testen, spannend joh!

Verder hier alles goed. Merk dat ik wat last heb (van wat denk ik mijn eisprong is). Het kriebelt allemaal ontzettend, maar geduld is een schone zaak:)!

19. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Had ongeveer gisteren mijn eisprong, dat voelde ik ook wel, maar was laat thuis, dus manlief had geen zin meer om te klussen :(.. Daart baalde ik wel een beetje van zeg! Zaterdag hadden we ook geklust, dus toch wel een keer tijdens de vruchtbare periode, maar toch hé.. voelt een beetje als een gemiste kans :p.
    Vanavond nog maar een poging wagen dan:D!

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Norah ik denk ook wle dat je de goeie keus hebt gemaakt als je jezelf er goed bij voelt.

Hip het schiet al op, spannend

JBG kan me heel goed voorstellen dat je een beetje baalt!
    (heb hetzelfde, gister nog eens met vriendlief gepraat, dacht laat het aan hem over als ie thuiskomt van de kazerne. hij zocht toenadering en ineens wilde ie gaan slapen :S bah wat voelde ik me rot zeg.. eerst me een beetje gek maken en dan slapen.

Share This Page