Hoihoi, Ik heb op 19 november mn laatste pil geslikt. Ben wel erg benieuwd hoe mn lijf reageert ben 14 jaar aan de pil geweest, heb wel besloten om extra van die zwanger tabletten te slikken met b12 en foliumzuur. Ben benieuwd.
@Norah, jeetje had wel heel erg veel raakvlakken met je verhaal. Ben op dit moment ook nog met een opleiding bezig (4 dagen werken en 1 dag school). Hebben heel lang zitten twijfelen wanneer nu het beste moment zou zijn maar volgens ons is dat het nooit. Er is altijd wel wat. Dus hebben ook wij de keuze gemaakt om er gewoon maar voor te gaan. Heb in januari nog 2 examens en hopelijk in juni mijn laatste. En inderdaad als je nu berekend wanneer je uitgeteld zou zijn kom je uit in september , dat had ik ook al gedaan echt grappig! En tja, hoe zullen anderen daarover denken . Ik zou het niet weten, weet alleen dat ik er samen met vriendlief 100% achter sta! Suc6 meiden! allemaal zwanger het jaar uit!
Fijn om jouw verhaal te lezen dan! Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Ik ben 21 jaar, maar wel getrouwd en erg gelukkig Ik ben ook geneigd om het te gaan plannen. Heb in januari een erg drukke periode, en bedacht al dat stel dat ik nu zwanger zou zijn, ik dan waarschijnlijk in de periode zit waarin ik me het meest beroerd voel. Maar aan de andere kant is het zo dat ik het nu veel relaxter heb dan wanneer ik aan het werk zou gaan. ( afstuderen is bijna alleen maar computerwerk en maar 20 uur per week) De rest werk ik, maar geen vast contract. Maar zo wil ik dus niet denken, want je weet nooit hoe het loopt. We gaan er gewoon voor en ik geloof dat als je de liefde en de mogelijkheden hebt ( geld, huis) het kindje altijd goed terecht komt!
Ik ben 25 en ook ontzettend gelukkig. Wij zijn alleen nog niet getrouwd maar in de toekomst gaat dat zeker komen. Daar ben ik wel van overtuigd ! Verder wonen wij nu bijna 2,5 jaar samen en dat bevalt ontzettend goed en vinden we het tijd voor een mooi klein mensje.. Dit zal ons leven natuurlijk behoorlijk omgooien want nu kunnen we gaan en staan waar we willen. Hebben allebei een drukke baan en hebben we zin om een dagje weg te gaan dan trekken we de deur achter ons dicht en zijn we weg.. Maar daarentegen zijn we ervan overtuigd dat we er iets moois voor terug krijgen. Ook vinden wij het belangrijk dat de kinderen onze ouders (dus de opa's en oma's) kennen. Zodat ook zij nog mooie tijden kunnen meemaken. Bij mij zelf zijn mijn ouders nog relatief jong alleen de ouders van mij vriend zijn 60 (ook nog niet oud) maar je ziet toch dat er de laatste jaren wat ooms en tantes overlijden . Dus vandaar dat wij er nu toch heel bewust voor hebben gekozen (nu heb je ook nog mogelijkheden voor wat hulp, een oppas opa en oma is natuurlijk ook wel makkelijk )
In principe gaan we gewoon meteen beginnen heb op mn telefoon een applicatie die ik al invulde als ik aan de pil was en die geeft dus mn cyclus aan. Al weet ik niet of die precies is. T ontpillen komt vanzelf neem ik aan als mn lichaam nog niet zwanger kan/wil worden.
Vandaag weer geklust... jee ! Wordt een beetje moe van mezelf.., ben alleen maar bezig met baby voor en baby na...! Ik hou mezelf sterk voor dat ik niet teveel moet hopen dat het in 1x lukt, maar toch hé! Zo, hoe is het met jullie allemaal? @Pooh: Leuk dat je komt meekletsen!
@nora en anita dames als jullie er klaar voor zijn en zelf en jullie vriend/man er helemaal achter staan dan moet je het gewoon doen. want wachten tot het het beste uitkomt dan kun je wachten tot je een ons weegt. want er is altijd wel wat. en NOOITdenken 'wat zullen andere ervan denken' het enige wat telt is of jullie er aan toe zijn. ik krijg als het goed is in maart een vast contract mijn verstand zei wachten tot dan. maar toen we het besluit hadden genomen dat we er klaar voor waren/zijn. toen kon ik ook niet meer wachten eigelijk en we staan nog steeds achter onze keuze voor de volle 100%! ik kan idd over 5 dagen testen maar volgens mij heb ik pas net mijn eisprong gehad en ga ik denk ik later ongesteld worden(of niet) dus weet nog niet of ik al ga testen of nog een weekje ga wachten. voel me niet zwanger dus denk dat het nog niet is gelukt volgens mij (mss de grootste onzin) weet je het van binnen wel als het raak is voel je dat zeg maar (vrouwelijke intuitie). en ik voel me niet zwanger hopelijk heb ik een heeeel slechte vrouwelijke intuitie @pooh welkom! meid groot gelijk gewoon proberen ontpillen en je cyclus checken kan ook ondertussen en met een beetje geluk helemaal niet nodig en is het in 1 x raak.
@ Hip Spannend, je komt aardig in de buurt! Anders wacht je toch tot je NOD? of tot je 14 dagen na je eisprong bent? (als je weer wanneer die was) Opzich zou je dan positief kunnen testen!
Moeilijk is dat he? Ik probeer het ook al helemaal in te calculeren, maar soms vergeet ik even dat het al een wonder is als ik uberhaupt zwanger kan worden. Er zijn zoveel factoren die meespelen, en ik denk elke keer zo van: Als je klust op de goeie momenten moet het toch raak zijn? Maar nee, zo werkt het helaas niet!
@norah en tazzie; precies, helemaal mijn idee! We moeten maar proberen ons geduld te bewaren! @hip: wacht het nog even af, je hebt immers nog een paar daagjes en je lijf kan je ook voor de gek houden!
Ben het helemaal eens stoppen met de pil en zwanger proberen te worden daar is nooit een goed moment voor. Ben nu met een studie bezig betaald door mn baas, hoop in januari klaar te zijn en mn contract loopt eind februari af stel ik zou zwanger zijn geen nieuw contract maar ik mag niet meer verlengd dus t is toch twijfelachtig of ik mag blijven maar dat zie ik dan wel t komt uiteindelijk vast goed. Volgens mn app ben ik deze week vruchtbaar en zaterdag de grote sprong , zijn net aan t klussen geweest dus spannend. Ik hoop raak maar mn gevoel zegt dat t wel 6 maanden kan gaan duren. Hopelijk is mn gevoel fout.
@pooh: inderdaad: er is nooit een helemaal 100% goed moment om te stoppen. Vorig jaar waren we gestopt en ging mijn contractverlenging niet door, dus weer begonnen en nu: nu zijn we gestopt en is het ineens erg rustig op het werk van manlief en wordt mijn contract met 8 maanden verlengd (met de belofte voor vast daarna maar ja, eerst zien...). Dus wanneer is het een goed moment? We hebben nu besloten dat we er voor blijven gaan! We willen dolgraag een kindje en willen niet meer uitstellen (en als er wat gebeurd in een van onze banen dan redden we het financieel nog steeds). Mijn man wil geen oude papa worden en tja hij is inmiddels 42... Gisteren voor het eerst sinds we met de pil gestopt zijn geklust: heel apart idee dat we misschien wel een kindje gemaakt hebben! Maar ja ook wel zo realistisch dat die kans heel klein is en we nog veel vaker moeten klussen: wat een straf
Klussen jullie elke dag voor de eisprong of om de dag? Wij doen het nu om de dag, tot de dag van de eisprong denk ik.n even elke dag ( als ik zin heb) Manlief wil gelukkig altijd wel, dus dat scheelt
wij klussen eigelijk gewoon als we zin hebben en tijd (werken alletwee onregelmatig) als ik denk ik de eisprong heb of bijna heb dan wil ik die niet missen maar verder wil ik er nu nog niet te veel mee bezig zijn. moet geen moetje worden vind ik. als het wat langer gaat duren dan is het wat anders denk ik.
Hallo dames heb een tijdje niets van me laten horen, maar lees elke dag trouw mee. Hier alles goed, net als POOH 19 november de laatste pil genomen. 24 nov ongesteld geworden en nu dus maar afwachten. Wat ik wel merk nu is gestopt ben met de pil is dat ik echt ''vreet'buien heb, hebben jullie daar ook last van of ligt dit aan mij @ Marije wij hebben gisteravond ook voor het eerst geklust nadat ik gestopt ben, voelt idd anders. Maar ik weet dat er nu nog niks kan gebeuren, volgende week maar is weer kijken. @Norah Ik ben van plan het rond de eisprong om de dag te doen, schijnt ook beter te zijn voor de kwaliteit van het zaad?????????? (Heb ik ergens gelezen)
Wij doen het om de paar dagen, het is nooit een moetje, maar soms wel met de gedachte, we moeten deze kans niet laten schieten (zoals bij de eisprong) @sandra: Merk wel dat ik meer trek heb, sinds ik met de pil ben gestopt, alsof me buik sneller knort . Voor jouw ook spannend, nu jullie zijn begonnen, leuk he allemaal!
Heel herkenbaar! Ik loop al de hele week te vreten! Echt erg! En het lijkt ook wel alsof ik veel minder slaap nodig heb en ik me veel energieker voel. Wat de pil allemaal met je lichaam doet...
Ik hoop dat ik ook wat minder slaap nodig heb nu ik met de pil ben gestopt. Kan soms gewoon overdag gerust een uur slapen.....komt misschien ook wel door de tijd van het jaar. Ben volgens mij elk jaar rond deze tijd vaker moe. Meer trek, dat is wat minder. Hoe het allemaal gaat straks...denk dat wij om de dag wel willen klussen. Wij hebben voor de zomer besloten dat ik na de zomer zou stoppen met de pil. Daarna gekeken hoe dat uitkwam met mijn studie en wilden toch niet het 'risico' lopen om tijdens de studie uitgerekend te zijn, hoewel de kans klein is dat je meteen zwanger bent. Daarom nu gestopt.
@ Kitty17 Hier net zo, en al die volle december schappen in de supermarkten helpen natuurlijk ook niet mee, dan heb ik ook nog eens zn fijne vent die alles kan eten en dat ook doet. @ JBG hier ook om de paar dagen, volgens mij heb ik afgelopen vrijdag eisprong gehad, maar er wordt zeker niet minder geklust. 8) Heb wel meer libido na het stoppen met de pil. Was dat bij jou ook zo? Volgens eigen berekeningen, volgende week donderdag NOD. Ben inmiddels al 3 dagen misselijk. En krampen in onderbuik. Volgens mij ben ik mezelf onbewust totaal aan het opfokken........ Zal vast niet de enige stumper zijn!