@ireen: Jeetje, jouw berichtje zou ikzelf wel geschreven kunnen hebben! Ik heb inderdaad ook wel gemerkt dat het libido een stuk omhoog is gegaan (ik klaag niet) Ik merk dat ik niet echt supermisselijk bent, maar wel dat ik licht misselijk (beetje flauw) wordt en dan iets sneller wat te eten pak om het tegen te gaan en heb ook wat last van mijn onderbuik. Soms denk ik, zou het? Maar nuchter gezien is de kans wel klein he.. Ach ja, hopen mag toch
Moet zeggen libido lijkt idd hoger, heb ook wel eens van pil gewisseld en toen was t een stuk lager mn humeur trouwens ook. Extra honger of slaap kan ik nog niet echt zeggen merk t vanzelf wel. Moet zeggen vind het toch allemaal wel spannend hoor, maar zal niet de enigste zijn.
@ JBG vriend klaagt hier ook niet! Van het weekeind maar bob gespeeld, vriend vond het geweldig! Volgens hem is dit drie keer winst: 1. meer sex 2. minder bob hoeven zijn 3. kans om pappa te worden. Hij is dus helemaal tevreden! hahahaha. Vandaag was de misselijkheid een stuk erger. Heb een plastic tas in de auto liggen voor het geval dat. (of mijn rijstijl is zo beroerd geworden dat ik mezelf auto ziekte bezorg!) Het kan! hahahah
Erg herkenbaar de verhalen. Ook ik heb het idee sinds ik stopt ben met de pil dat ik meer energie heb. Minder snel moe en mijn libido is ook een stuk hoger Daarnaast heb ik wel erg gevoelige tepels is dat bij jullie ook herkenbaar? Verder merk ik dat als ik op mijn onderbuik druk dat dit best gevoelig is. Maar ben gelukkig niet misselijk. (dus geen plasticzak in auto ) Ook wij doen het niet meer met rubber. De kans dat ik gelijk zwanger zal worden is denk ik vrij klein en inderdaad er is altijd wel een reden te bedenken waarom het nu niet uitkomt. OP mijn werk zijn ze blij met mij dus maakt de kans op contractverlenging toch wat groter. Wij zijn overigens niet heel erg bewust aan het klussen. Het moet geen moeten ding worden (althans nog niet ).
@Rose: na het stoppen met de pil had ik ook erg last van mijn borsten, nu gelukkig geen last meer van! Het moet ook geen 'ding' worden, maar is natuurlijk wel heel erg leuk om er zo mee bezig te zijn (al maak ik er voor mezelf geloof ik wel een 'ding' van ) Ik heb een vast contract, dus maak me daar allemaal gelukkig geen zorgen over!
hallo allemaal, Wat spannend allemaal! Deze week zou ik als het goed is voor het eerst na de pil ongesteld moeten worden... begin november ben ik gestopt met het slikken van de pil. Sommige lichamelijke klachten weet ik niet of die nu van het ontpillen is of wie weet..... Mijn cyclus is nu voor mij nog onbekend. Twee weken nadat ik voor het laatst ongesteld was, had ik bruin verlies. Ook mijn gevoel in mijn onderbuik is anders. Ben erg benieuwd, het kan vanalles zijn! Ik ben er stiekem wel mee bezig...maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. Volgens mij ook wel normaal. groetjes
Wat spannend allemaal! Ik herken het heel erg. Vorige periode was ik al gestopt met de pil, maar toen niet bewust geklust. Maar toch omdat ik wist dat er een klein kansje was, was ik mijzelf volgens mij ook erg aan het opfokken. Ik wist toen bijna zeker dat ik zwanger was. Was zo misselijk ( terwijl dat pas vaak vanaf week 6/7 komt) en had zoveel klachten! Het kon haast niet anders voor mijn idee. Tot dat mijn NOD kwam.... Dan voel je je zo bedrogen. Ik dacht het namelijk echt, maar ik heb nu geen idee mee hoe ik me zal voelen als ik echt zwanger zou worden. Ik denk echt dat je jezelf heel veel dingen kunt aanpraten. ( na mijn NOD waren alle klachten over) Maar ik weet hoe lastig het is, want je kunt ook moeilijk zeggen, nik ga er niet op letten, want dat lukt toch niet. Elk pijntje breng je toch snel in verband met zwanger worden. Ik hoop voor jullie dat deze klachten een zwangerschap betekenen!!
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat ik meer energie heb. Libido had ik altijd al wel, maar ik merk dat mijn man ineens ook veel vaker wil! Ik dacht: als we het halen om om-de-dag is klussen is het al heel wat, maar wat blijkt: mijn energie werkt blijkbaar aanstekelijk want ineens heeft hij elke dag zin! Maar ik klaag niet hoor!!! Gisteren voor het eerst ook meegemaakt wat de andere gevolgen zijn van het klussen: ik heb al een aantal jaar last van mijn nek maar nu ineens een heftige reactie op het kraken van de manueel therapeut. Dus ik gisteren naar de huisarts, maar omdat we aan het klussen zijn en nu niet 100% zeker weten of ik zwanger ben of niet (kans lijkt me toch heeeeeeel klein), krijg ik geen pijnstillers of spierontspanners. Ik moest wel foto's laten maken, maar op de rontgenafdeling was de radioloog heel strikt: niet zeker weten of je zwanger bent is geen foto's maken. Dus probeer nu maar met onschuldige huis-tuin-en-keuken middeltjes de pijn te verlichten en maar afwachten of ik ongesteld word zodat er in ieder geval foto's gemaakt kunnen worden. Maar eigenlijk hoop ik toch dat er de komende maanden geen foto's gemaakt mogen worden
Hoi meiden, hier weer even een berichtje nadat ik al berichtjes weer heb gelezen. @JBG, hier alles goed. Nog gewoon bezig met het wachten op mijn ei . Probeer nog trouw mezelf te temperaturen en heb gelukkig ook het idee dat ik het allemaal iets meer van me af kan zetten als de eerste ronde. Klinkt misschien raar maar vindt dat zelf wel fijn. @Norah, wij proberen gewoon om de dag te klussen. Dat moet in principe natuurlijk voldoende zijn. Zie dat jij vandaag je meest vruchtbare dag hebt dus zou zeggen suc6 meid! @Kitty17, sinds ik inderdaad met de pil ben gestopt zit ik ook veel lekkerder in mijn vel. Wat je zegt een stuk energieker! Hoop dat dat zo blijft. Wat betreft de "vreet"buien kan ik gelukkig zeggen dat ik dat niet heb. (Eetlust bij mij is eerder minder??) @Ireen, echt spannend nu zeg! Hoop voor je dat het raak is! Maar probeer je vooral niet te veel op te fokken. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan. Vindt het zelf ook allemaal nog heel erg spannend en onbewust ben je er toch wel heel veel mee bezig! @Marije, echt vervelend zeg! Maar ook wel weer heel goed dat ze zo strikt zijn met de regels! Hoop dat je het een beetje trekt met de gewone middeltjes en hopen dat je het daar nog 9 maanden mee moet redden...
Nou jullie zijn allemaal energieker sinds stoppen met de pil, maar ik ben veel meer moe. Energie loos zeg maar. Misschien komt het ook omdat ik al 9 dagen achter elkaar hoofdpijn heb. Wat de meeste zeggen over verhoogd libido klopt bij mij ook wel (wat een geluk haha) Omdat ik na m'n laatste pil geen bloeding heb gehad, weet ik niet presies hoe mijn cyclus is. Ik denk de 22e m'n eisprong te hebben gevoeld, dus ligt mijn nod rond de 6e. Ik wou zaterdag gaan testen (als ik nog geen bloed heb) maar twijfel nu heel erg. Ik voel me wel al ruim een week anders, maar misschien houd mijn lichaam me wel voor de gek of is het gewoon het ontpillen. misschien moet ik maar gewoon wachten tot ik ongesteld word.....voor niks (negatief) testen gaat ook allemaal zo veel kosten he. Zijn er nog meer dames die rond hun NOD zitten?
Inderdaad veel met goede verschijnselen van het ontpillen. Ik heb helaas ook alleen maar klachten. Veel hoofdpijn, emotioneel zijn, pijn in mijn hele lijf...beetje zoals je je voelt als je ongesteld moet worden maar dan gewoon altijd.
Wat een verschillen na het stoppen met de pil. Daaraan zie je maar weer dat elk lichaam anders is. Jullie zijn allemaal wat verder dan ik. Ik ben nog niet toe aan klussen....hoewel het morgen wel een week geleden is dat ik mijn laatste pil heb genomen. Is bij jullie de onttrekkingsbloeding 'gewoon' gestopt op de dag dat het ook zou stoppen wanneer je weer de pil zou gaan slikken? Of gaat het langer door??
@menP2010 bij mij is de ontrekkingbloeding gewoon 5 dagen geweest zoals altijd en mijn eerste ongesteldheid was ook gewoon 5 dagen. @hartje kut zeg dat je je zo voelt hopelijk gaat het snel wat beter. @patriesjuh ik kan zondag testen maar weet ook nog niet of ik wel test de kans dat mijn cyclus meteen regelmatig is is volgensmij best klein dus denk dat ik nu mss later ongesteld moet worden wacht komende week gewoon ff af denk ik want voor niks testen vind ik ook zonde. en volgens mij is de teleurstelling groter met een negatieve test dan als je gewoon ongesteld wordt. @marije vervelend van je nek zeg. ben je al terug geweest naar de manueel therapeut mss kan hij je wel helpen. @rose de eerste ronde heb ik ook last gehad van pijnlijke tepels maar nu helemaal niet meer ik jbg ook al alleen in het begin dus hoop dat het bij jouw ook snel weg is. ik voel me over het algemeen ook beter/energieker nu ik geen pil meer slik en ook een hoger libido. voor mij geen pil meer denk ik.
@menP2010 Ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Is gewoon zoals altijd verlopen. Heel weinig bloedverlies. Ik ben bang dat dat wel gaat veranderen zonder de pil. Ik lees al een tijdje mee en denk altijd: Jeetje wat is iedereen er toch druk mee bezig. Maar nu ik ook mag gaan klussen veranderd het bij mij ook wel een beetje, hahaha. Ik beschouw deze ronde als ronde 0, omdat ik geen flauw idee heb wanneer ik een eisprong heb, OF ik een eisprong krijg en hoe mijn cyclus gaat verlopen. Ik lees zoveel over meiden die weken, en zelfs maanden wachten op de eerste echte menstruatie. Dus vandaar ronde 0.
@menp: mijn menstruatie duurde ongeveer 5/6 dagen, dus dat was fijn. Ik hoop uiteraard dat de volgende wegblijft Ik mag 13 dec testen, 12 dec is mijn NOD. Nog even geduld. Het lijkt inderdaad wel dat als je zo ermee bezig bent, dat je meer last van kwaaltjes lijkt (denkt) te hebben, terwijl je eigenlijk normaal er niet zo mee bezig bent. @suusje; Veel plezier met klussen he
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier , 24 jaar woon in Friesland en ben 18 november gestopt met de pil! Spannend! Dit word onze 1e ronde.. Gelijk maar ff met een vraagje binnenvallen: Hadden/hebben jullie ook een week nadat je ongesteld bent geweest last van je buik? Net zo'n gevoel of je weer ongesteld word... Liefs, mij
@samantha: leuk dat je komt meekletsen! Ik had ook last van mijn buik inderdaad na de ongesteldheid. Dat blijft echt wel een beetje rommelen.,, Veel plezier met klussen
Dankjewel! Blij dat ik niet de enige ben.. en dat ik het me niet verbeeld hihi.. Jaa dat klussen gaat vast wel goed komen.. we zijn er niet zozeer mee bezig van wanneer ik mijn vruchtbare dagen heb ofzo... misschien als het na een paar rondes niet lukt dan wel..
Het belangrijkste is ook dat je er plezier in hou.......we willen allemaal een kindje maar het moet natuurlijk wel leuk blijven (geen verplichte sex vanwege eisprong terwijl jij of je mannetje niet wilt) Mee eens?