stoppen met de pil in november wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    #3981 JBG, 23 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
    @samantha: wat rot dat de VK zo heeft gereageerd!! En nu ook die spanning tot maandag, ik duim voor je meid!!

@rose: klus ze!

@winnie: ik zal voor je duimen dat de ooievaar snel bij jouw langskomt!

@Anita: Fijn dat je ongi bijna over is… Ik ga ook voor jouw megahard duimen dat het snel raak mag zijn!! De musical Mary Poppins was heel erg leuk! Mooi decor, goede cast en heel vrolijk..

Met mij gaat het goed. Wat last van mijn rug en vermoeidheid (vraag me dan af of ik daar last van heb doordat je zwanger bent of gewoon zo (snappie:p??). Ook een beetje last van gevoelige borsten en steekjes in mijn onderbuik maar heb gelezen dat dit met de oprekking van je baarmoeder te maken heeft ofzoiets...

Vanavond ook naar de kapper geweest, heel fijn, lekker stuk eraf. Ben alleen bedreigd door 3 Turkse mensen en was best bang geworden. Je denkt dan gelijk, doe mij niets want heb ook nog leven in me… Ik deed niets, hun kind schoot voor mijn auto en ik reed 10 ofzo en toen kreeg ik een scheldpartij over me heen, niet normaal.

Manlief wil graag naar babywinkels, ff kijken, hij heeft het helemaal te pakken. Weet niet wanneer we het gaan vertellen, alleen mijn vader geeft een etentje volgende week en die wil iets met rood vlees doen (hij weet dat ik biefstuk of varkenshaas lekker vindt), maar dat mag je niet (alleen goed doorbakken)… Dus weet nu niet goed wat te doen… Wil het wel aan de familie vertellen, maar toch ook weer niet want het is nog zo pril en dan ben je bang dat er iets misgaat ofzo… Zo moeilijk, hoe denken andere zwangeren daarover?

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    MenP fijn dat je vriend er nu zo over praat en er ook echt aan toe is! Dat is altijd prettig om te weten :)

Anita fijn dat je ongi bijna over is en leuk naar petticoat en zorro!

JBG fijn zulke mensen:x gelukkig heb je dat kind niet geraakt. Maar ja onmacht he, ze weten dondersgoed dat het hun eigen schuld is en gaan daardoor juist anderen uitschelden(en zelfs wel bedreigen)

Over het vertellen.. Aan de ene kant zou ik t wel van de daken willen schreeuwen haha, maar aan de andere kant. Het is inderdaad nog zo pril en kan altijd nog misgaan (hoop het niet) M'n vriend wil t voorlopig nog helemaal stilhouden.. D'r is 1 stalgenootje van me die het weet (toevalllig zag ze het hier, en ik moest het echt aan 1 iemand kwijt. zij is zelf ook zwanger, ben met haar naar de 9maandenbeurs geweest. Dus toen ik t haar vertelde zei ze dat ze t alwel gezien had maar niemand wat zal vertellen. En daar vertrouw ik op :) )

3. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Jbg, je moet het vertellen als je er aan toe bent en je kan altijd nog iets zeggen dat je last van je darmen hebt of iets van een virus en dat je je vlees doorbakken wil omdat je niet de hele nacht op de pot wil zitten

4. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Heey Lady's hier ff een ego bericht (lees later die van jullie)

Wil ff laten weten hoe de echo was.
    Reden dat ik zo laat pas wat laat weten is omdat ik het ff heb moeten verwerken.
    Bij de echo bleek namelijk dat ik zwanger ben van een tweeling!!!
    Ik kan het nog steeds niet geloven en heb telkens het idee dat het niet echt waar is.
    Natuurlijk is het iets moois een tweeling....ik wilde vroeger altijd een tweeling als ik groot was.
    Maar nu ik groot ben....Pfff
    Mij zus is 5,5 maand terug bevallen van een tweeling en ik zie hoe zwaar zij het heeft, in het begin heb je altijd hulp nodig met voeden etc.
    En dan nog de financiele zorg, gaan we dat wel reden.
    Ik denk dat ik het nog een paar dagen moet laten bezinken.
    Woensdag (30-03) hebben we de eerste afspraak bij de Gyn + weer een echo....denk dat als ik dan weer 2 baby's zie het pas tot me door gaat dringen.
    Snap me niet verkeerd hoor ben ontzettend blij, maar het is nog ff moeilijk te bevatten.
    Hier een foto....is niet zo'n goeie want door me dikke buik was het wat moeilijker te zien.

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Wauw wat bijzonder Patriesjuh!
    Jeetje kan me ook wel voorstellen dat dat best een schok is zeg!
    Konden ze het hartje ook al zien bij beide baby's?
    Hoe reageerde je man erop?
    Neem rustig de tijd om eraan te wennen!

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik heb het aan die mensen verteld, waarvan ik wilde dat ze het ook zouden weten als ik een miskraam zou krijgen, omdat ik bij die mensen steun zou zoeken.
    Stel het zou overdag misgaan, man is aan het werk, dan zou ik naar mn ouders toe kunnen rijden en die zouden er dan ook vanaf weten. Is ook nogal wat om dan ineens te zeggen ik was zwanger maar tis net misgegaan. ( vond ik tenminste)
    Dus voor mij waren dat mijn ouders en schoonouders en mijn zus en schoonzus. Verder zou ik niet willen dat andere familie het op dat moment gelijk zouden weten als ik een miskraam zou hebben. Dat zou ik miss later vertellen, maar niet direct.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wow patriesjuh, wat bijzonder maar ook schrikken joh. Neem rustig de tijd om het te laten doordringen en te wennen.

8. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Samantha,

jeetje wat naar om nu weer zo'n spanning te hebben,ik duim ook heel hard voor je dat het gewoon goed zit.

@ Patriesjuh

Dat is inderdaad wel even schrikken ja, ik ben zelf ook van een tweeling en mijn moeder kreeg het vier weken voor we geboren werden pas te horen en toen moest er halsoverkop nog een bedje enz komen.

Wel bijzonder hoor twee maar inderdaad wel druk.

9. Marije007

Marije007 Niet meer actief

Patriesjuh: wat bijzonder een tweeling! Kan me voorstellen dat dat echt even door moet dringen en er allerlei vragen door je hoofd gaan.

Samantha: Vervelend dat je zo lang moet wachten! Ik duim nog steeds voor een mooie plakbeeb!

Hier alles erg rustig... Nou ja nog steeds onrustig in het afwachten maar heb voldoende afleiding gevonden voorlopig (ben maar begonnen met een lappendeken van allemaal restjes rood-wit-blauwe stof, je moet iets om 's avonds bezig te blijven) en kan goed met er met mijn man over praten deze ronde en dat helpt ook wel. Ik voel nog steeds vanalles: vooral een opgeblazen gevoel en 's avonds pijnlijke (.)(.). Dus we wachten maar braaf nog een weekje af!
    Wat een heerlijk weer is het vandaag trouwens weer! Vind het nu niet zo erg om dadelijk nog 20 minuten te moeten fietsen vanaf het station naar huis!

Fijne avond allemaal!

10. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ohhh Patries, wat stoer....! Ik snap dat je schrikt, zou ik ook doen! Geniet ervan meid, je zus zal vast goede tips voor je hebben :) !

Krijg je bij jullie altijd al een echo met 8 weken, bij ons doen ze dat pas bij 12 weken?!

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    @saxia jep ik ben begonnen met tempen gewoon voor het geval dat. en vind het geen enkele moeite. temp wel gewoon onder de tong want idd in m'n .... nee geen zin in hihi zal niet zo erg zijn toch? 'ff' heb ik ook nog steeds niet moet me daar nog steeds goed voor gaan zitten haha schrijf het nu gewoon op voor zolang.

@samantha waar slaat dat op van je vk om zoiets te zeggen en je vervolgens zo lang te laten wachten op zekerheid. mss moet je morgenvroeg ff de huisarts bellen mss kan die alvast bloedprikken en je waardes bekijken dan ga je niet zo onzeker het weekend in.

@patries zoo een tweeling geloof best dat je daar ff aan moet wennen. mss ook es met je zus over hebben die kan je daar best wel in steunen denk ik. en voor als je dadelijk aan het idee gewend bent....gefeliciteerd!!:)

@anita gelukkig gaat het weer goed met je op naar de volgende ronde!!:D

ik heb nog niet geklust:) mijn vriend en ik zijn er alletwee nog niet helemaal lekker aan. voornamelijk nog veel hoesten.:( en daardoor 's avonds erg moe. heb ook nog geen ovu testjes gedaan heb er ook bijna geen mee geloof ik. vandaag lekker vroeg klaar met werken heerlijk nog ff in het zonnetje gezeten (zit nog buiten maar heb het eigelijk wel al best koud nu:p dadelijk na het eten lekker in bad en dan hopelijk vanavond wel klussen:D

@saxia ik heb ook nog een pendel van mei hopelijk heeft die ook geen gelijk en is het eerder raak. maar mocht het voor mei niet lukken dan hoop ik dat zij gelijk heeft haha want langer wachten kan ik niet hihi

zo ga maar es kijken wat ik ga koken.

12. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Patriesjuh, zelfs ik zit hier in ongeloof, met mijn mond vol tanden. Gek he dat je daar niet aan denkt als je zwanger wil worden. Goed ik ben nu een gewaarschuwd mens. Poehee. Tja als mij hoofd al op hol slaat, hoe ziet jouw hoofd vol gedachten er dan nu wel niet uit. Laat het maar over je heen komen denk ik. Meer kan je toch niet doen. Wow!

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Patriesjuh, snap heel goed wat je bedoeld. Ik was er ook wel "bang" voor. Tuurlijk zal het straks fantastisch leuk zijn (en druk), maar nu is het gewoon even alles laten zakken en de realisatie binnen laten komen.
    Wel heel erg bijzonder, het zit blijkbaar in de familie.

JBG, ik zou ook iets bedenken van buikgriep o.i.d., heb ik gedaan met een feestje met sushi. Vond het niet heel erg, want ben niet zo dol op sushi ;)
    Er is in ieder geval niemand die daar raar van opkijkt en dan kun jij het vertellen wanneer jij wilt. Dat is toch een stuk leuker!

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Samantha, hoe gaat het vandaag met jou? Al wat bekomen van de schrik?Knuffie!

15. winnietje

winnietje Niet meer actief

Patriesjuh: Wouw zeg!! Hoe bijzonder is het om 2 wondrtjes op de wereld te zetten. Maar begrijp je schrik ook wel heel erg goed. Maar ondanks dat probeer er wel van te genieten. Het is en blijft immers wondertjes :D Hoe reageerde je man/vriend?

16. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Oh patries,

Ik kan me jouw reaktie zo goed voorstellen.
    Ik ben zelf ook van een tweeling en mijn moeder vond het ook zwaar in het begin. Maar op een gegeven moment vond ze haar draai.
    Sterkte en gefeliciteerd!

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ik heb ff ingevuld maar heb echt geen idee hoe ik em hier neer kan zetten!:( dus hellup please:p

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Jeetje..Patriesjuh... een tweeling! Wat bijzonder zeg!!

@ suuszwanger ( en de rest) Ja het gaat... vanmorgen nog allerlei kwaaltjes..en ineens een ongipijn en had ik een beetje bloedverlies:( Echt heel licht roze... Het is nu weer over en heb nu ook totaal geen ongipijn meer...zo apart... Kan niks anders doen dan afwachten..

@hip... ik moet morgenochtend werken,dus kan niet naar de huisarts... ik zal toch het weekend eoeten afwachten..Ben allang blij dat ik maandag al heen kan en niet 2 week moet wachten..

19. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Zo ben weer bij gelezen.
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

Samantha, jeetje zeg wat een onzerheid.
    Het kan indd zijn dat je test nog op je mk heeft gereageerd.
    Ik hoop natuurlijk voor je dat je gwn zwanger bent en dat je maandag iets te zien krijg op de echo!

Winnie fijn weekendje uit!
    En voor dat je weg gaat en als je terug komt maar ff flink klussen wie weet is het dan alsnog raak!

JBG, Zoals ik al eerder zei is het aan jullie om te bepalen wanneer en aan wie je het verteld.
    Er is altijd een kans dat het mis gaat, maar mocht dat gebeuren is het ook fijn om steun te hebben bij mensen die op de hoogte waren van je zwangerschap.
    Ow en bij me dochter was de eerste echo met 12 weken en nu is dat dus vervroegd naar 8 weken (geen idee waarom)

Norah, JAAA allebij de hartjes klopte!

Me vriend is er ook ondersteboven van.
    We moeten het allemaal nog ff verwerken.
    Het begint wel al steeds meer tot me door te dringen.
    Ben zelfs al op zoek naar 2 nieuwe bedjes!
    Gelukkig kan ik ook veel van me zus gebruiken (maxi-cosi, kinderwagen) want me neefjes hebben dat dan niet meer nodig.
    Als het 2 jongens worden hoeven we geen kleding niks te kopen dus das lekker voordelig.
    Ik zit nu trouwens wel gelijk aan een hele pillen fabriek, moet 6 pillen op een dag.
    1x foliumzuur (speciale op recept) 1x muliti-vitamine met visolie (eet geen vis) 2 x vitamine D en 2x ijzertabletjes.
    Het voordeel van zo'n zwangerschap is dat je lekker vaak echo's krijg :p haha.

20. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @patriesjuh ook ik zou schrikken. Je bent blij dat je zwanger bent en dan is het opeens is het een tweeling! sta je misschien niet altijd bij stil. Zet mij dan ook wel aan het denken;). Ik hoop voor je dat je er goed over kunt praten. en het verder maar laten bezinken denk ik

@samatha ik duim nog steeds voor je.

Deel Deze Pagina