stoppen met de pil in november wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij mij daalt mijn temperatuur meestal en die dag of de dag erna komt de ongi. Maar zie in je kaartje dat je nog vrij vroeg zit. Ik ga voor je duimen en je kaartje in de gaten houden!

2. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Balen zeg! Zou ook niet weten wat het vorige week dan is geweest... Zou zeggen even op het baalbankje en door naar de volgende ronde! Wat betreft het bijhouden van je temperatuur kan het echt niet kwaad dat je dat vandaag nog niet hebt gedaan. Er zijn ook meiden die pas de tweede helft van hun cyclus beginnen met tempen.

3. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    uhmmm....kweet het niet, maar ik heb nog nooit van vaginaal temperatuur meten gehoord :(:(:( lijkt me niet echt goed eigelijk.

Rectaal is ALTIJD het beste.

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    @ sasjuh ja weet dat ik pas 9 dpo ben maar vroeg me gewoon af of ik aan mijn temp al kan zien of ik ongi word of dat die echt pas daalt als je ongi bent. heb trouwens nog nooit een cyclus van 28 gehad en volgens mij heb ik nooit meer dan 11 dpo gehad en de vorige ronde maar iets van 7dpo daarom ben ik ook gaan tempen. ben benieuwd wat het nu wordt.
    wat zei de gyn. trouwens over positieve ovutest? ik hoop voor je dat die provera snel werkt zodat ze snel kunnen beginnen met monitoren zodat je een beetje inzicht krijgt.

@anita ohh wow een positieve test! je temp is nog niet gestegen dus vandaag ook nog klussen!

@menp beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

@carly balen meid van je ongi.

ik vond het ook raar toen ik bij ff oraal en vaginaal tempen zag staan wist helemaal niet dat je vaginaal kan tempen. eigelijk nog nooit van gehoord. dacht ook dat rectaal het beste was eigelijk. ik temp gewoon oraal. en heb volgens mij best een mooi templijstje dus zal niet veel uitmaken denk ik.

weet echt nog niet wanneer ik ga testen ik denk zaterdag dan zit ik op dag 27 das tot nu toe mijn langste cyclus. al denk ik eigelijk dat het niet raak is, maar vind het evengoed een beetje spannend. heb steekjes links onderin mijn buik en een beetje een trekkend gevoel rond mijn navel nmaar dat was het. voel me gewoon normaal zeg maar.

ik had mijn foliumzuurtabletten op ik had die van dagravit totaal mama en baby. nu ging ik vandaag om 1 minuut voor 6 of zo naar het kruidvat en ik zag die van dagravit niet staan dus heb ik in alle haast davitamon mama plus visolie gepakt en zag ik toen ik thuiskwam dat dat alleen is voor zwangere vrouwen en voor als je borstvoeding geeft. zou het erg zijn als ik die gewoon pak? er zit ook gewoon foliumzuur in.

5. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Saxia, ik zou me nog geen zorgen maken over je temperatuur. Het lijkt nu heel schommelend maar naar mate de periode langer is zal dat best meevallen.

Verder iedereen bedankt voor jullie reacties. Kon er wel om lachen :D. Daarstraks was m'n testje weer positief maar niet zo knal als gister. Weet alleen niet goed wanneer we nu allemaal moeten klussen. Hebben gister in ieder geval al geklust. Straks misschien toch ook nog maar een keertje doen als we zin hebben.. Moet wel goed komen....

Patriesjuh, wat vervelend dat je zo last hebt van kwaaltjes! Hoop dat je je snel fitter voelt. Hads je dat bij je vorige zwangerschap ook?

Nog een fijne avond allemaal.

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Carly wat balen zeg! wat betreft tempen ik heb gewoon rectaal getempt.

anita zou inderdaad vandaag nog x klussen als jullie zin hebben!

hip volgens mij kun je die ook gewoon slikken hoor. als er maar foliumzuur inzit

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi!

FF geeft idd alleen oraal en vaginaal tempen aan, als je rectaal doet (dat doe ik trouwens, schijnt toch het duidelijkst te zijn) dan kan je vaginaal aanvinken.
    Saxia het is normaal dat je temp wat schommelt, kijk mijn kaartje maar eens dat is ook 1 berglandschap :D
    Anita waah wat super dat je nu al een positieve ovutest had! Ik duim dat mijn volgende cyclus ook zo mag verlopen! Ik gok dat je ei vanavond springt aangezien je vandaag een temperatuur dip had!
    Carly balen meid van je ongi.. Zet hem op in de volgende ronde!

Wbt mijn positieve ovutest.. De gyn zei dat ik wel een eisprong kon krijgen omdat ik nog maar 2 pilletjes Provera had gehad. Ik moet wel gewoon de kuur afmaken, dit kon geen kwaad voor een evt eisprong en/of zwangerschap.
    We wachten het dus maar af.. Heb ook geen idee of ik nu een ei heb gehad ja of nee.. mn temp is wel hoog maar dat komt door de Provera, dat heeft ook weer invloed op je lichaamstemperatuur. Ga er eigenlijk vanuit dat er niets is gebeurd en hopelijk wordt ik na die 10 dgn Provera snel ongi zodat we met een nieuwe cyclus kunnen beginnen want hier word je ook niet vrolijk van.

8. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Allemaal bedankt voor de reacties, ik denk dat ik maar gewoon rectaal ga tempen,lijkt mij het betrouwbaarst en dan ben ik benieuwd wat ff aangeeft.

Ik heb net ook ovulatietesten van zwanger en kids besteld, ik gebruikte die van de kruidvat en die waren de laatste maand een beetje raar,5 dagen positief en ik hoor overal dat ze niet zo goed zijn dus eens een keer andere proberen.

Heb trouwens de afgelopen maanden helemaal niet zo'n last gehad van mijn menstruatie,maar nu....
    Heb ontzettend pijn in mijn onderrug en ook in mijn onderbuik ,misselijk en hoofdpijn bah bah bah

hoop dat het morgen beter is

9. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen iedereen,
    Hier een helse nacht achter de rug vanaf uur of 3 zo veel pijn in mn buik en kramp verschrikkelijk. Hoop dat t mn darmen zijn zit in dubio of ik de vlos zal bellen, maar stel t word een miskraam kan ze er ook niets aan doen.
    Met Gibbs alles goed is van de antibiotica af dus dat is een zorg minder.

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hoi hoi ik heb ook al een paar dagen zo 10 x per dag nacht buikpijn erg vervelend
    Ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    @pooh, fijn dat gibbs va nde antibiotica af is, maar wat vervelend dat je zelf zo'n buikpijn hebt! zou wel gewoon even bellen dat je die pijnen hebt.

@troetjuh naar dat je ook al buikpijnen hebt.

@carly hoe voel je je vandaag? al wat beterder?

12. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ja erg vervelend heb ook een spastiche darm erg vervelend
    Maar kon erbij horen zei de dokter

13. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    @ Anita, bij mijn dochter heb ik helemaal geen klachten gehad...
    Ik heb nu ook niet echt klachten hoor....die had ik alleen in het begin. (klaag soms wel eens tegen me lief dat is zo weinig voel dat het net lijkt of ik niet zwanger ben)
    Ik ben alleen zoooo ontzettend moe!!!
    Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ik een tweeling krijg en meer hormonen enzo aanmaak ofzo.....geen idee eigelijk haha.
    En die hoofdpijn komt waarschijnlijk ook door de zwangerschap....nu heb ik zelf al gronische spanningshoofdpijn en af en toe last van migraine, dus ben wel wat hoofdpijn gewend, tis alleen wel erg vervelend.

jeetje pooh, hoop niet dat die buikkramp te ernstig is,ik zou me wel kapot schrikken.
    Als je het niet vertrouw gwn ff de vk bellen! daar zijn ze voor!

Carly, wat balen dat je zo last van je ongi heb....hopelijk is het voorlopig de laaste keer!

Sasjuh ik hoop niet dat je na 10 dagen ongi word maar dat je gwn na deze posi ovutest zwanger bent!!!

Hip ik zou gwn aparte foliumzuur gaan halen als ik jou was.
    Als die ander dingen heb je niet nodig als je nog niet zwanger bent.

Nou het beloofd vandaag weer een warme dag te worden, alleen is er nog niet echt wat van te zien hier....hopelijk vanmiddag wel.
    Fijne dag allemaal, en werkse voor de gene die moeten werken (denk z.g.a iedereen haha)

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hee meiden!

Hier weer eens een reactie van mij!
    Lees elke dag nog mee hoor, maar had afgelopen week gewoon geen behoefte om ook mee te schrijven. Maar nu wel weer hoor:)
    Hier gaat t goed! Voel me echt prima, behalve de zwangerschapsischias waar ik veel last van heb. Kan binnenkort al naar de fysio gelukkig. Vandaag de laatste keer de flessen buiten gezet van MvM. Heerlijk dat ik daarvan af ben, maar ik zou het de volgende keer wel weer doen hoor! Tis een kleine moeite.
    Verder gaan we deze maand verhuizen! Eindelijk een groter huisje en lekker meer ruimte. Erg veel zin in!
    Wel balen dat ik weinig kan doen met mn rug..

@Patriesjuh, hier regent het ook nog ja!! Enne ik had eerder ook veel hoofdpijn en in de zwangerschap is dat wel wat erger geworden helaas!

@ Pooh, Ik zou ook even bellen, niet omdat ik denk dat t iets is maar meer voor je eigen geruststelling. Ik heb ook echt veel buikpijn gehad in het begin en ze zeiden dat het zonder bloedverlies niets betekent. Hoop dat t je geruststeld!

@ Carly, Balen van je ongi en dat je er zo'n last van hebt zeg!

Volgende keer zal ik even uitgebreider op iedereen reageren!!

Groetjes!!

15. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ pooh wat naar zo'n buikpijn,kan me voorstellen dat je even schrikt,maar wat de andere ook zeggen gewoon even vk bellen als je het niet vertrouwt

@ troetjuh ook vervelend die buikpijnen,ik heb ook spastische darm,dat zal aan het begin van de zwangerschap inderdaad wel meer zijn denk ik omdat je darmen plaats moeten maken en meer rommelen

@ patriesjuh vervelend dat je zo moe bent hopelijk word dat straks weer minder

@ norah leuk een ander huis,veel plezier

Hier gaat het vandaag wel weer wat beter met de buikpijn,alleen erg moe en beetje slapjes.
    Verlies voor mijn doen erg veel bloed dit keer.
    Afgelopen vijf maanden eigenlijk bijna niks elke keer en nu erg veel.
    Misschien kan dat nog met ontpillen te maken hebben ofzo?
    Ik heb al vijf maanden een vrij regelmatige cyclus dus ik dacht dat ik niet echt last had van ontpillen maar misschien hoort dit er bij....

Maar goed hopelijk is het snel weer voorbij en kunnen we weer vrolijk verder met de volgende ronde.

16. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hoi hoi hoe is het met iedereen?
    alles goed?

@pooh voel jij al veel?

hier slaat geloof ik de vermoeidheid een beetje toe en steekjes links onderin me buik
    en wat is ik eens heel misselijk is nu weer weg gezakt:D
    verder voel ik soms de steekjes niet dat maakt me best bezorgt
    vandaag de uitslag van de HCGtest deze was ongeveer rond de 1000 spannend dus

17. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Verveld die buikkrampen én die hoofdpijn én die vermoeidheid!!!
    Hoop dat jullie je snel weer beter voelen.

@Carly; ik weet ook niet precies hoe dat ontpillen werkt. Ik ben tot nu (2 cyclussen) ook heel weinig ongi geweest....

Ik weet niet wanneer ik kan testen!!!!!!!!! AAHHHHHHHHHH.....
    Ik zit nu op dag 41 en mijn laatste cyclus was 52 dagen....wil eigenlijk wel testen...maarja, ben bang dat ik er zo weinig aan heb. Misschien maar goed dat ik alleen 2 van die clearblue's heb liggen met zwanger/niet zwanger. Die vind ik te duur om zomaar even te doen....

18. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Wij hebben trouwens lekker een weekendje weg geboekt in het paasweekend naar Limburg! Iemand wel eens op Klein Vink in een 2 persoons huisje geweest???

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @menp: weet ook niet goed wanneer je het beste kan testen,misschien kan je de goedkopere kruidvattestjes gebruiken.. misschien van het weekend een testje? Succes meid, ik duim voor je!

20. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    07 april: Hip1983 (28 jaar, 6de ronde, 1 kindje)
    11 april: Winnietje ( 25 jaar, 5de ronde, 2de kindje )
    17 april: rose83 (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje)
    18 april: MenP2010 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje)(bij een cyclus van 52 dagen)
    18 april: Anita1985 (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje)
    21 april: Samantha1 (24 jaar, 4e ronde, 1e kindje)
    23 april: Marije007 (32 jaar, 5e ronde, 1e kindje)
    01 mei: Saxia (33 jaar, 5e ronde, 1e kindje)
    03 mei: Carly (29 jaar,6e ronde,1e kindje)

??: Sasjuh83 (28 jaar), 3e ronde, 1e kindje)

Zwanger:
    Mout83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 2 Sept
    Norah12 (21 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept
    Marlijn83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 27 sept
    Sandra2 (24jaar), 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 5 okt
    Esli4 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 6 oktober.
    Dora (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober
    Suusje1979 (31 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 9 oktober
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e kindje) uitgerekend 2 november
    JBG (25 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 24 november
    Tazzie (31 jaar, 4e ronde, 1e kindje) +/-uitgerekend 2 december
    Pooh ( 26 jaar, 4e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 7 december
    troetjuh (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 11 december

Hoi meiden,

heb me weer even verplaatst van het oranje lijstje naar het blauwe lijstje. Sasjuh, nu jij nog!
    Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Jou temperatuur blijft nu wel heel erg mooi hoog.

Wat betreft het klussen is het er helaas niet meer van gekomen gisteren dus hoop dat het nu geen gemiste kans is :(.

Zal een andere keer even op jullie reacties reageren want heb een slecht nachtje achter de rug en ben nu ontzettend moe..
    Dus vandaag op tijd onder de wol want morgen ga ik met m'n moeder naar Petticoat!

Liefs

Deel Deze Pagina